sınav scratch 2 sınavı 6.Sınıf kategorisinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım alt kategorisinin, 2 dönemine ait. Bu sınav Kolay derecede zorluktadır. Toplamda 19 sorudan oluşmaktadır.
Verilen kod hangisini yapar?
A) Tıklanınca karakterin miyav sesi çalmasını sağlar
B) Tıklanınca karakterin miyav yazmasını sağlar
C) Tıklanınca karakterin miyav okumasını sağlar
D) Tıklanınca karakterin miyav sesini silmesini sağlar
Yukarıda verilenlerden kod bloğu hangisini yapar?
A) Karakteri siler
B) Karakterin kopyasını oluşturur
C) Karakteri sonraki kılığa geçirir
D) Karaktere ses ekler
Aşağıda verilen kod bloklarından hangisi şart (koşul) komutudur?
Aşağıda verilen kod bloglarından hangisi algılama menüsüne aittir?
Aşağıdakilerden hangisi tıklandığında arka planı (sahneyi) değiştirir?
Verilen kod blogunda tıklandığında karakterimizin sürekli olarak AŞAĞI doğru inmesi istenmektedir.
Buna göre soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmelidir?
A) 10 B) 5 C) -10 D) 0
Şekilde verilen karakterin sağ tarafa doğru ilerleye bilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmeidir?
A) -10 B) -5 C) 0 D) 10
Aşağıdaki komutlardan hangisi karakteri 15 derece sağa döndürür?
Aşağıdakilerden hangisi çarpma işlemi yapmamızı sağlar?
Aşağıdakilerden hangisi Scratch'ta belirten sesin çalmasını sağlar?
Verilen kod blogu çalıştırıldığında hangi sonucu verir?
A) Hiçbir şey yazmaz
B) 50 yazar
C) 15 yazar
D) 2 yazar
Aşağıdakilerden hangisi karakterin sonraki kılığa geçmesini sağlar?
Scratc'ta hangi menü ile değişken oluştururuz?
A) Hareket B) Veri
C) Görünüm D) Ses
Aşağıdakilerden hangisi bilgilerimize zarar vermez?
A) Solucanlar B) Truva Atı
C) Güvenlik Duvarı D) Casus Yazılım
Aşağıdakilerden hangisinde sahne blue sky olarak değiştirildiğinde karakterin görünmesini sağlar?
Scratch programında sahne ne anlama gelmektedir?
A) Kullanılan bloklar bulunduğu bölümdür.
B) Yazı yazabildiğimiz bölümdür.
C) Blokları çekip bıraktığımız yerdir.
D) Tasarladığımız karakterin hareketini sergilediği bölümdür.
Scratch programının kullanım amacı hangi şıkta doğru şekilde ifade etmiştir?
A) Oyun, çizgi film ve animasyon oluşturabiliriz.
B) Sadece yazı yazmakta kullanabiliriz
C) Scratch bir bilgisayarın çalışması için gereken donanımdır
D) Scratch’ı internete girerken kullanırız
Programlama, bilgisayarların anlayabileceği komutlar dizisini oluşturma sürecidir. Bu ders, Scratch gibi programlama dillerinin temellerini öğretir. Scratch nedir?
A) Bir programlama dili B) Bir müzik programı
C) Bir video oyunu D) Bir web sitesi
Verilen kod hangisini yapar?
A) Tıklanınca karakterin miyav sesi çalmasını sağlar
B) Tıklanınca karakterin miyav yazmasını sağlar
C) Tıklanınca karakterin miyav okumasını sağlar
D) Tıklanınca karakterin miyav sesini silmesini sağlar
Yukarıda verilenlerden kod bloğu hangisini yapar?
A) Karakteri siler
B) Karakterin kopyasını oluşturur
C) Karakteri sonraki kılığa geçirir
D) Karaktere ses ekler
Aşağıda verilen kod bloklarından hangisi şart (koşul) komutudur?
Aşağıda verilen kod bloglarından hangisi algılama menüsüne aittir?
Aşağıdakilerden hangisi tıklandığında arka planı (sahneyi) değiştirir?
Verilen kod blogunda tıklandığında karakterimizin sürekli olarak AŞAĞI doğru inmesi istenmektedir.
Buna göre soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmelidir?
A) 10 B) 5 C) -10 D) 0
Şekilde verilen karakterin sağ tarafa doğru ilerleye bilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmeidir?
A) -10 B) -5 C) 0 D) 10
Aşağıdaki komutlardan hangisi karakteri 15 derece sağa döndürür?
Aşağıdakilerden hangisi çarpma işlemi yapmamızı sağlar?
Aşağıdakilerden hangisi Scratch'ta belirten sesin çalmasını sağlar?
Verilen kod blogu çalıştırıldığında hangi sonucu verir?
A) Hiçbir şey yazmaz
B) 50 yazar
C) 15 yazar
D) 2 yazar
Aşağıdakilerden hangisi karakterin sonraki kılığa geçmesini sağlar?
Scratc'ta hangi menü ile değişken oluştururuz?
A) Hareket B) Veri
C) Görünüm D) Ses
Aşağıdakilerden hangisi bilgilerimize zarar vermez?
A) Solucanlar B) Truva Atı
C) Güvenlik Duvarı D) Casus Yazılım
Aşağıdakilerden hangisinde sahne blue sky olarak değiştirildiğinde karakterin görünmesini sağlar?
Scratch programında sahne ne anlama gelmektedir?
A) Kullanılan bloklar bulunduğu bölümdür.
B) Yazı yazabildiğimiz bölümdür.
C) Blokları çekip bıraktığımız yerdir.
D) Tasarladığımız karakterin hareketini sergilediği bölümdür.
Scratch programının kullanım amacı hangi şıkta doğru şekilde ifade etmiştir?
A) Oyun, çizgi film ve animasyon oluşturabiliriz.
B) Sadece yazı yazmakta kullanabiliriz
C) Scratch bir bilgisayarın çalışması için gereken donanımdır
D) Scratch’ı internete girerken kullanırız
Programlama, bilgisayarların anlayabileceği komutlar dizisini oluşturma sürecidir. Bu ders, Scratch gibi programlama dillerinin temellerini öğretir. Scratch nedir?
A) Bir programlama dili B) Bir müzik programı
C) Bir video oyunu D) Bir web sitesi
Cevap Anahtarı: A) Bir programlama dili. Soruda belirtilen Scratch'in ne olduğu sorulmaktadır. Scratch, bir programlama dili olarak kullanılan bir grafiksel programlama aracıdır. Özellikle çocuklar ve acemi programcılar için programlamayı öğrenmeyi kolaylaştırmak amacıyla geliştirilmiştir. Scratch, blok tabanlı bir arayüze sahip olup, kullanıcılar blokları bir araya getirerek programları oluşturabilirler. Bu nedenle doğru cevap A seçeneğidir.
Programlama dillerini tanıma ve programlama araçlarının işlevlerini anlama becerisi.
etiketlerini kapsamaktadır.Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.