11.Sınıf DKAB III. Ünite - Kuran'da Bazı Kavramlar - Test 3 sınavı 11.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 2 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 25 sorudan oluşmaktadır.
Hidayet kavramı Kur'an'da hangi kavramlarla birlikte kullanılır?
A) Eman ve kavvam B) İlim ve hikmet
C) Hüda ve ihtida D) İffet ve sadakat
E) Tefekkür ve zikir
Kur'an'da hidayet kavramı, dünya hayatında nasıl bir ödülle ilişkilendirilir?
A) Allah'ın rızası ve cennet B) Hz. Peygamber'in şefaati
C) Dünya malı ve makamı D) Toplumsal saygınlık
E) Ailenin mutluluğu
İhsanın günlük konuşmalarda hangi anlamıyla kullanılmaktadır?
A) Başkasına iyilik etmek
B) Görevi en iyi şekilde yapmak
C) Her şeyi güzel yapmak
D) Yaptığı işi kötü yapmamak
E) Başkalarına kötülük etmek
İhsan kavramı, İslam'da Allah'a (c.c.), insanlara ve kendisine karşı nasıl davranılması gerektiğini belirtir. Aşağıdakilerden hangisi ihsanın kapsamına girmez?
A) Allah'a (c.c.) ibadet etmek
B) İnsanlara iyilik yapmak
C) Kötü söz söyleyenleri bağışlamak
D) Sadece karşılık beklemek için iyilik yapmak
E) Kendine faydalı işler yapmak
İhsan kavramı, Hz. Peygamber (s.a.v.) tarafından şöyle tanımlanmıştır:
A) Allah'ı görüyormuş gibi ibadet etmek
B) İnsanları görüyormuş gibi ibadet etmek
C) İbadetlerini Allah'ın (c.c.) rızası için değil, insanları etkilemek için yapmak
D) İbadetlerini sadece kendini iyi hissetmek için yapmak
E) İbadetlerini gizli bir şekilde yapmak
İhlas kavramı, kişinin inancında ve davranışlarında hangi özelliği gerektirmektedir?
A) İkiyüzlülük B) Gösteriş C) Samimiyet D) Zorlama E) Korku
Hangisi ihlas kavramının zıddıdır?
A) Riya B) Samimiyet C) Dürüstlük D) İbadet E) İnanç
Kur'an'da ihlas kavramıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi geçmektedir?
A) Allah'a kulluk etmenin sadece Allah için olması
B) İbadetlerin gösteriş için yapılması gerektiği
C) İnancın yalnızca Allah'a olması
D) İnsanların beğenisini kazanmayı amaçlamanın ibadetlerin değerini artırdığı
E) Kişinin ibadet ederken kendi çıkarlarını düşünmesi
Aşağıdakilerden hangisi ihlaslı bir kişinin özelliği DEĞİLDİR?
A) Allah'ın her an kendisini gördüğünü bilmesi
B) İbadetlerini gösteriş için yapması
C) Amellerini Allah'ın rızası için yapması
D) İnsanlara karşı samimi davranması
E) Dünya malına hırsla bağlı olmaması
Takva kavramı Kur'an-ı Kerim'de hangi ayette "hayırlardan en hayırlısı" olarak nitelendirilmiştir?
A) Bakara suresi, 177. ayet
B) Al-i İmran suresi, 76. ayet
C) Tevbe suresi, 8. ayet
D) Ra'd suresi, 35. ayet
E) Hucurat suresi, 4. ayet
Aşağıdakilerden hangisi takva sahiplerinin bir özelliği değildir?
A) Dürüst davranmak B) Sabırlı olmak
C) Yalan söylemek D) Kölelere yardım etmek
E) Namaz kılmak
Takvanın bir diğer adı aşağıdakilerden hangisidir?
A) İbadet B) İhlas C) Tevhid D) Hayâ E) Sabır
Sırat-ı müstakim kavramı Kur'an-ı Kerim'de aşağıdakilerden hangisi ile ilişkilendirilmiştir?
A) İslam dini B) Ahlaki ilkeler
C) Dünyevi çıkarlar D) Kişisel arzular
E) Felsefi görüşler
Aşağıdakilerden hangisi sırat-ı müstakimin özelliklerinden biri DEĞİLDİR?
A) Orta yol
B) Aşırılıklardan uzak
C) Herkes için geçerli
D) Yalnızca peygamberler için belirlenmiş
E) Allah'ın (c.c.) razı olduğu yol
Hz. Peygamber'in (s.a.v.) sırat-ı müstakimle ilgili çizdiği çizgiler neyi temsil etmektedir?
A) Farklı dinleri
B) Farklı peygamberlerin yollarını
C) Farklı felsefi akımları
D) Farklı siyasi görüşleri
E) Farklı toplumsal katmanları
Cihat kavramı İslam'da aşağıdaki anlamlardan hangisini kapsamaz?
A) Allah rızası için maddi ve manevi imkanlarla mücadele etmek
B) Nefisle mücadele etmek
C) İslam'ın söz ve fikirle anlatılması
D) Sadece düşmanlarla fiziki savaşmak
E) Kötülüğün ortadan kaldırılması için çaba göstermek
Kur'an-ı Kerim'de kişinin nefsiyle mücadelesi hangi cihat türü olarak geçer?
A) Küçük cihat B) Büyük cihat
C) Sözlü cihat D) Fiziki cihat
E) Ekonomik cihat
Aşağıdakilerden hangisi Hz. Peygamber'in (s.a.v.) cihat hakkındaki bir sözüdür?
A) "Cihat sadece düşmanla savaşmaktır."
B) "Gerçek mücahit, nefsiyle cihat edendir."
C) "Cihat, İslam'ı yaymak için her yolu denemektir."
D) "Cihat, kötülüğe karşı sessiz kalmaktır."
E) "Cihat, yalnızca savaşarak yapılır."
Salih amel işleyen kişilere Kur'an'da verilen isim nedir?
A) Müminler B) Salihler C) Müslümanlar D) Muvahhidler E) Tevhidciler
Salih amel olması için gereken şartlardan biri aşağıdakilerden hangisidir?
A) Allah'ın rızasının istenmesi
B) Menfaat gözetilmesi
C) Gösteriş yapılması
D) Kendi çıkarına olması
E) Başkalarına zarar vermesi
Aşağıdakilerden hangisi salih amel kapsamına girmez?
A) Namaz kılmak
B) Anne ve babaya saygılı davranmak
C) Kötü söz söylemek
D) İnsanlık için faydalı bir icatta bulunmak
E) Yardıma ihtiyaç sahiplerine yardım etmek
Kehf suresinin adını aldığı kıssa hangisidir?
A) Ashab-ı Kehf kıssası
B) Hz. Musa (a.s.) ve Hızır (a.s.) kıssası
C) Zülkarneyn (a.s.) kıssası
D) Hz. İbrahim (a.s.) kıssası
E) Hz. Yusuf (a.s.) kıssası
Kehf suresinde salih amel işleyenlere vadedilen ödül nedir?
A) Cehennemden kurtuluş
B) Firdevs cennetleri
C) Dünyada zenginlik
D) Bütün isteklerin gerçekleşmesi
E) Sonsuz mutluluk
Kehf suresinde Hz. Peygamber (s.a.v.)'e Allah (c.c.) tarafından ne vahyedilir?
A) İlah'ın bir olduğu
B) Kıyamet gününün tarihi
C) Kur'an'ın en büyük mucize olduğu
D) Hz. İsa (a.s.)'nın geleceği
E) Meleklere ibadet edilmesi gerektiği
Firdevs Cenneti'ne girebilmek için hangi niteliklere sahip olmak gerekir?
A) Sadece peygamberlere mahsustur
B) Sadece namaz kılanlar girebilir
C) İnananlar ve salih amel işleyenler girebilir
D) Hiçbir kötü söz söylememiş olanlar girebilir
E) Sadece şehitler girebilir
Hidayet kavramı Kur'an'da hangi kavramlarla birlikte kullanılır?
A) Eman ve kavvam B) İlim ve hikmet
C) Hüda ve ihtida D) İffet ve sadakat
E) Tefekkür ve zikir
Kur'an'da hidayet kavramı, genellikle hüda (yol göstermek) ve ihtida (hidayeti istemek) kavramlarıyla birlikte kullanılır.
Kur'an'da hidayet kavramı, dünya hayatında nasıl bir ödülle ilişkilendirilir?
A) Allah'ın rızası ve cennet B) Hz. Peygamber'in şefaati
C) Dünya malı ve makamı D) Toplumsal saygınlık
E) Ailenin mutluluğu
Kur'an'da hidayet kavramı, dünya hayatında Allah'ın istediği gibi yaşamaya ve ahirette cennete girmeye layık görülmeye bir ödül olarak ifade edilir.
İhsanın günlük konuşmalarda hangi anlamıyla kullanılmaktadır?
A) Başkasına iyilik etmek
B) Görevi en iyi şekilde yapmak
C) Her şeyi güzel yapmak
D) Yaptığı işi kötü yapmamak
E) Başkalarına kötülük etmek
Günlük konuşmalarda "ihsan" genellikle başkasına iyilik etmek anlamında kullanılır.
İhsan kavramı, İslam'da Allah'a (c.c.), insanlara ve kendisine karşı nasıl davranılması gerektiğini belirtir. Aşağıdakilerden hangisi ihsanın kapsamına girmez?
A) Allah'a (c.c.) ibadet etmek
B) İnsanlara iyilik yapmak
C) Kötü söz söyleyenleri bağışlamak
D) Sadece karşılık beklemek için iyilik yapmak
E) Kendine faydalı işler yapmak
İhsan, samimiyetle ve yalnızca Allah'ın (c.c.) rızası için yapılan davranışları içerir. Karşılık beklemek, ihsanın doğasına aykırıdır.
İhsan kavramı, Hz. Peygamber (s.a.v.) tarafından şöyle tanımlanmıştır:
A) Allah'ı görüyormuş gibi ibadet etmek
B) İnsanları görüyormuş gibi ibadet etmek
C) İbadetlerini Allah'ın (c.c.) rızası için değil, insanları etkilemek için yapmak
D) İbadetlerini sadece kendini iyi hissetmek için yapmak
E) İbadetlerini gizli bir şekilde yapmak
İhsan, Allah'ın (c.c.) her an insanları gözetlediğini bilerek ve samimiyetle ibadet etmeyi içerir.
İhlas kavramı, kişinin inancında ve davranışlarında hangi özelliği gerektirmektedir?
A) İkiyüzlülük B) Gösteriş C) Samimiyet D) Zorlama E) Korku
İhlas, kişinin yalnızca Allah'ın (c.c.) rızasını gözeterek, samimi ve içten bir şekilde inanıp davranmasını gerektirir.
Hangisi ihlas kavramının zıddıdır?
A) Riya B) Samimiyet C) Dürüstlük D) İbadet E) İnanç
Riya, bir işi gösteriş için yapmak anlamına gelir ve ihlas kavramının zıddıdır.
Kur'an'da ihlas kavramıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi geçmektedir?
A) Allah'a kulluk etmenin sadece Allah için olması
B) İbadetlerin gösteriş için yapılması gerektiği
C) İnancın yalnızca Allah'a olması
D) İnsanların beğenisini kazanmayı amaçlamanın ibadetlerin değerini artırdığı
E) Kişinin ibadet ederken kendi çıkarlarını düşünmesi
Kur'an'da ihlas, sadece Allah için ibadet etmek olarak tanımlanır.
Aşağıdakilerden hangisi ihlaslı bir kişinin özelliği DEĞİLDİR?
A) Allah'ın her an kendisini gördüğünü bilmesi
B) İbadetlerini gösteriş için yapması
C) Amellerini Allah'ın rızası için yapması
D) İnsanlara karşı samimi davranması
E) Dünya malına hırsla bağlı olmaması
İhlaslı bir kişi ibadetlerini gösteriş için yapmaz.
Takva kavramı Kur'an-ı Kerim'de hangi ayette "hayırlardan en hayırlısı" olarak nitelendirilmiştir?
A) Bakara suresi, 177. ayet
B) Al-i İmran suresi, 76. ayet
C) Tevbe suresi, 8. ayet
D) Ra'd suresi, 35. ayet
E) Hucurat suresi, 4. ayet
Bakara suresi 177. ayette "Takva ise hayırlardan en hayırlısıdır..." buyrulmaktadır.
Aşağıdakilerden hangisi takva sahiplerinin bir özelliği değildir?
A) Dürüst davranmak B) Sabırlı olmak
C) Yalan söylemek D) Kölelere yardım etmek
E) Namaz kılmak
Takva sahipleri dürüst, sabırlı, kölelere yardım eden ve namaz kılan kişilerdir. Yalan söylemek takva ile bağdaşmaz.
Takvanın bir diğer adı aşağıdakilerden hangisidir?
A) İbadet B) İhlas C) Tevhid D) Hayâ E) Sabır
Takva, "Allah'tan korkup günahtan sakınma" anlamına gelir. "Hayâ" ise "utanma" ve "güzel davranışlarda bulunma" anlamına gelir ve takvanın bir parçasıdır.
Sırat-ı müstakim kavramı Kur'an-ı Kerim'de aşağıdakilerden hangisi ile ilişkilendirilmiştir?
A) İslam dini B) Ahlaki ilkeler
C) Dünyevi çıkarlar D) Kişisel arzular
E) Felsefi görüşler
Sırat-ı müstakim, Kur'an'da dosdoğru ve hak olan İslam dini olarak tanımlanır.
Aşağıdakilerden hangisi sırat-ı müstakimin özelliklerinden biri DEĞİLDİR?
A) Orta yol
B) Aşırılıklardan uzak
C) Herkes için geçerli
D) Yalnızca peygamberler için belirlenmiş
E) Allah'ın (c.c.) razı olduğu yol
Sırat-ı müstakim, tüm insanlar için geçerli olan ve aşırılıklardan uzak doğru yoldur.
Hz. Peygamber'in (s.a.v.) sırat-ı müstakimle ilgili çizdiği çizgiler neyi temsil etmektedir?
A) Farklı dinleri
B) Farklı peygamberlerin yollarını
C) Farklı felsefi akımları
D) Farklı siyasi görüşleri
E) Farklı toplumsal katmanları
Cihat kavramı İslam'da aşağıdaki anlamlardan hangisini kapsamaz?
A) Allah rızası için maddi ve manevi imkanlarla mücadele etmek
B) Nefisle mücadele etmek
C) İslam'ın söz ve fikirle anlatılması
D) Sadece düşmanlarla fiziki savaşmak
E) Kötülüğün ortadan kaldırılması için çaba göstermek
Cihat, İslam'da nefisle mücadeleyi ve İslam'ın söz ve fikirle anlatılmasını da içerir. Yalnızca fiziki savaş anlamına gelmez.
Kur'an-ı Kerim'de kişinin nefsiyle mücadelesi hangi cihat türü olarak geçer?
A) Küçük cihat B) Büyük cihat
C) Sözlü cihat D) Fiziki cihat
E) Ekonomik cihat
Aşağıdakilerden hangisi Hz. Peygamber'in (s.a.v.) cihat hakkındaki bir sözüdür?
A) "Cihat sadece düşmanla savaşmaktır."
B) "Gerçek mücahit, nefsiyle cihat edendir."
C) "Cihat, İslam'ı yaymak için her yolu denemektir."
D) "Cihat, kötülüğe karşı sessiz kalmaktır."
E) "Cihat, yalnızca savaşarak yapılır."
Hz. Peygamber (s.a.v.), gerçek cihadın nefsiyle mücadele etmek olduğunu ifade etmiştir.
Salih amel işleyen kişilere Kur'an'da verilen isim nedir?
A) Müminler B) Salihler C) Müslümanlar D) Muvahhidler E) Tevhidciler
"Salih amel işleyenlere ne mutlu!" ayetinde salih amel işleyenler "Salihler" olarak adlandırılır.
Salih amel olması için gereken şartlardan biri aşağıdakilerden hangisidir?
A) Allah'ın rızasının istenmesi
B) Menfaat gözetilmesi
C) Gösteriş yapılması
D) Kendi çıkarına olması
E) Başkalarına zarar vermesi
Aşağıdakilerden hangisi salih amel kapsamına girmez?
A) Namaz kılmak
B) Anne ve babaya saygılı davranmak
C) Kötü söz söylemek
D) İnsanlık için faydalı bir icatta bulunmak
E) Yardıma ihtiyaç sahiplerine yardım etmek
Kötü söz söylemek, İslam'da hoş karşılanmayan ve salih amel kapsamına girmeyen bir davranıştır.
Kehf suresinin adını aldığı kıssa hangisidir?
A) Ashab-ı Kehf kıssası
B) Hz. Musa (a.s.) ve Hızır (a.s.) kıssası
C) Zülkarneyn (a.s.) kıssası
D) Hz. İbrahim (a.s.) kıssası
E) Hz. Yusuf (a.s.) kıssası
Kehf suresi, Ashab-ı Kehf kıssasından dolayı bu adı almıştır.
Kehf suresinde salih amel işleyenlere vadedilen ödül nedir?
A) Cehennemden kurtuluş
B) Firdevs cennetleri
C) Dünyada zenginlik
D) Bütün isteklerin gerçekleşmesi
E) Sonsuz mutluluk
Kehf suresinin 107. ayetinde Allah'a (c.c.) iman edip salih amel işleyenler için Firdevs cennetleri vadedilmiştir.
Kehf suresinde Hz. Peygamber (s.a.v.)'e Allah (c.c.) tarafından ne vahyedilir?
A) İlah'ın bir olduğu
B) Kıyamet gününün tarihi
C) Kur'an'ın en büyük mucize olduğu
D) Hz. İsa (a.s.)'nın geleceği
E) Meleklere ibadet edilmesi gerektiği
Kehf suresinin 110. ayetinde Hz. Peygamber (s.a.v.)'e Allah'ın (c.c.) tek ilah olduğu vahyedilmiştir.
Firdevs Cenneti'ne girebilmek için hangi niteliklere sahip olmak gerekir?
A) Sadece peygamberlere mahsustur
B) Sadece namaz kılanlar girebilir
C) İnananlar ve salih amel işleyenler girebilir
D) Hiçbir kötü söz söylememiş olanlar girebilir
E) Sadece şehitler girebilir
Firdevs Cenneti, inanan ve salih amel işleyenlerin girebileceği cennetin en yüksek ve değerli bölgesidir.
Kur'an'da kullanılan temel kavramları tanıtır.
Hidayetin dünya ve ahiret hayatındaki sonuçlarını açıklar.
Ahlâkî kavramları günlük hayattaki kullanımlarıyla ilişkilendirir.
Kur'an'da yer alan temel kavramları açıklamak
Peygamber Efendimiz'in hadislerinden Kur'an'daki kavramları anlamak
Kur'an'da yer alan temel kavramları açıklamak
İslam'ın temel kavramlarını öğrenme
Kur'an'ın öğretilerini anlama
İslam'ın ahlaki erdemlerini kavrama
Takva kavramının önemini ve Kur'an'da nasıl nitelendirildiğini öğrenmek.
Takva sahiplerinin özelliklerini öğrenmek.
Takvanın farklı yönlerini ve başka kavramlarla bağlantısını öğrenmek.
Sırat-ı müstakim kavramını anlamak.
Sırat-ı müstakim kavramının özelliklerini bilmek.
Hz. Peygamber'in sırat-ı müstakim hakkındaki görüşünü anlamak.
Cihat kavramının İslam'daki kapsamını öğrenmek
Nefisle cihadın önemini kavramak
Hz. Peygamber'in (s.a.v.) cihat anlayışını kavramak
İman ve salih amel arasındaki ilişkiyi anlamak.
Salih amelin şartlarını kavramak.
Salih amelin kapsamını bilmek.
Kehf suresinin adının kaynağını bilmek (D.K.A.B. 9.4.2.2)
Salih amel işleyenlere verilen ödülleri bilmek (D.K.A.B. 9.4.1.2)
Hz. Peygamber (s.a.v.)'in Allah'tan aldığı vahyileri bilmek (D.K.A.B. 9.1.1.2)
Ahiretin inanç ve amellerle ilişkisini anlar.
etiketlerini kapsamaktadır.Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 11.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.