6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav (SCRTACH)

6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav (SCRTACH) sınavı 6.Sınıf kategorisinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım alt kategorisinin, 2 dönemine ait. Bu sınav Zor derecede zorluktadır. Toplamda 20 sorudan oluşmaktadır.



 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav (SCRTACH) CEVAPLARI


  1. scratch sorusu
    Verilen kod hangisini yapar?

    A) Tıklanınca karakterin miyav sesi çalmasını sağlar
    B) Tıklanınca karakterin miyav yazmasını sağlar
    C) Tıklanınca karakterin miyav okumasını sağlar
    D) Tıklanınca karakterin miyav sesini silmesini sağlar

  2. Cevap: A


  3. 6.sınıf scratch sorusu
    Yukarıda verilenlerden kod bloğu hangisini yapar?

    A) Karakteri siler
    B) Karakterin kopyasını oluşturur
    C) Karakteri sonraki kılığa geçirir
    D) Karaktere ses ekler

  4. Cevap: B


  5. 6.sınıf scratch sınav sorusu
    Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?

    A) I ve II         B) II ve III
    C) I ve III        D) I, II ve III

  6. Cevap: D


  7. 6.sınıf bilişim sorusu
    Verilen kod bloğunda numaralandırılmış komutlardan hangisi şart-koşul komutudur?

    A) 1        B) 2        C) 3        D) 4

  8. Cevap: B

  9. Aşağıda verilen kod bloglarından hangisi karakteri Yukarı doğru ilerletir?
    6.sınıf bilişim sorusu

  10. Cevap: C

  11. Aşağıda verilen kod bloglarından hangisi karakteri sağa doğru ilerletir?
    bilişim 2.dönem sınav sorusu

  12. Cevap: A

  13. Aşağıda verilen kod bloglarından hangisi karakteri en uzağa götürür?
    6.sınıf bilişim sınav sorusu

  14. Cevap: B

  15. Scratch'ta aşağıda verilen yarasanın şekildeki gibi sürekli olarak kanat çırpması istenmektedir.
    yarasa sorusu
    Buna göre hangi kod blogu kullanılmalıdır?
    yarasa sorusu devam

  16. Cevap: A

  17. Aşağıda Scrtach ekranındaki koordinat düzlemi verilmiştir.
    6.sınıf koordinat sorusu
    6.sınıf koordinat sorusu devam
    Yukarıda verilen kod bloğu çalıştırıldığında kukla hangi bölgeye gider?

    A) 1    B) 2   C) 3     D) 4

  18. Cevap: B


  19. scratch sorusu
    Yukarıda verilen kod blogu çalıştırıldığında kukla hangi yöne doğru hareket eder?

    A) Sağ            B) Sol
    C) Yukarı        D) Aşağı

  20. Cevap: D


  21. scratch sorusu 6.sınıf
    Yukarıda verilen kod blogu çalıştırıldığında kukla hangi yöne doğru hareket eder?

    A) Sağ            B) Sol
    C) Yukarı        D) Aşağı

  22. Cevap: A


  23. 6.sınıf bilişim sorusu
    Yukarıdaki kod bloğu veriliyor ve oyuncu klavyeden boşluk(space) tuşuna basıyor.
    Buna göre aşağıdakilerden hangisi gerçekleşir?

    A) Oyun 2 saniye boyunca "15/5" der.
    B) Oyun 2 saniye boyunca işlemin sonucunu sorar
    C) Oyun 2 saniye boyunca "3" cevabını verir.
    D) Oyun hiçbir dönüt vermez.

  24. Cevap: C


  25. scratch sorusu 2.dönem
    Yukarıda verilen şekilde 6 adet top yana dizilmiştir. Buna göre aşağıda verilen komutlardan hangisi çalıştırıldığında yukarıdaki görüntü elde edilir?
    Not: Toplar yan yana olacak şekilde dizilmelidir.

    bilişim sorusu

  26. Cevap: A

  27. Aşağıda verilen kod bloklarından hangisi şart (koşul) komutudur?
    scratch menu sorusu

  28. Cevap: A

  29. Mert sosyal bilgiler için aşağıda soru cevap oyununu Scratch üzerinden hazırlıyor.
    scratch karşılaştırma sorusu
    Buna göre oyunu oynayan kişi 1499 cevabını girdiğinde hangisi olur?

    A) Oyun hiçbir cevap vermez
    B) Oyun "Tebrikler bildin" yazar.
    C) Oyun "Tarihi daha yakın tarih deneyin" yazar
    D) Oyun "Tarihi daha uzak deneyin" yazar"

  30. Cevap: D

  31. bilişim sorusu 6.sınıf
    Yukarıda verilen kod bloğunda oyuncuya oyuna başlamadan önce yaşı soruluyor.
    Eğer oyunu oynayacak kişinin yaşı 15'ten büyükse "Oyunu oynayabilirsin.", eğer oyunu oynayacak kişinin yaşı 15'ten küçükse "Yaşın küçük oyunu oynayamazsın!" uyarısı verecektir.
    Buna göre soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmelidir?
    bilişim sorusu

  32. Cevap: B

  33. Aşağıda verilen kod bloglarından hangisi algılama menüsüne aittir?
    bilişim sorusu

  34. Cevap: C


  35. 6.sınıf 2.dönem bilişim sorusu
    Verilen kod bloğu aşağıdakilerden hangisini yapmaz?

    A) Can adında bir değişken oluşturur ve oyun başladığında canı 3 olarak tanımlar.
    B) Karakterin belirtilen renge değip değmediği kontrol edilmektedir.
    C) Can değişkeni 0 olduğunda oyun yeniden başlar.
    D) Karakter her belirtilen renge değdiğinde can değişkeni 1 azalır.

  36. Cevap: C

  37. Bir sayi değişkeni oluşturuluyor ve sayi değişkeni tıklandığında 0 olarak ayarlanıyor.
    Buna göre aşağıda verilen kod bloglarından hangisinin sonucu diğerlerinden farklı olur?
    6.sınıf bilişim scratch sorusu

  38. Cevap: D



  39. Yukarıda verile kod bloğu çalıştırılıyor ve aşağıda verile işlemler sırasıyla yapılıyor;
    I. Önce yeşil bayrağa tıklanılıyor.
    II. Daha sonra klavyeden boşluk (space) tuşuna basılıyor.
    Buna göre karakter aşağıdakilerden hangisini yapar?

    A) Karakter 2 kez peş peşe "merhaba" der.
    B) Karakter sadece bir kez "merhaba" der.
    C) Karakter hiçbir şey demez.
    D) Karakter bir kez merhaba der ve 10 adım ilerler.

  40. Cevap: A

Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:




6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav (SCRTACH) Detayları

6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav (SCRTACH) 32 kere indirildi. Bu sınav Zor derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 20 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 18 Ocak 2022 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 1 kullanıcı beğenmiş. Bu sınavı çözerek başarınızı artırmak için 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav (SCRTACH) Testini Çöz tıklayın. 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav (SCRTACH) yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav (SCRTACH) sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Test


6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav (SCRTACH) Hangi Kazanımları Kapsıyor?

Bu sınav ve tema ve kazanımlarını kapsamaktadır.
  • İLETİŞİM, ARAŞTIRMA VE İŞ BİRLİĞİ
    1. Araştırma
    2. Bilgisayar Ağları
    3. İletişim Teknolojileri ve İş Birliği

Ayrıca 6.sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım 2.dönem 1.sınav soruları; tamamı test ve cevap anahtarlı olarak scratch kazanımlarını kapsayan sorulardan oluşmaktadır etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav (SCRTACH) sınavı 6.Sınıf kategorisinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım alt kategorisinin, 2 dönemine ait.

6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav (SCRTACH) Testi İstatistikleri

Bu sınav 134 kere çözüldü. Sınava kayıtlı tüm sorulara toplamda 977 kere doğru, 674 kere yanlış cevap verilmiş.

6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav (SCRTACH) Sınavını hangi formatta indirebilirim?

6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav (SCRTACH) sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav (SCRTACH) sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav (SCRTACH) sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.

 Paylaşın
 Sınavı İndir
.docx vey .pdf
  6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ünite Özetleri