6.Sınıf Zekâ Oyunları Dersi Günlük Plan - 36. Hafta
6.sınıf Zekâ Oyunları dersi 36. Hafta
günlük planı indir 36. HAFTA
: Kurt-Kuzu-Ot ve Üç Ampul Oyunları
2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ……………………………………
6.SINIF Zekâ Oyunları DERSİ GÜNLÜK PLAN
BÖLÜM I
Ders: Zekâ Oyunları
Sınıf: 6.Sınıf
Hafta: 36. Hafta
Öğrenme Alanı-Ünite: Zeka Soruları
Alt Öğrenme Alanı-Konu: Kurt-Kuzu-Ot ve Üç Ampul Oyunları
Süre: 2 Saat
BÖLÜM II
Kazanımlar: Karmaşık ifadelerdeki ipuçlarını fark eder. Zekâ sorularında kullanılan temel stratejileri kavrar. Orta düzey zekâ soruları çözer.
Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap Gösterme-Anlatma Tartışma Oyun
Araç-Gereçler ve Kaynaklar: Beyaz tahta veya akıllı tahta Markör kalemler Çözelti kağıdları
Öğrenme Öğretme Süreci:
1. Öğretmen, öncelikle kurt-kuzu-ot ve üç ampul oyunlarını öğrencilere tanıtır. 2. Kurt-kuzu-ot oyununda, kurallar ve ipuçları açıklanır. 3. Öğrenciler, gruplara ayrılarak verilen ipuçlarına göre oyunları çözmeye çalışırlar. 4. Üç ampul oyununda, ampullerin yanıp sönme sırasına göre hangi ampulün daha önce yandığı sorulur. 5. Öğrenciler, bu oyunu da gruplar halinde çözmeye çalışırlar. 6. Öğretmen, öğrencilerin çözümlerine rehberlik ederek, ipuçlarını anlamalarına ve stratejiler geliştirmelerine yardımcı olur. 7. Oyunların çözümlerine sınıfça ulaşılır ve öğrenciler çalışma kağıtları üzerinde benzer oyunlar çözerler.
BÖLÜM III
Ölçme Değerlendirme: Öğrencilerin oyunlarda gösterdikleri performans gözlemlenir ve değerlendirilir. Çözelti kağıtlarındaki sorular ve oyunlarla ilgili sorular cevaplanarak öğrencilerin anlayışı ölçülür.