6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Günlük Plan - 30. Hafta
6.sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi 30. Hafta
günlük planı indir 30. HAFTA
: Karar Yapıları
2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ……………………………………
6.SINIF Bilişim Teknolojileri ve Yazılım DERSİ GÜNLÜK PLAN
BÖLÜM I
Ders: Bilişim Teknolojileri ve Yazılım
Sınıf: 6.Sınıf
Hafta: 30. Hafta
Öğrenme Alanı-Ünite: BT.6.5. PROBLEM ÇÖZME VE PROGRAMLAMA
Alt Öğrenme Alanı-Konu: Karar Yapıları
Süre: 2 saat
BÖLÜM II
Kazanımlar: BT.6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur. BT.6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
Öğretim Yöntemleri: Yaparak yaşayarak öğrenme Problem çözme
Araç-Gereçler ve Kaynaklar: Scratch programı yüklü bilgisayarlar Akıllı tahta Ders kitabı
Öğrenme Öğretme Süreci:
Önceki hafta öğretilen doğrusal mantık yapılarına kısa bir tekrar yapılır. Karar yapılarının ne olduğu, hangi durumlarda kullanıldığı açıklanır. Örnek bir karar yapısı Scratch programında görselleştirilir. Öğrencilerden, verilen bir algoritmayı karar yapısı kullanarak Scratch programında uygulamaları istenir. Öğrenciler algoritmayı uyguladıktan sonra programlarını paylaşırlar. Programlar çalıştırılır, hatalar tespit edilir ve program hatalarından arındırılır. Öğrenciler, karar yapılarını kullanarak farklı algoritmalar uygularlar.
BÖLÜM III
Ölçme Değerlendirme: Öğrencilerin geliştirdikleri programların işlevselliği ve doğruluğu gözlemlenir. Öğrencilere, farklı karar yapısı uygulamalarını içeren bir çalışma kağıdı verilir. Öğrencilerin çalışma kağıdındaki soruları doğru ve eksiksiz olarak cevaplamaları beklenir.
..................... Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni