5.Sınıf Zekâ Oyunları Dersi Günlük Plan - 29. Hafta
5.sınıf Zekâ Oyunları dersi 29. Hafta
günlük planı indir 29. HAFTA
: Rakipsiz karma zeka oyunlarında soyut grafik sembollerle çözüm stratejileri geliştirir.
2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ……………………………………
5.SINIF Zekâ Oyunları DERSİ GÜNLÜK PLAN
BÖLÜM I
Ders: Zekâ Oyunları
Sınıf: 5.Sınıf
Hafta: 29. Hafta
Öğrenme Alanı-Ünite: Karma Zeka Oyunları
Alt Öğrenme Alanı-Konu: Rakipsiz karma zeka oyunlarında soyut grafik sembollerle çözüm stratejileri geliştirir.
Öğretim Yöntemleri: Keşif öğrenimi İşbirlikçi öğrenme Modelleme
Araç-Gereçler ve Kaynaklar: Karma zeka oyunu örnekleri (örn. Sudoku, KenKen) Beyaz tahta veya flip chart Markörler Kağıt ve kalem
Öğrenme Öğretme Süreci:
Öğretmen, öğrencilere "karma zeka oyunları" kavramını açıklar ve onlara örnekler verir. Öğrenciler, gruplara ayrılarak çeşitli karma zeka oyunlarını oynarlar. Her grup, oyun sırasında kullanılan soyut grafik sembolleri ve bunların çözümünde kullandıkları stratejileri tartışır. Gruplar, bulgularını tüm sınıfla paylaşır. Öğretmen, öğrencilere karma zeka oyunlarında çözüm stratejileri geliştirmek için grafik modellemeyi nasıl kullanabileceklerini gösterir. Öğrenciler, öğretmen tarafından sağlanan örnekleri kullanarak kendi soyut grafik modellerini oluştururlar. Öğrenciler, karma zeka oyunlarını çözmede oluşturdukları grafik modelleri kullanırlar.
BÖLÜM III
Ölçme Değerlendirme: Öğrenci ekiplerinin grup sunumları (performans değerlendirmesi) Öğrencilerin karma zeka oyunlarını çözmek için kendi grafik modellerini kullanmaları (öz değerlendirme) Öğretmenin öğrencilerin oyunlar sırasında kullandıkları stratejileri gözlemlemesi (formatif değerlendirme)