6.sınıf Zekâ Oyunları dersi 6.Hafta
günlük planı indir 6.HAFTA
: Kare Karalamaca
2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ……………………………………
6.SINIF Zekâ Oyunları DERSİ GÜNLÜK PLAN
BÖLÜM I
Ders: Zekâ Oyunları
Sınıf: 6.Sınıf
Hafta: 6.Hafta
Öğrenme Alanı-Ünite: Akıl Yürütme ve İşlem Oyunları
Alt Öğrenme Alanı-Konu: Kare Karalamaca
Süre: 2 saat
BÖLÜM II
Kazanımlar: Akıl yürütme ve işlem oyununa özgü temel stratejileri kullanır. Kare Karalamaca oyununu kurallarına uygun şekilde oynar. Oyunda strateji geliştirir.
Öğretim Yöntemleri: Gösterme-yapma Uygulama Soru-cevap
Araç-Gereçler ve Kaynaklar: Kareli kağıt Kalemler Akıllı tahta Kare Karalamaca oyunu bilgisayarda veya akıllı tahtada
Öğrenme Öğretme Süreci:
Öğretmen, Kare Karalamaca oyununun kurallarını akıllı tahtadan veya bilgisayar ekranından göstererek anlatır. Öğrencilere kareli kağıtlar dağıtır ve kendi karelerini karalamalarını ister. Öğrenciler kendi karelerini karaladıktan sonra, öğretmen oyuna başlatır. Öğrenciler sırayla akıllı tahtaya gelirek kendi karelerine çizgiler eklerler. Hedef, en çok kareyi tamamlayan öğrenci olmaktır. Oyun bittikten sonra, öğretmen kazanan öğrenciyi açıklar. Öğretmen, öğrencilere farklı stratejiler hakkında soru sorar. Örneğin, çizgileri nereye çekmenin daha avantajlı olduğu veya rakibin hamlelerini nasıl tahmin edebilecekleri. Öğrenciler, farklı stratejiler hakkında beyin fırtınası yaparlar. Öğretmen, öğrencilere sınıf içi Kare Karalamaca turnuvası düzenleyeceğini açıklar.
BÖLÜM III
Ölçme Değerlendirme: Kare Karalamaca oyunundaki öğrencilerin performansı gözlemlenir. Öğrencilerin strateji kullanıp kullanmadıkları ve oyun kurallarına uygun şekilde oynadıkları kontrol edilir. Kare Karalamaca turnuvası, öğrencilerin oyun becerilerini ve strateji geliştirme yeteneklerini değerlendirmek için kullanılır.