2022-2023 6.Sınıf Peygamberimizin Hayatı 2.Dönem 1.Sınav (TEST) sınavı 6.Sınıf kategorisinin Peygamberimizin Hayatı alt kategorisinin, 2 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 22 sorudan oluşmaktadır.
Peygamberimizin genç sahabelere olan inancıyla ilgili olarak aşağıda verilen ifadelerden hangisi doğru değildir?
A) Peygamberimiz bazı genç sahabeleri vali olarak diğer illere göndermiştir.
B) Peygamberimiz genç sahabelere özellikle önem vermiştir.
C) Bazı genç sahabeler peygamberimizin yanında savaşa katılmıştır.
D) Peygamberimiz sadece erkek genç sahabelere önem vermiştir.
Aşağıda verilen ifadelerden hangisi doğru değildir?
A) Hüzün yılında peygamberimizin eşi ve amcası vefat etmiştir.
B) Peygamberimize ilk inen sure Bakara suresidir.
C) Sallallâhü aleyhi ve sellem bir salavat cümlesidir.
D) Peygamberimiz doğduğunda Arap yarım adasında Cahiliye dönemi yaşanmaktaydı.
Mekkeli müşrikler peygamber efendimiz ve ona inananları vazgeçirmek için müslümanlara boykot uygulamışlardır. .................. yıl süren bu boykot yıllarında müslümanlar bir çok zorluklarla karşılaşmış ancak davalarından (İslam'dan) dönmemişlerdir.
Yukarıda verilen boşluğa hangisi getirilmelidir?
A) 2 B) 3 C) 4 D) 6
I. Hilfü’l-fudûl’e katılması
II. Medine’ye hicret
III. Akabe Biatları
Peygamber efendimizin yaşadığı yukarıdaki olaylar hangi şıkta kronolojik olarak doğru sıralanmıştır?
A) I, III, II B) II, I, III C) III, II, I D) I, II, III
I. Merhamet
II. İbadet
III. Şefkat
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri rahmet kelimesinin anlamları arasındadır?
A) I ve II B) II ve III C) I ve III D) I, II ve III
Peygamberimiz (s.a.v.) amcasıyla birlikte Şam'a ticaret için yolculuğa çıktığında Busra’da verdikleri molada, amcasına yeğenini geri götürmesini söyleyen kişi kimdir?
A) Meysere B) Bahira C) Haris D) Necaşi
Hicret sırasında Peygamberimiz ve Hz. Ebubekir’e en çok yaklaşan iz takipçisinin adı neydi?
A) Ümmü Mihcen B) Süraka bin Malik
C) Sa’d D) Teheccüd
Aşağıda Yüce Allah’ın isimlerinden hangisinin anlamı yanlış verilmiştir?
A) Bedî: Eşi ve benzeri olmayan
B) Bârî: Her şeyi kusursuz yaratan
C) Latîf: Lütuf ve ihsan sahibi
D) Musavvir: Rızıkları yaratan
Aşağıdakilerden hangisi Peygamber Efendimizin yaşantısıyla ters düşen bir davranıştır?
A) Müslümanın gerekli tedbirleri aldıktan sonra sonuç konusunda Allah’a güvenmesi
B) Müslümanın ibadetlerini zamanında ve tam yapmaya gayret etmesi
C) Müslümanın, kendisine sıkıntı ve zorluk çıkaranlara beddua etmesi
D) Müslümanın, İslam’ın emirlerine tam bir şekilde uyması
Peygamberimizin gözümün nuru diye nitelendirdiği, en çok sevdiği ibadet hangisidir?
A) Zekat B) Hac C) Oruç D) Namaz
“Sağ elime güneşi, sol elime ayı verseler yine de bu davadan dönmeyeceğim. Ya Allah bu dini üstün kılar ya da ben bu uğurda ölüp giderim.”
Yukarıdaki hadis-i şerif Peygamber Efendimizin (s.a.v.) hangi yönünü anlatmaktadır?
A) Cömertlik ve kibarlığını
B) Allah’a olan güveni ve davasına bağlılığını
C) Sabırlı ve kanaatkâr oluşunu
D) Cesaretli ve adil oluşunu
Aşağıdaki hadis-i şeriflerden hangisi konu bakımından diğerlerinden farklıdır?
A) “Allah’ım! Beni, senin sevginle ve sevgisi senin katında bana fayda verecek şeyin sevgisiyle rızıklandır.”
B) “Kim sevdiğini Allah için sever, kızdığına Allah için kızarsa imanı olgunlaşmış demektir.”
C) “Bizi yedirip içiren ve bizi Müslümanlardan kılan Allah’a hamdolsun.”
D) “Allah’ım senden seni sevmeyi, seni seven kişiyi sevmeyi, senin sevgine ulaştıran ameli yapmayı isterim….”
Aşağıdakilerden hangisi, “Yeryüzündekilere merhamet ediniz ki göktekiler de (melekler) size merhamet etsin.” Hadis-i şerifinin bir yansımasıdır?
A) Sokak hayvanları için hayvan barınakları kurmak.
B) Park ve bahçelerdeki çiçekleri koparmamak.
C) Çetin kış şartlarında ormanlık alanlara yiyecek bırakmak.
D) Hepsi
Aşağıdakilerden hangisi, Rahman sûresinin, 7-8. Ayetleri “Göğü yükseltti ve dengeyi koydu. Sakın dengeyi bozmayın.” İle çelişmektedir?
A) Akarsulara dökülen fabrika atıkları için arıtma tesisleri kurmak.
B) Yakıt tüketiminde çevre dostu araç ve yöntemler kullanmak.
C) Teknolojik tasarım ve projelerin çevresel sonuçlarını dikkate almak.
D) Av yasağı uygulanan yer ve dönemlerde avlanmak.
“Yoldan taş, diken ve kemik gibi rahatsız edici şeyleri uzaklaştırmak sadakadır.” Hadis-i şerifinden aşağıdakilerden hangisi çıkarılamaz?
A) Diğer insanların sorunlarını çözme duyarlılığına sahip olmak.
B) Araçlarımızı yol üzerlerine gelişigüzel park etmemek.
C) Toplumsal sorumlulukları ibadet çerçevesinde değerlendirmemek.
D) Cadde ve sokak çalışmalarında güvenlik tedbirleri almak.
Aşağıdakilerden hangisi Peygamberimizin (s.a.v.) doğayı koruma ve sevmesinin bir göstergesi değildir?
A) Hayvanlarını aç ve bakımsız bırakanları uyarması.
B) Savaş hallerinde doğanın tahrip edilmesine izin vermesi.
C) Yeşil alanlarla ilgili koruyucu önlemler alması.
D) Ağaç dikme konusunda teşvik edici olması.
Aşağıdakilerden hangisi Peygamber Efendimizin (s.a.v.) sergilediği bir davranış olamaz?
A) Aile bireylerinin sorunlarını dinlerdi.
B) Çocukları ve torunlarıyla şakalaşırdı.
C) Çocukları arasında ayrım yapardı.
D) Çocuklarının hatalarını bağışlardı.
“Bir müminin, kardeşini üç günden fazla terk edip onunla küs durması helâl değildir. Dargın olanlar birbirleriyle karşılaştıklarında ikisi de yüz çevirir. Oysa bunların hayırlısı, ilk önce selam verendir.”
Yukarıdaki hadisi şerife göre aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Üç günden fazla küs durmak doğru değildir.
B) Küs olanlar birbirleriyle karşılaşmamaya çalışmalıdır.
C) Küs olduğumuz bir kardeşimizle barışmanın yollarını aramalıyız.
D) Küs olduğumuz biriyle barışmak için ilk adımı biz atmalıyız.
Aşağıdaki cümlelerdeki boşluklara çerçeve içinde verilen kelimelerden uygun olanı yazınız
Hayır, Saygı, Adalet, Şaka, Sorumlu, Aceleci, İsraf, Sağlık, Kul Hakkı, Mümin, Emanet, Çevre, Bağlılık, Medine, Namaz, Sevr, Sabır, Sağlık, Sevgi, Azim, Hira
1. Hz. Peygamber güler yüzlü olup, bazen aile bireylerine ……………. yapardı.
2. Peygamberimiz, “Küçüklerimize …………………… göstermeyen bizden değildir.” buyururdu.
3. Peygamber Efendimiz, “Çocuklarınız arasında ………………... li davranın.” buyurmuştur.
4. Sevgili Peygamberimiz, “Hepiniz çobansınız, hepiniz gözetiminiz altındakilerden ………………… sunuz.” buyurarak, anne babaları uyarırdı.
5. Doğal kaynakları bilinçsiz ve gereksiz yere tüketmek ………. çerçevesine girmektedir.
6. Ortak kullanım alanlarını kirletmek …………. ihlâli anlamına gelmektedir.
7. Allah (c.c.) doğal varlıkları insana bir ………. olarak vermiştir.
8. ………… elinden ve dilinden kimsenin zarar görmediği kişidir.
9. Yüce Rabb’imiz Bakara sûresinin 45. ayetinde “Sabır ve……………….ile Allah’tan yardım isteyin...” buyurmaktadır.
10. Hz. Peygamber hicret edeceği zaman Mekkeli müşrikleri yanıltmak ve tedbir için güneydeki ………………..mağarasına gitmiştir.
Aşağıdaki bilgileri okuyunuz.Doğruysa,paranteze (D),yanlışsa (Y) yazınız.
[.....] Peygamberimiz kainattaki yaratılışta gördüğü mükemmel uyumdan hareketle Allah’ın varlığına ve birliğine ulaşırdı.
[.....] Ev,çarşı,okul,park,bahçe,sokak gibi alanlar fiziki çevremizi oluşturur.
[.....] Doğa sadece canlı varlıklardan oluşur.
[.....] Allah insanları yeryüzüne bozgunculuk yapsınlar diye gönderdi.
okul araç ve gereçlerini korumak sorumluluk alanımıza girmez.
Aşağıdakilerden hangisi Peygamberimizin çevre duyarlılığı kapsamında değerlendirilemez?
A) ’’Herhangi birinizin elinde bir hurma fidanı varken kıyamet kopacak olsa,onu derhal diksin’’
B) ’’Her kimin arazisi varsa onu eksin.Eğer onu ekemezse o araziyi kardeşine ektirsin’’
C) ’’Allah’tan korkunuz ve derdini anlatamayan zavallı hayvanlara haksızlık etmeyiniz’’
D) ’’Allah’a ve ahiret gününe iman eden kimse misafirine ikramda bulunsun.’’
"İnsanların kendi işledikleri kötülükler yüzünden karada ve denizde bozulma ortaya çıktı.Pişman olmaları için Allah yaptıklarının kötü sonuçlarını onlara tattıracaktır."
Rum suresi 41.ayete göre aşağıdakilerden hangisi yaptıklarının kötü sonuçlarından biri olamaz?
A) Yeni bitki türlerinin bulunması
B) Kuraklık
C) Kirli hava
D) Doğal afetler
Peygamberimizin genç sahabelere olan inancıyla ilgili olarak aşağıda verilen ifadelerden hangisi doğru değildir?
A) Peygamberimiz bazı genç sahabeleri vali olarak diğer illere göndermiştir.
B) Peygamberimiz genç sahabelere özellikle önem vermiştir.
C) Bazı genç sahabeler peygamberimizin yanında savaşa katılmıştır.
D) Peygamberimiz sadece erkek genç sahabelere önem vermiştir.
Sorunun cevap anahtarı: D) Peygamberimiz sadece erkek genç sahabelere önem vermiştir. Verilen ifadelerin Peygamberimizin genç sahabelere olan inancıyla ilgili doğruluklarını değerlendirmemiz gerekiyor. İfadeler şu şekildedir: A) Peygamberimiz bazı genç sahabeleri vali olarak diğer illere göndermiştir. B) Peygamberimiz genç sahabelere özellikle önem vermiştir. C) Bazı genç sahabeler peygamberimizin yanında savaşa katılmıştır. D) Peygamberimiz sadece erkek genç sahabelere önem vermiştir. İfadeleri incelediğimizde, A, B ve C ifadeleri Peygamberimizin genç sahabelere olan inancıyla ilgili doğru ifadelerdir. Ancak, D ifadesi yanlıştır. Peygamberimiz, erkek genç sahabeler kadar kadın genç sahabelere de önem vermiştir. Dolayısıyla, doğru cevap D seçeneği olan "Peygamberimiz sadece erkek genç sahabelere önem vermiştir" olarak belirlenir.
Aşağıda verilen ifadelerden hangisi doğru değildir?
A) Hüzün yılında peygamberimizin eşi ve amcası vefat etmiştir.
B) Peygamberimize ilk inen sure Bakara suresidir.
C) Sallallâhü aleyhi ve sellem bir salavat cümlesidir.
D) Peygamberimiz doğduğunda Arap yarım adasında Cahiliye dönemi yaşanmaktaydı.
Mekkeli müşrikler peygamber efendimiz ve ona inananları vazgeçirmek için müslümanlara boykot uygulamışlardır. .................. yıl süren bu boykot yıllarında müslümanlar bir çok zorluklarla karşılaşmış ancak davalarından (İslam'dan) dönmemişlerdir.
Yukarıda verilen boşluğa hangisi getirilmelidir?
A) 2 B) 3 C) 4 D) 6
I. Hilfü’l-fudûl’e katılması
II. Medine’ye hicret
III. Akabe Biatları
Peygamber efendimizin yaşadığı yukarıdaki olaylar hangi şıkta kronolojik olarak doğru sıralanmıştır?
A) I, III, II B) II, I, III C) III, II, I D) I, II, III
Sorunun cevap anahtarı: C) III, II, I. 1. Akabe Biatları, Peygamber Efendimizin Mekke döneminde gerçekleşen önemli olaylardan biridir. Bu olay, Müslümanlar tarafından Medine'ye hicret öncesinde yapılmıştır. 2. Medine'ye hicret, Peygamber Efendimizin Mekke'den Medine'ye göç ettiği ve İslam'ın yayılmasının önemli bir dönüm noktasıdır. Bu olay, Akabe Biatlarından sonra gerçekleşmiştir. 3. Hilfü'l-fudûl, Peygamber Efendimizin gençlik döneminde, adalet ve yardımlaşma prensiplerini benimseyen bir topluluğa katılmasıdır. Bu olay, diğer olaylardan önce gerçekleşmiştir.
I. Merhamet
II. İbadet
III. Şefkat
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri rahmet kelimesinin anlamları arasındadır?
A) I ve II B) II ve III C) I ve III D) I, II ve III
Peygamberimiz (s.a.v.) amcasıyla birlikte Şam'a ticaret için yolculuğa çıktığında Busra’da verdikleri molada, amcasına yeğenini geri götürmesini söyleyen kişi kimdir?
A) Meysere B) Bahira C) Haris D) Necaşi
Hicret sırasında Peygamberimiz ve Hz. Ebubekir’e en çok yaklaşan iz takipçisinin adı neydi?
A) Ümmü Mihcen B) Süraka bin Malik
C) Sa’d D) Teheccüd
Sorunun cevap anahtarı: B) Süraka bin Malik. 1. Hicret sırasında Peygamberimiz (s.a.v.) ve Hz. Ebubekir'i en yakından takip eden iz takipçisi Süraka bin Malik'tir. 2. Süraka bin Malik, Müslümanların Mekke'den Medine'ye doğru yaptığı hicret yolculuğunda, Peygamberimiz ve Hz. Ebubekir'in izini sürmek üzere görevlendirilmiştir. 3. Süraka bin Malik, iz takibi sırasında Peygamberimiz ve Hz. Ebubekir'i yakalamaya çalışmış ancak sonunda vazgeçerek Peygamberimizin gönderdiği ödülü alarak Medine'ye geri dönmüştür.
Aşağıda Yüce Allah’ın isimlerinden hangisinin anlamı yanlış verilmiştir?
A) Bedî: Eşi ve benzeri olmayan
B) Bârî: Her şeyi kusursuz yaratan
C) Latîf: Lütuf ve ihsan sahibi
D) Musavvir: Rızıkları yaratan
Sorunun cevap anahtarı: D) Musavvir: Rızıkları yaratan Soruda, Yüce Allah'ın isimlerinden birinin yanlış anlamının verildiği belirtilmektedir. İsimler ve anlamlarını incelediğimizde, "Musavvir: Rızıkları yaratan" ifadesi yanlıştır. "Musavvir" ismi, Allah'ın şekil ve görünüm veren, yaratıklara şekillerini veren anlamına gelir, rızıklarla ilişkili bir anlamı yoktur. Diğer seçeneklerdeki isimlerin anlamları ise doğru şekilde verilmiştir.
Aşağıdakilerden hangisi Peygamber Efendimizin yaşantısıyla ters düşen bir davranıştır?
A) Müslümanın gerekli tedbirleri aldıktan sonra sonuç konusunda Allah’a güvenmesi
B) Müslümanın ibadetlerini zamanında ve tam yapmaya gayret etmesi
C) Müslümanın, kendisine sıkıntı ve zorluk çıkaranlara beddua etmesi
D) Müslümanın, İslam’ın emirlerine tam bir şekilde uyması
Peygamberimizin gözümün nuru diye nitelendirdiği, en çok sevdiği ibadet hangisidir?
A) Zekat B) Hac C) Oruç D) Namaz
Sorunun cevap anahtarı: D) Namaz. Peygamberimiz (s.a.v.) en çok sevdiği ibadet olarak namazı nitelendirmiştir ve onu "gözünün nuru" olarak ifade etmiştir. Namaz, İslam'ın beş temel ibadetinden biridir ve Müslümanlar için önemli bir ibadettir. Peygamberimiz, namazı düzenli olarak kılmış, Müslümanlara da namazın önemini ve değerini öğretmiştir.
“Sağ elime güneşi, sol elime ayı verseler yine de bu davadan dönmeyeceğim. Ya Allah bu dini üstün kılar ya da ben bu uğurda ölüp giderim.”
Yukarıdaki hadis-i şerif Peygamber Efendimizin (s.a.v.) hangi yönünü anlatmaktadır?
A) Cömertlik ve kibarlığını
B) Allah’a olan güveni ve davasına bağlılığını
C) Sabırlı ve kanaatkâr oluşunu
D) Cesaretli ve adil oluşunu
Sorunun cevap anahtarı: B) Allah’a olan güveni ve davasına bağlılığını. Yukarıdaki hadis-i şerif, Peygamber Efendimizin (s.a.v.) Allah'a olan güvenini ve davasına olan bağlılığını anlatmaktadır. Peygamberimiz, bu sözleriyle Allah'ın dinini üstün kılacağına olan inancını ve bu uğurda ölmekten çekinmeyeceğini ifade etmektedir. Bu hadis-i şerif, Peygamberimizin Allah'a olan sarsılmaz güvenini, davasına olan bağlılığını ve mücadelesine olan kararlılığını vurgulamaktadır.
Aşağıdaki hadis-i şeriflerden hangisi konu bakımından diğerlerinden farklıdır?
A) “Allah’ım! Beni, senin sevginle ve sevgisi senin katında bana fayda verecek şeyin sevgisiyle rızıklandır.”
B) “Kim sevdiğini Allah için sever, kızdığına Allah için kızarsa imanı olgunlaşmış demektir.”
C) “Bizi yedirip içiren ve bizi Müslümanlardan kılan Allah’a hamdolsun.”
D) “Allah’ım senden seni sevmeyi, seni seven kişiyi sevmeyi, senin sevgine ulaştıran ameli yapmayı isterim….”
Sorunun cevap anahtarı: C) “Bizi yedirip içiren ve bizi Müslümanlardan kılan Allah’a hamdolsun.” Soruda, verilen hadis-i şeriflerden hangisinin konu bakımından diğerlerinden farklı olduğu sorulmaktadır. A, B ve D seçeneklerindeki hadislerde Allah'a olan sevgi, imanın olgunlaşması ve Allah'ı sevmeyi dileme gibi konular ele alınırken, C seçeneğindeki hadiste ise Rabbimize hamd etme ve nimetlerine şükretme konusu öne çıkmaktadır. Diğer hadislerdeki temaların aksine, C seçeneği daha çok Allah'a şükretmeye odaklanmaktadır, bu yönüyle diğerlerinden farklıdır.
Aşağıdakilerden hangisi, “Yeryüzündekilere merhamet ediniz ki göktekiler de (melekler) size merhamet etsin.” Hadis-i şerifinin bir yansımasıdır?
A) Sokak hayvanları için hayvan barınakları kurmak.
B) Park ve bahçelerdeki çiçekleri koparmamak.
C) Çetin kış şartlarında ormanlık alanlara yiyecek bırakmak.
D) Hepsi
Sorunun cevap anahtarı: D) Hepsi. 1. Verilen hadis-i şerifte, yeryüzündekilere merhamet etmenin göktekilerden (meleklerden) de merhamet görmekle ilişkilendirildiği belirtilmektedir. 2. Bu bağlamda, sokak hayvanları için hayvan barınakları kurmak, park ve bahçelerdeki çiçekleri koparmamak, çetin kış şartlarında ormanlık alanlara yiyecek bırakmak gibi davranışlar, merhametin bir yansıması olabilir. 3. Bu hadis-i şerif, insanlara, hayvanlara ve doğaya karşı merhametli olmanın önemini vurgulamaktadır.
Aşağıdakilerden hangisi, Rahman sûresinin, 7-8. Ayetleri “Göğü yükseltti ve dengeyi koydu. Sakın dengeyi bozmayın.” İle çelişmektedir?
A) Akarsulara dökülen fabrika atıkları için arıtma tesisleri kurmak.
B) Yakıt tüketiminde çevre dostu araç ve yöntemler kullanmak.
C) Teknolojik tasarım ve projelerin çevresel sonuçlarını dikkate almak.
D) Av yasağı uygulanan yer ve dönemlerde avlanmak.
“Yoldan taş, diken ve kemik gibi rahatsız edici şeyleri uzaklaştırmak sadakadır.” Hadis-i şerifinden aşağıdakilerden hangisi çıkarılamaz?
A) Diğer insanların sorunlarını çözme duyarlılığına sahip olmak.
B) Araçlarımızı yol üzerlerine gelişigüzel park etmemek.
C) Toplumsal sorumlulukları ibadet çerçevesinde değerlendirmemek.
D) Cadde ve sokak çalışmalarında güvenlik tedbirleri almak.
Sorunun cevap anahtarı: D) Cadde ve sokak çalışmalarında güvenlik tedbirleri almak. 1. Verilen hadis-i şerifte, yoldan taş, diken ve kemik gibi rahatsız edici şeyleri uzaklaştırmanın sadaka olduğu ifade edilmektedir. 2. Bu bağlamda, diğer insanların sorunlarını çözme duyarlılığına sahip olmak, araçlarımızı yol üzerlerine gelişigüzel park etmemek ve toplumsal sorumlulukları ibadet çerçevesinde değerlendirmemek, hadis-i şerifin sadaka ile ilişkili olduğu düşüncesiyle çıkarılabilir. 3. Ancak, hadis-i şerifin içeriğine göre cadde ve sokak çalışmalarında güvenlik tedbirleri almak sadaka ile bağlantılı bir çıkarım değildir.
Aşağıdakilerden hangisi Peygamberimizin (s.a.v.) doğayı koruma ve sevmesinin bir göstergesi değildir?
A) Hayvanlarını aç ve bakımsız bırakanları uyarması.
B) Savaş hallerinde doğanın tahrip edilmesine izin vermesi.
C) Yeşil alanlarla ilgili koruyucu önlemler alması.
D) Ağaç dikme konusunda teşvik edici olması.
Sorunun cevap anahtarı: B) Savaş hallerinde doğanın tahrip edilmesine izin vermesi. 1. Peygamber Efendimiz (s.a.v.), doğayı koruma ve sevme konusunda pek çok örnek göstermiştir. 2. Hayvanları aç ve bakımsız bırakanları uyarması, yeşil alanlarla ilgili koruyucu önlemler alması ve ağaç dikme konusunda teşvik edici olması, Peygamberimizin doğayı koruma ve sevmesinin göstergelerindendir. 3. Ancak, Peygamberimizin savaş hallerinde doğanın tahrip edilmesine izin vermesi, doğayı koruma ve sevme anlayışının bir göstergesi olmayabilir.
Aşağıdakilerden hangisi Peygamber Efendimizin (s.a.v.) sergilediği bir davranış olamaz?
A) Aile bireylerinin sorunlarını dinlerdi.
B) Çocukları ve torunlarıyla şakalaşırdı.
C) Çocukları arasında ayrım yapardı.
D) Çocuklarının hatalarını bağışlardı.
“Bir müminin, kardeşini üç günden fazla terk edip onunla küs durması helâl değildir. Dargın olanlar birbirleriyle karşılaştıklarında ikisi de yüz çevirir. Oysa bunların hayırlısı, ilk önce selam verendir.”
Yukarıdaki hadisi şerife göre aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Üç günden fazla küs durmak doğru değildir.
B) Küs olanlar birbirleriyle karşılaşmamaya çalışmalıdır.
C) Küs olduğumuz bir kardeşimizle barışmanın yollarını aramalıyız.
D) Küs olduğumuz biriyle barışmak için ilk adımı biz atmalıyız.
Sorunun cevap anahtarı: B) Küs olanlar birbirleriyle karşılaşmamaya çalışmalıdır. Hadis-i Şerifte, bir müminin üç günden fazla küs durmaması, dargın olanların yüz çevirmemesi ve hayırlının ilk önce selam veren olduğu vurgulanmaktadır. Bu bağlamda, A seçeneği doğru bir ifadedir, çünkü üç günden fazla küs durmak doğru değildir. B seçeneği ise yanlıştır, çünkü hadiste dargın olanların birbirleriyle karşılaşmaması değil, yüz çevirmemesi gerektiği belirtilmiştir. C ve D seçenekleri ise hadise uygun olarak karşılıklı barışma, uzlaşma ve ilk adımı atmaya yönelik davranışları ifade etmektedir.
Aşağıdaki cümlelerdeki boşluklara çerçeve içinde verilen kelimelerden uygun olanı yazınız
Hayır, Saygı, Adalet, Şaka, Sorumlu, Aceleci, İsraf, Sağlık, Kul Hakkı, Mümin, Emanet, Çevre, Bağlılık, Medine, Namaz, Sevr, Sabır, Sağlık, Sevgi, Azim, Hira
1. Hz. Peygamber güler yüzlü olup, bazen aile bireylerine ……………. yapardı.
2. Peygamberimiz, “Küçüklerimize …………………… göstermeyen bizden değildir.” buyururdu.
3. Peygamber Efendimiz, “Çocuklarınız arasında ………………... li davranın.” buyurmuştur.
4. Sevgili Peygamberimiz, “Hepiniz çobansınız, hepiniz gözetiminiz altındakilerden ………………… sunuz.” buyurarak, anne babaları uyarırdı.
5. Doğal kaynakları bilinçsiz ve gereksiz yere tüketmek ………. çerçevesine girmektedir.
6. Ortak kullanım alanlarını kirletmek …………. ihlâli anlamına gelmektedir.
7. Allah (c.c.) doğal varlıkları insana bir ………. olarak vermiştir.
8. ………… elinden ve dilinden kimsenin zarar görmediği kişidir.
9. Yüce Rabb’imiz Bakara sûresinin 45. ayetinde “Sabır ve……………….ile Allah’tan yardım isteyin...” buyurmaktadır.
10. Hz. Peygamber hicret edeceği zaman Mekkeli müşrikleri yanıltmak ve tedbir için güneydeki ………………..mağarasına gitmiştir.
1. Hz. Peygamber güler yüzlü olup, bazen aile bireylerine şaka yapardı. (Şaka)
2. Peygamberimiz, "Küçüklerimize saygı göstermeyen bizden değildir." buyururdu. (Saygı)
3. Peygamber Efendimiz, "Çocuklarınız arasında adaletli davranın." buyurmuştur. (Adalet)
4. Sevgili Peygamberimiz, "Hepiniz çobansınız, hepiniz gözetiminiz altındakilerden sorumlusunuz." buyurarak, anne babaları uyarırdı. (Sorumlu)
5. Doğal kaynakları bilinçsiz ve gereksiz yere tüketmek israf çerçevesine girmektedir. (İsraf)
6. Ortak kullanım alanlarını kirletmek çevre ihlali anlamına gelmektedir. (Çevre)
7. Allah (c.c.) doğal varlıkları insana bir emanet olarak vermiştir. (Emanet)
8. Sağlık elinden ve dilinden kimsenin zarar görmediği kişidir. (Sağlık)
9. Yüce Rabb'imiz Bakara sûresinin 45. ayetinde "Sabır ve namaz ile Allah'tan yardım isteyin..." buyurmaktadır. (Sabır)
10. Hz. Peygamber hicret edeceği zaman Mekkeli müşrikleri yanıltmak ve tedbir için güneydeki Hira mağarasına gitmiştir. (Hira)
Açıklama:Aşağıdaki bilgileri okuyunuz.Doğruysa,paranteze (D),yanlışsa (Y) yazınız.
[.....] Peygamberimiz kainattaki yaratılışta gördüğü mükemmel uyumdan hareketle Allah’ın varlığına ve birliğine ulaşırdı.
[.....] Ev,çarşı,okul,park,bahçe,sokak gibi alanlar fiziki çevremizi oluşturur.
[.....] Doğa sadece canlı varlıklardan oluşur.
[.....] Allah insanları yeryüzüne bozgunculuk yapsınlar diye gönderdi.
okul araç ve gereçlerini korumak sorumluluk alanımıza girmez.
- (D) Peygamberimiz kainattaki yaratılışta gördüğü mükemmel uyumdan hareketle Allah’ın varlığına ve birliğine ulaşırdı.
- (D) Ev, çarşı, okul, park, bahçe, sokak gibi alanlar fiziki çevremizi oluşturur.
- (Y) Doğa sadece canlı varlıklardan oluşur.
- (Y) Allah insanları yeryüzüne bozgunculuk yapsınlar diye gönderdi.
- (Y) Okul araç ve gereçlerini korumak sorumluluk alanımıza girmez.
Açıklama:İlk ifade doğrudur çünkü Peygamberimiz, kainattaki mükemmel uyum ve düzeni görerek Allah'ın varlığına ve birliğine ulaşırdı. İkinci ifade doğrudur çünkü ev, çarşı, okul, park, bahçe, sokak gibi alanlar fiziki çevremizi oluşturan yerlerdir. Üçüncü ifade yanlıştır çünkü doğa, canlı ve cansız varlıkların tamamını içerir. Dördüncü ifade yanlıştır çünkü Allah insanları yeryüzüne düzeni sağlamaları ve iyilik yapmaları için göndermiştir, bozgunculuk yapmaları için değil. Beşinci ifade yanlıştır çünkü okul araç ve gereçlerini korumak da sorumluluk alanımıza girer.
Aşağıdakilerden hangisi Peygamberimizin çevre duyarlılığı kapsamında değerlendirilemez?
A) ’’Herhangi birinizin elinde bir hurma fidanı varken kıyamet kopacak olsa,onu derhal diksin’’
B) ’’Her kimin arazisi varsa onu eksin.Eğer onu ekemezse o araziyi kardeşine ektirsin’’
C) ’’Allah’tan korkunuz ve derdini anlatamayan zavallı hayvanlara haksızlık etmeyiniz’’
D) ’’Allah’a ve ahiret gününe iman eden kimse misafirine ikramda bulunsun.’’
Sorunun cevap anahtarı: D) ’’Allah’a ve ahiret gününe iman eden kimse misafirine ikramda bulunsun.’’ Diğer seçenekler Peygamberimizin çevre duyarlılığına dair değerlendirilebilir davranışlar içerirken, D seçeneği misafirperverlikle ilgilidir ve doğrudan çevre duyarlılığıyla bağlantılı değildir.
"İnsanların kendi işledikleri kötülükler yüzünden karada ve denizde bozulma ortaya çıktı.Pişman olmaları için Allah yaptıklarının kötü sonuçlarını onlara tattıracaktır."
Rum suresi 41.ayete göre aşağıdakilerden hangisi yaptıklarının kötü sonuçlarından biri olamaz?
A) Yeni bitki türlerinin bulunması
B) Kuraklık
C) Kirli hava
D) Doğal afetler
A) Yeni bitki türlerinin bulunması Rum Suresi 41. ayet, insanların kendi kötü eylemleri nedeniyle dünyada çeşitli bozulmaların meydana geldiğini ifade etmektedir. Ancak bu ayetten yola çıkarak, yeni bitki türlerinin bulunması insanların kötü eylemlerinin bir sonucu olarak görülemez. Bu ayet daha çok çevre kirliliği, doğal afetler, kuraklık gibi olumsuz durumları anlatmaktadır. Yeni bitki türlerinin bulunması ise doğal bir süreç veya bilimsel keşiflerle ilişkilendirilebilir.
Peygamberimizin genç sahabelere olan inancını anlama ve yanlış ifadeleri belirleme yeteneği.
Verilen ifadelerden hangisinin doğru olmadığı sorulmaktadır.
Metindeki bilgileri anlama, boşluk doldurma becerisi ve zamana ilişkin olayları belirleme yeteneği.
Peygamber Efendimizin yaşadığı olayları kronolojik olarak sıralamak gerektiğinde, doğru sıralama III (Akabe Biatları), II (Medine'ye hicret), I (Hilfü'l-fudûl) şeklindedir.
Verilen seçenekler arasında, rahmet kelimesinin anlamları arasında bulunan ifadelerin hangileri olduğu sorulmaktadır.
Peygamberimiz (s.a.v.) ve amcasının Şam'a yaptıkları ticaret yolculuğunda, Busra'da verdikleri molada yeğenini geri götürmesini söyleyen kişi Bahira'dır.
Hicret sırasında Peygamberimiz ve Hz. Ebubekir'i en çok takip eden iz takipçisinin adı Süraka bin Malik'tir.
Allah'ın isimlerini anlama ve anlamlarını doğru şekilde ilişkilendirme yeteneği.
Peygamber Efendimizin yaşantısını anlama, İslami değerlere uygun davranışları tanıma ve doğru seçenekleri belirleme yeteneği.
Peygamberimiz (s.a.v.) en çok sevdiği ibadet olarak namazı göstermiş ve onu "gözünün nuru" olarak nitelendirmiştir.
Yukarıdaki hadis-i şerif, Peygamber Efendimizin (s.a.v.) Allah'a olan güvenini ve davasına olan bağlılığını ifade etmektedir.
Hadis-i şerifleri anlama, farklı temalara ve konulara sahip olanları ayırt etme becerisi.
Verilen hadis-i şerifte ifade edilen merhamet kavramı, sokak hayvanlarına barınaklar kurmak, çiçekleri koparmamak, ormanlık alanlara yiyecek bırakmak gibi davranışlarla yansıtılabilir.
İlahi mesajları anlama, çelişen durumları tespit etme ve doğaya saygılı davranışların önemini kavrama.
Verilen hadis-i şerifte ifade edilen sadaka kavramı, yoldan taş, diken ve kemik gibi rahatsız edici şeyleri uzaklaştırmanın yanı sıra toplumsal sorumlulukları yerine getirmek, diğer insanların sorunlarına duyarlı olmak gibi davranışları içerebilir.
Peygamberimizin (s.a.v.) doğayı koruma ve sevmesini yansıtan davranışlar arasında hayvanların bakımına özen gösterme, yeşil alanların korunması, ağaç dikme teşvik etme gibi örnekler yer alırken, savaş hallerinde doğanın tahrip edilmesine izin verme bu anlayışa uymayan bir durumdur.
Peygamberimiz (s.a.v.) aile hayatında aile bireylerinin sorunlarını dinleme, çocukları ve torunlarıyla şakalaşma, çocuklarının hatalarını bağışlama gibi örnek davranışlar sergilemiştir.
İslam ahlakının temel prensiplerini anlama, barışma ve uzlaşma önemini kavrama ve karşılıklı ilişkilerde hoşgörü ve selametin önceliğini anlama.
Bu soru, kelimelerin doğru bağlamda kullanılmasını ve Peygamberimizin öğretilerini anlama becerisini ölçmektedir.
Çevre ve doğal düzenin önemini kavrama, doğa ve insan ilişkisini anlama, sorumluluk bilinci geliştirme.
Peygamberimizin çevre duyarlılığı ve doğa sevgisini anlama, doğayı koruma bilincini geliştirme.
Bu soru, Kur'an ayetlerini anlama ve doğru yorumlama yeteneğini ölçmektedir.
etiketlerini kapsamaktadır.Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 6.Sınıf Peygamberimizin Hayatı dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.