11.Sınıf Felsefe 1.Dönem 2.Yazılıya Hazırlık Test 1

11.Sınıf Felsefe 1.Dönem 2.Yazılıya Hazırlık Test 1 sınavı 11.Sınıf kategorisinin Felsefe alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 16 sorudan oluşmaktadır.



 11.Sınıf Felsefe 1.Dönem 2.Yazılıya Hazırlık Test 1 CEVAPLARI

  1. Skolastik felsefenin temel amacı nedir?

    A) İnancı rasyonel gerekçelerle desteklemek
    B) Bilimsel yöntemleri dinî öğretilere uygulamak
    C) Antik Yunan felsefesini Hristiyanlığa uyarlamak
    D) Modern felsefenin temellerini atmak
    E) Toplumsal eşitsizlikleri ortadan kaldırmak

  2. Cevap: A Açıklama:

    Skolastik felsefenin amacı, Hristiyan inancı öğretilerini akılla anlaşılır kılmaktır.



  3. 15-17. yüzyıl felsefesini önceki felsefi dönemlerden ayıran temel özelliklerden biri nedir?

    A) Aklın inançtan bağımsızlaşması
    B) Bilimsel yöntemin benimsenmesi
    C) Felsefi okulların ortadan kalkması
    D) İnsan merkezliliğin vurgulanması
    E) Dinî öğretilerin tamamen reddedilmesi

  4. Cevap: A Açıklama:

    15-17. yüzyıl felsefesinin ayırt edici bir özelliği, aklın inançtan bağımsız hale gelmesidir.



  5. 15-17. yüzyıl felsefesinde öne çıkan bir bilimsel yöntem aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Deney ve gözlem        B) Mantıksal çıkarım     
    C) Otoriteye dayanma      D) Sezgisel bilgi        
    E) Felsefi spekülasyon                             

  6. Cevap: A Açıklama:

    Bilimsel yöntem, deney ve gözleme dayanarak kanıtlanmış bilgiler elde etmeyi amaçlar.



  7. 15-17. yüzyıl felsefesinde Kartezyen felsefenin temel ilkesi aşağıdakilerden hangisidir?

    A) İnsan aklının sınırsızlığı
    B) Kuşkunun geçerliliği
    C) Tanrı'nın varlığının kanıtlanabilirliği
    D) Varlığın algıdan bağımsızlığı
    E) Materyalizmin doğruluğu

  8. Cevap: D Açıklama:

    Kartezyen felsefe, varlığın özünün algıdan bağımsız olduğunu ve "Düşünüyorum, öyleyse varım" ilkesine dayanır.



  9. Descartes'ın felsefesinin temel ilkesi aşağıdakilerden hangisidir?

    A) "Cogito, ergo sum"
    B) "Her şey akar"
    C) "Tanrı, evreni yarattı"
    D) "İnsan, doğanın efendisidir"
    E) "Gerçeklik, kişinin algısına göre değişir"

  10. Cevap: A Açıklama:

    Descartes'ın "Düşünüyorum, o hâlde varım" ifadesi, insanın varlığı ve bilgisinin şüphe edilemez temelini oluşturur.



  11. 15-17. yüzyıl felsefesinde ideal yönetim ve toplum tasarımlarına ütopya adı verilir. Aşağıdakilerden hangisi bir ütopya türüdür?

    A) İstenmeyen ütopya     B) Toplumsal sözleşme   
    C) Doğa durumu           D) Düalist ontoloji     
    E) Rasyonalizm                                   

  12. Cevap: A Açıklama:

    "İstenmeyen ütopyalar", mevcut siyasi durumun daha da kötüye gideceği korku toplumlarını tasvir eder.



  13. Hristiyan filozoflarını en çok etkileyen Antik Yunan filozofu hangisidir?

    A) Aristoteles    B) Epiküros    C) Platon    D) Sokrates    E) Diogenes    

  14. Cevap: C Açıklama:

    Özellikle ruhun ölmemesi fikri, Hristiyanlıktaki diriliş fikrini desteklediği için Hristiyan filozofları Platon'a yöneltmiştir.



  15. İslam felsefesinde hangi Antik Yunan filozofu daha etkili olmuştur?

    A) Platon    B) Aristoteles    C) Sokrates    D) Epiküros    E) Thales    

  16. Cevap: B Açıklama:

    İslam felsefesinde Aristoteles'in etkisi daha belirgindir ve özellikle mantık alanında geliştirdiği öğretileri Tanrı'nın varlığına yönelik kanıtlamalarda kullanmışlardır.



  17. Patristik Dönem'de ön plana çıkan Hristiyan filozof kimdir?

    A) Aquinalı Thomas     B) Augustinus         
    C) Ockhamlı William    D) Platon             
    E) Aristoteles                               

  18. Cevap: B Açıklama:

    Augustinus, Patristik Dönem'in en önemli Hristiyan filozofudur ve inancın temel öğretisi haline gelen akılla dini açıklama yolunu izlemiştir.



  19. Hristiyan felsefesinde Tanrı'nın varlığını kanıtlamak için kullanılan yöntemlerden biri hangisidir?

    A) Cosmological kanıtlama     B) Ontological kanıtlama     
    C) Teleological kanıtlama     D) Anselmus'un kanıtlaması   
    E) Aquino'nun kanıtlaması                                  

  20. Cevap: A Açıklama:

    Cosmological kanıtlama, evrende var olan her şeyin bir nedeni olduğunu ve bu nedenler zincirinin geriye doğru gidildiğinde mantıksal olarak bir ilk neden olduğunu, yani Tanrı'yı kanıtlar.



  21. İslam felsefesinde yaratıcının varlığının kanıtlanmasında sıklıkla kullanılan bir delil hangisidir?

    A) Hudûs delili        B) Teleolojik delil   
    C) Ontolojik delil     D) Kozmolojik delil   
    E) Ahlaki delil                              

  22. Cevap: A Açıklama:

    Hudûs delili, sonradan yaratılmış olanın zorunlu olarak bir yaratıcı gerektirmesine dayanır.



  23. İslam felsefesinde devletle ilgili görüşleri öne çıkan filozoflardan biri aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Eş'arî    B) El Gazâlî    C) Fârâbî    D) İbn Haldun    E) İbn Hacer    

  24. Cevap: C Açıklama:

    Fârâbî, "El-Medinet'ül Fazıla" adlı eserinde devletin erdemli bir toplum için gerekli olduğunu savundu.



  25. İslam felsefesinde aklın bilgisi ne için kullanılır?

    A) İnançsal bilginin önüne geçmek
    B) Vahyin bilgisinin kavranmasını desteklemek
    C) Hurafelerin ortadan kaldırılması
    D) Dinî dogmaların oluşturulması
    E) Ahlaki değerlerin saptanması

  26. Cevap: B Açıklama:

    İslam felsefesinde akıl, vahyin bilgisini kavramak ve onu onaylamak için bir araç olarak görülmektedir.



  27. Patristik Dönemde Tertullian'ın inanç-akıl ilişkisine bakışı nasıldı?

    A) Aklın inanç için gerekli olduğunu savundu
    B) İnanılacak şeylerin akıl tarafından anlaşılamayacağını öne sürdü
    C) İnancın akılla uzlaştırılması gerektiğini vurguladı
    D) Aklın inancı sorgulaması gerektiğine inandı
    E) İnancın akıl tarafından yönlendirilmesi gerektiğini düşündü

  28. Cevap: B Açıklama:

    Tertullian, inanılacak şeylerin akıl tarafından anlaşılamayacağını ve inanmak için akla gerek olmadığını savunmuştur.



  29. Bir erdemli şehirde, sakinlerin tek hedefi nedir?

    A) Zenginlik    B) Güç    C) Mutluluk    D) Şöhret    E) İntikam    

  30. Cevap: C Açıklama:

    Farabi'ye göre erdemli bir şehir, sakinlerinin tek hedefi mutluluğa ulaşmak olduğu bir şehirdir.



  31. Aşağıdakilerden hangisi Mevlana'nın "küçük âlem" ve "büyük âlem" kavramlarıyla ifade etmek istediği düşüncedir?

    A) İnsan, fiziksel olarak küçük ama ruhen büyük bir varlıktır.
    B) Dünya, fiziksel olarak büyük ama ruhen küçüktür.
    C) İnsan ve dünya birbirine bağımlı ve tamamlayıcı varlıklardır.
    D) Ruh, fiziksel bedenin bir parçasıdır.
    E) İnsan, Allah'ın yarattığı en aşağılık varlıktır.

  32. Cevap: A Açıklama:

    Metin, insanın fiziksel varlığının küçük ancak manevi varlığının büyük olduğunu vurgular.



Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:




11.Sınıf Felsefe 1.Dönem 2.Yazılıya Hazırlık Test 1 Detayları

11.Sınıf Felsefe 1.Dönem 2.Yazılıya Hazırlık Test 1 0 kere indirildi. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 16 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 02 Ocak 2025 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 1 kullanıcı beğenmiş. Bu sınavı çözerek başarınızı artırmak için 11.Sınıf Felsefe 1.Dönem 2.Yazılıya Hazırlık Test 1 Testini Çöz tıklayın. 11.Sınıf Felsefe 1.Dönem 2.Yazılıya Hazırlık Test 1 yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

11.Sınıf Felsefe 1.Dönem 2.Yazılıya Hazırlık Test 1 sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Test



Ayrıca 11.Sınıf Felsefe 1.Dönem 2.Yazılıya hazırlık test soruları 1, mebsinavlari.com tarafından müfredata uygun hazırlanmıştır

Skolastik felsefenin temel özelliklerini kavramak.

15-17. yüzyıl felsefesinin önceki felsefi dönemlerden farklılıklarını belirlemek.

Bilimsel Yöntem

Kartezyen Felsefe

Descartes'ın kesin bilgi arayışındaki şüpheci yöntemini anlama.

Ütopyaların 15-17. yüzyıl felsefesindeki rolünü anlama.

11. Sınıf Felsefe Dersi, 2. Ünite, Hristiyan Felsefesi

11. Sınıf Felsefe Dersi, 2. Ünite, İslam Felsefesi

Hristiyan felsefesinin dönemlerini ve önemli filozoflarını tanıma.

Tanrı'nın varlığını kanıtlamak için kullanılan yöntemleri anlama.

İslam felsefesinde yaratıcının varlığına yönelik akılcı kanıtları incelemek.

İslam felsefesinde toplumsal yaşamla ilgili tartışmaları incelemek.

İslam felsefesinde akıl ve vahyin rolünü anlamak.

Patristik Dönemde Hristiyan felsefesinde inanç ve akıl arasındaki ilişkiyi anlamak.

İdeal toplum kavramını anlama

Felsefi kavramları anlama ve yorumlama

etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

11.Sınıf Felsefe 1.Dönem 2.Yazılıya Hazırlık Test 1 sınavı 11.Sınıf kategorisinin Felsefe alt kategorisinin, 1 dönemine ait.

11.Sınıf Felsefe 1.Dönem 2.Yazılıya Hazırlık Test 1 Sınavını hangi formatta indirebilirim?

11.Sınıf Felsefe 1.Dönem 2.Yazılıya Hazırlık Test 1 sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız 11.Sınıf Felsefe 1.Dönem 2.Yazılıya Hazırlık Test 1 sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

11.Sınıf Felsefe 1.Dönem 2.Yazılıya Hazırlık Test 1 sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 11.Sınıf Felsefe dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.