6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 1.Sınav (Scratch) - Tes sınavı 6.Sınıf kategorisinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım alt kategorisinin, 2 dönemine ait. Bu sınav Zor derecede zorluktadır. Toplamda 28 sorudan oluşmaktadır.
Aşağıda verilen kod bloğu çalıştırıldığında verilen geometrik şekillerden hangisini ekrana çizer?
Verilen kod blogu incelendiğinde hangi menü kullanılmamıştır?
A) Kontrol B) Operatörler
C) Algılama D) Görünüm
Verilen kod blogu ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Karakterin boyutunu yüzde elli küçültür.
B) Karakteri ekranda verilen koordinatlara gönderir.
C) Karakteri gizler.
D) Karakteri 180 derece sağa döndürür.
Aşağıda verilen kod blogu çalıştırıldığında karakter hangi şıktaki gibi hareket eder?
Aşağıda verilen kod blogu ile ilgili;
I. Karakter kırmızı renge değdiği zaman oyun durur.
II. Karakterin istenilen renge değip değmediği sürekli kontrol edilmektedir.
III. Karakter istenilen renge değmediği sürece oyun devam eder.
verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?
A) I ve II B) II ve III C) I, II ve III D) I ve III
Verilen kod blogunda soru işareti ile gösterilen yere hangi sayı gelirse "Sayı istenilen aralıkta" yazısı görünmez?
A) 34 B) 41 C) 28 D) 51
Verilen kod blogu çalıştırıldığında hangi sonucu göremeyiz?
A) 21 B) 15 C) 34 D) 27
Verilen kod blogu çalıştırıldığında hangisini yapar?
A) Karakteri görünür duruma getirir.
B) Karakteri gizler.
C) Karakteri önce gizler sonra görünür duruma getirir.
D) Karakteri önce görünür yapar sonra gizler.
Verilen kod blogu çalıştırıldığında hangi sonucu verir?
A) Sadece Küçük yazısı görünür.
B) Sadece Büyük yazısı görünür.
C) Önce Büyük sonra Küçük yazısı görünür.
D) Hiçbir yazı görünmez.
Verilen kod blogu çalıştırıldığında en son sayi değişkeni hangi değeri alır?
A) 0 B) 5 C) 10 D) 15
Verilen kod blogu ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğru değildir?
A) Karakterin sürekli hareket etmesi sağlanmıştır.
B) Algılama menüsünden bir kod blogu kullanılmıştır.
C) Bir değişken tanımlanmış ve kullanılmıştır.
D) Hareket menüsünden bazı kod blogları kullanılmıştır.
Verilen kod blogunda kırmızı nokta ile gösterilen karakter ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A) Karakter a ve b yönlerinde hareket ede.
B) Karakter a ve c yönlerinde hareket eder.
C) Karakter b ve d yönlerinde hareket eder.
D) Karakter c ve d yönlerinde hareket eder.
Verilen kod bloğu çalıştırıldığında aşağıdakilerden hangisini yapmaz?
A) Karakter farenin x konumunu takip eder.
B) Fare her oynatıldığında karakter fareyi takip eder.
C) Farenin y konumu değiştirildiğinde karakterin y konumu değişmez.
D) Karakter farenin y konumunu x konumu olarak algılar.
Verilen kod bloğu çalıştırıldığında elmas değişkeni aşağıdaki değerlerden hangisini alamaz?
A) 0 B) 1 C) 1,5 D) 2
Verilen kod blogunda aşağıdaki menülerden hangisi kullanılmamıştır?
A) Kontrol B) Görünüm C) Hareket D) Algılama
Verilen kod bloğuna göre puan kaç olduğunda istenilen karakter gözükür?
A) 95 B) 100 C) 105 D) 110
A) Karakter üç saniye boyunca sağa döner.
B) Karakter üç saniye sonra görünür.
C) Karakter üç saniye sonra gizlenir.
D) Karakter 5 derece ile sağa döner.
Verilen kod blogu ile ilgili aşağıdakilerden hangisine ulaşılamaz?
A) Aracın y konumu -36 olabilir.
B) Aracın y konumu -106 olabilir.
C) Araç sadece iki y konumundan birini alabilir.
D) Aracın x konumu sürekli değişken olacaktır.
Verilen kod blogu dekor 4 olduğunda aşağıdakilerden hangisini yapar?
A) Karakterin ikizini gösterir.
B) Karakterin ikizini gizler.
C) Karakterin kendisini siler.
D) Karakterin ikizini siler.
Verilen kod bloguna göre surat değişkeni aşağıdakilerden hangisi olduğunda 0,1 kadar değişir?
A) -5 B) 7 C) -2 D) -9
Verilen kod blogu çalıştırıldığında sıfır noktasında bulunan karakter son durumda hangi noktada durur?
A) d B) c C) b D) a
Verilen kod bloğu çalıştırıldığında aşağıdakilerden hangisini yapmaz?
A) Karakteri istenilen konumlara götürür.
B) Karakterin rengini değiştirir.
C) Karakteri görünür yapar.
D) Karakteri tamamen siler.
Aşağıda verilen kod blogu çalıştırılıp klavyeden 17 sayısı girildiğinde hangisini yapar?
A) 2 saniye boyunca çocuk der.
B) 2 saniye boyunca yetişkin der.
C) ilk 2 saniye çocuk daha sonra 2 saniye yetişkin der.
B) Hiçbir şey yapmaz.
Aşağıda verilen kod blogu çalıştırıldığında hangi sonucu ekranda göremeyiz?
A) 4 B) 9 C) 16 D) 21
Aşağıda verilen şekilde karakterin elmaya ulaşa bilmesi için hangisi doğrudur?
Aşağıdakilerden hangisi tıklandığında arka planı (sahneyi) değiştirir?
Verilen kod blogunda tıklandığında karakterimizin sürekli olarak AŞAĞI doğru inmesi istenmektedir.
Buna göre soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmelidir?
A) 10 B) 5 C) -10 D) 0
Aşağıda verilen kod bloğu çalıştırıldığında verilen geometrik şekillerden hangisini ekrana çizer?
Verilen kod blogu incelendiğinde hangi menü kullanılmamıştır?
A) Kontrol B) Operatörler
C) Algılama D) Görünüm
Verilen kod blogu ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Karakterin boyutunu yüzde elli küçültür.
B) Karakteri ekranda verilen koordinatlara gönderir.
C) Karakteri gizler.
D) Karakteri 180 derece sağa döndürür.
Aşağıda verilen kod blogu çalıştırıldığında karakter hangi şıktaki gibi hareket eder?
Aşağıda verilen kod blogu ile ilgili;
I. Karakter kırmızı renge değdiği zaman oyun durur.
II. Karakterin istenilen renge değip değmediği sürekli kontrol edilmektedir.
III. Karakter istenilen renge değmediği sürece oyun devam eder.
verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?
A) I ve II B) II ve III C) I, II ve III D) I ve III
Verilen kod blogunda soru işareti ile gösterilen yere hangi sayı gelirse "Sayı istenilen aralıkta" yazısı görünmez?
A) 34 B) 41 C) 28 D) 51
Verilen kod blogu çalıştırıldığında hangi sonucu göremeyiz?
A) 21 B) 15 C) 34 D) 27
Verilen kod blogu çalıştırıldığında hangisini yapar?
A) Karakteri görünür duruma getirir.
B) Karakteri gizler.
C) Karakteri önce gizler sonra görünür duruma getirir.
D) Karakteri önce görünür yapar sonra gizler.
Verilen kod blogu çalıştırıldığında hangi sonucu verir?
A) Sadece Küçük yazısı görünür.
B) Sadece Büyük yazısı görünür.
C) Önce Büyük sonra Küçük yazısı görünür.
D) Hiçbir yazı görünmez.
Verilen kod blogu çalıştırıldığında en son sayi değişkeni hangi değeri alır?
A) 0 B) 5 C) 10 D) 15
Verilen kod blogu ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğru değildir?
A) Karakterin sürekli hareket etmesi sağlanmıştır.
B) Algılama menüsünden bir kod blogu kullanılmıştır.
C) Bir değişken tanımlanmış ve kullanılmıştır.
D) Hareket menüsünden bazı kod blogları kullanılmıştır.
Verilen kod blogunda kırmızı nokta ile gösterilen karakter ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A) Karakter a ve b yönlerinde hareket ede.
B) Karakter a ve c yönlerinde hareket eder.
C) Karakter b ve d yönlerinde hareket eder.
D) Karakter c ve d yönlerinde hareket eder.
Verilen kod bloğu çalıştırıldığında aşağıdakilerden hangisini yapmaz?
A) Karakter farenin x konumunu takip eder.
B) Fare her oynatıldığında karakter fareyi takip eder.
C) Farenin y konumu değiştirildiğinde karakterin y konumu değişmez.
D) Karakter farenin y konumunu x konumu olarak algılar.
Verilen kod bloğu çalıştırıldığında elmas değişkeni aşağıdaki değerlerden hangisini alamaz?
A) 0 B) 1 C) 1,5 D) 2
Verilen kod blogunda aşağıdaki menülerden hangisi kullanılmamıştır?
A) Kontrol B) Görünüm C) Hareket D) Algılama
Verilen kod bloğuna göre puan kaç olduğunda istenilen karakter gözükür?
A) 95 B) 100 C) 105 D) 110
A) Karakter üç saniye boyunca sağa döner.
B) Karakter üç saniye sonra görünür.
C) Karakter üç saniye sonra gizlenir.
D) Karakter 5 derece ile sağa döner.
Verilen kod blogu ile ilgili aşağıdakilerden hangisine ulaşılamaz?
A) Aracın y konumu -36 olabilir.
B) Aracın y konumu -106 olabilir.
C) Araç sadece iki y konumundan birini alabilir.
D) Aracın x konumu sürekli değişken olacaktır.
Verilen kod blogu dekor 4 olduğunda aşağıdakilerden hangisini yapar?
A) Karakterin ikizini gösterir.
B) Karakterin ikizini gizler.
C) Karakterin kendisini siler.
D) Karakterin ikizini siler.
Verilen kod bloguna göre surat değişkeni aşağıdakilerden hangisi olduğunda 0,1 kadar değişir?
A) -5 B) 7 C) -2 D) -9
Verilen kod blogu çalıştırıldığında sıfır noktasında bulunan karakter son durumda hangi noktada durur?
A) d B) c C) b D) a
Verilen kod bloğu çalıştırıldığında aşağıdakilerden hangisini yapmaz?
A) Karakteri istenilen konumlara götürür.
B) Karakterin rengini değiştirir.
C) Karakteri görünür yapar.
D) Karakteri tamamen siler.
Aşağıda verilen kod blogu çalıştırılıp klavyeden 17 sayısı girildiğinde hangisini yapar?
A) 2 saniye boyunca çocuk der.
B) 2 saniye boyunca yetişkin der.
C) ilk 2 saniye çocuk daha sonra 2 saniye yetişkin der.
B) Hiçbir şey yapmaz.
Aşağıda verilen kod blogu çalıştırıldığında hangi sonucu ekranda göremeyiz?
A) 4 B) 9 C) 16 D) 21
Aşağıda verilen şekilde karakterin elmaya ulaşa bilmesi için hangisi doğrudur?
Aşağıdakilerden hangisi tıklandığında arka planı (sahneyi) değiştirir?
Verilen kod blogunda tıklandığında karakterimizin sürekli olarak AŞAĞI doğru inmesi istenmektedir.
Buna göre soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmelidir?
A) 10 B) 5 C) -10 D) 0
bu kadar soruya ne gerek var
cevaplar nerde?
Cevap yok yarın sınav varHğ
SELAMM BUGÜN SINAVIM VAR BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ İNŞALLAH YARDIMCI OLUR
Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.