9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Sınav Soruları sınavı 9.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Zor derecede zorluktadır. Toplamda 25 sorudan oluşmaktadır.
Aşağıdakilerden hangisi Allah’a iman etmenin tanımı içinde yer almaz?
A) Allah’ın 14 sıfatına eksiksiz inanmak
B) Allah’a Tevhid inancı içinde inanmak
C) Allah’ın dediklerini uygulamak
D) Allah’ın en yüce varlık olduğuna inanmak
E) Allah’a Hristiyanlık ve Yahudilikteki gibi insan özelliği vermeden ve aciz özellikler vermeden inanmalıyız.
İyilik, yüzlerinizi doğu ve batı taraflarına çevirmeniz(den ibaret) değildir. Asıl iyilik, Allah’a, ahiret gününe, meleklere, kitap ve peygamberlere iman edenlerin; mala olan sevgilerine rağmen, onu yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışa, (ihtiyacından dolayı) isteyene ve (özgürlükleri için) kölelere verenlerin; namazı dosdoğru kılan, zekâtı veren, antlaşma yaptıklarında sözlerini yerine getirenlerin ve zorda, hastalıkta ve savaşın kızıştığı zamanlarda (direnip) sabredenlerin tutum ve davranışlarıdır. İşte bunlar, doğru olanlardır. İşte bunlar, Allah’a karşı gelmekten sakınanların ta kendileridir.”Bakara177
Yukarıdaki ayette Allaha göre iyilik,(CENNETE GİREBİLMENİN Allah’ın sevgisine ulaşabilmenin) önem sırasına göre ana başlıklarıyla aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ahlak-İman-İbadet
B) İman-Ahlak- İbadet
C) İbadet-Ahlak-İman
D) Kalp temizliği-Namaz-Allaha iman
E) İman-İbadet-Ahlak
I. İnanç bir ışık, ibadet o ışığın koruyucusudur.
II. İnanç ekilen bir tohum, ibadet o tohumun ürün verinceye kadarki mücadelesidir.
III. İman edipte ibadet etmemek; tarlayı sürüp de ekmemek demektir
IV. Bir ağaç örneğinde olduğu gibi; Ağacın kökü iman, gövdesi ibadetlerdir, ağacın dalı ve meyveleri ahlaktır.
Yukarıda iman-ibadet ilişkisine verilen örneklerden kaçı doğrudur?
A) 4 B) 3 C) 2 D) 1 E) Hiçbiri
"La ilahe illallah” cümlesinin Türkçe anlamı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Allah birdir.
B) Kalıcı olan yalnız Allah’tır.
C) Her şeyi yaratan Allah’tır.
D) Allah’tan başka Tanrı yoktur
E) Allah tektir.
Şeytan’ın şirk inanışına düşmesinin asıl sebebi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kendini Adem’den üstün görmesi
B) Adem’i kıskanması
C) Allah’ın bilgisinin yanlış olduğunu, kendisinin Allah kadar bilgisi olduğuna inanması ve Allah’ın “secde et” emrini inkar etmesi
D) Adem’e kin duyması
E) Adem’e saygı göstermemesi
Aşağıdakilerden hangisi İslami bilgilerin dört ana kaynağı ile ilgili değildir?
A) Kur’an dini buyruk ve yasakların birinci ana kaynağıdır.
B) Müslümanlar namazın nasıl kılınacağını Sünnet (Hadisi Şerif) sayesinde öğrenmişlerdir.
C) Din alimlerinin (selim bilenakıl) yorumlarının kaynağı, ayetler ve hadisler olmalıdır.
D) Domuzu yasaklayan din adamlarıdır.
E) Salim duyular (bilim) İslamda bilgi kaynağıdır.
İmanın 6 şartından birine eksik inanırsak veya Kur’an-ı Kerim’den bir ayete inanmaz isek namaz kılan biri olsak dahi Allah katında imanımız ve Müslümanlığımız,…..………”
Yukarıdaki boşluğa uygun gelen cümle aşağıdakilerden hangisidir?
A) İmanımız, Müslümanlığımız gider, kaybolur. dinden çıkmış oluruz.
B) İmanımız devam eder.
C) Müslümanlığımız devam eder ama zayıflar.
D) İyilikler yapıyorsak, imanımızın eksik olması önemli değildir.
E) İmanımız zayıflar.
İslam bilginlerinin din tanımına göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Dinin kaynağı Allah’tır.
B) Dini insanlara peygamber ulaştırır.
C) Din, vahye dayanır ve Din insana iki dünya mutluluğu kazandırır.
D) Dinin kurallarını insanlar belirler.
E) Din, Allah tarafından Peygamber vasıtası ile oluşturulur ve en doğru, en iyi yolu gösterir.
Aşağıdakilerden hangisi Şirk inancına bir örnek değildir?
A) Bir kişinin kendisinin her şeyi bildiğini ifade etmesi
B) Paranın en yüce değer olduğuna inanması
C) Dedikodu yapması
D) Materyalizm ’deki gibi Maddenin, Tanrı gibi ezeli (başlangıcının olmaması) olduğuna inanması
E) Allah vardır fakat şifayı, başarıyı zenginliği başka varlıkların (insan, türbe, yatır, ağaç, boncuk v.b.) yarattığına inanması
İslam inancına göre dünyada ilk defa Allah’ın vahyine dayalı, Tevhid inancına dayalı, genel adı İslam olan ilk din kiminle başlamıştır?
A) Hz. Nuh (a.s.) B) Hz. Davud (a.s.)
C) Hz. Adem (a.s.) D) Hz. Muhammed (s.a.v.)
E) Hz. Musa (a.s.)
Aşağıdakilerden hangisi Kur’an-ı Kerim’e iman etmenin şartlarından değildir?
A) Kur’an’ın bozulmadığına inanmak
B) Kur’an’daki bilgilerin doğru olduğuna inanmak
C) Kur’an’ın her devirde geçerli olduğuna inanmak
D) Kur’an’daki 6666 ayetin hepsine inanmak
E) Kur’an’ı yukarda tutup okumak
İslam’da, Allah katında, Kur’an-ı Kerim’de en önemli üç şey aşağıdakilerden önem sırasına göre ana başlıklarıyla hangisidir?
A) Ahlak-İbadet-İman
B) İman-İbadet-Ahlak
C) İbadet-ahlak-İman
D) Kalp temizliği-İbadet-Ana, babaya saygı
E) Ahlak-İman-İbadet
Aşağıdakilerden hangisi Allah’ın en sevgili kuludur?
A) İbadet eden ama ahlaklı olmayan Müslüman
B) Ahlaklı olan ama ibadet etmeyen Müslüman
C) İmanın 6 şartına inanmayan ama ahlaklı olan
D) İman edip ibadet eden ve ahlaklı olan Müslüman
E) İman eden ama salih amel işlemeyen
I-Araştırmadan ve delillere dayanmadan çevrenin yönlendirmesiyle oluşan imana taklidî iman denir.
II-Tahkikî iman ise delillere, bilgiye, araştırma ve kavramaya dayalı imana denir.
III-İcmâlî İman: İnanılacak şeylere kısaca ve toptan inanmak demektir. İmanın en özlü ve en kısa şekli olan icmâlî iman, tevhid ve şehadet kelimelerinde özetlenmiştir.
IV-Tafsîlî İman: İnanılacak şeylerin her birine, açık ve geniş şekilde, ayrıntılı olarak inanmaya tafsîlî iman denilir.
V-Taklidi iman Allah katında geçerli değildir.
Yukarıdaki maddelerden hangisi doğrudur?
A) DOĞRU II/III/ YANLIŞ I/V/IV
B) DOĞRU I/II/III/IV YANLIŞ V
C) DOĞRU V/IV YANLIŞ I/II/III
D) DOĞRU I/II/II YANLIŞ IV/V
E) DOĞRU I/II YANLIŞ III/IV/V
Bir Müslüman;
Günah işlerse, (içki, kumar) veya
Kul hakkı yerse, (dedikodu, iftira) veya
İbadet etmezse, (namaz, oruç)
Allah’a olan imanı, inancı hakkında aşağıdaki bilgilerden hangisi doğrudur?
A) Günah işlediği için dinden çıkmıştır.
B) Kul hakkı yediği için Müslümanlığı bitmiştir.
C) Yukarıdaki eylemler önemli değil, en önemlisi kalbimizi temiz tutmaktır.
D) İmanı, inancı zayıflamış, güçsüzleşmiştir.
E) İmanı gider. İmansız olur.
Kulun bütün davranışlarında ve sözlerinde yalnızca Allah'ın rızasını gözetmesine ne denir?
A) İhsan B) İtimat C) İhlas D) İtikat E) İnanç
Allah'a nispet edilen isimleri için kullanılan ve Kuran'da 100 den fazla bulunan kavram hangisidir?
A) Esma-i Hüsna B) Esma-i Mübarek
C) İhlası Hüsna D) İhlası Mübarek
E) Esma-i İhlas
.............. yüce Allah'ın varlığını ve birliğini kabul edip O'nu tek ve eşsiz yaratıcı olarak kabul etmek anlamına gelmektedir.
Yukarıda verilen boşluğa hangisi gelmelidir?
A) Tecvit B) Tektit C) Tevhid D) Tevekkül E) Tenazü
Aşağıda verilen ifadelerden hangisi doğru değildir?
A) İslam'ın inanç esasları açık ve anlaşılırdır.
B) İslam'ın inanç esasları fıtrata uygundur.
C) İslamin inanç esasları ilahi kaynaklıdır.
D) İslam inanç esaslarında itidalden kaçınılır.
E) İslamın inanç esaslarının benimsenmesinde baskı ve zorlama yoktur.
Aşağıdakilerden hangisi İslam inanç esaslarının özelliklerinden biri değildir?
A) Fıtrata uygundur.
B) Dogmatiktir.
C) İnançların benimsenmesinde insanın hür iradesi gerekir.
D) Dengeyi esas alır.
E) Aklı başında biri tarafından kolayca kabul edilir.
I. Kurtuluşa ermek, güven ve emniyet anlamına gelmektedir.
II. Bütün insanlığa gönderilmiştir.
III. Son hak dindir.
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri İslam için doğrudur?
A) I ve II B) II ve III C) I ve III
D) Yalnız II E) I, II ve III
I. Kelim anlamı ile şüphe duymaksızın bir şeyi kabul etmek anlamına gelir.
II. İnsana niçin var olduğunu ve yaşatığı hayat içerisinde zorluklarla nasıl baş edeciğini açıklar.
III. Sonradan kazanılan bir olgudur.
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri iman için doğrudur?
A) I ve II B) II ve III C) I ve III
D) I, II ve III E) Yalnız III
I. Güven vermek
II. Güvenlikte olmak
III. İçten ve yürekten inanmak
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri iman kelimesinin anlamları arasındadır?
A) I ve II B) II ve III C) I ve III
D) I, II ve III E) Yalnız III
I. Allah kullarını saf bir fıtrat üzerine yaratmıştır.
II. İnsan fıtratına uyumlu din İslam'dır.
III. Hanif kelimesi İslami literatürde müslim kelimesi ile eş anlamlıdır.
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?
A) I ve II B) II ve III C) I ve III
D) I, II ve III E) Yalnız III
Peygamber efendimizin doğduğu ortamda sosyal hayat ile ilgili verilenlerden hangisi yanlıştır?
A) Köleler neredeyse eşya gibi kullanılırdı.
B) Kadınlara ve kız çocuklarına değer verilmezdi.
C) Kız çocukları diri diri gömülürdü
D) İnsan hakları sadece hür olanlar için geçerliydi.
E) Bilginler oldukça yaygındı.
Aşağıdakilerden hangisi Allah’a iman etmenin tanımı içinde yer almaz?
A) Allah’ın 14 sıfatına eksiksiz inanmak
B) Allah’a Tevhid inancı içinde inanmak
C) Allah’ın dediklerini uygulamak
D) Allah’ın en yüce varlık olduğuna inanmak
E) Allah’a Hristiyanlık ve Yahudilikteki gibi insan özelliği vermeden ve aciz özellikler vermeden inanmalıyız.
Doğru cevap E) Allah’a Hristiyanlık ve Yahudilikteki gibi insan özelliği vermeden ve aciz özellikler vermeden inanmalıyız'dır. Diğer ifadeler Allah'a imanın tanımı ve yönleri hakkındaki doğru bilgileri içerirken, E seçeneği imanın nasıl olması gerektiği hakkında yanlış bir anlatım içermektedir.
İyilik, yüzlerinizi doğu ve batı taraflarına çevirmeniz(den ibaret) değildir. Asıl iyilik, Allah’a, ahiret gününe, meleklere, kitap ve peygamberlere iman edenlerin; mala olan sevgilerine rağmen, onu yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışa, (ihtiyacından dolayı) isteyene ve (özgürlükleri için) kölelere verenlerin; namazı dosdoğru kılan, zekâtı veren, antlaşma yaptıklarında sözlerini yerine getirenlerin ve zorda, hastalıkta ve savaşın kızıştığı zamanlarda (direnip) sabredenlerin tutum ve davranışlarıdır. İşte bunlar, doğru olanlardır. İşte bunlar, Allah’a karşı gelmekten sakınanların ta kendileridir.”Bakara177
Yukarıdaki ayette Allaha göre iyilik,(CENNETE GİREBİLMENİN Allah’ın sevgisine ulaşabilmenin) önem sırasına göre ana başlıklarıyla aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ahlak-İman-İbadet
B) İman-Ahlak- İbadet
C) İbadet-Ahlak-İman
D) Kalp temizliği-Namaz-Allaha iman
E) İman-İbadet-Ahlak
Doğru cevap E) İman-İbadet-Ahlak'tır. Ayette iyiliğin önem sırasına göre ana başlıkları şu şekildedir: İman (Allah’a, ahiret gününe, meleklere, kitap ve peygamberlere iman), İbadet (namazı dosdoğru kılma, zekatı verme, antlaşmalarda sözü tutma, zorluklar ve hastalıklar anında sabır gösterme), Ahlak (malı yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışa verme, kölelere özgürlük sağlama).
I. İnanç bir ışık, ibadet o ışığın koruyucusudur.
II. İnanç ekilen bir tohum, ibadet o tohumun ürün verinceye kadarki mücadelesidir.
III. İman edipte ibadet etmemek; tarlayı sürüp de ekmemek demektir
IV. Bir ağaç örneğinde olduğu gibi; Ağacın kökü iman, gövdesi ibadetlerdir, ağacın dalı ve meyveleri ahlaktır.
Yukarıda iman-ibadet ilişkisine verilen örneklerden kaçı doğrudur?
A) 4 B) 3 C) 2 D) 1 E) Hiçbiri
Doğru cevap A) 4 olarak görünüyor. Çünkü verilen örnekler arasında I, II, III ve IV numaralı ifadelerin hepsi de iman-ibadet ilişkisini farklı yönlerden açıklamaktadır.
"La ilahe illallah” cümlesinin Türkçe anlamı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Allah birdir.
B) Kalıcı olan yalnız Allah’tır.
C) Her şeyi yaratan Allah’tır.
D) Allah’tan başka Tanrı yoktur
E) Allah tektir.
"La ilahe illallah" ifadesinin Türkçe anlamı, "Allah’tan başka Tanrı yoktur" veya "Allah’tan başka ilah yoktur" şeklindedir. Bu ifade İslam'ın temel inançlarından olan tevhid ilkesini ifade eder, yani sadece Allah'ın ilah olduğunu ve başka hiçbir ilahın olmadığını belirtir.
Şeytan’ın şirk inanışına düşmesinin asıl sebebi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kendini Adem’den üstün görmesi
B) Adem’i kıskanması
C) Allah’ın bilgisinin yanlış olduğunu, kendisinin Allah kadar bilgisi olduğuna inanması ve Allah’ın “secde et” emrini inkar etmesi
D) Adem’e kin duyması
E) Adem’e saygı göstermemesi
Cevap Anahtarı: C) Allah’ın bilgisinin yanlış olduğunu, kendisinin Allah kadar bilgisi olduğuna inanması ve Allah’ın “secde et” emrini inkar etmesi Şeytan'ın şirk inanışına düşmesinin asıl sebebi, Allah’ın bilgisinin yanlış olduğuna inanması ve kendisinin Allah kadar bilgili olduğuna inanarak Allah'ın "secde et" emrini inkar etmesidir. Diğer seçeneklerde yer alan nedenler de Şeytan'ın tavır ve düşüncelerini etkileyen faktörler olabilir, ancak asıl sebep bu seçenekte verilen açıklamadır.
Aşağıdakilerden hangisi İslami bilgilerin dört ana kaynağı ile ilgili değildir?
A) Kur’an dini buyruk ve yasakların birinci ana kaynağıdır.
B) Müslümanlar namazın nasıl kılınacağını Sünnet (Hadisi Şerif) sayesinde öğrenmişlerdir.
C) Din alimlerinin (selim bilenakıl) yorumlarının kaynağı, ayetler ve hadisler olmalıdır.
D) Domuzu yasaklayan din adamlarıdır.
E) Salim duyular (bilim) İslamda bilgi kaynağıdır.
Diğer seçenekler İslami bilgilerin dört ana kaynağı ile ilgili ifadeler içerirken, D seçeneği din adamlarının yaptığı bir yorumu ifade ediyor. Domuzun yasaklanması Kur'an ve Hadislerde yer alır, ancak bunu yorumlayan kişiler din adamları veya alimlerdir.
İmanın 6 şartından birine eksik inanırsak veya Kur’an-ı Kerim’den bir ayete inanmaz isek namaz kılan biri olsak dahi Allah katında imanımız ve Müslümanlığımız,…..………”
Yukarıdaki boşluğa uygun gelen cümle aşağıdakilerden hangisidir?
A) İmanımız, Müslümanlığımız gider, kaybolur. dinden çıkmış oluruz.
B) İmanımız devam eder.
C) Müslümanlığımız devam eder ama zayıflar.
D) İyilikler yapıyorsak, imanımızın eksik olması önemli değildir.
E) İmanımız zayıflar.
İmanın altı şartından birine eksik inanmak veya Kur'an-ı Kerim'den bir ayete inanmamak, İslam inancının temel unsurlarına aykırıdır. Bu durumda, imanımızın ve Müslümanlığımızın kaybolacağı, dinden çıkmış olacağımız ifade edilmektedir.
İslam bilginlerinin din tanımına göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Dinin kaynağı Allah’tır.
B) Dini insanlara peygamber ulaştırır.
C) Din, vahye dayanır ve Din insana iki dünya mutluluğu kazandırır.
D) Dinin kurallarını insanlar belirler.
E) Din, Allah tarafından Peygamber vasıtası ile oluşturulur ve en doğru, en iyi yolu gösterir.
İslam bilginlerine göre din, Allah tarafından peygamberler vasıtasıyla oluşturulur ve vahye dayanır. Dinin kurallarını ve prensiplerini insanlar değil, Allah belirler. Dolayısıyla, D seçeneği yanlıştır.
Aşağıdakilerden hangisi Şirk inancına bir örnek değildir?
A) Bir kişinin kendisinin her şeyi bildiğini ifade etmesi
B) Paranın en yüce değer olduğuna inanması
C) Dedikodu yapması
D) Materyalizm ’deki gibi Maddenin, Tanrı gibi ezeli (başlangıcının olmaması) olduğuna inanması
E) Allah vardır fakat şifayı, başarıyı zenginliği başka varlıkların (insan, türbe, yatır, ağaç, boncuk v.b.) yarattığına inanması
C seçeneği "Dedikodu yapması" olarak görünüyor. Yanıtınız doğru. Dedikodu yapmak da dini değerlere aykırı bir davranış olabilir, ancak şirk inancıyla ilgili bir örnek değildir.
İslam inancına göre dünyada ilk defa Allah’ın vahyine dayalı, Tevhid inancına dayalı, genel adı İslam olan ilk din kiminle başlamıştır?
A) Hz. Nuh (a.s.) B) Hz. Davud (a.s.)
C) Hz. Adem (a.s.) D) Hz. Muhammed (s.a.v.)
E) Hz. Musa (a.s.)
Aşağıdakilerden hangisi Kur’an-ı Kerim’e iman etmenin şartlarından değildir?
A) Kur’an’ın bozulmadığına inanmak
B) Kur’an’daki bilgilerin doğru olduğuna inanmak
C) Kur’an’ın her devirde geçerli olduğuna inanmak
D) Kur’an’daki 6666 ayetin hepsine inanmak
E) Kur’an’ı yukarda tutup okumak
Kur'an'a iman etmenin şartları arasında, Kur'an'ı yukarıda tutup okumak gibi bir gereklilik bulunmamaktadır. Diğer şıklar Kur'an'a iman etmek için gerekli olan şartları ifade etmektedir.
İslam’da, Allah katında, Kur’an-ı Kerim’de en önemli üç şey aşağıdakilerden önem sırasına göre ana başlıklarıyla hangisidir?
A) Ahlak-İbadet-İman
B) İman-İbadet-Ahlak
C) İbadet-ahlak-İman
D) Kalp temizliği-İbadet-Ana, babaya saygı
E) Ahlak-İman-İbadet
Sorunun cevap anahtarı şıktır: B) İman-İbadet-Ahlak. İslam'da, Allah'ın katında ve Kur'an-ı Kerim'de en önemli üç konu, öncelik sırasına göre İman, İbadet ve Ahlak'tır. İman, inanç temelini oluştururken, İbadet ibadet ve ritüelleri ifade eder, Ahlak ise etik ve davranışları kapsar. Bu üç unsur İslam'ın temel prensiplerini şekillendirir.
Aşağıdakilerden hangisi Allah’ın en sevgili kuludur?
A) İbadet eden ama ahlaklı olmayan Müslüman
B) Ahlaklı olan ama ibadet etmeyen Müslüman
C) İmanın 6 şartına inanmayan ama ahlaklı olan
D) İman edip ibadet eden ve ahlaklı olan Müslüman
E) İman eden ama salih amel işlemeyen
İslam inancına göre, en sevgili kul; iman etmiş, ibadetlerini yerine getirmiş ve ahlaklı davranışlar sergilemiş bir Müslümandır. Şıklar arasında bu kriterleri tam olarak karşılayan şık, D şıkkıdır. İman, ibadet ve ahlakın bir bütün olarak değerlendirilmesiyle en üstün kul vasfını taşıdığı kabul edilir.
I-Araştırmadan ve delillere dayanmadan çevrenin yönlendirmesiyle oluşan imana taklidî iman denir.
II-Tahkikî iman ise delillere, bilgiye, araştırma ve kavramaya dayalı imana denir.
III-İcmâlî İman: İnanılacak şeylere kısaca ve toptan inanmak demektir. İmanın en özlü ve en kısa şekli olan icmâlî iman, tevhid ve şehadet kelimelerinde özetlenmiştir.
IV-Tafsîlî İman: İnanılacak şeylerin her birine, açık ve geniş şekilde, ayrıntılı olarak inanmaya tafsîlî iman denilir.
V-Taklidi iman Allah katında geçerli değildir.
Yukarıdaki maddelerden hangisi doğrudur?
A) DOĞRU II/III/ YANLIŞ I/V/IV
B) DOĞRU I/II/III/IV YANLIŞ V
C) DOĞRU V/IV YANLIŞ I/II/III
D) DOĞRU I/II/II YANLIŞ IV/V
E) DOĞRU I/II YANLIŞ III/IV/V
Bir Müslüman;
Günah işlerse, (içki, kumar) veya
Kul hakkı yerse, (dedikodu, iftira) veya
İbadet etmezse, (namaz, oruç)
Allah’a olan imanı, inancı hakkında aşağıdaki bilgilerden hangisi doğrudur?
A) Günah işlediği için dinden çıkmıştır.
B) Kul hakkı yediği için Müslümanlığı bitmiştir.
C) Yukarıdaki eylemler önemli değil, en önemlisi kalbimizi temiz tutmaktır.
D) İmanı, inancı zayıflamış, güçsüzleşmiştir.
E) İmanı gider. İmansız olur.
Bu soruda doğru cevap, Müslümanın günah işlemesi veya ibadetlerini yerine getirmemesi durumunda imanının zayıfladığını ve güçsüzleştiğini ifade eden D şıkkıdır. İslam inancına göre, günah işlemek veya ibadetleri aksatmak imanı tamamen yok etmez, ancak imanın gücünü etkileyebilir.
Kulun bütün davranışlarında ve sözlerinde yalnızca Allah'ın rızasını gözetmesine ne denir?
A) İhsan B) İtimat C) İhlas D) İtikat E) İnanç
İhlas, bir kişinin bütün davranışlarında ve sözlerinde yalnızca Allah'ın rızasını gözetmesi anlamına gelir. Bu kavram, İslam'da samimiyetle ibadet etmenin ve niyetin temiz olmasının önemini vurgular.
Allah'a nispet edilen isimleri için kullanılan ve Kuran'da 100 den fazla bulunan kavram hangisidir?
A) Esma-i Hüsna B) Esma-i Mübarek
C) İhlası Hüsna D) İhlası Mübarek
E) Esma-i İhlas
Allah'a nispet edilen güzel isimler, "Esma-i Hüsna" olarak adlandırılır. Bu isimler Kuran'da 100'den fazla kez yer almaktadır ve İslam inancına göre Allah'ın farklı niteliklerini ve yüce özelliklerini ifade eder.
.............. yüce Allah'ın varlığını ve birliğini kabul edip O'nu tek ve eşsiz yaratıcı olarak kabul etmek anlamına gelmektedir.
Yukarıda verilen boşluğa hangisi gelmelidir?
A) Tecvit B) Tektit C) Tevhid D) Tevekkül E) Tenazü
Boşluğa "Tevhid" gelmelidir. Tevhid, yüce Allah'ın varlığını ve birliğini kabul edip O'nu tek ve eşsiz yaratıcı olarak kabul etmek anlamına gelir. Bu kavram, İslam'ın temel inançlarından biridir.
Aşağıda verilen ifadelerden hangisi doğru değildir?
A) İslam'ın inanç esasları açık ve anlaşılırdır.
B) İslam'ın inanç esasları fıtrata uygundur.
C) İslamin inanç esasları ilahi kaynaklıdır.
D) İslam inanç esaslarında itidalden kaçınılır.
E) İslamın inanç esaslarının benimsenmesinde baskı ve zorlama yoktur.
İslam'ın inanç esaslarına dair ifadeler incelendiğinde, diğer dört ifade İslam inançlarını doğru bir şekilde yansıtırken, D şıkkındaki "İslam inanç esaslarında itidalden kaçınılır." ifadesi yanlıştır. İslam inanç esasları genellikle denge ve itidal ilkesi üzerine kuruludur.
Aşağıdakilerden hangisi İslam inanç esaslarının özelliklerinden biri değildir?
A) Fıtrata uygundur.
B) Dogmatiktir.
C) İnançların benimsenmesinde insanın hür iradesi gerekir.
D) Dengeyi esas alır.
E) Aklı başında biri tarafından kolayca kabul edilir.
İslam inanç esaslarının özellikleri arasında yer alan "dogmatik" ifadesi, kesin ve değiştirilemez inançlar olarak kabul edilen esasları ifade eder. Diğer şıklar, genel olarak İslam inancının özelliklerini yansıtsa da, İslam'ın dogmatik bir yapıya sahip olduğunu ifade eden "B" şıkkı özellikle vurgulanmıştır.
I. Kurtuluşa ermek, güven ve emniyet anlamına gelmektedir.
II. Bütün insanlığa gönderilmiştir.
III. Son hak dindir.
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri İslam için doğrudur?
A) I ve II B) II ve III C) I ve III
D) Yalnız II E) I, II ve III
İfadeleri incelediğimizde, her üç ifadenin de İslam'ı doğru bir şekilde tanımladığını görüyoruz. I. ifade "Kurtuluşa ermek, güven ve emniyet anlamına gelmektedir." şeklinde doğru bir açıklamadır. II. ifade İslam'ın peygamberinin bütün insanlığa gönderildiğini ifade eder. III. ifade ise İslam'ın son hak din olduğunu vurgular.
I. Kelim anlamı ile şüphe duymaksızın bir şeyi kabul etmek anlamına gelir.
II. İnsana niçin var olduğunu ve yaşatığı hayat içerisinde zorluklarla nasıl baş edeciğini açıklar.
III. Sonradan kazanılan bir olgudur.
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri iman için doğrudur?
A) I ve II B) II ve III C) I ve III
D) I, II ve III E) Yalnız III
İman kavramı "I. Kelim anlamı ile şüphe duymaksızın bir şeyi kabul etmek anlamına gelir." ifadesi ile ilişkilendirilebilir. İman, kesin bir kabul ve içtenlikle inanç anlamına gelir. Ayrıca, "II. İnsana niçin var olduğunu ve yaşatığı hayat içerisinde zorluklarla nasıl baş edeceğini açıklar." ifadesi de imanın insanın yaşam amacını ve zorluklarla başa çıkma yollarını anlamasına yardımcı olabileceğini belirtir. Doğru cevap: A) I ve II
I. Güven vermek
II. Güvenlikte olmak
III. İçten ve yürekten inanmak
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri iman kelimesinin anlamları arasındadır?
A) I ve II B) II ve III C) I ve III
D) I, II ve III E) Yalnız III
İfadeler incelendiğinde, "iman" kelimesinin anlamlarının I, II ve III ifadeleri arasında yer aldığını görüyoruz. I. ifade "Güven vermek", II. ifade "Güvenlikte olmak" ve III. ifade "İçten ve yürekten inanmak" anlamlarına gelir. Dolayısıyla, tüm bu anlamlar "iman" kelimesinin farklı anlam yönlerini yansıtır.
I. Allah kullarını saf bir fıtrat üzerine yaratmıştır.
II. İnsan fıtratına uyumlu din İslam'dır.
III. Hanif kelimesi İslami literatürde müslim kelimesi ile eş anlamlıdır.
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?
A) I ve II B) II ve III C) I ve III
D) I, II ve III E) Yalnız III
İfadeleri incelediğimizde, I. ifade "Allah kullarını saf bir fıtrat üzerine yaratmıştır." şeklinde doğrudur. II. ifade "İnsan fıtratına uyumlu din İslam'dır." ifadesi de doğrudur, çünkü İslam inancına göre insanın doğasına uygun olan din İslam'dır. III. ifade "Hanif kelimesi İslami literatürde müslim kelimesi ile eş anlamlıdır." ifadesi yanlıştır, çünkü "Hanif" kelimesi, İslam öncesi tek tanrılı inançlara sahip olan kişiyi ifade ederken, "müslim" kelimesi İslam'ı kabul eden inananları ifade eder.
Peygamber efendimizin doğduğu ortamda sosyal hayat ile ilgili verilenlerden hangisi yanlıştır?
A) Köleler neredeyse eşya gibi kullanılırdı.
B) Kadınlara ve kız çocuklarına değer verilmezdi.
C) Kız çocukları diri diri gömülürdü
D) İnsan hakları sadece hür olanlar için geçerliydi.
E) Bilginler oldukça yaygındı.
Doğru olan bilgi, E şıkkında verilen ifadedir. Peygamber efendimizin doğduğu ortamda, bilginler oldukça yaygındı ve Arap toplumu genellikle söz ve şiir sanatına büyük değer verirdi. Diğer şıklar ise o dönemin yanlış uygulamalarını yansıtmaktadır.
Allah'a imanın temel prensiplerini ve inançla ilgili kavramları anlama, dini ve felsefi terimleri ayırt etme yeteneği.
İslam'ın temel prensiplerini ve değerlerini anlama yeteneği, ayetleri yorumlama kabiliyeti.
İman ve ibadet arasındaki ilişkiyi anlama, dini kavramları ve terimleri anlama yeteneği.
İslam'ın temel inançları hakkında bilgi sahibi olma yeteneği, İslam'ın temel prensiplerini anlama kabiliyeti.
İslam mitolojisinin ve inançlarının anlaşılması, tevhid ilkesi ve şirk kavramının kavranması.
İslam'ın temel bilgilerini anlama yeteneği, İslami kaynakları ayırt etme ve doğru anlama kabiliyeti.
İslam inanç sisteminin temel unsurlarını ve imanın şartlarını anlama yeteneği, İslam inancının özünü kavrama kabiliyeti.
İslam'ın temel prensiplerini anlama yeteneği, dinin kaynağı ve doğası hakkında bilgi sahibi olma.
Şirk inancının ne olduğunu anlama yeteneği, İslam'ın temel inançlarını ve şirk kavramını anlama.
İslam inancına göre dünyadaki ilk dinin Hz. Adem (a.s.) ile başladığını anlamak.
Kur'an-ı Kerim'e iman etmenin temel şartlarını anlamak ve yanlış bilgileri ayıklama yeteneğini geliştirmek.
İslam'ın öğretilerine göre en değerli kulun, iman etmiş, ibadetlerini eksiksiz yerine getirmiş ve ahlaki değerlere uygun davranışlar sergilemiş olan kişi olduğu anlayışını kavramak.
İslam'da imanın farklı türlerini ve bu türlerin özelliklerini anlamak; taklidî imanın da bir iman türü olduğunu ve farklı iman türlerinin değerlendirilmesi gerektiğini kavramak.
İslam'da imanın güçlü veya zayıf olabileceğini anlamak ve dini konularda hatalı inançlardan kaçınmak.
İslam'da "ihlas" kavramını anlamak ve ibadetlerde samimiyetin rolünü kavramak.
İslam'ın temel öğretilerinden biri olan "Esma-i Hüsna" kavramını anlamak; Allah'a nispet edilen güzel isimlerin anlamlarını ve önemini kavramak.
Tevhid kavramının İslam inancındaki önemini anlamak ve Allah'ın birliğine dair temel ilkeyi kavramak.
İslam'ın inanç esaslarını anlamak; İslam'ın inanç temellerinin doğru bir şekilde kavranmasını sağlamak.
İslam inanç esaslarının dogmatik yapısını anlamak ve dini kavramları doğru bir şekilde tanımak.
İslam'ın temel prensiplerini anlamak; İslam'ın insanlık için güvenlik, evrensel mesaj ve son hak din olduğunu kavramak.
İmanın anlamını ve rolünü kavramak, insanın yaşam amacı ve zorluklarla başa çıkma konularında düşünme yeteneğini geliştirmek.
"İman" kelimesinin farklı anlamlarını ve İslam'daki önemini anlamak; "iman" kavramının güven, güvenlik ve içten gelen inanç gibi anlamları kapsadığını kavramak.
İslam'ın temel inançlarını ve kavramlarını anlamak; insanın fıtratına uygun din kavramını ve "Hanif" ile "müslim" kavramlarının farkını kavramak.
Peygamber efendimizin doğduğu dönemin sosyal yapısını anlamak ve tarihsel gerçekleri ayırt edebilme yeteneğini geliştirmek.
etiketlerini kapsamaktadır.Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.