11.Sınıf Peygamberimizin Hayatı - Bir Eğitimci Olarak Peygamberimiz - Test 2 sınavı 11.Sınıf kategorisinin Peygamberimizin Hayatı alt kategorisinin, 2 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 25 sorudan oluşmaktadır.
Ebu Ubeyde b. Cerrah'ın vefatı hangi sebeple gerçekleşmiştir?
A) Savaşta şehit düşmesi B) Hastalık
C) Yaşlılık D) Kaza
E) Zehirlenme
Peygamberlerin görevi, toplumun ilahi emir ve nehiyler çerçevesinde hayatlarını tanzim etmelerinde onlara rehberlik etmek ve böylece insanların dünyevi ve uhrevi mutluluğa erişmelerini sağlamaktır. Peygamberlerin görevleri arasında aşağıdakilerden hangisi yer almaz?
A) Müjdelemek ve sakındırmak
B) İnsanları ibadete teşvik etmek
C) İnsanları günaha teşvik etmek
D) İnsanlara doğru yolu göstermek
E) İnsanlara ahiret hayatını anlatmak
Peygamberimiz Hz. Muhammed'in ilk aldığı vahiy, "Yaratan Rabbinin adıyla oku." olmuştur. Bu vahiy, aşağıdakilerden hangisine vurgu yapmaktadır?
A) İlimin önemi B) İbadetin önemi
C) Sabrın önemi D) Fedakarlığın önemi
E) Tevhidin önemi
Peygamberimizin Mekke Dönemi'nde özellikle üzerinde durduğu konular arasında aşağıdakilerden hangisi yer alır?
A) Ekonomik kalkınma B) Sosyal düzen
C) Siyasi reform D) İnanç esasları
E) Kültürel değişim
Peygamberimiz, yanlış din anlayışlarını reddederek aşırılıklardan kaçınmayı tercih etmiştir. Bu, aşağıdakilerden hangisinin bir örneğidir?
A) Hz. Hamza'yı Zeyd b. Harise ile kardeş ilan etmesi
B) Bedir Gazvesi'nde ele geçirilen esirlerden okur yazar olan her birinin Medineli on çocuğa okuma yazma öğretmesi karşılığında hürriyetlerine kavuşturması
C) Ebu Ubeyde b. Cerrah'ı Salim ile kardeş ilan etmesi
D) Hz. Peygamber'in soy üstünlüğüne değer verilen bir toplumda devrim niteliğindeki davranışı
E) Hz. Peygamber'in bir suç işlendiğinde suçlunun toplumdaki konumuna göre ceza almasından dolayı önceki milletlerin helak olduğuna dikkat çekmesi
Peygamberimizin eğitim öğretim anlayışı, aşağıdakilerden hangisine dayanmaktadır?
A) Ezbercilik B) Eleştirel düşünme
C) Otoriterlik D) Özgürlükçülük
E) Aynen kabul etme
Peygamberimiz (s.a.v.) insanların düşünce ve inançlarını nasıl düzeltmiştir?
A) Öncelikle onların inançlarını eleştirerek
B) Onları zorlayarak ve cezalandırarak
C) Öncelikle onların inançlarını tasvip ederek ve destekleyerek
D) Onlara zulmederek ve hakaret ederek
E) Onları cezalandırarak ve tehdit ederek
Peygamberimiz (s.a.v.) insanların kalplerini ve nefslerini nasıl eğitmiştir?
A) Onlara zorlu ibadetler yaptırarak
B) Onlara sürekli olarak nasihat ederek
C) Onlara örnek olarak yaşayarak
D) Onları cezalandırarak ve tehdit ederek
E) Onlardan para ve mal isteyerek
Peygamberimiz (s.a.v.) insanların ibadetlerini nasıl teşvik etmiştir?
A) Onlara ibadet ettikleri zaman para ve mal vererek
B) Onları ibadet etmeye zorlayarak
C) Onlara ibadet etmenin önemini ve faziletini anlatarak
D) Onları ibadet etmediği zaman cezalandırarak
E) Onlara ibadet ettikleri zaman ahirette cennete gireceklerini vaat ederek
Peygamberimiz (s.a.v.) insanların ahlakını nasıl düzeltmiştir?
A) Onları ahlaki kurallara uymaya zorlayarak
B) Onlara sürekli olarak nasihat ederek
C) Onlara örnek olarak yaşayarak
D) Onları cezalandırarak ve tehdit ederek
E) Onlardan para ve mal isteyerek
Peygamberimiz (s.a.v.) insanların sosyal hayatını nasıl düzenlemiştir?
A) Onlara zorlu yasalar koyarak
B) Onları sosyal hayatla ilgili konularda serbest bırakarak
C) Onlara örnek olarak yaşayarak
D) Onları cezalandırarak ve tehdit ederek
E) Onlardan para ve mal isteyerek
Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in eğitim metotlarından biri olan soru cevap yöntemi hakkında aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Soru sorarak muhataplarının dikkatini çekmek Hz. Peygamber'in eğitim yöntemlerinden biriydi.
B) Peygamberimiz (s.a.v.) bazen bir soru sorar, bazen de muhataplarının soru sormalarına zemin hazırlardı.
C) Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in soru cevap yöntemi, merak duygusunu harekete geçirerek öğrenmeyi daha kolay ve kalıcı hâle getiriyordu.
D) Peygamberimiz (s.a.v.) kendisine sorulan sorulara bazen soruyla karşılık verirdi.
E) Soru cevap yöntemi, insanın mizacındaki iki zıt kutup (korku ve ümit) bir araya gelerek insanın karar noktasında ihtiyaç duyduğu ahengi ona sağlamış oluyordu.
Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in terğib ve terhibi beraber kullanma metodu hakkında aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Terğib "doğru, faziletli kabul ettiği şeylere özendirip teşvik etmektir."
B) Terhib "dinin yanlış ve günah olarak nitelendirdiği söz ve davranışlardan sakındırmaktır."
C) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) Kur'an-ı Kerim'de ve hadislerde terğib ve terhibin daima dengeli olduğu, bir müjdenin yanında hemen bir uyarının anlatıldığı görülür.
D) Peygamberimiz (s.a.v.) kibirden kaçındırırken aynı zamanda tevazu gösterenleri yüceltiyordu.
E) Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in terğib ve terhibi beraber kullanma metodu, insanın karar noktasında ihtiyaç duyduğu ahengi ona sağlamış oluyordu.
Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in eğitim metotlarından biri olan sevgi, şefkat ve merhameti esas alma yöntemi hakkında aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Peygamber Efendimiz (s.a.v.), müminlere karşı sınırsız sevgi besliyordu.
B) Peygamber Efendimiz (s.a.v.), şefkati sebebiyle katı veya ön yargılı olan kimseleri bile ikna edebiliyordu.
C) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) insanlara şefkatle davranışı sebebiyle onların Allah'a (c.c.) yakınlaşmalarını sağlıyordu.
D) Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in sevgi, şefkat ve merhameti esas alma yöntemi, insanın mizacındaki iki zıt kutup (korku ve ümit) bir araya gelerek insanın karar noktasında ihtiyaç duyduğu ahengi ona sağlamış oluyordu.
E) Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in sevgi, şefkat ve merhameti esas alma yöntemi, insanların olumlu davranışlarını teşvik ediyordu.
Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in kullandığı bir diğer eğitim yöntemi olan örnek, benzetme ve kıssaların kullanılması hakkında aşağıdakilerden hangisi doğru değildir?
A) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) Kur'an-ı Kerim'den kıssalar anlatarak muhataplarını uyarır ve ibret almalarını sağlardı.
B) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) dinî ve ahlaki konularda nasihat ederken de örnek, benzetme ve kıssalar kullanıyordu.
C) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) örnek, benzetme ve kıssaların kullanılması yöntemi ile muhataplarının anlayış seviyelerini göz ardı ederek onlara nasihatte bulunuyordu.
D) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) muhataplarının ilgisini çekmek ve onları dinletmek için örnek, benzetme ve kıssalar kullanıyordu.
E) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) eğitim sürecinde örnek, benzetme ve kıssalar kullanarak muhataplarının olumlu davranışlarını teşvik ediyordu.
Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in eğitim metotlarından biri olan muhatabın özelliklerini gözetme yöntemi hakkında aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) karşısındaki insana anlayabileceği şekilde hitap ederdi.
B) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) muhatabının algılama düzeyini, ferdî farklılıklarını, öğrenim seviyesini, kültürel ve ekonomik durumunu gözettiği gibi içinde bulunduğu anı da değerlendirirdi.
C) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) eğitim sürecinde muhataplarının özelliklerini gözetmeyerek onlara nasihatte bulunuyordu.
D) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) seçtiği örnek ve benzetmeler, muhatabının tanıdığı kavramlardan oluşmaktaydı.
E) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) muhatabının özelliklerini gözeterek ona uygun tavsiyelerde bulunuyordu.
Peygamberimiz (s.a.v.) eğitim yöntemleri arasında yer alana terğîb ve terhîb kavramları aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ödül ve ceza uygulaması
B) Nasihat ve telkinde bulunma
C) Soru-cevap yoluyla öğretme
D) Örnek olma ve rol model olma
E) Toplu sohbet ve münazara etme
Peygamberimiz (s.a.v.) eğitim verirken aşağıdakilerden hangisini yapmamıştır?
A) Çocukların elini okşamak
B) Kadın ve erkek arasında ayrım yapmak
C) Gençlere görev vermek
D) Yaşlılara saygı göstermek
E) Yabancılarla sohbet etmek
Peygamberimiz (s.a.v.) kadınlara karşı ne gibi bir tavır takınmıştır?
A) Onları hor görmüştür
B) Onları erkeklerden üstün görmüştür
C) Onlara sorumluluk sahibi bireyler olarak davranmıştır
D) Onların haklarını çiğnemiştir
E) Onları eğitimden mahrum bırakmıştır
Peygamberimiz (s.a.v.) komşuluğa ne kadar önem vermiştir?
A) Komşusuna zarar veren bir davranışta bulunmuştur
B) Komşusunun hakkına riayet etmemiştir
C) Komşusuyla iyi geçinmemiştir
D) Komşusuna yardım etmiştir
E) Komşusuyla selamlaşmamıştır
Peygamberimiz (s.a.v.) gençlere ne gibi görevler vermiştir?
A) Onları savaşlara göndermemiştir
B) Onları davetçi olarak görevlendirmemiştir
C) Onlara sancak ve komutanlık vermemiştir
D) Onlara mektup yazdırmamıştır
E) Onlara eğitim vermemiştir
Hz. Peygamber döneminde ilk olarak yapılan eğitim faaliyeti hangisidir?
A) Mescit inşa etmek
B) Mus'ab b. Umeyr'i Medine'ye göndermek
C) Safa Tepesi'nde bulunan Erkam b. Ebi'l Erkam'ın evinde buluşmak
D) Hz. Ömer'in Müslüman olması
E) Suffe ehlinin eğitim görmesi
Hz. Peygamber'in Medine'ye gelişinden sonra yaptırdığı ilk inşaat hangisidir?
A) Ev B) Saray C) Mescit D) Suffe E) Medrese
Medineli Müslümanların isteği üzerine Hz. Peygamber tarafından Medine'ye öğretmen olarak gönderilen sahabi kimdir?
A) Hz. Ebu Bekir B) Hz. Ali
C) Hz. Hamza D) Hz. Mus'ab b. Umeyr
E) Hz. Zeyd b. Haris
Hz. Âişe validemizin lakaplarından biri nedir?
A) Sıddıka B) Sıddık
C) Fahr-i Kâinat D) Hatice
E) Ümmü'l-müminin
Ebu Ubeyde b. Cerrah'ın vefatı hangi sebeple gerçekleşmiştir?
A) Savaşta şehit düşmesi B) Hastalık
C) Yaşlılık D) Kaza
E) Zehirlenme
Ebu Ubeyde b. Cerrah, birçok sahabenin ölümüne yol açan Amvas'taki veba sebebiyle henüz 58 yaşında iken vefat etmiştir.
Peygamberlerin görevi, toplumun ilahi emir ve nehiyler çerçevesinde hayatlarını tanzim etmelerinde onlara rehberlik etmek ve böylece insanların dünyevi ve uhrevi mutluluğa erişmelerini sağlamaktır. Peygamberlerin görevleri arasında aşağıdakilerden hangisi yer almaz?
A) Müjdelemek ve sakındırmak
B) İnsanları ibadete teşvik etmek
C) İnsanları günaha teşvik etmek
D) İnsanlara doğru yolu göstermek
E) İnsanlara ahiret hayatını anlatmak
Peygamberlerin görevi, insanları doğru yola iletmektir. İnsanları günaha teşvik etmek, peygamberlerin görevi ile çelişir.
Peygamberimiz Hz. Muhammed'in ilk aldığı vahiy, "Yaratan Rabbinin adıyla oku." olmuştur. Bu vahiy, aşağıdakilerden hangisine vurgu yapmaktadır?
A) İlimin önemi B) İbadetin önemi
C) Sabrın önemi D) Fedakarlığın önemi
E) Tevhidin önemi
"Yaratan Rabbinin adıyla oku." ifadesi, ilim ve bilginin önemini vurgulamaktadır.
Peygamberimizin Mekke Dönemi'nde özellikle üzerinde durduğu konular arasında aşağıdakilerden hangisi yer alır?
A) Ekonomik kalkınma B) Sosyal düzen
C) Siyasi reform D) İnanç esasları
E) Kültürel değişim
Peygamberimizin Mekke Dönemi'nde özellikle üzerinde durduğu konular arasında inanç esasları başta gelir.
Peygamberimiz, yanlış din anlayışlarını reddederek aşırılıklardan kaçınmayı tercih etmiştir. Bu, aşağıdakilerden hangisinin bir örneğidir?
A) Hz. Hamza'yı Zeyd b. Harise ile kardeş ilan etmesi
B) Bedir Gazvesi'nde ele geçirilen esirlerden okur yazar olan her birinin Medineli on çocuğa okuma yazma öğretmesi karşılığında hürriyetlerine kavuşturması
C) Ebu Ubeyde b. Cerrah'ı Salim ile kardeş ilan etmesi
D) Hz. Peygamber'in soy üstünlüğüne değer verilen bir toplumda devrim niteliğindeki davranışı
E) Hz. Peygamber'in bir suç işlendiğinde suçlunun toplumdaki konumuna göre ceza almasından dolayı önceki milletlerin helak olduğuna dikkat çekmesi
Hz. Peygamber'in soy üstünlüğüne değer verilen bir toplumda devrim niteliğindeki davranışı, onun aşırılıklardan kaçınma ilkesinin bir örneğidir.
Peygamberimizin eğitim öğretim anlayışı, aşağıdakilerden hangisine dayanmaktadır?
A) Ezbercilik B) Eleştirel düşünme
C) Otoriterlik D) Özgürlükçülük
E) Aynen kabul etme
Peygamberimizin eğitim öğretim anlayışı, eleştirel düşünmeye dayanmaktadır.
Peygamberimiz (s.a.v.) insanların düşünce ve inançlarını nasıl düzeltmiştir?
A) Öncelikle onların inançlarını eleştirerek
B) Onları zorlayarak ve cezalandırarak
C) Öncelikle onların inançlarını tasvip ederek ve destekleyerek
D) Onlara zulmederek ve hakaret ederek
E) Onları cezalandırarak ve tehdit ederek
Peygamberimiz (s.a.v.) insanların düşünce ve inançlarını düzeltmek için öncelikle onların inançlarını tasvip etmiş ve desteklemiştir. Bu sayede insanların güvenini kazanmış ve onların daha kolay ikna olmasını sağlamıştır.
Peygamberimiz (s.a.v.) insanların kalplerini ve nefslerini nasıl eğitmiştir?
A) Onlara zorlu ibadetler yaptırarak
B) Onlara sürekli olarak nasihat ederek
C) Onlara örnek olarak yaşayarak
D) Onları cezalandırarak ve tehdit ederek
E) Onlardan para ve mal isteyerek
Peygamberimiz (s.a.v.) insanların kalplerini ve nefslerini eğitmek için öncelikle onlara örnek olarak yaşamıştır. Kendi hayatıyla onlara nasıl iyi bir Müslüman olunacağını göstermiştir.
Peygamberimiz (s.a.v.) insanların ibadetlerini nasıl teşvik etmiştir?
A) Onlara ibadet ettikleri zaman para ve mal vererek
B) Onları ibadet etmeye zorlayarak
C) Onlara ibadet etmenin önemini ve faziletini anlatarak
D) Onları ibadet etmediği zaman cezalandırarak
E) Onlara ibadet ettikleri zaman ahirette cennete gireceklerini vaat ederek
Peygamberimiz (s.a.v.) insanların ibadetlerini teşvik etmek için öncelikle onlara ibadet etmenin önemini ve faziletini anlatmıştır. Bu sayede insanların ibadet etme konusunda istekli olmasını sağlamıştır.
Peygamberimiz (s.a.v.) insanların ahlakını nasıl düzeltmiştir?
A) Onları ahlaki kurallara uymaya zorlayarak
B) Onlara sürekli olarak nasihat ederek
C) Onlara örnek olarak yaşayarak
D) Onları cezalandırarak ve tehdit ederek
E) Onlardan para ve mal isteyerek
Peygamberimiz (s.a.v.) insanların ahlakını düzeltmek için öncelikle onlara örnek olarak yaşamıştır. Kendi hayatıyla onlara nasıl iyi bir Müslüman olunacağını göstermiştir.
Peygamberimiz (s.a.v.) insanların sosyal hayatını nasıl düzenlemiştir?
A) Onlara zorlu yasalar koyarak
B) Onları sosyal hayatla ilgili konularda serbest bırakarak
C) Onlara örnek olarak yaşayarak
D) Onları cezalandırarak ve tehdit ederek
E) Onlardan para ve mal isteyerek
Peygamberimiz (s.a.v.) insanların sosyal hayatını düzenlemek için öncelikle onlara örnek olarak yaşamıştır. Kendi hayatıyla onlara nasıl iyi bir Müslüman olunacağını göstermiştir.
Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in eğitim metotlarından biri olan soru cevap yöntemi hakkında aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Soru sorarak muhataplarının dikkatini çekmek Hz. Peygamber'in eğitim yöntemlerinden biriydi.
B) Peygamberimiz (s.a.v.) bazen bir soru sorar, bazen de muhataplarının soru sormalarına zemin hazırlardı.
C) Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in soru cevap yöntemi, merak duygusunu harekete geçirerek öğrenmeyi daha kolay ve kalıcı hâle getiriyordu.
D) Peygamberimiz (s.a.v.) kendisine sorulan sorulara bazen soruyla karşılık verirdi.
E) Soru cevap yöntemi, insanın mizacındaki iki zıt kutup (korku ve ümit) bir araya gelerek insanın karar noktasında ihtiyaç duyduğu ahengi ona sağlamış oluyordu.
Soru cevap yöntemi, insanın mizacındaki iki zıt kutup (korku ve ümit) bir araya gelerek insanın karar noktasında ihtiyaç duyduğu ahengi ona sağlamış oluyordu ifadesi yanlıştır. Soru cevap yöntemi, merak duygusunu harekete geçirerek öğrenmeyi daha kolay ve kalıcı hâle getiriyordu.
Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in terğib ve terhibi beraber kullanma metodu hakkında aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Terğib "doğru, faziletli kabul ettiği şeylere özendirip teşvik etmektir."
B) Terhib "dinin yanlış ve günah olarak nitelendirdiği söz ve davranışlardan sakındırmaktır."
C) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) Kur'an-ı Kerim'de ve hadislerde terğib ve terhibin daima dengeli olduğu, bir müjdenin yanında hemen bir uyarının anlatıldığı görülür.
D) Peygamberimiz (s.a.v.) kibirden kaçındırırken aynı zamanda tevazu gösterenleri yüceltiyordu.
E) Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in terğib ve terhibi beraber kullanma metodu, insanın karar noktasında ihtiyaç duyduğu ahengi ona sağlamış oluyordu.
Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in terğib ve terhibi beraber kullanma metodu, insanın karar noktasında ihtiyaç duyduğu ahengi ona sağlamış oluyordu ifadesi yanlıştır. Bu metot, insanın mizacındaki iki zıt kutup (korku ve ümit) bir araya gelerek insanın karar noktasında ihtiyaç duyduğu ahengi ona sağlamış oluyordu.
Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in eğitim metotlarından biri olan sevgi, şefkat ve merhameti esas alma yöntemi hakkında aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Peygamber Efendimiz (s.a.v.), müminlere karşı sınırsız sevgi besliyordu.
B) Peygamber Efendimiz (s.a.v.), şefkati sebebiyle katı veya ön yargılı olan kimseleri bile ikna edebiliyordu.
C) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) insanlara şefkatle davranışı sebebiyle onların Allah'a (c.c.) yakınlaşmalarını sağlıyordu.
D) Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in sevgi, şefkat ve merhameti esas alma yöntemi, insanın mizacındaki iki zıt kutup (korku ve ümit) bir araya gelerek insanın karar noktasında ihtiyaç duyduğu ahengi ona sağlamış oluyordu.
E) Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in sevgi, şefkat ve merhameti esas alma yöntemi, insanların olumlu davranışlarını teşvik ediyordu.
Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in sevgi, şefkat ve merhameti esas alma yöntemi, insanın mizacındaki iki zıt kutup (korku ve ümit) bir araya gelerek insanın karar noktasında ihtiyaç duyduğu ahengi ona sağlamış oluyordu ifadesi yanlıştır. Bu metot, insanların olumlu davranışlarını teşvik ediyordu.
Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in kullandığı bir diğer eğitim yöntemi olan örnek, benzetme ve kıssaların kullanılması hakkında aşağıdakilerden hangisi doğru değildir?
A) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) Kur'an-ı Kerim'den kıssalar anlatarak muhataplarını uyarır ve ibret almalarını sağlardı.
B) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) dinî ve ahlaki konularda nasihat ederken de örnek, benzetme ve kıssalar kullanıyordu.
C) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) örnek, benzetme ve kıssaların kullanılması yöntemi ile muhataplarının anlayış seviyelerini göz ardı ederek onlara nasihatte bulunuyordu.
D) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) muhataplarının ilgisini çekmek ve onları dinletmek için örnek, benzetme ve kıssalar kullanıyordu.
E) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) eğitim sürecinde örnek, benzetme ve kıssalar kullanarak muhataplarının olumlu davranışlarını teşvik ediyordu.
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) örnek, benzetme ve kıssaların kullanılması yöntemi ile muhataplarının anlayış seviyelerini göz ardı ederek onlara nasihatte bulunuyordu ifadesi yanlıştır. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) her zaman muhataplarının anlayış seviyelerine göre örnek, benzetme ve kıssalar kullanıyordu.
Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in eğitim metotlarından biri olan muhatabın özelliklerini gözetme yöntemi hakkında aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) karşısındaki insana anlayabileceği şekilde hitap ederdi.
B) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) muhatabının algılama düzeyini, ferdî farklılıklarını, öğrenim seviyesini, kültürel ve ekonomik durumunu gözettiği gibi içinde bulunduğu anı da değerlendirirdi.
C) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) eğitim sürecinde muhataplarının özelliklerini gözetmeyerek onlara nasihatte bulunuyordu.
D) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) seçtiği örnek ve benzetmeler, muhatabının tanıdığı kavramlardan oluşmaktaydı.
E) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) muhatabının özelliklerini gözeterek ona uygun tavsiyelerde bulunuyordu.
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) eğitim sürecinde muhataplarının özelliklerini gözetmeyerek onlara nasihatte bulunuyordu ifadesi yanlıştır. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) her zaman muhataplarının özelliklerini gözeterek onlara nasihatte bulunuyordu.
Peygamberimiz (s.a.v.) eğitim yöntemleri arasında yer alana terğîb ve terhîb kavramları aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ödül ve ceza uygulaması
B) Nasihat ve telkinde bulunma
C) Soru-cevap yoluyla öğretme
D) Örnek olma ve rol model olma
E) Toplu sohbet ve münazara etme
Terğîb ve terhîb, ödül ve ceza vermek suretiyle bir davranışı teşvik etme veya engelleme yöntemidir. Peygamberimiz (s.a.v.) eğitim yöntemleri arasında bu yöntemi kullanmıştır.
Peygamberimiz (s.a.v.) eğitim verirken aşağıdakilerden hangisini yapmamıştır?
A) Çocukların elini okşamak
B) Kadın ve erkek arasında ayrım yapmak
C) Gençlere görev vermek
D) Yaşlılara saygı göstermek
E) Yabancılarla sohbet etmek
Peygamberimiz (s.a.v.) eğitim verirken kadın ve erkek arasında ayrım yapmamıştır.
Peygamberimiz (s.a.v.) kadınlara karşı ne gibi bir tavır takınmıştır?
A) Onları hor görmüştür
B) Onları erkeklerden üstün görmüştür
C) Onlara sorumluluk sahibi bireyler olarak davranmıştır
D) Onların haklarını çiğnemiştir
E) Onları eğitimden mahrum bırakmıştır
Peygamberimiz (s.a.v.) kadınlara karşı saygılı ve adil davranmış, onlara sorumluluk sahibi bireyler olarak davranmıştır.
Peygamberimiz (s.a.v.) komşuluğa ne kadar önem vermiştir?
A) Komşusuna zarar veren bir davranışta bulunmuştur
B) Komşusunun hakkına riayet etmemiştir
C) Komşusuyla iyi geçinmemiştir
D) Komşusuna yardım etmiştir
E) Komşusuyla selamlaşmamıştır
Peygamberimiz (s.a.v.) komşuluğa çok önem vermiş, komşusuna yardım etmiş ve onunla iyi geçinmiştir.
Peygamberimiz (s.a.v.) gençlere ne gibi görevler vermiştir?
A) Onları savaşlara göndermemiştir
B) Onları davetçi olarak görevlendirmemiştir
C) Onlara sancak ve komutanlık vermemiştir
D) Onlara mektup yazdırmamıştır
E) Onlara eğitim vermemiştir
Peygamberimiz (s.a.v.) gençlere birçok görev vermiştir, ancak onları davetçi olarak görevlendirmemiştir.
Hz. Peygamber döneminde ilk olarak yapılan eğitim faaliyeti hangisidir?
A) Mescit inşa etmek
B) Mus'ab b. Umeyr'i Medine'ye göndermek
C) Safa Tepesi'nde bulunan Erkam b. Ebi'l Erkam'ın evinde buluşmak
D) Hz. Ömer'in Müslüman olması
E) Suffe ehlinin eğitim görmesi
Hz. Peygamber döneminde ilk olarak yapılan eğitim faaliyeti, Safa Tepesi'nde Erkam b. Ebi'l Erkam'ın evinde buluşarak Kur'an ve İslami bilgiler öğrenmekti.
Hz. Peygamber'in Medine'ye gelişinden sonra yaptırdığı ilk inşaat hangisidir?
A) Ev B) Saray C) Mescit D) Suffe E) Medrese
Hz. Peygamber, Medine'ye geldikten sonra ilk olarak Mescid-i Nebevi'yi inşa ettirmiştir.
Medineli Müslümanların isteği üzerine Hz. Peygamber tarafından Medine'ye öğretmen olarak gönderilen sahabi kimdir?
A) Hz. Ebu Bekir B) Hz. Ali
C) Hz. Hamza D) Hz. Mus'ab b. Umeyr
E) Hz. Zeyd b. Haris
Hz. Mus'ab b. Umeyr, Hz. Peygamber tarafından Medine'ye öğretmen olarak gönderilen sahabidir.
Hz. Âişe validemizin lakaplarından biri nedir?
A) Sıddıka B) Sıddık
C) Fahr-i Kâinat D) Hatice
E) Ümmü'l-müminin
Hz. Âişe validemizin lakaplarından biri Sıddıka'dır.
Hz. Peygamber'in sahabelerinin ölüm sebeplerini öğrenmek.
Peygamberlerin görevlerini anlamak.
Peygamberimizin ilk aldığı vahyin anlamını ve önemini kavramak.
Peygamberimizin Mekke Dönemi'nde üzerinde durduğu konuları anlamak.
Peygamberimizin aşırılıklardan kaçınma ilkesini anlamak.
Peygamberimizin eğitim öğretim anlayışını kavramak.
Peygamberimizin (s.a.v.) eğitim metotlarını ve üslubunu örnek alarak, insanların düşünce ve inançlarını düzeltmenin en etkili yolunun onların güvenini kazanmak ve onlara karşı saygılı ve anlayışlı olmak olduğu öğrenilecektir.
Peygamberimizin (s.a.v.) eğitim metotlarını ve üslubunu örnek alarak, insanların kalplerini ve nefslerini eğitmenin en etkili yolunun onlara örnek olarak yaşamak olduğu öğrenilecektir.
Peygamberimizin (s.a.v.) eğitim metotlarını ve üslubunu örnek alarak, insanların ibadetlerini teşvik etmenin en etkili yolunun onlara ibadet etmenin önemini ve faziletini anlatmak olduğu öğrenilecektir.
Peygamberimizin (s.a.v.) eğitim metotlarını ve üslubunu örnek alarak, insanların ahlakını düzeltmenin en etkili yolunun onlara örnek olarak yaşamak olduğu öğrenilecektir.
Peygamberimizin (s.a.v.) eğitim metotlarını ve üslubunu örnek alarak, insanların sosyal hayatını düzenlemenin en etkili yolunun onlara örnek olarak yaşamak olduğu öğrenilecektir.
Öğrenciler, Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in eğitim metotlarından biri olan soru cevap yöntemini ve bu yöntemin faydalarını açıklayabileceklerdir.
Öğrenciler, Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in eğitim metotlarından biri olan terğib ve terhibi beraber kullanma yöntemini ve bu yöntemin faydalarını açıklayabileceklerdir.
Öğrenciler, Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in eğitim metotlarından biri olan sevgi, şefkat ve merhameti esas alma yöntemini ve bu yöntemin faydalarını açıklayabileceklerdir.
Öğrenciler, Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in eğitim metotlarından biri olan örnek, benzetme ve kıssaların kullanılması yöntemini ve bu yöntemin faydalarını açıklayabileceklerdir.
Öğrenciler, Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in eğitim metotlarından biri olan muhatabın özelliklerini gözetme yöntemini ve bu yöntemin faydalarını açıklayabileceklerdir
Peygamberimiz'in (s.a.v.) eğitim yöntemlerini anlamak.
Peygamberimiz'in (s.a.v.) eğitim yöntemlerini anlamak.
Peygamberimiz'in (s.a.v.) kadınlara karşı bakış açısını anlamak.
Peygamberimiz'in (s.a.v.) komşuluğa verdiği önemi anlamak.
Peygamberimiz'in (s.a.v.) gençlere verdiği görevi anlamak.
Hz. Peygamber dönemindeki eğitim faaliyetlerini öğrenmek.
Hz. Peygamber dönemindeki eğitim faaliyetlerini öğrenmek.
Hz. Peygamber dönemindeki eğitim faaliyetlerini öğrenmek.
Hz. Âişe validemizin hayatını ve ilmi çalışmalarını öğrenmek.
etiketlerini kapsamaktadır.Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 11.Sınıf Peygamberimizin Hayatı dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.