9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik)

9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik) sınavı 9.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 19 sorudan oluşmaktadır.



 9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik) CEVAPLARI

  1. Allah’ın sevgisine ulaşmak için ideal,örnek bir Müslüman beş özelliğe sahiptir. 
    Önem sırasına göre ve ana başlıklar ile yazınız?

    I) .................. .................... ..................
    II)  .................. .................... ..................
    III)  .................. .................... ..................
    IV)  .................. .................... ..................
    V)  .................. .................... ..................

  2. Cevap:

    I: Farz İbadetleri
    II: Bir müslümanı sevindirmek
    III: Peygamber efendimizi örnek alma
    IV: Ölümden sonraki hayata ümit ve korku dengesinde inanmak.
    V: Selam verme

    Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı, ideal bir Müslümanın Allah'ın sevgisine ulaşmak için sahip olması gereken beş özelliği sıralayan bir liste olmalıdır. İşte bu özelliklerin ana başlıkları ve önem sırasına göre sıralanmış halleri: I) **İman ve Takva:** İman sahibi olmak, Allah'a olan güçlü inançla birlikte takva (Allah'a karşı gelmekten sakınma) sahibi olmak, Allah'ın sevgisine ulaşmanın en temel adımıdır. II) **Sadaka ve İyilik:** İdeal bir Müslüman, malını ve zenginliğini paylaşarak sadaka verir ve iyilik yapar. Allah'ın sevgisini kazanmak için cömertlik ve yardımseverlik önemlidir. III) **Salih Ameller:** Salih ameller, iyi işler yapmak, insanlara yardım etmek, dürüstlük ve adaletle davranmak gibi Allah'a hoş gelen davranışları içerir. IV) **Tövbe ve İstiğfar:** İdeal bir Müslüman, günahlarından pişmanlık duyarak tövbe eder ve Allah'tan af diler. Tövbe ve istiğfar, Allah'ın sevgisine ulaşmak için önemlidir. V) **Sürekli Dua ve İbadet:** İdeal bir Müslüman, sürekli dua eder ve ibadetlerini yerine getirir. İbadet, Allah'ın sevgisine ulaşmanın anahtarıdır. Bu özellikler, Allah'ın sevgisine ulaşmak için ideal bir Müslümanın sahip olması gereken temel niteliklerdir.



  3. İslamda'ki bilgi kaynaklarını önem sırasına göre yazınız?

    I)  .................. .................... ..................
    II)  .................. .................... ..................
    III)  .................. .................... ..................

  4. Cevap:

    I: Vahiy
    II: Akıl
    III: Duyular

    Açıklama:

    İslam'da bilgi kaynakları genellikle aşağıdaki şekilde sıralanır: I) Kur'an-ı Kerim: İslam'ın temel kutsal metni olan Kur'an, en yüksek otorite olarak kabul edilir. Müslümanlar için Allah'ın kelamıdır ve inançlarının temelini oluşturur. II) Hadisler: Hadisler, Peygamber Muhammed'in sözleri, eylemleri ve onun yaşamına dair detaylar içeren geleneksel kaynaklardır. Hadisler, İslam'ın uygulanması ve anlaşılması için önemli bir kaynaktır. III) İslam Hukuku (Fıkıh): İslam hukuku, İslam'ın yasal çerçevesini oluşturur. İslam hukuku, Kur'an ve hadislerden türetilmiş olan şer'i hükümleri içerir ve Müslümanların günlük yaşamlarını düzenler.



  5. Şirk İnancının 2 madde halinde tanımlayınız.

    a)
     .................. .................... ..................
     .................. .................... ..................
     .................. .................... ..................
     .................. .................... ..................
    b)
     .................. .................... ..................
     .................. .................... ..................
     .................. .................... ..................
     .................. .................... ..................

  6. Cevap:

    a: İbadet ve salih amellerde Allah rızasından başka gayeler taşımak ve ihlası yok eden riya ve gösterişe kaçmak.
    b: Allah'tan başka varlıklara tapmak, Allah'a ortak koşmak ve Allah ile iletişimde araya aracı sokmak.

    Açıklama:

    a) Şirk inancı, Allah'ın birliğini inkar eden veya Allah'a eş veya ortak koşan bir inanç sistemidir. Bu inanç, Allah'ın tek ilah olmasına aykırıdır ve İslam'da en büyük günah olarak kabul edilir. Şirk inançları arasında putperestlik, çoktanrıcılık veya Allah'ın varlığını ve birliğini inkar eden herhangi bir inanç bulunabilir. b) Şirk inancının ikinci maddesi, bu inanca sahip olanların, Allah'ın yanı sıra başka varlıklara ibadet etmelerini içerir. Bu, Allah'a tapmaya ek olarak başka ilahlara tapma eylemini ifade eder. Şirk, İslam inancında en büyük günah olarak kabul edilir ve tevhid inancının zıttıdır. Şirk, İslam inancının temel prensiplerinden biri olan tevhid inancının zıddıdır. İslam'da şirk inancı büyük bir günah olarak kabul edilir ve tevhid inancının önemini vurgular.



  7. Allah’a olan imanımızı, sevgimizi koruyan, güçlendiren davranışları ana başlıklarını yazıp birer örnek veriniz?

    a-…………………… Misal:……………………………
    b-…………………… Misal:……………………………
    c-…………………… Misal:……………………………
    d-…………………… Misal:……………………………

  8. Cevap:

    a: Sabretmek -- Hastalandığımızda sabırlı olmak.
    b: Tevekkül sahibi olmak. -- Allah'a imanda kusursuz olmak.
    c: Kaza ve kadre inanmak. -- Hayrın ve şerrin Allah'tan geldiğine inanmak.
    d: Teslimiyet: Allah'a tam olarak teslim olmak.

    Açıklama:

    a- **Salih Ameller:** Örneğin, sadaka vermek veya ihtiyaç sahiplerine yardım etmek, Allah'a olan imanımızı ve sevgimizi güçlendiren davranışlardır. b- **Dua ve İbadet:** Namaz kılmak veya Kur'an okumak gibi dua ve ibadetler, Allah'a olan imanımızı ve sevgimizi koruyan önemli eylemlerdir. c- **Tevhit İnancı:** Yalnızca Allah'a inanmak ve O'na ortak koşmamak, Allah'a olan imanımızı güçlendiren temel bir davranıştır. d- **Tövbe ve İstiğfar:** Günahlarımızdan pişmanlık duyarak tövbe etmek ve Allah'tan af dilemek, Allah'a olan sevgimizi ve imanımızı koruyan bir yaklaşımdır. Allah'a olan iman ve sevgiyi güçlendiren davranışlar, İslam'ın temel prensiplerinden biridir. Bu davranışlar, imanın derinleşmesine ve Allah'a olan sevginin artmasına yardımcı olur.



  9. Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların başına D yanlış olanların başına Y koyunuz.

    (...) Allah insanı akıllı, irade sahibi ve üstün bir varlık olarak yaratmıştır.
    (...) Bugün sahip olduğumuz imkanların pek çoğu insanın araştırma ve merak duygusu sayesinde geliştirilmiştir.
    (...) İnsan aklıyla iyi kötüden, doğruyu yanlıştan ayırt eder.
    (...) Özgür iradeye sahip olan insan kendinden başka kimseye karşı sorumlu değildir.
    (...) Kur'an-ı Kerim insanı Allah'ın yeryüzündeki halifesi olarak nitelendirmiştir.
    (...) İnsan sadece maddi yönlü bir varlıktır.
    (...) İnsan sahip olduğu üstün özellikler sayesinde gücü sınırsızdır.
    (...) Din tüm zamanlarda tüm toplumlarda bulunmuştur.
    (...) Dinimizde her insan Allah'ın varlığını ve birliğini kabul etmeye eğilimli olarak dünyaya gelir.
    (...) Tevhid inancını en mükemmel şekilde içerine ve yansıtan din İslamdır.

  10. Cevap:

    D -- D -- D -- Y -- D -- Y -- Y -- D -- D -- D

    Açıklama:

    Doğru ifadelerin başına "D" yanlış ifadelerin başına ise "Y" ekleyelim: D - Allah insanı akıllı, irade sahibi ve üstün bir varlık olarak yaratmıştır. D - Bugün sahip olduğumuz imkanların pek çoğu insanın araştırma ve merak duygusu sayesinde geliştirilmiştir. D - İnsan aklıyla iyi kötüden, doğruyu yanlıştan ayırt eder. Y - Özgür iradeye sahip olan insan kendinden başka kimseye karşı sorumlu değildir. D - Kur'an-ı Kerim insanı Allah'ın yeryüzündeki halifesi olarak nitelendirmiştir. Y - İnsan sadece maddi yönlü bir varlıktır. Y - İnsan sahip olduğu üstün özellikler sayesinde gücü sınırsızdır. D - Din tüm zamanlarda tüm toplumlarda bulunmuştur. D - Dinimizde her insan Allah'ın varlığını ve birliğini kabul etmeye eğilimli olarak dünyaya gelir. D - Tevhid inancını en mükemmel şekilde içerine ve yansıtan din İslamdır. Doğru ifadeler, insanın akıl, irade, ahlaki değerler gibi üstün özelliklere sahip olduğunu ve İslam'ın tevhid inancını vurguladığını belirtir. Yanlış ifadeler ise insanı sadece maddi bir varlık olarak görmek, gücünün sınırsız olduğunu iddia etmek gibi yanlış anlayışları yansıtır.



  11. Kur’an-ı Kerim’deki pek çok ayet; “Ey akıl sahipleri…”, “Hiç düşünmezler mi?...”, şeklinde başlar. Ayrıca; “Akıl etmez misiniz?” “düşünmez misiniz?” gibi uyarılar da bulunur.
    Bu durum aşağıdakilerden hangisini göstermektedir?

    A) İnsanların Kur’an’ı anlayamayacakları
    B) Dinin emir ve yasaklarını kendimize göre yorumlayabileceğimizi
    C) Dindar insanların her şeyi düşünemeyeceği
    D) Dinin akıl sahiplerine hitap ettiğini
    E) İslam aklı dışlar.

  12. Cevap: D Açıklama:

    Bu durum, "D) Dinin akıl sahiplerine hitap ettiğini" göstermektedir. Kur'an-ı Kerim'deki bu tür ifadeler, insanları düşünmeye, aklını kullanmaya ve dinin öğretilerini anlamaya teşvik etmek amacıyla kullanılır. Din, aklın rehberliğini ve kullanımını önemser ve insanların akıllarını kullanarak dinin öğretilerini anlamalarını teşvik eder.



  13. Tanrı inancı ile ilgili olarak aşağıdaki cümlelerden hangisi yanlıştır?

    A) Tanrı inancı herkeste bulunur çünkü doğuştan gelir. 
    B) Tanrı’ya evrendeki muhteşem düzene bakarak akıl yoluyla ulaşılabilir.  
    C) Gerçek İlah’ın özelliklerini Kur’an’dan öğrenip  o zaman doğru şekilde iman edebiliriz.
    D) Felsefe tarihindeki filozofların çoğu, özellikle rasyonalist (akılcı) filozofların hepsi Tanrı’nın var olduğunu kabul etmiştir. 
    E) Dünyadaki herkes Allah’a Tevhid inancı içinde inanır.

  14. Cevap: E Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı "E) Dünyadaki herkes Allah’a Tevhid inancı içinde inanır." olarak gelmelidir. - A şıkkı yanlıştır çünkü Tanrı inancı herkeste doğuştan gelmez. İnançlar kişiden kişiye farklılık gösterebilir ve bazı insanlar Tanrı'ya inanmazlar. - B şıkkı doğrudur çünkü birçok insan evrendeki düzeni gözlemleyerek ve aklını kullanarak Tanrı'ya inanır. - C şıkkı doğrudur çünkü İslam inancına göre, Kur'an Allah'ın özelliklerini ve mesajını ifade eder. - D şıkkı doğrudur çünkü felsefe tarihinde birçok filozof Tanrı'nın varlığını tartışmış ve kabul etmiştir. - E şıkkı yanlıştır çünkü dünyadaki insanlar arasında farklı inançlar ve dinler vardır, bu nedenle herkes Allah'a Tevhid inancı içinde inanmaz.



  15. Aşağıdakilerden hangisi din hakkında doğru bir yargı değildir?

    A) İnsanlar, dine ihtiyaç duymamışlardır. 
    B) Din, toplumların birlik ve beraberliğini sağlar. 
    C) Din, korku ve çaresizlikte teselli kaynağıdır. 
    D) Din, toplumu kin, nefret ve düşmanlık duygularından kurtarır.  
    E) Din doğru bir şekilde anlaşılırsa (İki günü eşit olan zarardadır” (Hadisi Şerif)  insanları ilerletir, geri bırakmaz.

  16. Cevap: A Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı "A) İnsanlar, dine ihtiyaç duymamışlardır." dır. Bu ifade yanlıştır çünkü tarih boyunca insanlar din ve dini inançlarla büyük bir ilişki içinde olmuşlardır. Din, insanların hayatlarını anlamlandırmalarına, toplumlarını düzenlemelerine ve moral destek sağlamalarına yardımcı olmuş bir faktördür. Diğer ifadeler dinin toplumlar üzerindeki etkisini ve insanların dinle ilişkisini farklı yönlerden ele alırken, "A) İnsanlar, dine ihtiyaç duymamışlardır." ifadesi yanlış bir inançtır çünkü din tarih boyunca insanların hayatlarında önemli bir rol oynamıştır.



  17. İnsanlarda var olan “inanma-din” duygusunun kaynağı, çıkış yeri, temeli aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Fıtrat(yaratılış özelliği)        B) Gelenekler
    C) Ruhanî varlıklar                   D) Din
    E) Toplum

  18. Cevap: A Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı "A) Fıtrat (yaratılış özelliği)" dir. İslam inancına göre, insanların içlerinde doğuştan gelen bir inanma ve din arayışı vardır. Bu inanç, insanların yaratılış özelliği olan fıtratlarından kaynaklanır. İslam'a göre, insanlar doğuştan Allah'a inanma eğilimindedirler ve bu inançları zamanla çeşitli etkenlerle şekillenir. İslam inancına göre, insanların içlerinde var olan inanma ve din arayışı fıtratlarından kaynaklanır ve bu yaratılış özelliği insanların din duygusunu besler.



  19. İslam’a göre dinin kaynağı, çıkış yeri, temeli aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Toplum             B) Vahiy     C) Vicdan       
    D) Akıl                    E) Birey


  20. Cevap: B Açıklama:

    İslam'a göre dinin kaynağı, çıkış yeri ve temeli "B) Vahiy"dir. İslam inancına göre, Allah peygamberler aracılığıyla insanlara vahiyler göndererek dinin öğretilerini iletmektedir. Bu vahiyler, İslam'ın temel kaynağı olan Kuran'ı Kerim'in yanı sıra Hadisler (Hz. Muhammed'in sözleri ve uygulamaları) şeklinde gelmiştir. İslam dini, vahiy yoluyla Allah'ın iradesini ve yönergelerini insanlara ileten bir dindir. İslam inancına göre dinin kaynağı ve temeli vahiydir. Vahiyler aracılığıyla Allah'ın buyrukları, öğretileri ve dinin temel prensipleri insanlara iletilir.



  21. ”Kültürün başlıca öğelerinden biri dindir. Din; mimariden musikiye, sanattan edebiyata kadar kültürün bütün öğeleri üzerinde etkilidir. Ayrıca dinin örf ve adetlerle birlikte ahlaki değerlerin oluşmasında da önemli bir etkisi vardır.”
    Verilen metin hakkında ne söylenebilir?

    A) Doğrudur           B) Yanlıştır       C) Abartılıdır       
    D) Tutarsızdır         E) Çok yanlıştır


  22. Cevap: A Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı "A) Doğrudur" dur. Verilen metinde ifade edilen görüş doğrudur. Din, bir toplumun kültürünün önemli bir parçasıdır ve kültürel faaliyetlerden sanata, mimariden edebiyata kadar birçok alanda etkisi bulunmaktadır. Ayrıca din, örf ve adetlerin şekillenmesinde ve ahlaki değerlerin oluşmasında da önemli bir rol oynar. Verilen metinde ifade edilen görüş, dinin kültürün birçok yönü üzerinde etkisi olduğunu doğru bir şekilde yansıtmaktadır.



  23. Aşağıdakilerden hangisi İmanın 6 şartından biri değildir?

    A) Allah’a iman etmek                   
    B) Peygamberlere iman etmek
    C) Ahiret gününe iman etmek     
    D) Namaz kılmak     
    E) Meleklere iman etmek

  24. Cevap: D Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı "D) Namaz kılmak" tır. Namaz kılmak, İslam'ın temel ibadetlerinden biridir ancak İmanın 6 şartından biri değildir. İmanın altı şartı, Allah'a, meleklere, kitaplara, peygamberlere, ahiret gününe ve kaderin Allah tarafından belirlendiğine inanmak olarak sıralanır. İmanın altı şartı İslam'ın temel inanç prensiplerini ifade ederken, namaz kılmak ise bir ibadet ve pratik olarak farklı bir konuyu temsil eder.



  25. Aşağıdakilerden hangisi ateist sosyologların dinle ilgili görüşlerinden biri değildir?

    A) Din sosyal ihtiyaçlar sebebiyle ortaya çıkmıştır 
    B) Din bireyin sığınma ihtiyacıyla ortaya çıkmıştır 
    C) Din aklın bir ürünüdür  
    D) Din Allah’ın göndermesi ile başlamıştır 
    E) Din toplumda düzeni sağladığı için ortaya çıkmıştır

  26. Cevap: D Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı "D) Din Allah’ın göndermesi ile başlamıştır" dır. Ateist sosyologlar, genellikle dinin toplumsal ve psikolojik faktörlerden kaynaklandığını savunurlar ve dini bir insan yapısı olarak görürler. Bu nedenle "Din Allah'ın göndermesi ile başlamıştır" ifadesi ateist sosyologların din hakkındaki görüşlerine uymaz. Ateist sosyologlar dinin insanlar tarafından yaratıldığını ve toplumsal ihtiyaçlar, sığınma ihtiyacı, aklın bir ürünü gibi faktörlerden kaynaklandığını savunurlar. Bu görüşlere göre din, toplumsal ve psikolojik süreçlerin bir sonucudur.



  27. I-Mekkeli Müşrikler (putperestler) Allah’a inanmaktadır. Ama şirk içinde inanır.
    II-Allah’ın varlığına inanıp namaz kılsak bile Kur’an-ı Kerim’in bozulduğuna inanırsak Müslüman olamayız. 
    Aşağıdakilerden hangisi doğrudur?

    A) I-doğru / II-yanlış         B) I-yanlış / II-yanlış    
    C) I-yanlış / II-doğru         D) I-doğru / II-doğru 
    E) I-Tutarsız / II-Tutarlı

  28. Cevap: D Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı "D) I-doğru / II-doğru" dur. İki ifadeyi ele alalım: I- Mekkeli Müşrikler (putperestler) Allah’a inanmaktadır. Ancak şirk içinde inanır. Bu ifade doğrudur çünkü Mekkeli müşrikler Allah'ın varlığını kabul ediyorlardı, ancak yanlarında Allah'a ortak koşuyorlardı (şirk içinde inanıyorlardı). II- Allah’ın varlığına inanıp namaz kılsak bile Kur’an-ı Kerim’in bozulduğuna inanırsak Müslüman olamayız. Bu ifade de doğrudur çünkü İslam'a göre Kur'an-ı Kerim Allah'ın son vahiy kitabıdır ve bu kitabın bozulmadığına inanmak İslam'ın temel şartlarından biridir. Dolayısıyla Kur'an'ın bozulduğuna inanmak, İslam inancına aykırıdır. İki ifade de doğru bilgiler içerir. Birinci ifade Mekkeli müşriklerin Allah'a inandığını ancak şirk içinde inandıklarını belirtirken, ikinci ifade ise İslam inancının temel şartlarından biri olan Kur'an'ın bozulmamış olduğunu vurgular.



  29. Aşağıdaki Allah’ın sıfatlarından hangileri sırasıyla  ‘her şeyi görmesi, her şeyi yaratması ve konuşması’ anlamındadır?

    A) Basar-Tekvin-Kelam                         
    B) Semi’-Basar-Kıyam bi nefsihi           
    C) Kelam-Beka-Basar
    D) İrade-Tekvin-İlim                               
    E) Basar-Kıyam bi nefsihi-Kelam

  30. Cevap: A Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı "A) Basar-Tekvin-Kelam" olarak gelmelidir. - "Basar" Allah'ın her şeyi görmesi anlamına gelir. - "Tekvin" Allah'ın her şeyi yaratması anlamına gelir. - "Kelam" Allah'ın konuşması veya kelam etmesi anlamına gelir. Bu nedenle "A) Basar-Tekvin-Kelam" cevabı, verilen sıfatların doğru anlamlarını ve sıralamayı yansıtır.



  31. Aşağıdakilerden hangisi “Yüce Mevla’mızın varlığının kendinden olması, varlığını devam ettirebilmek için hiçbir şeye muhtaç olmaması demek” olan sıfatına (özelliğine) ne ad verilir?

    A) Hayat                         B) Vücud             C) Tekvin   
    D) Kıyam bi-nefsihi      E) Vahdaniyet


  32. Cevap: B Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı "B) Vücud" dur. Yüce Mevla'nın varlığının kendinden olması ve hiçbir şeye muhtaç olmaması, "Vücud" sıfatına (özelliğine) işaret eder. Bu sıfat, Allah'ın varlığının ezelî ve ebedî olduğunu ve O'nun herhangi bir başka varlığa ihtiyaç duymadığını ifade eder. "Vücud" sıfatı, Allah'ın varlığının kendinden olması ve bağımsızlığını ifade eden bir sıfattır.



  33. “De ki: Allah birdir. Hiç bir şeye muhtaç değildir....Hiç bir şey O’na denk( Eşit-benzer) değildir.  
    İhlas suresi 1-4  ayetlerinde altı çizili kısımlarda  Allah'ın sıfatları sıralandığında  hangisi doğrudur?

    A) Vücut -Beka-Vahdaniyet
    B) Beka-Kudret-Muhalefetün  lil Havadis
    C) Vahdaniyet-Kıyam bi nefsihi- Muhalefetün lil Havadis
    D) Vahdaniyet -Kıyam bi nefsihi-Kıdem      
    E) Kıdem-Beka-Tekvin

  34. Cevap: C Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı "C) Vahdaniyet-Kıyam bi nefsihi-Muhalefetün lil Havadis" olarak gelmelidir. - "Vahdaniyet," Allah'ın birliğini ifade eder. - "Kıyam bi nefsihi," Allah'ın kendisi için bağımsız olarak var olması anlamına gelir. - "Muhalefetün lil Havadis," Allah'ın yaratılmış varlıklardan farklı ve eşsiz olduğunu ifade eder. Bu nedenle "C) Vahdaniyet-Kıyam bi nefsihi-Muhalefetün lil Havadis" cevabı, İhlas Suresi'nde altı çizili kısımlarda Allah'ın sıfatlarını doğru bir şekilde yansıtır.



  35. Aşağıda Peygamber efendimizin istenilen bilgilerini doldurunuz.

    1. Doğum yılı: ..............
    2. Annesinin adı: ...................
    3. Babasının adı: ........................
    4. Doğum yeri: ........................
    5. Dedesinin adı: .......................

  36. Cevap:

    1: 571 -- 2: Amine -- 3: Abdullah -- 4: Mekke, Kureyş -- 5: Abdülmuttalip

    Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı ve çözüm açıklaması aşağıdaki gibidir: 1. Doğum yılı: 571 2. Annesinin adı: Amine 3. Babasının adı: Abdullah 4. Doğum yeri: Mekke 5. Dedesinin adı: Abdülmuttalib Bu soru, Hz. Muhammed'in temel biyografik bilgilerini hatırlama ve doğru bilme yeteneğini ölçmek için verilmiştir. Hz. Muhammed'in doğum yılı, annesi, babası, doğum yeri ve dedesi gibi temel bilgiler İslam'ın temel öğretileri arasında yer alır.



  37. Cahiliye dönemine ait özelliklerden beş tanesini aşağıya yazınız.

    1.  .................. .................... ..................
    2.  .................. .................... ..................
    3.  .................. .................... ..................
    4.  .................. .................... ..................
    5.  .................. .................... ..................

  38. Cevap:

    1: İçki, kumar yaygındı -- 2: insanlar putlara tapıyordu. -- 3: Cehalet yaygındı -- 4: İnsanlar sınıflara ayrılmıştı -- 5: Güçlüler zayıfları eziyordu.

    Açıklama:

    Cahiliye dönemine ait özelliklerden beş tanesi şunlar olabilir: 1. Putperestlik: Cahiliye döneminde çok sayıda put ve putperest inançlar bulunuyordu. Putlar, insanlar tarafından tapılan ilahlar olarak kabul ediliyordu. 2. Kabilecilik: Cahiliye toplumunda kabilesel bağlar çok önemliydi ve kişinin aidiyeti kabileye göre tanımlanıyordu. Bu nedenle kabile çatışmaları sıkça yaşanıyordu. 3. Kadın Hakları: Kadınlar Cahiliye döneminde sıkça ayrımcılığa maruz kalıyordu ve bazı uygulamalarda ikinci sınıf vatandaş olarak kabul ediliyorlardı. 4. Kölelik: Kölelik, Cahiliye döneminde yaygın bir uygulamaydı. Zenginler köle sahibi olurken, köleler toplumun alt sınıfını oluşturuyordu. 5. Cehalet ve Şiddet: Cahiliye döneminde cehalet yaygındı ve toplumda bilgi eksikliği vardı. Ayrıca şiddet ve çatışmalar sıkça yaşanıyordu.



Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:




9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik) Detayları

9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik) 7 kere indirildi. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 19 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 19 Aralık 2021 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 1 kullanıcı beğenmiş. 9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik) yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik) sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Klasik
  • Doğru-Yanlış
  • Test
  • Klasik


9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik) Hangi Kazanımları Kapsıyor?

Bu sınav ve tema ve kazanımlarını kapsamaktadır.
  • İBADET TEMİZLİK VE İBADET
    1. İbadet Kavramı
    2. İbadet-Temizlik İlişkisi
    3. Mekân ve Çevre Temizliği
    4. Namaza Hazırlık: Abdest
    5. Niçin İbadet Edilir?
  • HZ. MUHAMMED HZ. MUHAMMED'İN HAYATI
    1. Hz. Muhammed'in İslâm'ı Yayma Çabaları
    2. Hz. Muhammed'in Vefatı
    3. Hz. Muhammmed'in Doğduğu Ortam
    4. Hz. Muhammmed'in Doğumu Çocukluğu ve Gençliği
    5. Hz. Muhammmed'in Toplumsal Barışa Yönelik Etkinlikleri

Ayrıca 9.sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi 1.dönem 2.yazılı; mebsinavlari.com tarafından yeni müfredata uygun hazırlanmıştır

İdeal bir Müslümanın Allah'ın sevgisine ulaşmak için gereken özellikleri ve bunların önemini anlamak.

Bu soru, İslam'da bilgi kaynaklarını sıralama ve önem sırasına koyma yeteneğini ölçer.

Şirk inancını anlamak ve İslam'ın tevhid inancını öğrenmek.

Allah'a olan imanı ve sevgiyi güçlendiren İslamî davranışları anlamak ve uygulamak.

İnsanın Allah'ın yeryüzündeki halifesi olarak nitelendirildiği İslam'ın temel öğretilerini anlamak.

İslam'ın aklı önemseyen bir din olduğunu ve insanları düşünmeye teşvik ettiğini anlamak.

Bu soru, Tanrı inancıyla ilgili temel kavramları ve yanlış anlaşılmış veya yanlış bilinen inançları tanıma yeteneğini test eder.

Dinin insanlar ve toplumlar üzerindeki etkisini anlamak ve yanlış inançları düzeltmek.

İnsanların din ve inanma duygusunun kökenini anlamak ve İslam'ın bu konudaki öğretilerini kavramak.

İslam'ın din anlayışını ve dinin kaynağını anlamak.

Dinin kültürel ve toplumsal etkilerini anlamak ve din ile kültür arasındaki ilişkiyi kavramak.

İslam'ın temel inançlarını ve İmanın altı şartını anlamak.

Ateist sosyologların dinle ilgili görüşlerini anlamak ve dinin toplumsal ve psikolojik boyutlarını incelemek.

İslam inancının temel şartlarını ve Mekkeli müşriklerin inançlarını anlamak.

Bu soru, İslam'da Allah'ın sıfatlarına ve bu sıfatların anlamlarına dair bilgiyi ölçer. İslam'ın temel öğretilerini ve Allah'ın niteliklerini anlama yeteneğini test eder.

Allah'ın sıfatlarından biri olan "Vücud" sıfatını anlamak ve Allah'ın varlığının özelliklerini kavramak.

Bu soru, İslam'ın temel doktrinlerine ve Allah'ın sıfatlarına dair bilgiyi ölçer. İslam'ın inanç prensiplerini anlama yeteneğini test eder.

Hz. Muhammed'in hayatıyla ilgili temel bilgileri hatırlama ve doğru bilme yeteneği.

Bu soru, Cahiliye döneminin özelliklerini ve İslam'ın bu döneme getirdiği değişiklikleri anlama yeteneğini test eder. İslam öncesi toplumun özelliklerini ve dini reformunun etkilerini anlama becerisini ölçer.

etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik) sınavı 9.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 1 dönemine ait.

9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik) Sınavını hangi formatta indirebilirim?

9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik) sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız 9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik) sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik) sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.