12.Sınıf DKAB III. Ünite Test 1

12.Sınıf DKAB III. Ünite Test 1 sınavı 12.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 22 sorudan oluşmaktadır.



 12.Sınıf DKAB III. Ünite Test 1 CEVAPLARI

  1. Tasavvufta, nefsi kötü duygulardan arındırmak ve güzel ahlak sahibi olmak için yapılan çabalara ne ad verilir?

    A) Züht            B) İrfan          
    C) Marifet         D) Tezkiye        
    E) Seyr-u sülûk                      

  2. Cevap: D Açıklama:

    Tasavvufta, nefsi kötü duygulardan arındırmak ve güzel ahlak sahibi olmak için yapılan çabalara tezkiye adı verilir.



  3. Tasavvuf, İslam düşüncesinde hangi temel kavramlara dayanır?

    A) Allah (c.c.), Hz. Peygamber, Kur'an-ı Kerim, ihsan
    B) Allah (c.c.), Hz. Peygamber, Kur'an-ı Kerim, züht
    C) Allah (c.c.), Hz. Peygamber, Kur'an-ı Kerim, marifet
    D) Allah (c.c.), Hz. Peygamber, Kur'an-ı Kerim, tasavvuf
    E) Allah (c.c.), Hz. Peygamber, Kur'an-ı Kerim, tarikat

  4. Cevap: A Açıklama:

    Tasavvuf, İslam düşüncesinde Allah (c.c.), Hz. Peygamber, Kur'an-ı Kerim ve ihsan kavramlarına dayanır.



  5. Tasavvuf düşüncesinin ahlaki boyutu aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Nefsi kötü duygulardan arındırmak ve güzel ahlak sahibi olmak
    B) Dünyayı terk edip zühd yolunu seçmek
    C) Allah (c.c.) ve Resulü'nün ahlakını yaşamak
    D) Tarikatlara üye olmak
    E) Zikir ve ibadetlere önem vermek

  6. Cevap: A Açıklama:

    Tasavvuf düşüncesinin ahlaki boyutu, nefsi kötü duygulardan arındırmak ve güzel ahlak sahibi olmaktır.



  7. Hoca Ahmet Yesevi’nin tasavvufi düşüncesinde önemli bir yere sahip olan kavramlardan biri aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Vahdet-i Vücut    B) Vahdet-i Şühud   
    C) Marifet           D) Hakikat          
    E) Edep                                  

  8. Cevap: A Açıklama:

    Hoca Ahmet Yesevi’nin tasavvufi düşüncesinde önemli bir yere sahip olan kavramlardan biri Vahdet-i Vücut’tur. Vahdet-i Vücut, varlığın tek bir hakikate dayandığını, bu hakikatin de Allah olduğunu ifade eder.



  9. Hoca Ahmet Yesevi, Türkler arasında İslam’ın yayılmasında hangi yolla etkili olmuştur?

    A) Şiirlerini kullanarak         B) Eserlerini yazarak           
    C) Öğrencilerini yetiştirerek    D) Hac yolculukları yaparak     
    E) Savaşlara katılarak                                           

  10. Cevap: C Açıklama:

    Hoca Ahmet Yesevi, Türkler arasında İslam’ın yayılmasında öğrencilerini yetiştirerek etkili olmuştur. Onun yetiştirdiği öğrenciler, Türk illerine dağılarak insanlara İslam’ı anlatmışlardır.



  11. Hoca Ahmet Yesevi’nin şiirlerine verilen isim aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Mesnevi    B) Rubai    C) Gazel    D) Hikmet    E) İlahi    

  12. Cevap: D Açıklama:

    Hoca Ahmet Yesevi’nin şiirlerine hikmet adı verilir. Onun şiirleri, "Divan-ı Hikmet" adlı eserde toplanmıştır.



  13. Ahmet Yesevi'nin tasavvufi düşüncesinde önemli bir yeri olan "Hikmet"ler, ne anlama gelmektedir?

    A) Divan-ı Kebir'de yer alan şiirlerdir.
    B) Tasavvufi düşüncelerin halkın anlayacağı bir dille anlatıldığı eserlerdir.
    C) Tasavvufi eğitimin temelini oluşturan eserlerdir.
    D) Tasavvufi zümrelerin üyelerine verilen isimlerdir.
    E) Tasavvufi zikir meclislerinde okunan eserlerdir.

  14. Cevap: B Açıklama:

    Hikmetler, Ahmet Yesevi'nin tasavvufi düşüncelerini halkın anlayacağı bir dille anlattığı eserlerdir. Bu eserler, hece vezniyle yazılmış ve Türk halk kültüründen unsurlar içermektedir.



  15. Abdülkadir Geylânî'nin tasavvufi düşüncesinde önemli bir yeri olan "halvet" kavramı, ne anlama gelmektedir?

    A) Dünyadan el etek çekme ve kendini Allah'a (c.c.) adamak.
    B) Tasavvufi zikir meclislerinde okunan eserlerdir.
    C) Tasavvufi eğitimin temelini oluşturan eserlerdir.
    D) Tasavvufi zümrelerin üyelerine verilen isimlerdir.
    E) Dinî esasları iyi bilmek.

  16. Cevap: A Açıklama:

    Halvet, tasavvufta kişinin kendini Allah'a (c.c.) adamak için tek başına kaldığı bir durumdur. Bu durum, kişinin nefsini terbiye etmesi ve Allah'a (c.c.) daha yakınlaşması için önemlidir.



  17. Mevlevilikte önemli bir yeri olan "sema" kavramı, ne anlama gelmektedir?

    A) Dünyadan el etek çekme ve kendini Allah'a (c.c.) adamak.
    B) Tasavvufi eğitimin temelini oluşturan eserlerdir.
    C) Tasavvufi zümrelerin üyelerine verilen isimlerdir.
    D) Dinî esasları iyi bilmek.
    E) Musiki eşliğinde dönerek yapılan bir zikir türüdür.

  18. Cevap: E Açıklama:

    Sema, Mevlevilikte önemli bir yeri olan ve musiki eşliğinde dönerek yapılan bir zikir türüdür. Sema, kişinin Allah'a (c.c.) olan aşkını ve bağlılığını ifade eden bir ibadet şeklidir.



  19. Alevilik-Bektaşilikte cem töreninin en önemli unsuru nedir?

    A) Cemevi             B) Dede              
    C) Çerağ uyandırma    D) Semah             
    E) İkrar                                   

  20. Cevap: C Açıklama:

    Alevilik-Bektaşilikte cem töreninin en önemli unsuru çerağ uyandırmadır. Çerağ, ışık ve nur anlamındadır. Alevi-Bektaşi inancına göre, Allah'ın, Hz. Muhammed'in ve Hz. Ali'nin nurunu temsilen, âlemlerin aydınlatılması için üç çırağ uyandırılır.



  21. Alevilik-Bektaşilikte cem töreninde yapılan sema töreninin amacı nedir?

    A) Allah'a (c.c.) yakınlaşmak
    B) Hz. Ali'nin (r.a.) sevgisini yaşatmak
    C) Dargınlıkları barıştırmak
    D) Allah'ın (c.c.) emirlerine uymak
    E) İnsanların kardeşliğini pekiştirmek

  22. Cevap: A Açıklama:

    Semah, Alevilik-Bektaşilikte Allah'a (c.c.) yakınlaşmak için yapılan bir törendir. Semah dönerken yapılan hareketler, insanın Allah'a (c.c.) olan aşkını ve bağlılığını ifade eder.



  23. Alevilik-Bektaşilikte ikrar, ne anlama gelir?

    A) Bir tarikata girmek
    B) Bir kişiye bağlı olmak
    C) Bir topluluğa katılmak
    D) Allah'a (c.c.) bağlılık yemini etmek
    E) Hz. Ali'ye (r.a.) bağlılık yemini etmek

  24. Cevap: D Açıklama:

    Alevilik-Bektaşilikte ikrar, bir kişinin Allah'a (c.c.) bağlılık yemini etmesidir. İkrar verirken kişi, Allah'a (c.c.) ve onun emirlerine uyacağına, Hz. Muhammed'e (s.a.v.) ve Ehl-i beyte bağlı kalacağına söz verir.



  25. Alevilik-Bektaşilik inancında, cem erkânı sırasında dara dikme ve tarik altından geçirme gibi uygulamalarla hangi amaçlar güdülür?

    A) Dargınların barıştırılması ve insanların arasındaki birlik ve beraberliğin sağlanması
    B) İnsanlara kul hakkının önemini anlatmak ve kul hakkının helal ettirilmesini sağlamak
    C) İnsanlara Allah’ın rahmetini ve merhametini anlatmak
    D) İnsanlara ölümü ve ahireti hatırlatmak
    E) İnsanlara nefsi arzulardan uzaklaşmayı ve erdemli bir yaşam sürmeyi öğretmek

  26. Cevap: A Açıklama:

    Alevilik-Bektaşilik inancında, cem erkânı sırasında dara dikme ve tarik altından geçirme gibi uygulamalarla dargınların barıştırılması ve insanların arasındaki birlik ve beraberliğin sağlanması amaçlanmaktadır. Bu uygulamalar sayesinde, insanlar arasındaki küskünlükler giderilir, insanlar birbirine karşı sevgi ve saygı duyar hale gelir.



  27. Alevilik-Bektaşilik inancında, rızalık kavramının önemi nedir?

    A) Rızalık, insanların Allah’a teslimiyetinin bir göstergesidir.
    B) Rızalık, insanların kendi aralarındaki sorunlarını çözmelerini sağlar.
    C) Rızalık, insanların Allah’ın rızasını kazanmalarını sağlar.
    D) Rızalık, insanların kul hakkının helal ettirilmesini sağlar.
    E) Rızalık, insanların dünya ve ahiret mutluluğunun bir yoludur.

  28. Cevap: D Açıklama:

    Alevilik-Bektaşilik inancında, rızalık kavramının önemi büyüktür. Rızalık, insanların kul hakkının helal ettirilmesini sağlar. Rızalık, insanların Allah’ın rızasını kazanmalarına da yardımcı olur.



  29. Alevilik-Bektaşilik inancında, Muharrem ayının birinci gününden on ikinci gününe kadar tutulan oruca ne ad verilir?

    A) Yas-ı Matem       B) Muharrem Orucu   
    C) Aşure Orucu       D) Hızır Orucu      
    E) Oruç                                  

  30. Cevap: A Açıklama:

    Muharrem ayının birinci gününden on ikinci gününe kadar tutulan oruca, Alevilik-Bektaşilik inancında Yas-ı Matem adı verilir. Bu oruç, Hz. Hüseyin ve yakınlarının Kerbela'da şehit edildiği günü anmak ve onların acılarını paylaşmak amacıyla tutulur.



  31. Alevilik-Bektaşilik inancında Hızır orucu hangi olaya dayandırılır?

    A) Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin'in hastalanması
    B) Hz. Ali'nin kılıcının kaybolması
    C) Hz. Peygamber'in Miraç'a yükselmesi
    D) Hz. Muhammed'in Medine'ye hicreti
    E) Hz. Hüseyin'in Kerbela'da şehit edilmesi

  32. Cevap: A Açıklama:

    Alevilik-Bektaşilik inancında Hızır orucu, Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin'in hastalanmasına dayandırılır. Hz. Fatıma'nın babası Hz. Muhammed'e giderek çocuklarının iyileşmesi için dua etmesini ister. Hz. Muhammed, çocukların iyileşmesi durumunda Hz. Fatıma ve Hz. Ali'ye üç gün oruç tutmalarını tavsiye eder. Hz. Ali ve Hz. Fatıma çocuklarının iyileşmesi üzerine oruç tutarlar ve oruçlarını açacakları gün yoksul, yetim ve esir kimselere yiyecek verirler. Bu olaydan sonra Hz. Peygamber, Hz. Ali'ye "Senin orucun Hızır ile buluştuğun gündür." der.



  33. Alevilik-Bektaşilik inancında semahın amacı nedir?

    A) Allah'a (c.c.) olan aşk ve sevgiyi ifade etmek
    B) Evrenin döngüselliğini göstermek
    C) İnsanın ruhu ile bedenini uyumlaştırmak
    D) Hz. Ali'nin ve on iki imamın yolunu izlemek
    E) Hz. Muhammed'in mesajını yaymak

  34. Cevap: A Açıklama:

    Alevilik-Bektaşilik inancında semah, Allah'a (c.c.) olan aşk ve sevgiyi ifade etmek için yapılan bir ibadettir. Semah yapanlar, Allah'ın (c.c.) güzel isimlerini zikrederek, kendilerinden geçerler ve ilâhi bir aşkla dönerler.



  35. Hacı Bektaş-ı Veli'nin Makâlât adlı eserinde yer alan dört kapı kırk makamdan hangisi, insanın kendi nefsiyle mücadelesini ve onu yenmesini ifade eder?

    A) Şeriat    B) Tarikat    C) Marifet    D) Hakikat    E) Hiçbiri    

  36. Cevap: B Açıklama:

    Hacı Bektaş-ı Veli'nin Makâlât adlı eserinde yer alan dört kapı kırk makamdan biri olan tarikat, insanın kendi nefsiyle mücadelesini ve onu yenmesini ifade eder. Bu kapıda insan, nefsinin kötü arzularını yenmek için çabalar ve bu yolda çeşitli zorluklar yaşar.



  37. Hz. Peygamber'in (s.a.v.) "Kişiye Müslüman kardeşini küçük görmesi kötülük olarak yeter." hadis-i şerifi, kardeşlik hukukuna göre yapılması istenilen hangi hususu ifade etmektedir?

    A) Birbirlerine haset etmemeleri
    B) Birbirlerini kardeş görmeleri
    C) Birbirlerine zulmetmemeleri
    D) Birbirlerine yardım etmeleri
    E) Birbirlerini küçük görmemeleri

  38. Cevap: E Açıklama:

    Hz. Peygamber'in (s.a.v.) "Kişiye Müslüman kardeşini küçük görmesi kötülük olarak yeter." hadis-i şerifi, kardeşlik hukukuna göre yapılması istenilen hususlardan birini ifade etmektedir. Bu hadiste, Müslümanların birbirlerini küçük görmemeleri gerektiği vurgulanmaktadır.



  39. Kur'an-ı Kerim'de "Müminler ancak kardeştirler." (Hucurât suresi, 10. ayet) ayetinde vurgulanan kardeşlik, aşağıdakilerden hangisine dayanmaktadır?

    A) Kan bağına       B) Irk ve dile     
    C) İnanca           D) Cinsiyete       
    E) Yaşadığı yere                       

  40. Cevap: C Açıklama:

    Kur'an-ı Kerim'de "Müminler ancak kardeştirler." (Hucurât suresi, 10. ayet) ayetinde vurgulanan kardeşlik, imana dayanmaktadır. Bu ayette, müminlerin birbirlerine karşı kardeş oldukları ve aralarındaki üstünlüğün ancak takvayla mümkün olacağı belirtilmektedir.



  41. İslam'ın kardeşlik anlayışına göre, Müslümanlar, dil, ırk, renk, mezhep, meşrep gibi farklılıklara rağmen, iman yönünden kardeştirler. Bu kardeşlik anlayışının temelinde yatan ilke nedir?

    A) Tevhid    B) Adalet    C) Selam    D) Hürmet    E) Merhamet    

  42. Cevap: A Açıklama:

    Tevhid, Allah'ın birliğine inanmak demektir. İslam'a göre, tüm Müslümanlar, Allah'ın birliğine inandıkları için kardeştirler.



  43. İslam'ın kardeşlik anlayışının önemi nedir?

    A) Müslümanların birlik ve beraberliğini sağlar.
    B) Müslümanların toplumda huzur ve barış içinde yaşamasını sağlar.
    C) Müslümanların dünya ve ahiret mutluluğunu sağlar.
    D) Hepsi
    E) Hiçbiri

  44. Cevap: D Açıklama:

    İslam'ın kardeşlik anlayışının önemi şunlardır: * Müslümanların birlik ve beraberliğini sağlar. * Müslümanların toplumda huzur ve barış içinde yaşamasını sağlar. * Müslümanların dünya ve ahiret mutluluğunu sağlar. İslam'ın kardeşlik anlayışı, Müslümanların birlik ve beraberliğini sağlar. Müslümanlar, bu anlayışla hareket ettiklerinde, birbirlerini sevmek ve saymak, birbirlerine yardım etmek ve destek olmak, birbirlerine haksızlık yapmamak ve birbirleriyle barış içinde yaşamak gibi sorumluluklarını yerine getirirler. Bu sorumlulukları yerine getiren Müslümanlar, toplumda huzur ve barış içinde yaşarlar. Ayrıca, İslam'ın kardeşlik anlayışı, Müslümanların dünya ve ahiret mutluluğunu da sağlar. Bu anlayışla hareket eden Müslümanlar, hem dünyada hem de ahirette mutlu olurlar.



Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:




12.Sınıf DKAB III. Ünite Test 1 Detayları

12.Sınıf DKAB III. Ünite Test 1 0 kere indirildi. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 22 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 23 Kasım 2023 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 1 kullanıcı beğenmiş. Bu sınavı çözerek başarınızı artırmak için 12.Sınıf DKAB III. Ünite Test 1 Testini Çöz tıklayın. 12.Sınıf DKAB III. Ünite Test 1 yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

12.Sınıf DKAB III. Ünite Test 1 sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Test


12.Sınıf DKAB III. Ünite Test 1 Hangi Kazanımları Kapsıyor?

Bu sınav ve tema ve kazanımlarını kapsamaktadır.
  • İBADET DİNLERDE İBADETLER
    1. Dinlerde İbadet Yerleri
    2. Dinlerde İbadetler
    3. Dinlerde Önemli Günler ve Geceler
  • HZ. MUHAMMED HZ. MUHAMMED'İ ANLAMA
    1. Başlıca Hadis Kaynakları
    2. Dinin Anlaşılmasında Sünnetin Önemi
    3. Hadis ve Sünnet
    4. Hz. Muhammed'i Nasıl Anlamalıyız?
    5. Hz.Muhammed'in Davranışlarının Yerel ve Evrensel Boyutu
  • VAHİY VE AKIL İSLÂM DÜŞÜNCESİNDE TASAVVUFÎ YORUMLAR
    1. Birlikte Yaşama ve Hoşgörü Kültürü
    2. Kültürümüzde Etkin Olan Tasavvufî Yorumlar
    3. Tasavvufî Düşüncede Allah-Varlık İlişkisi
    4. Tasavvufî Düşüncenin Ahlâkî Boyutu
    5. Tasavvufî Düşüncenin Oluşumu

Ayrıca 12.sınıf DKAB dersi III. ünite test soruları 1; cevap ve açıklamalı olarak mebsinavlari.com tarafından hazırlanmıştır

Tasavvufi düşüncenin temel kavramlarından olan tezkiyeyi açıklar.

Tasavvufi düşüncenin temel kavramlarını açıklar.

Tasavvufi düşüncenin ahlaki boyutunu açıklar.

Tasavvuf akımlarının temel kavramlarını açıklar.

Tasavvuf önderlerinin İslam’ın yayılmasındaki rollerini analiz eder.

Tasavvuf önderlerinin eserlerini tanır ve yorumlar.

12.3.1. İslam düşüncesinde tasavvufi düşüncenin oluşum sürecini değerlendirir.

12.3.2. Tasavvufî düşüncede ahlaki boyutun önemini fark eder.

12.3.3. Kültürümüzde etkin olan bazı tasavvufi yorumları tanır.

Alevilik-Bektaşilikteki temel kavram ve erkânları bilir.

Alevilik-Bektaşilikteki temel kavram ve erkânları bilir.

Alevilik-Bektaşilikteki temel kavram ve erkânları bilir.

12. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi, 3. Ünite, “Alevilik-Bektaşilik” kazanımı

12. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi, 3. Ünite, “Alevilik-Bektaşilik” kazanımı

Alevilik-Bektaşilik inancında Yas-ı Matem orucunun amacını kavrar.

Alevilik-Bektaşilik inancında Hızır orucunun hikâyesini kavrar.

Alevilik-Bektaşilik inancında semahın amacını kavrar.

12.3.2. Tasavvufi düşüncede ahlaki boyutun önemini fark eder.

12.3.3. Kültürümüzde etkin olan bazı tasavvufi yorumları tanır.

12.3.1. İslam düşüncesinde tasavvufî yorumların oluşum sürecini değerlendirir.

12.3.1. İslam'ın kardeşlik anlayışını kavrar.

12.3.3. İslam'ın kardeşlik anlayışının önemini kavrar.

etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

12.Sınıf DKAB III. Ünite Test 1 sınavı 12.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 1 dönemine ait.

12.Sınıf DKAB III. Ünite Test 1 Testi İstatistikleri

Bu sınav 3 kere çözüldü. Sınava kayıtlı tüm sorulara toplamda 17 kere doğru, 49 kere yanlış cevap verilmiş.

12.Sınıf DKAB III. Ünite Test 1 Sınavını hangi formatta indirebilirim?

12.Sınıf DKAB III. Ünite Test 1 sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız 12.Sınıf DKAB III. Ünite Test 1 sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

12.Sınıf DKAB III. Ünite Test 1 sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 12.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.

 Paylaşın
 Sınavı İndir
.docx vey .pdf
  12.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Ünite Özetleri