2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2.Dönem 1.Yazılı Soruları (2023-05-03)

2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2.Dönem 1.Yazılı Soruları (2023-05-03) sınavı 6.Sınıf kategorisinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım alt kategorisinin, 2 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 25 sorudan oluşmaktadır.



 2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2.Dönem 1.Yazılı Soruları (2023-05-03) CEVAPLARI


  1. scratch sorusu
    Verilen kod hangisini yapar?

    A) Tıklanınca karakterin miyav sesi çalmasını sağlar
    B) Tıklanınca karakterin miyav yazmasını sağlar
    C) Tıklanınca karakterin miyav okumasını sağlar
    D) Tıklanınca karakterin miyav sesini silmesini sağlar

  2. Cevap: A


  3. 6.sınıf scratch sorusu
    Yukarıda verilenlerden kod bloğu hangisini yapar?

    A) Karakteri siler
    B) Karakterin kopyasını oluşturur
    C) Karakteri sonraki kılığa geçirir
    D) Karaktere ses ekler

  4. Cevap: B


  5. 6.sınıf scratch sınav sorusu
    Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?

    A) I ve II         B) II ve III
    C) I ve III        D) I, II ve III

  6. Cevap: D

  7. Aşağıda verilen kod bloglarından hangisi karakteri Yukarı doğru ilerletir?
    6.sınıf bilişim sorusu

  8. Cevap: C

  9. Aşağıda verilen kod bloglarından hangisi karakteri sağa doğru ilerletir?
    bilişim 2.dönem sınav sorusu

  10. Cevap: A

  11. Aşağıda Scrtach ekranındaki koordinat düzlemi verilmiştir.
    6.sınıf koordinat sorusu
    6.sınıf koordinat sorusu devam
    Yukarıda verilen kod bloğu çalıştırıldığında kukla hangi bölgeye gider?

    A) 1    B) 2   C) 3     D) 4

  12. Cevap: B


  13. scratch sorusu
    Yukarıda verilen kod blogu çalıştırıldığında kukla hangi yöne doğru hareket eder?

    A) Sağ            B) Sol
    C) Yukarı        D) Aşağı

  14. Cevap: D


  15. scratch sorusu 6.sınıf
    Yukarıda verilen kod blogu çalıştırıldığında kukla hangi yöne doğru hareket eder?

    A) Sağ            B) Sol
    C) Yukarı        D) Aşağı

  16. Cevap: A

  17. Aşağıda verilen kod bloklarından hangisi şart (koşul) komutudur?
    scratch menu sorusu

  18. Cevap: A

  19. Aşağıda verilen kod blogu ile ilgili;
    I. Karakter kırmızı renge değdiği zaman oyun durur.
    II. Karakterin istenilen renge değip değmediği sürekli kontrol edilmektedir.
    III. Karakter istenilen renge değmediği sürece oyun devam eder.
    verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?
    6.sınıf bilişim sorusu

    A) I ve II    B) II ve III    C) I, II ve III    D) I ve III

  20. Cevap: C

  21. Aşağıdakilerden hangisi klavyeden istenilen tuşa basıldığında altına gelen kod blogunu çalıştırır?scratch sorusu


  22. Cevap: A

  23. scratch sorusu
    Verilen kod blogunda kırmızı nokta ile gösterilen karakter ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?

    A) Karakter a ve b yönlerinde hareket ede.
    B) Karakter a ve c yönlerinde hareket eder.
    C) Karakter b ve d yönlerinde hareket eder.
    D) Karakter c ve d yönlerinde hareket eder.

  24. Cevap: B


  25. Verilen kod bloğu çalıştırıldığında aşağıdakilerden hangisini yapmaz?

    A) Karakter farenin x konumunu takip eder.
    B) Fare her oynatıldığında karakter fareyi takip eder.
    C) Farenin y konumu değiştirildiğinde karakterin y konumu değişmez.
    D) Karakter farenin y konumunu x konumu olarak algılar.

  26. Cevap: D

  27. scratch sorusu
    Verilen kod blogu ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğru değildir?

    A) Karakter üç saniye boyunca sağa döner.
    B) Karakter üç saniye sonra görünür.
    C) Karakter üç saniye sonra gizlenir.
    D) Karakter 5 derece ile sağa döner.

  28. Cevap: B


  29. Verilen kod blogu çalıştırıldığında sıfır noktasında bulunan karakter son durumda hangi noktada durur?

    A) d    B) c    C) b    D) a

  30. Cevap: B

  31. scratch sorusu
    Verilen kod bloğu çalıştırıldığında aşağıdakilerden hangisini yapmaz?

    A) Karakteri istenilen konumlara götürür.
    B) Karakterin rengini değiştirir.
    C) Karakteri görünür yapar.
    D) Karakteri tamamen siler.

  32. Cevap: D

  33. Aşağıda verilen şekilde karakterin elmaya ulaşa bilmesi için hangisi doğrudur? scratch hareket sorusu

  34. Cevap: A

  35. Aşağıdakilerden hangisi tıklandığında arka planı  (sahneyi) değiştirir?



  36. Cevap: B

  37. 6.sınıf koordinat sorusu
    Verilen kod blogunda tıklandığında karakterimizin sürekli olarak AŞAĞI doğru inmesi istenmektedir.
    Buna göre soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmelidir?

    A) 10    B) 5    C) -10    D) 0

  38. Cevap: C

  39. scratch sorusu
    Yukarıda verilen kod bloğu çalıştırılıyor ve sırasıyla aşağıda verilen tuşlara basılıyor.
    1. Yeşil bayrağa tıklanıyor.
    2. Klavyeden yukarı ok tuşuna bir kez basılıyor.
    3. Klavyeden aşağı ok tuşuna bir kez basılıyor.
    4. Klavyeden Yukarı ok tuşuna iki kez peş peşe basılıyor.
    5. Klavyeden boşluk (space) tuşuna basılıyor.
    Buna göre boşluk tuşuna basıldığında ekranda hangi sayı gözükür?

    A) 3    B) 5    C) -1    D) -3

  40. Cevap: B

  41. scratch x koordinatı sorusu
    Verilen kod blogu çalıştırıldığında karakter yanda verilen A, B, C ve D yönlerinden hangisine doğru hareket eder?


    A) A    B) B    C) C    D) D

  42. Cevap: D

  43. Aşağıdaki komutlardan hangisi karakterimizi yukarı doğru hareket ettirir?

    scratch derece sorusu

  44. Cevap: D

  45. scratch sınav sorusu
    Verilen kod blogu ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğru değildir?

    A) Kod bloğunda karakterin hareket etmesi için komutlar kullanılmıştır.
    B) Karakterin ekranda bir müddet görünüp gizlenmektedir.
    C) Karakter kılık değiştirmektedir.
    D) Karakter bu kodları yalnızca bir kez tekrarlamaktadır.

  46. Cevap: D

  47. Scratch programında sahne ne anlama gelmektedir?

    A) Kullanılan bloklar bulunduğu bölümdür.
    B) Yazı yazabildiğimiz bölümdür.
    C) Blokları çekip bıraktığımız yerdir.
    D) Tasarladığımız karakterin hareketini sergilediği bölümdür.

  48. Cevap: D

  49. Scratch programının kullanım amacı hangi şıkta doğru şekilde ifade etmiştir?

    A) Oyun, çizgi film ve animasyon oluşturabiliriz.
    B) Sadece yazı yazmakta kullanabiliriz
    C) Scratch bir bilgisayarın çalışması için gereken donanımdır
    D) Scratch’ı internete girerken kullanırız

  50. Cevap: A Açıklama:Cevap: A)
    Açıklama: Scratch programı, çocuklar ve yeni başlayanlar için oyun, çizgi film ve animasyon oluşturmayı kolaylaştıran bir kodlama dilidir.

Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:




2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2.Dönem 1.Yazılı Soruları (2023-05-03) Detayları

2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2.Dönem 1.Yazılı Soruları (2023-05-03) 7 kere indirildi. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 25 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 03 Mayıs 2023 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 1 kullanıcı beğenmiş. Bu sınavı çözerek başarınızı artırmak için 2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2.Dönem 1.Yazılı Soruları (2023-05-03) Testini Çöz tıklayın. 2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2.Dönem 1.Yazılı Soruları (2023-05-03) yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2.Dönem 1.Yazılı Soruları (2023-05-03) sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Test


2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2.Dönem 1.Yazılı Soruları (2023-05-03) Hangi Kazanımları Kapsıyor?

Bu sınav ve tema ve kazanımlarını kapsamaktadır.
  • İLETİŞİM, ARAŞTIRMA VE İŞ BİRLİĞİ
    1. Araştırma
    2. Bilgisayar Ağları
    3. İletişim Teknolojileri ve İş Birliği

Ayrıca etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2.Dönem 1.Yazılı Soruları (2023-05-03) sınavı 6.Sınıf kategorisinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım alt kategorisinin, 2 dönemine ait.

2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2.Dönem 1.Yazılı Soruları (2023-05-03) Testi İstatistikleri

Bu sınav 9 kere çözüldü. Sınava kayıtlı tüm sorulara toplamda 31 kere doğru, 25 kere yanlış cevap verilmiş.

2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2.Dönem 1.Yazılı Soruları (2023-05-03) Sınavını hangi formatta indirebilirim?

2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2.Dönem 1.Yazılı Soruları (2023-05-03) sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız 2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2.Dönem 1.Yazılı Soruları (2023-05-03) sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2.Dönem 1.Yazılı Soruları (2023-05-03) sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.

 Paylaşın
 Sınavı İndir
.docx vey .pdf
  6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ünite Özetleri