6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Günlük Plan - 7.Hafta
6.sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi 7.Hafta
günlük planı indir 7.HAFTA
: Bilişim Teknolojilerinin Sosyal ve Kültürel Hayata Katkıları ve Riskleri
2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ……………………………………
6.SINIF Bilişim Teknolojileri ve Yazılım DERSİ GÜNLÜK PLAN
BÖLÜM I
Ders: Bilişim Teknolojileri ve Yazılım
Sınıf: 6.Sınıf
Hafta: 7.Hafta
Öğrenme Alanı-Ünite: BT.6.2. ETİK VE GÜVENLİK
Alt Öğrenme Alanı-Konu: Bilişim Teknolojilerinin Sosyal ve Kültürel Hayata Katkıları ve Riskleri
Süre: 2 ders saati
BÖLÜM II
Kazanımlar: Öğrenciler, bilişim teknolojilerinin sosyal ve kültürel hayata katkılarını ve risklerini örnekler üzerinden tartışabilecektir. (BT.6.1.1.4) Öğrenciler, dijital paylaşımların kendileri ve başkaları üzerindeki etkilerini fark edecektir. (BT.6.2.2.1) Öğrenciler, bilişsel ve ahlaki gelişimlerine uygun dijital oyun ve içerikleri ayırt edebilecektir. (BT.6.2.2.2)
Öğretim Yöntemleri: Tartışma Örneklendirme Kavram Haritalaması
Araç-Gereçler ve Kaynaklar: Akıllı tahta veya projeksiyon cihazı EBA içerikleri Gazete, dergi veya internetten alınan haberler Beyaz tahta ve renkli kalemler
Öğrenme Öğretme Süreci:
1. Ders Saati Öğrencilerle birlikte beyin fırtınası yaparak bilişim teknolojilerinin sosyal ve kültürel hayata katkıları hakkında fikirler toplayın. Katkıları örneklerle pekiştirin (örneğin; iletişim kolaylığı, eğitim fırsatları, ticarette küreselleşme). Ardından, öğrencilerden bilişim teknolojilerinin olası risklerini tartışmalarını isteyin (örneğin; siber zorbalık, kişisel verilerin kötüye kullanımı, bağımlılık). Tartışmanın sonunda, öğrencilerin konuyla ilgili kavram haritası oluşturmalarını sağlayın. 2. Ders Saati Öğrencilerle birlikte dijital paylaşımların kendileri ve başkaları üzerindeki etkilerini keşfedin. Öğrencilerden, sosyal medya paylaşımlarının pozitif ve negatif yönlerini tartışmalarını isteyin. Ayrıca, dijital paylaşımların başkalarının mahremiyetini nasıl etkileyebileceği konusunda örnekler verin. Son olarak, öğrencilerin bilişsel ve ahlaki gelişimlerine uygun dijital oyun ve içerikleri ayırt etmelerine yardımcı olun. Öğrencilere, uygunsuz oyun ve içeriklerin belirtilerini açıklayın ve bu tür içeriklerden nasıl kaçınacakları konusunda ipuçları verin.
BÖLÜM III
Ölçme Değerlendirme: Öğrencilerin kavram haritalarını inceleyerek bilişim teknolojilerinin sosyal ve kültürel hayata katkıları ve riskleri hakkındaki anlayışlarını değerlendirin. Öğrencilerin dijital paylaşımların etkileri hakkında yaptıkları tartışmalara katılımlarını gözlemleyin ve değerlendirin. Öğrencilere, uygun ve uygunsuz dijital oyun ve içerikleri ayırt etmelerine yardımcı olmak için bir görev verin.
..................... Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni