6.sınıf Zekâ Oyunları dersi 3.Hafta
günlük planı indir 3.HAFTA
: Sudoku Giriş
2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ……………………………………
6.SINIF Zekâ Oyunları DERSİ GÜNLÜK PLAN
BÖLÜM I
Ders: Zekâ Oyunları
Sınıf: 6.Sınıf
Hafta: 3.Hafta
Öğrenme Alanı-Ünite: Akıl Yürütme ve İşlem Oyunları
Alt Öğrenme Alanı-Konu: Sudoku Giriş
Süre: 2 Ders Saati
BÖLÜM II
Kazanımlar: Başlangıç düzeyindeki Sudoku oyununu oynayabilmek. Sudoku oyununun temel kurallarını anlayabilmek.
Öğretim Yöntemleri: Açıklayıcı Anlatım İşbirlikli Öğrenme Keşfedici Öğrenme
Araç-Gereçler ve Kaynaklar: Sudoku Örnekleri (Basılı veya Dijital) Beyaz Tahta Marker
Öğrenme Öğretme Süreci:
1. Giriş (10 dk) Öğretmen öğrencilerle "Akıl Yürütme Oyunları" konusunu tartışır. Öğrencilere Sudoku oyununu kısaca tanıtır ve temel amacını açıklar. 2. Kuralların Öğretilmesi (20 dk) Öğretmen Sudoku oyununun kurallarını ayrıntılı olarak açıklar: 9x9'luk bir ızgaranın kullanılması 9 karelik 9 alt ızgara olması Her alt ızgaranın, satırın ve sütünun 1'den 9'a kadar tüm sayıları içermesi gerektiği Bazı hücrelerin başlangıçta verilen sayılarla doldurulması 3. Örnekler ve Pratik (35 dk) Öğretmen, farklı zorluk seviyelerindeki Sudoku örneklerini sunar. Öğrenciler grup çalışması yaparak örnekleri çözmeye çalışırlar. Öğretmen öğrencilere rehberlik eder ve ipuçları verir. 4. Bağımsız Uygulama (25 dk) Öğrenciler, bağımsız olarak daha fazla Sudoku bulmacası çözerler. Öğrencilerin birbirlerine yardımcı olmalarına izin verilir. Öğretmen bireysel desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere yardımcı olur. 5. Değerlendirme (10 dk) Öğretmen, öğrencilerin anlama seviyelerini değerlendirmek için kısa bir quiz verir. Öğrenciler, Sudoku'nun temel kurallarını ve stratejilerini doğru bir şekilde anlayıp anlayamadıklarını gösterirler.
BÖLÜM III
Ölçme Değerlendirme: Kısa Quiz Gözlem ve Katılım Öğrenci Çalışmaları