6.Sınıf Zekâ Oyunları Dersi Günlük Plan - 11. Hafta
6.sınıf Zekâ Oyunları dersi 11. Hafta
günlük planı indir 11. HAFTA
: Kakuro Strateji Belirleme
2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ……………………………………
6.SINIF Zekâ Oyunları DERSİ GÜNLÜK PLAN
BÖLÜM I
Ders: Zekâ Oyunları
Sınıf: 6.Sınıf
Hafta: 11. Hafta
Öğrenme Alanı-Ünite: Akıl Yürütme ve İşlem Oyunları
Alt Öğrenme Alanı-Konu: Kakuro Strateji Belirleme
Süre: 2 saat
BÖLÜM II
Kazanımlar: Öğrenciler, Kakuro oyununda verilen kısıtlar dahilinde akıl yürütme ve işlem yapma becerilerini geliştirirler. Öğrenciler, Kakuro oyununda en iyi çözümleri bulmak için stratejiler belirlerler.
Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme Keşif Öğrenme Örneklendirme
Araç-Gereçler ve Kaynaklar: Kakuro oyun tahtaları Kalemler
Öğrenme Öğretme Süreci:
Ders, Kakuro oyununun temel kurallarının gözden geçirilmesiyle başlar. Öğrenciler, verilen bir Kakuro oyun tahtası üzerinde çalışmaya davet edilirler. Öğrenciler, öncelikle en kolay hücreleri doldurmaya odaklanırlar. Bu hücreler, sadece bir olasılık içeren veya başka hücrelerden bilgi almayan hücrelerdir. Öğrenciler, daha sonra, mantıksal çıkarım kullanarak diğer hücreleri doldurmaya çalışırlar. Örneğin, bir satırdaki toplam 10 ise ve satırdaki bilinen sayıların toplamı 5 ise, bilinmeyen sayılar toplamının 5 olması gerekir. Öğrenciler, ilerledikçe, oyun tahtasındaki kalıpları ve ilişkileri tespit ederler. Öğretmen, öğrencilere ipucu verir ve onları doğru yolda yönlendirir. Öğrenciler, Kakuro oyununu çözerek stratejilerini geliştirirler.
BÖLÜM III
Ölçme Değerlendirme: Öğrencilerin Kakuro oyun tahtalarını doldurma becerileri gözlenir. Öğrenciler, kullandıkları stratejiler ve mantıksal çıkarımlar hakkında sorular yanıtlarlar. Öğrenciler, Kakuro oyununun farklı varyasyonları üzerinde çalışarak becerilerini pekiştirirler.