6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Günlük Plan - 33. Hafta
6.sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi 33. Hafta
günlük planı indir 33. HAFTA
: Oyun Yazma
2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ……………………………………
6.SINIF Bilişim Teknolojileri ve Yazılım DERSİ GÜNLÜK PLAN
BÖLÜM I
Ders: Bilişim Teknolojileri ve Yazılım
Sınıf: 6.Sınıf
Hafta: 33. Hafta
Öğrenme Alanı-Ünite: BT.6.5. PROBLEM ÇÖZME VE PROGRAMLAMA
Alt Öğrenme Alanı-Konu: Oyun Yazma
Süre: 2 ders saati
BÖLÜM II
Kazanımlar: Oyun geliştirme kavramını anlamak. Basit bir oyunun tasarımını ve kodlamasını tamamlamak. Bilişim teknolojilerinin gücünü ve olasılıklarını fark etmek. Teknolojik araçları kullanarak yaratıcı fikirlerini ifade etmek.
Öğretim Yöntemleri: Öğrenci merkezli öğrenme İşbirlikli öğrenme Keşif öğrenme
Araç-Gereçler ve Kaynaklar: Bilgisayarlar Kodlama yazılımı (örneğin, Scratch, Bloxels) Akıllı tahta veya projektör
Öğrenme Öğretme Süreci:
1. Öğrencilere "Proje - Yıldız Toplayan Çocuk" ve "Proje - Akvaryum Oyunu" projelerini tanıtarak derse başlayın. 2. Bir oyun geliştirme sürecini tartışın: oyun tasarımı, kodlama ve test etme. 3. Öğrencileri küçük gruplara ayırın ve her gruba bir kodlama yazılımı atayın. 4. Gruplardan basit bir oyun tasarımı oluşturmalarını isteyin (seviyeler, hedefler vb.). 5. Kodlama yazılımlarındaki temel kodlama kavramlarını ( değişkenler, ifadeler, döngüler ) gözden geçirin. 6. Öğrencilere oyunlarını kodlamaları için zaman verin. 7. Grupların oyunlarını sunmalarını ve açıklamalarını isteyin. 8. Oyunların tasarımını, kodlamasını ve genel olarak etkinliğini değerlendirin.
BÖLÜM III
Ölçme Değerlendirme: Öğrencilerin oyun tasarımları ve kodlama becerilerine dayalı gözlemsel değerlendirme. Öğrencilerin sunumları ve oyunu oynamaktan elde ettikleri geri bildirim.
..................... Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni