6.Sınıf Bilişim 2.Dönem 1.Yazılı - Scratch

6.Sınıf Bilişim 2.Dönem 1.Yazılı - Scratch sınavı 6.Sınıf kategorisinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım alt kategorisinin, 2 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 20 sorudan oluşmaktadır.



 6.Sınıf Bilişim 2.Dönem 1.Yazılı - Scratch CEVAPLARI

  1. Aşağıda verilen kodların açıklamalarını yazınız.

    scratch sorusu

    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.

  2. Cevap:

    1- Tüm oyunu durdurur. -  2. Karakterin yeşil renge değip değmediğini kontrol eder. - 3. Karakteri 10 adım ileri götürür. - 4. Şart koşul komutudur. -5. Sürekli tekrarla komutu. - 6. Bir saniyeliğine durdurur. - 7. yeşil bayrağa tıklanınca oyunu başlatır. -8.10 adım ileri götürür. - 9.Karakteri istenilen koordinata gönderir. - 10.Karakteri 15 derece sola döndürür. 11. Karakterin kopyasını oluşturur. 12. Karakteri gösterir. 13. Karakterin sonraki kılıfa geçmesini sağlar. 14. Karakterin boyutunu 100% yapar.



  3. bilişim sorusu scratch
    Yukarıda verilen kod bloğu ile ilgili olarak;
    I. İki tane değişken tanımlanmıştır.
    II. İki sayının toplamını soran oyun bloğudur.
    III. sayi1 ve sayi2'nin toplamının alabileceği en büyük değer 40'tır.
    verilen ifadelerden hangisi veya hangileri doğrudur?

    A) I ve II    B) II ve III    C) I ve III    D) I, II ve III

  4. Cevap: D

  5. A: İçine gelen kodu istenildiği kadar tekrarlar.
    B: Girilen değer aralığında rastgele sayı üretir.
    C: Kalemin ekranda yazdırma pozisyonu almasını sağlar.
    D: Arka plan(sahneyi) değiştiri
    E: İki sayı arasından büyüklük küçüklük karşılaştırması yapar.
    F: Oyuncuya soru sorup yanıt almamızı sağlar
    G: Karakteri istenilen koordinatlara hareket etmesini sağlar.
    H: Oyunun çalışmasını sağlar.
    I: Verilen iki sayının toplamını verir.

    Aşağıda verilen kod bloglarını örnekteki gibi açıklamaları ile eşleştiriniz.

    scratch eşleştirme sorusu

  6. Cevap:

    C-A-F-I-B-G-D-E-H



  7. scratch sorusu
    Yukarıda verilen kod bloğu çalıştırılıyor ve sırasıyla aşağıda verilen tuşlara basılıyor.
    1. Yeşil bayrağa tıklanıyor.
    2. Klavyeden yukarı ok tuşuna bir kez basılıyor.
    3. Klavyeden aşağı ok tuşuna bir kez basılıyor.
    4. Klavyeden Yukarı ok tuşuna iki kez peş peşe basılıyor.
    5. Klavyeden boşluk (space) tuşuna basılıyor.
    Buna göre boşluk tuşuna basıldığında ekranda hangi sayı gözükür?

    A) 3    B) 5    C) -1    D) -3

  8. Cevap: B

  9. Aşağıda verilen kod blogu ve açıklamaları eşleştirmelerini örnekteki gibi yapınız.
    bilişim sorusu

  10. Cevap:

    Cevap Yok



  11. Aşağıda verilen kod blogu çalıştırıldığında hangisini yapar?
    scratch sorusu 

    ........................ ............................. ................

    ........................ ............................. ................

    ........................ ............................. ................

    ........................ ............................. ................

  12. Cevap:

    Kullanıcıdan bir sayı girmesini ister. Eğer girilen sayı SIFIRDAN KÜÇÜKSE kullanıcıdan yeniden sayı girmesini ister. Değilse girdiğiniz sayı pozitif deyip oyunu bitirir.



  13. scratch koordinat sorusu
    Verilen kod blogu çalıştırıldığında siyah nokta ile gösterilen karakter 1, 2, 3 ve 4 ile gösterilen noktalardan hangisine doğru ilerler?

    A) 1    B) 2    C) 3    D) 4

  14. Cevap: D

  15. Aşağıda verilen kod bloglarından hangisi arka plan (sahne) değiştiğinde karakterin görünmesini sağlar?
    scratch görünüm menüsü sorusu

  16. Cevap: A

  17. scratch x koordinatı sorusu
    Verilen kod blogu çalıştırıldığında karakter yanda verilen A, B, C ve D yönlerinden hangisine doğru hareket eder?


    A) A    B) B    C) C    D) D

  18. Cevap: D

  19. scratch tekrarla sorusu
    Verilen kod blogu çalıştırıldığında aşağıdakilerden hangisini yapar?

    A) Sürekli 0.5 saniyede bir kendinden bir kopyayı siler.
    B) Sürekli 0.5 saniyede kendinden bir kopya oluşturur.
    C) Tıklandığında kendini kopyalar ve siler.
    D) Sahne Blue Sky olunca kendini kopyalar ve siler.

  20. Cevap: B

  21. bilişim sorusu
    Yukarıda verilen kod blogu çalıştırıldığında karakter hangisini yapar?

    A) Karakter ekranda sağa doğru ilerler
    B) Karakter ekranda sola doğru ilerler
    C) Karakterin x konumu 215 olur.
    D) Karakterin x konumu 15 olur. 

  22. Cevap: A

  23. Scratch programında sahne ne anlama gelmektedir?

    A) Kullanılan bloklar bulunduğu bölümdür.
    B) Yazı yazabildiğimiz bölümdür.
    C) Blokları çekip bıraktığımız yerdir.
    D) Tasarladığımız karakterin hareketini sergilediği bölümdür.

  24. Cevap: D

  25. Scratch programının kullanım amacı hangi şıkta doğru şekilde ifade etmiştir?

    A) Oyun, çizgi film ve animasyon oluşturabiliriz.
    B) Sadece yazı yazmakta kullanabiliriz
    C) Scratch bir bilgisayarın çalışması için gereken donanımdır
    D) Scratch’ı internete girerken kullanırız
  26. Cevap: A

  27. Aşağıdaki kod bloglarından hangisi karakteri hareket ettirmez?
    scratch hareket sorusu

  28. Cevap: D

  29. scratch sorusu
    Yukarıda verilen bazı komutlar ve bu komutlara karşılık gelecek açıklamalar karışı olarak verilmiştir.
    Buna göre komutların açıklamalarını doğru eşleştirmek için 1, 2 ve 3 ile gösterilen yerlere hangisi sırasıyla gelmelidir?

    A) b -- a -- c                B) c -- a -- b
    C) a -- b -- c                D) d -- a -- b

  30. Cevap: A

  31. bilişim sorusu
    I. Hareket 
    II. Görünüm
    III. Kontrol
    Verilen kod bloğunda hangi menü veya menülerden komutlar kullanılmıştır?


    A) I ve II    B) II ve III    C) I ve III    D) I, II ve III

  32. Cevap: D

  33. scratch x koordinatı sorusu
    Verilen kod blogu çalıştırıldığında karakter hangi yöne doğru hareket eder?

    A) Sağa     B) Sola    C) Yukarı    D) Aşağı

  34. Cevap: B

  35. scratch değişken sorusu
    Verilen kod bloğu ile ilgili olarak;
    I. Koşul belirten komut kullanılmıştır.
    II. Kontrol menüsünden ve kalem menüsünden komutlar kullanılmıştır.
    III. Karakter sürekli olarak kılık değiştirecektir.
    verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?

    A) I ve II    B) II ve III    C) I ve III    D) I, II ve III

  36. Cevap: D

  37. scratch değişkenler sorusu
    Verilen kod blogu çalıştırıldığında hangi sonucu elde ederiz?

    A) 0    B) 8    C) 48 / 6    D) Hata verir.

  38. Cevap: B

  39. scratch y düzlemi sorusu
    Verilen kod bloğu çalıştırıldığında son durumda top hangi noktada durur?

    A) 1    B) 2    C) 3    D) 4

  40. Cevap: C

Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:




6.Sınıf Bilişim 2.Dönem 1.Yazılı - Scratch Detayları

6.Sınıf Bilişim 2.Dönem 1.Yazılı - Scratch 24 kere indirildi. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 20 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 17 Mart 2022 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 1 kullanıcı beğenmiş. 6.Sınıf Bilişim 2.Dönem 1.Yazılı - Scratch yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

6.Sınıf Bilişim 2.Dönem 1.Yazılı - Scratch sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Klasik
  • Test
  • Eşleştirme
  • Test
  • Eşleştirme
  • Klasik
  • Test


6.Sınıf Bilişim 2.Dönem 1.Yazılı - Scratch Hangi Kazanımları Kapsıyor?

Bu sınav ve tema ve kazanımlarını kapsamaktadır.
  • İLETİŞİM, ARAŞTIRMA VE İŞ BİRLİĞİ
    1. Araştırma
    2. Bilgisayar Ağları
    3. İletişim Teknolojileri ve İş Birliği

Ayrıca Ortaokul 6.sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım 2.dönem 1.yazılı soruları; tamamı scratch kazanımlarından oluşan klasik türde hazırlanmıştır etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

6.Sınıf Bilişim 2.Dönem 1.Yazılı - Scratch sınavı 6.Sınıf kategorisinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım alt kategorisinin, 2 dönemine ait.

6.Sınıf Bilişim 2.Dönem 1.Yazılı - Scratch Sınavını hangi formatta indirebilirim?

6.Sınıf Bilişim 2.Dönem 1.Yazılı - Scratch sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız 6.Sınıf Bilişim 2.Dönem 1.Yazılı - Scratch sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

6.Sınıf Bilişim 2.Dönem 1.Yazılı - Scratch sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.

 Paylaşın
 Sınavı İndir
.docx vey .pdf
  6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ünite Özetleri