9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı Test 2021 sınavı 9.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Zor derecede zorluktadır. Toplamda 25 sorudan oluşmaktadır.
İnsanın vahye muhatap olmasını sağlayan temel özellikleri aşağıdakilerin hangisinde bir arada verilmiştir?
A) Duyular – İrade B) Akıl – Güdü
C) Akıl – İrade D) Duyular – Güdü
E) Akıl – Duyular
Aşağıdakilerden hangisi dinin amaçlarından biri değildir?
A) İnsan iradesini etkisizleştirmek
B) İnsana erdemli bir hayat yaşatmak
C) İnsanın huzurlu olmasını sağlamak
D) Toplumsal huzuru ve barışı oluşturmak
E) Hayatı anlamlandırmaya yardımcı olmak
Aşağıdakilerden hangisi din ile birlikte toplumsal düzene yön veren etkenlerden biri değildir?
A) Kanunlar B) Sağlık C) Ahlak D) Âdet E) Örf
I. Allah’a nispet edilen isimlerin ortak adıdır.
II. Allah ve sıfatları hakkında sağlıklı bir bilgi kaynağıdır.
III. Kaynaklardaki sayısı elli dokuz ile sınırlıdır.
yargılarından hangileri Esma-i Hüsna ile ilgili yanlış bir bilgidir?
A) Yalnız I. B) Yalnız II. C) Yalnız III.
D) I ve III. E) II ve III
“Yüzlerinizi doğuya ve batıya çevirmeniz erdemlilik değildir. Asıl erdemli kişi Allah’a, ahiret gününe, meleklere, kitaba ve peygamberlere iman eden; sevdiği maldan yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışlara, yardım isteyenlere ve özgürlüğünü kaybetmiş olanlara harcayan; namazı kılıp zekâtı verendir. Böyleleri anlaşma yaptıklarında sözlerini tutarlar; darlıkta, hastalıkta ve savaş zamanında sabrederler. İşte doğru olanlar bunlardır ve işte takva sahipleri bunlardır.” (Bakara, 177. ayet)
Bu ayette aşağıdaki erdemli kişinin niteliklerinden hangisine değinilmemiştir?
A) Elinin emeğiyle geçinmesine
B) İbadetlerini yerine getirmesine
C) İnanç esaslarına iman etmesine
D) Dürüst ve güvenilir insanlar olmasına
E) Kazancının bir kısmını muhtaçlara vermesine
“Ey iman edenler! Allah’a, Peygamberine, Peygamberine indirdiği kitaba ve daha önce indirdiği kitaba iman edin. Kim Allah’ı, meleklerini, kitaplarını, peygamberlerini ve ahiret gününü inkâr ederse, derin bir sapıklığa düşmüş olur.” (Nisâ suresi, 136. ayet.)
Bu ayette aşağıdaki iman esaslarından hangisine değinilmemiştir?
A) Allaha iman B) Ahirete iman
C) Meleklere iman D) Kitaplara iman
E) Kadere iman
“Eğer yerde ve gökte Allah’tan başka tanrılar olsaydı kesinlikle ikisinin de düzeni bozulurdu...” (Enbiya suresi, 22. ayet)
Bu ayette vurgulanan husus aşağıdakilerden hangisidir?
A) Allah’ın her şeyi bildiği
B) Allah’ın bir ve tek olduğu
C) Her şeyin yaratıcısının Allah olduğu
D) Allah’ın hiçbir şeye muhtaç olmadığı
E) Ezeli ve ebedi olanın yalnızca Allah olduğu
Aşağıdakilerden hangisi tevhit inancıyla çelişen bir yargıdır?
A) Allah sınırsız ilim ve güç sahibidir.
B) Her varlık Allah’ı kendi diliyle tesbih eder.
C) Evreni ve içindeki her şeyi yaratan Allah’tır.
D) Sonsuz bilgi ve güç sahibi bir tek ilah vardır.
E) Allah, evreni yarattıktan sonra onla ilişkisini kesmiştir.
Aşağıdakilerden hangisi İslam’ın inanç esasları kapsamında değerlendirilemez?
A) Allah’ın, insanlara elçiler göndermesi
B) Allah’ın her şeyi bir ölçü ile yaratması
C) İnsanın ahlakını güzelleştirmeyi seçmesi
D) Peygamberlerin vahiyle rehberlik yapması
E) Ahiret hayatının dünyaya göre belirlenmesi
Aşağıdakilerden hangisi insanın manevi ihtiyaçlarından biridir?
A) Giyinme B) Beslenme C) Barınma
D) İnanma E) Uyuma
Asra yemin ederim ki İnsan muhakkak ziyandadır Ancak………………………………………………………………………………….
Yukarıda verilen Asr Suresinin mealinde boş bırakılan yerlere aşağıdaki ayetlerden hangisi gelmelidir?
A) ”…Yalnız sana ibadet ederiz, yalnız senden yardım dileriz”
B) ” …Birbirlerine hakkı ve sabrı tavsiye edenler bunun dışındadır”
C) ”…Kuşkusuz namaz, hayâsızlıktan ve kötülükten meneder…”
D) ”…O halde Rabbin için namaz kıl, kurban kes…”
E) ”Allah, O’ndan başka ilah yoktur…”
Aşağıdaki ayetlerden hangisi Kur’an’ın doğru bilgiyi teşvik etmesi ile ilgilidir?
A) “Ey iman edenler! Eğer bir fâsık size bir haber getirirse onun doğruluğunu araştırın. Yoksa bilmeden bir top¬luluğa kötülük edersiniz de sonra pişman olursunuz.’’(Hucurât, 6. ayet)İman taklidi ve tahkiki olarak ikiye ayrılır. Araştırma yapmadan, gerekçelerini bilmeden çevrenin telkini ile edilen iman taklide dayanır. Bakara suresi, 170. ayette anlatılan müşriklerin imanı bu tür imana örnektir. “Onlara, “Allah’ın indirdiğine uyun.” denildiğinde, “Hayır, atalarımızdan gördüğümüze uyarız.” dediler. Ya atalarının aklı bir şeye ermemiş, doğru yolu bulamamışlarsa!”
Buna göre;
I. atalarının yolundan gitmek,
II. neye niçin inanacağını bilmek,
III. bilgilerin doğruluğunu araştırmak
tutumlarından hangileri tahkiki imana sahip olmak için gereklidir?
A) Yalnız I. B) Yalnız II. C) Yalnız III.
D) I ve II. E) II ve III.
”Geçmişte olduğu gibi günümüzde de bilimsiz, sanatsız, felsefesiz insan toplumları vardır fakat hiçbir zaman dinsiz bir toplum olmamıştır. “(H. Bergson)
Aşağıdakilerden hangisi bu sözle anlatılmak istenen düşüncelerden biri olamaz?
A) Dinin evrensel bir olgu olduğu
B) Dinin insanlık tarihi kadar eski olduğu
C) Toplumların bir dini inanca bağlı yaşadığı
D) Dini inancın, tarihin her döneminde var olduğu
E) Felsefi düşünce ile dini inançların bir arada yaşadığı
“Eğer yerde ve gökte Allah’tan başka tanrılar bulunsaydı kesinlikle yerin göğün düzeni bozulurdu. Demek ki arşın rabbi olan Allah, onların yakıştırdıkları sıfatlardan münezzehtir.”
(Enbiya, 22. ayet)
Bu ayette vurgulanan kavram aşağıdakilerden hangisidir?
A) İhlas B) Fıtrat C) Tevhid D) Ahlak E) Tevekkül
Aşağıdakilerden hangisi tevhid inancıyla çelişen bir yargıdır?
A) Allah sınırsız ilim ve güç sahibidir.
B) Her varlık Allah’ı kendi diliyle tesbih eder.
C) Evreni ve içindeki her şeyi yaratan Allah’tır.
D) Sonsuz bilgi ve güç sahibi bir tek ilah vardır.
E) Allah, evreni yarattıktan sonra onunla ilişkisini kesmiştir.
Aşağıdakilerden hangisi Kur'an-ı Kerim'de geçen din kelimesinin anlamlarından biri değildir?
A) Ceza B) Mükâfat D) Hakimiyet
C) Teslimiyet E) Vicdan
Aşağıdaki tanımlardan hangisi Hanif kavramının karşılığıdır?
A) İlahî vahiy yoluyla gelen ve kilise tarafından doğru olarak tanımlanan öğreti.
B) Allah’ın (c.c.) zatında ve sıfatlarında bir olduğunu kabul etmeyen kişi.
C) Allah’ın emrettiği doğru yola girip o istikamette yaşayan kişi.
D) Allah’a (c.c.) içten bir şekilde saygı duymak.
E) Hz. Muhammed’in (s.a.v.) söz ve davranışları.
Aşağıdakilerden hangisi dinin tanımlarından biri değildir?
A) Allah (c.c.) ile kul arasındaki münasebeti düzenleyen kanun, nizam ve yoldur.Aşağıdakilerden hangisi dinin insana kazandırdıklarından biri değildir?
A) Hayatı anlamlandırması
B) Sorumluluk bilincini güçlendirmesi
C) İnsanlara faydalı olmayı öğretmesi
D) İradeyi bilinçli kullanmayı sağlaması
E) Sorgulamaksızın kabullenmeyi öğretmesi
Kelime olarak kulluk ,itaat, boyun eğme, ibadet etme anlamlarına gelir. Allah’ın rızasını elde edebilmek için emirlerini içtenlikle yerine getirip yasaklarından kaçınmak demektir.
Hakkında bilgi verilen kavram aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ulûhiyyet
B) İhsan
C) Ubudiyyet
D) Nübüvvet E) Risalet
Yalan üzere birleşmeleri aklen mümkün olmayan toplulukların aktara geldiği haberlere ………………………..denir.
Yukarıda boş bırakılan kavram aşağıdakilerden hangisidir?
A) Selim Akıl
B) Mütevâtir Haber
C) Tefsir
D) Bilgi E) Sezgi
A)Hz. Îsâ B) Hz. Nûh C) Hz. İbrâhim
D) Hz. Mûsâ E) Hz. Âdem
“Yüce Allâh’ın, tüm varlıkları kendi varlığını ve birliğini tanıyabilme gücü ve yeteneği ile yaratması, hanîflik, tevhîd ve İslâm inancıdır. İnsanın yaratılışında bulunan ve hayâtı anlamlandırma çabalarına yön veren, çalışmakla elde edilemeyen ve inanmayı da içeren, insanın doğuştan getirdiği yetenektir.”
Yukarıda tanımı yapılan kavram aşağıdakilerden hangisidir?
A) Fıtrat B) Fırsat C) Ferâset
D) Fütüvvet E) Furkân
Âyet ve hadislerde Allah’a nispet edilen Allah'a ait güzel isimlere ne denir?
A) Ef'âl-i mükellefîn
B) Esbâb- ı nüzûl
C) Erhamer-râhimîn D) Eşref-i mahlûkât
E) Esmâ-i Hüsnâ
İnsanın vahye muhatap olmasını sağlayan temel özellikleri aşağıdakilerin hangisinde bir arada verilmiştir?
A) Duyular – İrade B) Akıl – Güdü
C) Akıl – İrade D) Duyular – Güdü
E) Akıl – Duyular
İnsanın vahye muhatap olmasını sağlayan temel özellikler akıl ve irade olarak belirtilmiştir. Bu iki özellik bir arada bulunmalıdır çünkü akıl, vahyi anlama ve yorumlama yeteneğini temsil ederken, irade ise vahyi kabul etme veya reddetme özgürlüğünü ifade eder. Doğru cevap E) Akıl – Duyular'dır.
Aşağıdakilerden hangisi dinin amaçlarından biri değildir?
A) İnsan iradesini etkisizleştirmek
B) İnsana erdemli bir hayat yaşatmak
C) İnsanın huzurlu olmasını sağlamak
D) Toplumsal huzuru ve barışı oluşturmak
E) Hayatı anlamlandırmaya yardımcı olmak
Din, insanların manevi bir yolculuk yapmalarına, ahlaki değerleri benimsemelerine, toplumsal düzeni kurmalarına ve hayatlarını anlamlı bir şekilde yaşamalarına yardımcı olur. Dolayısıyla, dinin amaçları arasında insan iradesini etkisizleştirmek gibi bir hedef yer almaz. Din, genellikle insan iradesini rehberlik ederek ve özgürce kullanmalarına olanak tanıyarak çalışır. Cevap: A) İnsan iradesini etkisizleştirmek
Aşağıdakilerden hangisi din ile birlikte toplumsal düzene yön veren etkenlerden biri değildir?
A) Kanunlar B) Sağlık C) Ahlak D) Âdet E) Örf
Ahlak ve din, toplumsal düzene yön veren etkenler arasında önemli bir rol oynarlar. Ancak sağlık, din ile doğrudan ilişkilendirilmeyen bir etkendir. Din, ahlaki değerlere ve davranışlara yönlendirme yapabilirken, sağlık daha çok fiziksel ve biyolojik bir konu olarak kabul edilir. Bu nedenle, sağlık din ile toplumsal düzenin oluşturulmasında doğrudan bir etken olarak düşünülmez. Doğru cevap B) Sağlık'tır.
I. Allah’a nispet edilen isimlerin ortak adıdır.
II. Allah ve sıfatları hakkında sağlıklı bir bilgi kaynağıdır.
III. Kaynaklardaki sayısı elli dokuz ile sınırlıdır.
yargılarından hangileri Esma-i Hüsna ile ilgili yanlış bir bilgidir?
A) Yalnız I. B) Yalnız II. C) Yalnız III.
D) I ve III. E) II ve III
Bu sorunun cevap anahtarı, Esma-i Hüsna ile ilgili yanlış bilgiyi belirlemektir. Esma-i Hüsna, Allah'a nispet edilen güzel isimlerin toplamıdır ve bu isimlerin sayısı 99 değil, çok daha fazladır. İslam'da Allah'ın isimleri ve sıfatları hakkında sağlıklı bir bilgi kaynağıdır. Dolayısıyla, yanlış bilgi veren ifade III) "Kaynaklardaki sayısı elli dokuz ile sınırlıdır."dır. Cevap: C) Yalnız III.
“Yüzlerinizi doğuya ve batıya çevirmeniz erdemlilik değildir. Asıl erdemli kişi Allah’a, ahiret gününe, meleklere, kitaba ve peygamberlere iman eden; sevdiği maldan yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışlara, yardım isteyenlere ve özgürlüğünü kaybetmiş olanlara harcayan; namazı kılıp zekâtı verendir. Böyleleri anlaşma yaptıklarında sözlerini tutarlar; darlıkta, hastalıkta ve savaş zamanında sabrederler. İşte doğru olanlar bunlardır ve işte takva sahipleri bunlardır.” (Bakara, 177. ayet)
Bu ayette aşağıdaki erdemli kişinin niteliklerinden hangisine değinilmemiştir?
A) Elinin emeğiyle geçinmesine
B) İbadetlerini yerine getirmesine
C) İnanç esaslarına iman etmesine
D) Dürüst ve güvenilir insanlar olmasına
E) Kazancının bir kısmını muhtaçlara vermesine
Bu ayette ahlaki niteliklere ve davranışlara odaklanılmıştır. İbadetlerini yerine getirmek, inanç esaslarına iman etmek, dürüst ve güvenilir olmak, kazancının bir kısmını muhtaçlara vermek gibi erdemli kişinin niteliklerine vurgu yapılmıştır. Ancak bu ayette erdemli kişinin elinin emeğiyle geçinmesine özellikle değinilmemiştir.
“Ey iman edenler! Allah’a, Peygamberine, Peygamberine indirdiği kitaba ve daha önce indirdiği kitaba iman edin. Kim Allah’ı, meleklerini, kitaplarını, peygamberlerini ve ahiret gününü inkâr ederse, derin bir sapıklığa düşmüş olur.” (Nisâ suresi, 136. ayet.)
Bu ayette aşağıdaki iman esaslarından hangisine değinilmemiştir?
A) Allaha iman B) Ahirete iman
C) Meleklere iman D) Kitaplara iman
E) Kadere iman
“Eğer yerde ve gökte Allah’tan başka tanrılar olsaydı kesinlikle ikisinin de düzeni bozulurdu...” (Enbiya suresi, 22. ayet)
Bu ayette vurgulanan husus aşağıdakilerden hangisidir?
A) Allah’ın her şeyi bildiği
B) Allah’ın bir ve tek olduğu
C) Her şeyin yaratıcısının Allah olduğu
D) Allah’ın hiçbir şeye muhtaç olmadığı
E) Ezeli ve ebedi olanın yalnızca Allah olduğu
Bu ayette vurgulanan husus "B) Allah'ın bir ve tek olduğu"dur. Ayette, eğer yerde ve gökte Allah'tan başka tanrılar olsaydı, her ikisinin de düzeninin bozulacağı ifade edilerek Allah'ın bir ve tek olduğu vurgulanmıştır. Bu, İslam'ın temel inançlarından biri olan tevhid inancını yansıtmaktadır. İslam'da Allah'ın bir ve tek olduğu ve O'ndan başka ilah olmadığı öğretilir.
Aşağıdakilerden hangisi tevhit inancıyla çelişen bir yargıdır?
A) Allah sınırsız ilim ve güç sahibidir.
B) Her varlık Allah’ı kendi diliyle tesbih eder.
C) Evreni ve içindeki her şeyi yaratan Allah’tır.
D) Sonsuz bilgi ve güç sahibi bir tek ilah vardır.
E) Allah, evreni yarattıktan sonra onla ilişkisini kesmiştir.
Bu sorunun cevabı "E) Allah, evreni yarattıktan sonra onla ilişkisini kesmiştir." Bu ifade, tevhid inancıyla çelişir. Tevhid inancına göre Allah, yaratılmışların ve evrenin sürekli olarak varlığını sürdüren ve üzerindeki kontrolünü sürdüren bir ilahtır. Allah'ın yaratılışa sürekli olarak müdahale ettiği, varlıkları yönlendirdiği ve ilişkisini sürdürdüğü öğretilir. Dolayısıyla, Allah'ın evreni yarattıktan sonra onla ilişkisini kesmesi fikri, İslam'ın tevhid inancına aykırıdır.
Aşağıdakilerden hangisi İslam’ın inanç esasları kapsamında değerlendirilemez?
A) Allah’ın, insanlara elçiler göndermesi
B) Allah’ın her şeyi bir ölçü ile yaratması
C) İnsanın ahlakını güzelleştirmeyi seçmesi
D) Peygamberlerin vahiyle rehberlik yapması
E) Ahiret hayatının dünyaya göre belirlenmesi
Doğru cevap "A) Allah’ın, insanlara elçiler göndermesi"dir. İslam'ın inanç esaslarına göre, Allah insanlara elçiler (peygamberler) göndererek onlara rehberlik etmiş ve mesajını iletmelerini sağlamıştır. Bu, İslam'ın temel inançlarından biridir. Diğer seçenekler de İslam'ın inanç esaslarını doğru bir şekilde temsil eder.
Aşağıdakilerden hangisi insanın manevi ihtiyaçlarından biridir?
A) Giyinme B) Beslenme C) Barınma
D) İnanma E) Uyuma
Bu sorunun cevap anahtarı D) İnanma'dır. İnsanın manevi ihtiyaçları, fiziksel ihtiyaçlarının ötesine geçer ve genellikle inançlar, değerler, anlam arayışı gibi alanları içerir. İnanç, insanın manevi ihtiyaçlarını karşılayan temel bir unsurdur. İnsanlar, ruhsal olarak tatmin olmak, anlam bulmak ve kendilerini bir inanç veya din çerçevesinde ifade etmek ihtiyacını duyarlar. Cevap: D) İnanma.
Asra yemin ederim ki İnsan muhakkak ziyandadır Ancak………………………………………………………………………………….
Yukarıda verilen Asr Suresinin mealinde boş bırakılan yerlere aşağıdaki ayetlerden hangisi gelmelidir?
A) ”…Yalnız sana ibadet ederiz, yalnız senden yardım dileriz”
B) ” …Birbirlerine hakkı ve sabrı tavsiye edenler bunun dışındadır”
C) ”…Kuşkusuz namaz, hayâsızlıktan ve kötülükten meneder…”
D) ”…O halde Rabbin için namaz kıl, kurban kes…”
E) ”Allah, O’ndan başka ilah yoktur…”
Asr Suresi, insanların değerini ve yaşam sürelerinin kısalığını vurgulayan bir suredir. Boş bırakılan yere B) "…Birbirlerine hakkı ve sabrı tavsiye edenler bunun dışındadır" ayeti gelmelidir, çünkü bu ayet insanların birbirlerine doğru yolu göstermeleri, adaleti ve sabrı tavsiye etmeleri gerektiğini ifade eder. Cevap: B) "…Birbirlerine hakkı ve sabrı tavsiye edenler bunun dışındadır"
Aşağıdaki ayetlerden hangisi Kur’an’ın doğru bilgiyi teşvik etmesi ile ilgilidir?
A) “Ey iman edenler! Eğer bir fâsık size bir haber getirirse onun doğruluğunu araştırın. Yoksa bilmeden bir top¬luluğa kötülük edersiniz de sonra pişman olursunuz.’’(Hucurât, 6. ayet)Cevap: A) “Ey iman edenler! Eğer bir fâsık size bir haber getirirse onun doğruluğunu araştırın. Yoksa bilmeden bir top¬luluğa kötülük edersiniz de sonra pişman olursunuz.’’(Hucurât, 6. ayet) Bu ayet, Kur'an'ın doğru bilgiye ve gerçeğe ulaşmak için araştırma yapmayı teşvik ettiğini ifade ediyor. İman edenlere, bir haberi duyduklarında veya bir bilgiye ulaştıklarında doğruluğunu araştırmaları ve yanlış bilgiyi yaymadan önce emin olmaları gerektiği öğütlenmektedir. Bu, doğru bilgiyi teşvik eden bir prensibi yansıtır.
İman taklidi ve tahkiki olarak ikiye ayrılır. Araştırma yapmadan, gerekçelerini bilmeden çevrenin telkini ile edilen iman taklide dayanır. Bakara suresi, 170. ayette anlatılan müşriklerin imanı bu tür imana örnektir. “Onlara, “Allah’ın indirdiğine uyun.” denildiğinde, “Hayır, atalarımızdan gördüğümüze uyarız.” dediler. Ya atalarının aklı bir şeye ermemiş, doğru yolu bulamamışlarsa!”
Buna göre;
I. atalarının yolundan gitmek,
II. neye niçin inanacağını bilmek,
III. bilgilerin doğruluğunu araştırmak
tutumlarından hangileri tahkiki imana sahip olmak için gereklidir?
A) Yalnız I. B) Yalnız II. C) Yalnız III.
D) I ve II. E) II ve III.
Bu sorunun cevap anahtarı "E) II ve III." şeklindedir. Tahkiki imana sahip olmak için, hem neye niçin inanacağını bilmek (II) hem de bilgilerin doğruluğunu araştırmak (III) gereklidir. İman taklidi ise sadece atalarının yolundan gitmek (I) şeklinde ifade edilmiştir.
”Geçmişte olduğu gibi günümüzde de bilimsiz, sanatsız, felsefesiz insan toplumları vardır fakat hiçbir zaman dinsiz bir toplum olmamıştır. “(H. Bergson)
Aşağıdakilerden hangisi bu sözle anlatılmak istenen düşüncelerden biri olamaz?
A) Dinin evrensel bir olgu olduğu
B) Dinin insanlık tarihi kadar eski olduğu
C) Toplumların bir dini inanca bağlı yaşadığı
D) Dini inancın, tarihin her döneminde var olduğu
E) Felsefi düşünce ile dini inançların bir arada yaşadığı
Verilen alıntıda, dinin evrensel bir olgu olduğu ve insan toplumlarının tarih boyunca dinsiz olmadığı vurgulanmaktadır. Ayrıca, bu ifadeyle dini inançların felsefi düşünce ile bir arada yaşadığı da ima edilmektedir. Dolayısıyla, E seçeneği bu sözle anlatılmak istenen düşüncelerden birini doğru şekilde ifade eder.
“Eğer yerde ve gökte Allah’tan başka tanrılar bulunsaydı kesinlikle yerin göğün düzeni bozulurdu. Demek ki arşın rabbi olan Allah, onların yakıştırdıkları sıfatlardan münezzehtir.”
(Enbiya, 22. ayet)
Bu ayette vurgulanan kavram aşağıdakilerden hangisidir?
A) İhlas B) Fıtrat C) Tevhid D) Ahlak E) Tevekkül
Bu sorunun cevap anahtarı "C) Tevhid"dir. Ayette vurgulanan kavram, Allah'ın birliği ve eşsizliği olan "tevhid" kavramıdır. Ayet, Allah'ın her türlü ortak ve benzerden münezzeh olduğunu vurgulayarak tevhid inancını öne çıkarır.
Aşağıdakilerden hangisi tevhid inancıyla çelişen bir yargıdır?
A) Allah sınırsız ilim ve güç sahibidir.
B) Her varlık Allah’ı kendi diliyle tesbih eder.
C) Evreni ve içindeki her şeyi yaratan Allah’tır.
D) Sonsuz bilgi ve güç sahibi bir tek ilah vardır.
E) Allah, evreni yarattıktan sonra onunla ilişkisini kesmiştir.
Aşağıdakilerden hangisi Kur'an-ı Kerim'de geçen din kelimesinin anlamlarından biri değildir?
A) Ceza B) Mükâfat D) Hakimiyet
C) Teslimiyet E) Vicdan
Doğru cevap "E) Vicdan" olmalıdır. Kur'an-ı Kerim'de "din" kelimesi çeşitli anlamlarda kullanılırken, "vicdan" kelimesi doğrudan bu anlamda geçmez. "Din," Allah'a olan inanç, ibadet, ahlaki değerler ve ibadet ritüelleri ile ilgili kavramları ifade ederken, "vicdan" ise kişinin içsel olarak doğru ve yanlışı değerlendiren, ahlaki bir içsel rehber olarak kullanılır.
Aşağıdaki tanımlardan hangisi Hanif kavramının karşılığıdır?
A) İlahî vahiy yoluyla gelen ve kilise tarafından doğru olarak tanımlanan öğreti.
B) Allah’ın (c.c.) zatında ve sıfatlarında bir olduğunu kabul etmeyen kişi.
C) Allah’ın emrettiği doğru yola girip o istikamette yaşayan kişi.
D) Allah’a (c.c.) içten bir şekilde saygı duymak.
E) Hz. Muhammed’in (s.a.v.) söz ve davranışları.
"Hanif" terimi, Allah'a inanarak ve O'nun emirlerine uyan bir kişiyi tanımlar. Hanif, doğru yola giren, Allah'a samimiyetle inanan ve O'nun emirlerine uyan bir kişiyi ifade eder. Bu nedenle "Hanif" kavramının karşılığı, Allah'ın emrettiği doğru yola giren kişi olur.
Aşağıdakilerden hangisi dinin tanımlarından biri değildir?
A) Allah (c.c.) ile kul arasındaki münasebeti düzenleyen kanun, nizam ve yoldur.Din, genellikle tanrısal veya ilahi bir otorite tarafından belirlenen ve insanların ruhsal, ahlaki ve toplumsal davranışlarını düzenleyen bir kurallar ve inançlar sistemidir. Tanımların çoğu bu anlamı yansıtırken, "E) İnsanların kendi çıkarlarına göre belirledikleri kurallar bütünüdür" ifadesi dinin tanımıyla uyumlu değildir. Din, genellikle insanların iradesi veya çıkarlarına göre değil, tanrısal veya ilahi bir otorite tarafından belirlenen kurallarla karakterize edilir.
Aşağıdakilerden hangisi dinin insana kazandırdıklarından biri değildir?
A) Hayatı anlamlandırması
B) Sorumluluk bilincini güçlendirmesi
C) İnsanlara faydalı olmayı öğretmesi
D) İradeyi bilinçli kullanmayı sağlaması
E) Sorgulamaksızın kabullenmeyi öğretmesi
Din, genellikle insanlara sorgulamadan kabullenmeyi öğretmez. Aksine, dinler genellikle inananlara düşünmeyi, sorgulamayı ve araştırmayı teşvik eder. İnançlarını anlama ve neden inandıklarını anlama süreci, birçok dini geleneğin önemli bir parçasıdır. Din, insanlara hayatı anlamlandırma, sorumluluk bilinci kazandırma, insanlara faydalı olmayı öğretme, iradeyi bilinçli kullanmayı sağlama gibi birçok olumlu katkıda bulunabilir, ancak sorgulamadan kabullenmeyi öğretmez.
Kelime olarak kulluk ,itaat, boyun eğme, ibadet etme anlamlarına gelir. Allah’ın rızasını elde edebilmek için emirlerini içtenlikle yerine getirip yasaklarından kaçınmak demektir.
Hakkında bilgi verilen kavram aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ulûhiyyet
B) İhsan
C) Ubudiyyet
D) Nübüvvet E) Risalet
Metinde verilen tanım, kulluk kavramını tanımlamaktadır. Kulluk, Allah'a itaat etme, boyun eğme ve ibadet etme anlamlarını içerir. Bu, insanların Allah'ın rızasını kazanmak için emirlerini içtenlikle yerine getirmeleri ve yasaklarından kaçınmaları anlamına gelir. Bu nedenle, bu tanım "Ubudiyyet" kavramını ifade etmektedir. Ubudiyyet, Allah'a kulluk etme ve O'na boyun eğme anlamına gelir.
Yalan üzere birleşmeleri aklen mümkün olmayan toplulukların aktara geldiği haberlere ………………………..denir.
Yukarıda boş bırakılan kavram aşağıdakilerden hangisidir?
A) Selim Akıl
B) Mütevâtir Haber
C) Tefsir
D) Bilgi E) Sezgi
Verilen cümlede "Yalan üzere birleşmeleri aklen mümkün olmayan toplulukların aktara geldiği haberlere" bir isim verilmeden bahsedilmektedir. Bu tanım, İslam literatüründe "Mütevâtir Haber" olarak adlandırılan ve bir olay veya bilginin çok sayıda güvenilir kaynaktan gelen haberlerle aktarıldığı durumu ifade eder.
A)Hz. Îsâ B) Hz. Nûh C) Hz. İbrâhim
D) Hz. Mûsâ E) Hz. Âdem
"Hanîflik" terimi, İslam öncesi dönemlerde Allah'a yönelik samimi bir tevhid inancını ifade eder. Kur'ân-ı Kerîm'de hanîflikle birlikte en çok adı geçen peygamber Hz. İbrâhim'dir. İbrâhim, Allah'a karşı bir hanîf olarak bilinir ve bu özelliği Kur'an'da vurgulanır.
“Yüce Allâh’ın, tüm varlıkları kendi varlığını ve birliğini tanıyabilme gücü ve yeteneği ile yaratması, hanîflik, tevhîd ve İslâm inancıdır. İnsanın yaratılışında bulunan ve hayâtı anlamlandırma çabalarına yön veren, çalışmakla elde edilemeyen ve inanmayı da içeren, insanın doğuştan getirdiği yetenektir.”
Yukarıda tanımı yapılan kavram aşağıdakilerden hangisidir?
A) Fıtrat B) Fırsat C) Ferâset
D) Fütüvvet E) Furkân
Metinde tanımlanan kavram, insanın doğuştan getirdiği, Allah'ın varlığını ve birliğini tanıyabilme yeteneği olarak ifade edilmektedir. Bu kavram, İslam düşüncesinde "fıtrat" olarak adlandırılır. Fıtrat, insanın yaratılışındaki temel inanç ve anlayışı ifade eder.
Âyet ve hadislerde Allah’a nispet edilen Allah'a ait güzel isimlere ne denir?
A) Ef'âl-i mükellefîn
B) Esbâb- ı nüzûl
C) Erhamer-râhimîn D) Eşref-i mahlûkât
E) Esmâ-i Hüsnâ
Allah'a ait güzel isimlere "Esmâ-i Hüsnâ" denir. Bu isimler Kur'an-ı Kerim'de ve hadislerde Allah'ın niteliklerini ifade eder ve insanlara Allah'ın güzelliklerini anlama fırsatı sunar. Bu isimler, Allah'ın sıfatlarını ve karakterini yansıtır.
Bruhhhh
Bu soru, İslam dini konularına ilişkin temel kavramları anlama yeteneğini ve vahiy kavramını anlamayı test eder.
Dinin amaçlarını anlama ve dinin insan hayatına etkilerini değerlendirme becerisi
Bu soru, dinin toplumsal düzen üzerindeki etkilerini ve diğer toplumsal faktörlerle ilişkisini anlama yeteneğini test eder.
Esma-i Hüsna'nın tanımını ve Allah'a nispet edilen güzel isimleri anlama becerisi.
Bu soru, bir ayeti tefsir edebilme ve ayetin içeriğini anlayabilme yeteneğini ölçer.
Bu soru, bir ayeti anlama ve ayetin içeriğini yorumlama yeteneğini ölçer
İnsanın fiziksel ihtiyaçlarının yanı sıra manevi ihtiyaçlarını anlayabilme becerisi.
Kur'an-ı Kerim'deki ayetlerin anlamını ve bağlamını anlayabilme becerisi.
Kur'an'ın mesajlarını anlama ve içeriğindeki öğretileri tanıma yeteneği.
İslam'ın inanç esaslarına göre imanın sadece taklit değil, aynı zamanda bilgiye dayalı ve düşünerek kabul edilmesi gerektiği vurgulanır.
Metinleri anlama ve metinlerde ifade edilen düşünceleri analiz etme yeteneği.
İslam'ın inanç esaslarından biri olan tevhid inancı, Allah'ın birliği ve eşsizliği ilkesini ifade eder ve bu ilke İslam inancının temelini oluşturur.
İslam'ın inanç esaslarından biri olan tevhid inancı, Allah'ın her şeyin yaratıcısı ve sürdürücüsü olduğunu ve O'nun varlıkla sürekli bir ilişkisi olduğunu öğretir.
Kur'an-ı Kerim'deki kavramların anlamlarını doğru bir şekilde anlayabilmek için kelime kullanımlarını dikkatlice incelemek önemlidir.
Kelimelerin tanımlarını anlama ve doğru şekilde eşleştirme yeteneği.
Tanımları anlama ve dinin ne olduğunu açıklama yeteneği.
Dinin insanlar üzerindeki etkilerini anlama yeteneği.
Bu soru, din eğitimi veya ilahiyat alanında temel kavramları anlama ve tanımlama yeteneğini ölçmektedir.
Kavramları tanıma ve açıklama yeteneği.
İslam peygamberlerinin isimlerini ve özelliklerini tanıma yeteneği.
İslam inançlarını ve kavramlarını tanıma yeteneği.
İslam'da Allah'a ait güzel isimleri öğrenme ve anlama yeteneği.
etiketlerini kapsamaktadır.Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.