6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav - Klasik

6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav - Klasik sınavı 6.Sınıf kategorisinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım alt kategorisinin, 2 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 12 sorudan oluşmaktadır.



 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav - Klasik CEVAPLARI

  1. Scratch programında döngüler nelerdir ve çeşitleri nelerdir?






  2. Cevap: Döngüler Açıklama:

    Scratch programında döngüler, belirli bir işlem veya görevin birden fazla kez tekrarlanmasını sağlayan yapılardır. Scratch'te 3 tür döngü bloğu bulunmaktadır. Bunlar: 1-Girilen sayı kadar tekrarlayan döngü bloğu, 2- Sürekli tekrarlayan döngü bloğu ve 3- Koşula göre tekrarlayan döngüdür.



  3. Scratch programında Hareket Bloğu nedir ve ne işe yarar?






  4. Cevap: Hareket Bloğu Açıklama:

    Scratch programındaki Hareket Bloğu, Scratch programında yer alan kuklaların hareketini kontrol etmek için kullanılan bir bloktur. Bu blok sayesinde kuklaların ileri, geri, sağ ve sol tarafına hareket etmesini sağlayabiliriz.



  5. Scratch programında kuklaların seslerini kontrol etmek için hangi bloklar kullanılır?






  6. Cevap: Ses bloğu Açıklama:

    Ses bloğu, kuklaların belirli sesleri çalmasını, kaydetmesini ve düzenlemesini sağlayan blokları içerir.



  7. Scratch programında olayları algılamak ve işleme koymak için hangi bloklar kullanılır?






  8. Cevap: Olaylar bloğu Açıklama:

    Olaylar bloğu, fare tıklamaları, klavye tuşlarına basılması ve belirli zaman aralıkları gibi olayları algılayan ve bunlara göre aksiyonlar gerçekleştiren blokları içerir.



  9. 'Ses' bloğunda bulunan 'Sesi azaltır ya da arttırır.' bloğunun işlevi nedir?






  10. Cevap: Ses yüksekliğini azaltır veya artırır. Açıklama:

    Bu blok, seçili sesin ses seviyesini değiştirmek için kullanılır. Ses seviyesi, 0'dan 100'e kadar olan bir sayısal değerdir. 0, sessiz anlamına gelirken 100, en yüksek ses seviyesidir.



  11. 'Kalem' bloğunda bulunan 'Kalemin o anki konumunda ekrana kendi imajını (görüntüsünü) yapıştırır.' bloğunun işlevi nedir?






  12. Cevap: Karakterin o anki konumunda ekrana kendi imajını (görüntüsünü) yapıştırır. Açıklama:

    Bu blok, karakterin o anki konumunda ekrana kendi görüntüsünü yapıştırmak için kullanılır. Karakterin görüntüsü, karakterin kostümüdür.



  13. Algoritma nedir?






  14. Cevap: Bir problemin çözümünde izlenecek yol anlamına gelir ve problemin çözümünün adımlar halinde yazılmasıyla oluşturulur. Açıklama:

    Algoritma, bir görevin veya işlemin adım adım nasıl gerçekleştirileceğini tanımlayan bir dizi adımdır. Algoritmalar genellikle akış şeması veya sözcüklerle ifade edilir.



  15. Akış şeması nedir? Açıklayınız.






  16. Cevap: Bir sürecin adımlarını görsel ya da sembolik olarak gösterir. Farklı Hareketler için farklı semboller kullanılır. Açıklama:

    Akış şemaları, bir görevin veya işlemin adım adım nasıl gerçekleştirileceğini gösteren diyagramlardır. Akış şemaları, çeşitli şekillerden oluşur. Bu şekillerin bir çoğu matematik dersinde kullandığımız geometrik şekillere çok benzer.



  17. Veri nedir? Örnekleriyle açıklayınız.






  18. Cevap: Veri, bilgisayarların sonuca ulaşabilmek için algıladığı, işlediği, sonuç ürettiği veya daha sonra kullanmak üzere depoladığı her şeydir. Örneğin, boy, kilo, saç rengi, göz rengi, yaş, eğitim durumu, meslek vb. verilerdir. Açıklama:

    Veriler, bilgisayarların işlenebilmesi için sayısal veya metinsel olarak ifade edilmiş bilgilerdir. Veriler, bilgisayarların belleğinde saklanır ve gerektiğinde kullanılır.



  19. Sabit veri nedir? Üç tane örnek veriniz.






  20. Cevap: Sabit veri, değişmeyen ve ilk depolandıkları haliyle kullanılmaya devam eden veridir. Örneğin, pi sayısı, 1 metre uzunluğu, 1 kilogram ağırlığı sabit verilerdir. Açıklama:

    Sabit veriler, genellikle bilimsel hesaplamalarda ve mühendislik çalışmalarında kullanılır.



  21. Veri türleri nelerdir? Açıklayınız.






  22. Cevap: Veri türleri, sayısal veri, metinsel veri, tarih veri, mantıksal veri ve görsel veri olmak üzere beş ana gruba ayrılır. Sayısal veri, rakamlardan oluşan verilerdir. Metinsel veri, harflerden oluşan verilerdir. Tarih veri, tarih ve saat bilgilerini içeren verilerdir. Mantıksal veri, doğru veya yanlış değerlerini içeren verilerdir. Görsel veri, resim, fotoğraf, video gibi verilerdir. Açıklama:

    Veri türleri, verilerin farklı özelliklerine göre sınıflandırılmasını sağlar. Veri türleri, verilerin işlenmesi ve depolanması sırasında farklı yöntemler kullanılmasını gerektirir.



  23. Verilerin saklanması için kullanılan depolama birimleri nelerdir? Açıklayınız.






  24. Cevap: Verilerin saklanması için kullanılan depolama birimleri, sabit disk, flash bellek, CD-ROM, DVD-ROM, Blu-ray Disc ve manyetik banttır. Sabit disk, bilgisayarların içinde bulunan ve büyük miktarda veri saklayabilen bir depolama birimidir. Flash bellek, taşınabilir bir depolama birimidir ve USB bağlantısıyla bilgisayara bağlanır. CD-ROM, DVD-ROM ve Blu-ray Disc, optik depolama birimleridir ve üzerlerine veri yazmak ve okumak için lazer ışını kullanılır. Manyetik bant, verilerin manyetik olarak kaydedildiği bir depolama birimidir. Açıklama:

    Depolama birimleri, verilerin kalıcı olarak saklanması için kullanılır. Depolama birimleri, farklı kapasitelerde ve farklı fiyatlarda olabilir.



Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:




6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav - Klasik Detayları

6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav - Klasik 12 kere indirildi. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 12 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 14 Şubat 2024 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 1 kullanıcı beğenmiş. 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav - Klasik yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav - Klasik sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Klasik


6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav - Klasik Hangi Kazanımları Kapsıyor?

Bu sınav ve tema ve kazanımlarını kapsamaktadır.
  • İLETİŞİM, ARAŞTIRMA VE İŞ BİRLİĞİ
    1. Araştırma
    2. Bilgisayar Ağları
    3. İletişim Teknolojileri ve İş Birliği

Ayrıca 6.sınıf bilişim teknolojileri 2.dönem 1.sınav soruları, klasik türde müfredata uygun olarak cevap açıklamalı sorulardan hazırlanmıştır

Scratch programında döngü kavramını ve çeşitlerini öğrenmek.

Scratch programındaki Hareket Bloğunun tanımını ve kullanımını öğrenmek.

Öğrenciler, Scratch programında kuklaların seslerini kontrol etmek için ses bloğunu kullanabilirler.

Öğrenciler, Scratch programında olayları algılamak ve işleme koymak için olaylar bloğunu kullanabilirler.

Öğrenciler, Scratch 2.0 Ders Notları'nda yer alan 'Ses' bloğunda bulunan 'Sesi azaltır ya da arttırır.' bloğunun işlevini anlayabilirler.

Öğrenciler, Scratch 2.0 Ders Notları'nda yer alan 'Kalem' bloğunda bulunan 'Kalemin o anki konumunda ekrana kendi imajını (görüntüsünü) yapıştırır.' bloğunun işlevini anlayabilirler.

Öğrenciler, algoritmanın ne olduğunu ve nasıl oluşturulacağını anlarlar.

Öğrenciler, akış şemasının ne olduğunu ve nasıl oluşturulacağını anlarlar.

Öğrenciler, verinin ne olduğunu ve örneklerini öğreneceklerdir.

Öğrenciler, sabit verinin ne olduğunu ve örneklerini öğreneceklerdir.

Öğrenciler, veri türlerini ve özelliklerini öğreneceklerdir.

Öğrenciler, verilerin saklanması için kullanılan depolama birimlerini ve özelliklerini öğreneceklerdir.

etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav - Klasik sınavı 6.Sınıf kategorisinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım alt kategorisinin, 2 dönemine ait.

6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav - Klasik Sınavını hangi formatta indirebilirim?

6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav - Klasik sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav - Klasik sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav - Klasik sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.

 Paylaşın
 Sınavı İndir
.docx vey .pdf
  6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ünite Özetleri