11.Sınıf Peygamberimizin Hayatı II. Ünite Test 1 sınavı 11.Sınıf kategorisinin Peygamberimizin Hayatı alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Zor derecede zorluktadır. Toplamda 23 sorudan oluşmaktadır.
Peygamberlerin temel görevi nedir?
A) İnanç esaslarını öğretmek
B) İbadet şekillerini öğretmek
C) Ahlaki değerleri öğretmek
D) Toplumu ıslah etmek
E) Hepsi
Hz. Peygamber, tebliğin ilk dönemlerinde hangi evde Müslümanlara Kur'an okuyup açıklıyordu?
A) Mescid-i Nebevi B) Erkam'ın evi
C) Medine'deki ev D) Mekke'deki ev
E) Hicret sonrası ev
Hz. Peygamber, Bedir Gazvesi'nde ele geçirilen esirlerden okuma yazma bilen her birini, Medineli on çocuğa okuma yazma öğretmesi karşılığında hürriyetlerine kavuşturmuştu. Bu uygulamadan çıkarılacak sonuç nedir?
A) Eğitim ve öğretime önem verilmiştir.
B) Esirlerin eğitilmesi amaçlanmıştır.
C) Medineli çocuklara okuma yazma öğretilmiştir.
D) Esirlerin hürriyetine kavuşması sağlanmıştır.
E) Hepsi
Hz. Peygamber, ashabdan birisinin gecelerini namaza ayıracağını, diğerinin gündüzlerini oruçla geçireceğini duyunca ne yapmıştır?
A) Onları övmüştür.
B) Onları uyarmıştır.
C) Onları cezalandırmıştır.
D) Onları serbest bırakmıştır.
E) Onları görmezden gelmiştir.
Hz. Peygamber'in eğitim alanındaki temel ilkeleri nelerdir?
A) Yönlendirme, Sevgi ve Sabırla Eğitim
B) Eşitlik ve Adaletli Eğitim
C) Denge ve Orta Yol Eğitimi
D) Tatbik ve Uygulamalı Eğitim
E) Hepsi
Allah Resulü (s.a.v.), eğitim sürecinde muhataplarının algılama düzeyini, ferdî farklılıklarını, öğrenim seviyesini, kültürel ve ekonomik durumunu gözettiği gibi içinde bulunduğu anı da değerlendirirdi. Bu durum, Peygamberimizin eğitim yönteminin hangi özelliğini gösterir?
A) Herkese eşit muamele edilmesini
B) Muhataplarının özelliklerine göre davranılmasını
C) Eğitimin zamana ve mekâna göre uyarlanmasını
D) Eğitimin sürekli ve düzenli yapılmasını
E) Eğitimin eğlenceli ve ilgi çekici olmasını
Allah Resulü (s.a.v.), eğitim sürecinde kıssalardan yararlanmıştır. Bu durum, Peygamberimizin eğitim yönteminin hangi özelliğini gösterir?
A) Eğitimin somutlaştırılmasını
B) Eğitimin eğlenceli ve ilgi çekici olmasını
C) Eğitimin kalıcı olmasını
D) Eğitimin kolaylaştırılmasını
E) Eğitimin etkili olmasını
Allah Resulü (s.a.v.), eğitim sürecinde soru-cevap yöntemini kullanmıştır. Bu durum, Peygamberimizin eğitim yönteminin hangi özelliğini gösterir?
A) Eğitimin ilgi çekici olmasını
B) Eğitimin kalıcı olmasını
C) Eğitimin etkili olmasını
D) Eğitimin kolaylaştırılmasını
E) Eğitimin eleştirel düşünmeyi geliştirmesini
Allah Resulü (s.a.v.), eğitim sürecinde terğib ve terhibi birlikte kullanmıştır. Bu durum, Peygamberimizin eğitim yönteminin hangi özelliğini gösterir?
A) Eğitimin ikna edici olmasını
B) Eğitimin etkili olmasını
C) Eğitimin kalıcı olmasını
D) Eğitimin kolaylaştırılmasını
E) Eğitimin eğlenceli olmasını
Allah Resulü (s.a.v.), eğitim sürecinde nasihate önem vermiştir. Bu durum, Peygamberimizin eğitim yönteminin hangi özelliğini gösterir?
A) Dini ve ahlaki konuların özlü bir şekilde anlatılması
B) Dinî emir ve yasakların açıklanması
C) Müminlerin iyiliği ve mutluluğu için yapılan uyarılar
D) Dinî meselelerde yapılan müzakereler
E) Dini konularda yapılan tartışmalar
Peygamberimizin eğitim yöntemlerinden biri de sohbet etmekti. Buna göre sohbet;
A) Kişilerin bir araya gelerek belirli bir konu hakkında konuşması
B) Dinî konuların karşılıklı olarak tartışılması
C) Dinî konulardaki soruların cevaplandırılması
D) Dinî emir ve yasakların açıklanması
E) Müminlerin iyiliği ve mutluluğu için yapılan uyarılar
Peygamberimizin eğitim yöntemlerinden biri de soru sormaktı. Buna göre soru sormak;
A) Kişilerin bir konudaki bilgisini ölçmek için kullanılan bir yöntemdir.
B) Bir konudaki farklı görüşleri ortaya çıkarmak için kullanılan bir yöntemdir.
C) Bir konuyu daha iyi anlamanın ve öğrenmenin bir yoludur.
D) Kişilerin düşüncelerini ve duygularını ifade etmesini sağlayan bir yöntemdir.
E) Kişilerin bir konudaki yanlışlarını düzeltmek için kullanılan bir yöntemdir.
Peygamberimizin eğitim yöntemlerinden biri de vaaz etmekti. Buna göre vaaz;
A) Bir topluluğa dinî konular hakkında yapılan konuşmadır.
B) Bir topluluğa ahlaki kurallar hakkında yapılan konuşmadır.
C) Bir topluluğa toplumsal meseleler hakkında yapılan konuşmadır.
D) Bir topluluğa siyasi konular hakkında yapılan konuşmadır.
E) Bir topluluğa bilimsel konular hakkında yapılan konuşmadır.
Peygamberimizin eğitim yöntemlerinden biri de takdir etmekti. Buna göre takdir etmek;
A) Bir kimsenin iyi davranışlarını övmek ve teşvik etmektir.
B) Bir kimsenin kötü davranışlarını görmezden gelmektir.
C) Bir kimsenin iyi davranışlarını eleştirmektir.
D) Bir kimsenin kötü davranışlarını cezalandırmaktır.
E) Bir kimsenin iyi davranışlarını görmezden gelmektir.
Hz. Peygamber döneminde eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yürütüldüğü yerler arasında aşağıdakilerden hangisi yoktur?
A) Mescit
B) Suffe
C) Erkam b. Ebi'l Erkam'ın evi
D) Medine'deki evler
E) Mekke'deki evler
Hz. Peygamber, Mescid-i Nebi'nin inşa edilmesini neden önemsiyordu?
A) Mescid-i Nebi'yi ibadet için değil, eğitim ve öğretim faaliyetleri için inşa etmek istiyordu.
B) Mescid-i Nebi'yi Müslümanların bir araya geldiği bir merkez haline getirmek istiyordu.
C) Mescid-i Nebi'yi Mekke'deki Kabe'ye rakip olarak inşa etmek istiyordu.
D) Mescid-i Nebi'yi Müslümanların bir savunma merkezi olarak inşa etmek istiyordu.
E) Mescid-i Nebi'yi Müslümanların sosyal ve ekonomik faaliyetleri için inşa etmek istiyordu.
"Suffe" kelimesinin anlamı nedir?
A) Mescidin etrafındaki odalar
B) Mescidin girişindeki odalar
C) Mescidin içerisindeki odalar
D) Mescidin dışındaki odalar
E) Mescidin çatısındaki odalar
Hz. Âişe, hangi alandaki bilgisiyle öne çıkmıştır?
A) Hadis B) Tefsir C) Fıkıh D) Tarih E) Şiir
Hz. Âişe, hangi konuda hadis rivayet etmez?
A) Kur'an'ın nüzul sebepleri
B) Hz. Peygamber'in sünneti
C) Hz. Peygamber'in vasıfları
D) Hz. Peygamber'in yaptığı savaşlar
E) Hz. Peygamber'in yaptığı anlaşmalar
Hz. Peygamber (s.a.v.), “Kim ilim öğrenmek için bir yola girerse Allah, o kişiye cennetin yolunu kolaylaştırır.” buyurmuştur. Bu hadisten hareketle, ilim öğrenmenin önemi ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) İlim öğrenmek, Allah’ın rızasını kazanmanın bir yoludur.
B) İlim öğrenmek, insanın kendini geliştirmesine ve ilerlemesine yardımcı olur.
C) İlim öğrenmek, kişinin dünya ve ahiret mutluluğunu elde etmesine katkı sağlar.
D) İlim öğrenmek, kişinin maddi kazanç elde etmesine yardımcı olur.
E) İlim öğrenmek, kişinin topluma faydalı olmasına vesile olur.
Hz. Peygamber (s.a.v.), “Ya öğreten ya öğrenen ya dinleyen veya ilmi seven ol, beşincisi olma, helak olursun.” buyurmuştur. Bu hadisten hareketle, ilim öğrenmenin toplum için önemi ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) İlim öğrenmek, toplumu bilgili ve donanımlı bireylerle donatır.
B) İlim öğrenmek, toplumda birlik ve beraberliği güçlendirir.
C) İlim öğrenmek, toplumda adalet ve hakkaniyeti yaygınlaştırır.
D) İlim öğrenmek, toplumda huzur ve refahı artırır.
E) İlim öğrenmek, toplumda çatışma ve anlaşmazlıkları önler.
Hz. Peygamber (s.a.v.), “İlim Çin’de de olsa gidin ve öğrenin.” buyurmuştur. Bu hadisten hareketle, ilim öğrenmenin hangi özelliğine vurgu yapılmaktadır?
A) İlim öğrenmenin her zaman ve her yerde mümkün olduğuna
B) İlim öğrenmenin zor ve meşakkatli bir süreç olduğuna
C) İlim öğrenmenin paha biçilmez bir değer olduğuna
D) İlim öğrenmenin sadece Müslümanlara özgü bir değer olduğuna
E) İlim öğrenmenin sadece erkeklere özgü bir değer olduğuna
Hz. Peygamber (s.a.v.), “Kendisine faydası olmayan ilimden Allah’a sığınırım.” buyurmuştur. Bu hadisten hareketle, ilim öğrenmenin hangi özelliğine vurgu yapılmaktadır?
A) İlim öğrenmenin faydalı olması gerektiğine
B) İlim öğrenmenin kolay ve rahat bir süreç olduğuna
C) İlim öğrenmenin sadece Müslümanlara özgü bir değer olduğuna
D) İlim öğrenmenin sadece erkeklere özgü bir değer olduğuna
E) İlim öğrenmenin sadece erkeklere özgü bir değer olduğuna
Peygamberlerin temel görevi nedir?
A) İnanç esaslarını öğretmek
B) İbadet şekillerini öğretmek
C) Ahlaki değerleri öğretmek
D) Toplumu ıslah etmek
E) Hepsi
Hz. Peygamber, tebliğin ilk dönemlerinde hangi evde Müslümanlara Kur'an okuyup açıklıyordu?
A) Mescid-i Nebevi B) Erkam'ın evi
C) Medine'deki ev D) Mekke'deki ev
E) Hicret sonrası ev
Hz. Peygamber, tebliğin ilk dönemlerinde Müslümanlara Kur'an okuyup açıklamak için Erkam'ın evini kullanıyordu. Erkam'ın evi, Müslümanların bir araya gelerek dini konularda bilgi ve fikir alışverişinde bulundukları bir merkezdi.
Hz. Peygamber, Bedir Gazvesi'nde ele geçirilen esirlerden okuma yazma bilen her birini, Medineli on çocuğa okuma yazma öğretmesi karşılığında hürriyetlerine kavuşturmuştu. Bu uygulamadan çıkarılacak sonuç nedir?
A) Eğitim ve öğretime önem verilmiştir.
B) Esirlerin eğitilmesi amaçlanmıştır.
C) Medineli çocuklara okuma yazma öğretilmiştir.
D) Esirlerin hürriyetine kavuşması sağlanmıştır.
E) Hepsi
Hz. Peygamber'in bu uygulaması, eğitim ve öğretime verdiği önemi göstermektedir. Bu uygulamayla hem esirlerin eğitilmesi amaçlanmış hem de Medineli çocuklara okuma yazma öğretilmiştir.
Hz. Peygamber, ashabdan birisinin gecelerini namaza ayıracağını, diğerinin gündüzlerini oruçla geçireceğini duyunca ne yapmıştır?
A) Onları övmüştür.
B) Onları uyarmıştır.
C) Onları cezalandırmıştır.
D) Onları serbest bırakmıştır.
E) Onları görmezden gelmiştir.
Hz. Peygamber, ashabdan birisinin gecelerini namaza ayıracağını, diğerinin gündüzlerini oruçla geçireceğini duyunca onları uyarmıştır. Dinde aşırılığın yanlış olduğunu belirterek onlara dengeli bir hayat sürmelerini tavsiye etmiştir.
Hz. Peygamber'in eğitim alanındaki temel ilkeleri nelerdir?
A) Yönlendirme, Sevgi ve Sabırla Eğitim
B) Eşitlik ve Adaletli Eğitim
C) Denge ve Orta Yol Eğitimi
D) Tatbik ve Uygulamalı Eğitim
E) Hepsi
Allah Resulü (s.a.v.), eğitim sürecinde muhataplarının algılama düzeyini, ferdî farklılıklarını, öğrenim seviyesini, kültürel ve ekonomik durumunu gözettiği gibi içinde bulunduğu anı da değerlendirirdi. Bu durum, Peygamberimizin eğitim yönteminin hangi özelliğini gösterir?
A) Herkese eşit muamele edilmesini
B) Muhataplarının özelliklerine göre davranılmasını
C) Eğitimin zamana ve mekâna göre uyarlanmasını
D) Eğitimin sürekli ve düzenli yapılmasını
E) Eğitimin eğlenceli ve ilgi çekici olmasını
Allah Resulü (s.a.v.), eğitim sürecinde muhataplarının özelliklerini göz önünde bulundurarak onlarla iletişim kurmuştur. Örneğin, bir gence günah işlemek için izin isteyen gence, onu azarlamadan, sakin ve şefkatli konuşmasıyla gencin sorusunun doğru cevabını kendine buldurmuştur.
Allah Resulü (s.a.v.), eğitim sürecinde kıssalardan yararlanmıştır. Bu durum, Peygamberimizin eğitim yönteminin hangi özelliğini gösterir?
A) Eğitimin somutlaştırılmasını
B) Eğitimin eğlenceli ve ilgi çekici olmasını
C) Eğitimin kalıcı olmasını
D) Eğitimin kolaylaştırılmasını
E) Eğitimin etkili olmasını
Kıssalar, geçmiş ümmetlerin ve peygamberlerin yaşantılarından örnekler içerdiğinden, eğitimde somutlaştırmaya yardımcı olur. Bu sayede, muhataplar anlatılanları daha kolay anlar ve kalıcı hâle getirir.
Allah Resulü (s.a.v.), eğitim sürecinde soru-cevap yöntemini kullanmıştır. Bu durum, Peygamberimizin eğitim yönteminin hangi özelliğini gösterir?
A) Eğitimin ilgi çekici olmasını
B) Eğitimin kalıcı olmasını
C) Eğitimin etkili olmasını
D) Eğitimin kolaylaştırılmasını
E) Eğitimin eleştirel düşünmeyi geliştirmesini
Soru-cevap yöntemi, muhatapların aktif katılımını sağlayarak eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeye yardımcı olur. Bu sayede, muhataplar verilen bilgileri sorgular, kendi düşüncelerini oluşturur ve geliştirir.
Allah Resulü (s.a.v.), eğitim sürecinde terğib ve terhibi birlikte kullanmıştır. Bu durum, Peygamberimizin eğitim yönteminin hangi özelliğini gösterir?
A) Eğitimin ikna edici olmasını
B) Eğitimin etkili olmasını
C) Eğitimin kalıcı olmasını
D) Eğitimin kolaylaştırılmasını
E) Eğitimin eğlenceli olmasını
Terğib, doğru ve faziletli kabul edilen şeylere özendirip teşvik etmeyi, terhib ise yanlış ve günah olarak nitelendirdiği söz ve davranışlardan sakındırmayı ifade eder. Bu iki yöntemin birlikte kullanılması, muhatapların ikna edilmesini ve eğitimin daha etkili olmasını sağlar.
Allah Resulü (s.a.v.), eğitim sürecinde nasihate önem vermiştir. Bu durum, Peygamberimizin eğitim yönteminin hangi özelliğini gösterir?
A) Dini ve ahlaki konuların özlü bir şekilde anlatılması
B) Dinî emir ve yasakların açıklanması
C) Müminlerin iyiliği ve mutluluğu için yapılan uyarılar
D) Dinî meselelerde yapılan müzakereler
E) Dini konularda yapılan tartışmalar
Nasihat, bir kimseye iyiliği ve doğruyu öğretmek, onu yanlıştan sakındırmak, ona öğüt vermek demektir. Peygamberimiz, ashabına nasihat ederek onları eğitmeyi amaçlamıştır.
Peygamberimizin eğitim yöntemlerinden biri de sohbet etmekti. Buna göre sohbet;
A) Kişilerin bir araya gelerek belirli bir konu hakkında konuşması
B) Dinî konuların karşılıklı olarak tartışılması
C) Dinî konulardaki soruların cevaplandırılması
D) Dinî emir ve yasakların açıklanması
E) Müminlerin iyiliği ve mutluluğu için yapılan uyarılar
Sohbet, iki veya daha fazla kişinin bir araya gelerek belirli bir konu hakkında konuşması demektir. Peygamberimiz, ashabıyla sık sık sohbet ederek onları eğitmeyi amaçlamıştır.
Peygamberimizin eğitim yöntemlerinden biri de soru sormaktı. Buna göre soru sormak;
A) Kişilerin bir konudaki bilgisini ölçmek için kullanılan bir yöntemdir.
B) Bir konudaki farklı görüşleri ortaya çıkarmak için kullanılan bir yöntemdir.
C) Bir konuyu daha iyi anlamanın ve öğrenmenin bir yoludur.
D) Kişilerin düşüncelerini ve duygularını ifade etmesini sağlayan bir yöntemdir.
E) Kişilerin bir konudaki yanlışlarını düzeltmek için kullanılan bir yöntemdir.
Soru sormak, bir konuyu daha iyi anlamanın ve öğrenmenin bir yoludur. Peygamberimiz, ashabına soru sorarak onları eğitmeyi amaçlamıştır.
Peygamberimizin eğitim yöntemlerinden biri de vaaz etmekti. Buna göre vaaz;
A) Bir topluluğa dinî konular hakkında yapılan konuşmadır.
B) Bir topluluğa ahlaki kurallar hakkında yapılan konuşmadır.
C) Bir topluluğa toplumsal meseleler hakkında yapılan konuşmadır.
D) Bir topluluğa siyasi konular hakkında yapılan konuşmadır.
E) Bir topluluğa bilimsel konular hakkında yapılan konuşmadır.
Vaaz, bir topluluğa dinî konular hakkında yapılan konuşma demektir. Peygamberimiz, ashabına vaaz ederek onları eğitmeyi amaçlamıştır.
Peygamberimizin eğitim yöntemlerinden biri de takdir etmekti. Buna göre takdir etmek;
A) Bir kimsenin iyi davranışlarını övmek ve teşvik etmektir.
B) Bir kimsenin kötü davranışlarını görmezden gelmektir.
C) Bir kimsenin iyi davranışlarını eleştirmektir.
D) Bir kimsenin kötü davranışlarını cezalandırmaktır.
E) Bir kimsenin iyi davranışlarını görmezden gelmektir.
Takdir etmek, bir kimsenin iyi davranışlarını övmek ve teşvik etmek demektir.
Hz. Peygamber döneminde eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yürütüldüğü yerler arasında aşağıdakilerden hangisi yoktur?
A) Mescit
B) Suffe
C) Erkam b. Ebi'l Erkam'ın evi
D) Medine'deki evler
E) Mekke'deki evler
Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yürütüldüğü yerler arasında Mekke'deki evler yer almamaktadır.
Hz. Peygamber, Mescid-i Nebi'nin inşa edilmesini neden önemsiyordu?
A) Mescid-i Nebi'yi ibadet için değil, eğitim ve öğretim faaliyetleri için inşa etmek istiyordu.
B) Mescid-i Nebi'yi Müslümanların bir araya geldiği bir merkez haline getirmek istiyordu.
C) Mescid-i Nebi'yi Mekke'deki Kabe'ye rakip olarak inşa etmek istiyordu.
D) Mescid-i Nebi'yi Müslümanların bir savunma merkezi olarak inşa etmek istiyordu.
E) Mescid-i Nebi'yi Müslümanların sosyal ve ekonomik faaliyetleri için inşa etmek istiyordu.
Hz. Peygamber, Mescid-i Nebi'yi ibadet için değil, eğitim ve öğretim faaliyetleri için inşa etmek istiyordu. Ayrıca, Mescid-i Nebi'yi Müslümanların bir araya geldiği bir merkez haline getirmek istiyordu.
"Suffe" kelimesinin anlamı nedir?
A) Mescidin etrafındaki odalar
B) Mescidin girişindeki odalar
C) Mescidin içerisindeki odalar
D) Mescidin dışındaki odalar
E) Mescidin çatısındaki odalar
Suffe, Mescidin etrafındaki odalar anlamına gelir.
Hz. Âişe, hangi alandaki bilgisiyle öne çıkmıştır?
A) Hadis B) Tefsir C) Fıkıh D) Tarih E) Şiir
Hz. Âişe, hadis, tefsir, fıkıh, tarih ve şiir alanlarında bilgi sahibiydi. Bu alanlarda rivayet ettiği hadis sayısı 2210'dur.
Hz. Âişe, hangi konuda hadis rivayet etmez?
A) Kur'an'ın nüzul sebepleri
B) Hz. Peygamber'in sünneti
C) Hz. Peygamber'in vasıfları
D) Hz. Peygamber'in yaptığı savaşlar
E) Hz. Peygamber'in yaptığı anlaşmalar
Hz. Âişe, Hz. Peygamber'in yaptığı anlaşmalar konusunda hadis rivayet etmemiştir.
Hz. Peygamber (s.a.v.), “Kim ilim öğrenmek için bir yola girerse Allah, o kişiye cennetin yolunu kolaylaştırır.” buyurmuştur. Bu hadisten hareketle, ilim öğrenmenin önemi ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) İlim öğrenmek, Allah’ın rızasını kazanmanın bir yoludur.
B) İlim öğrenmek, insanın kendini geliştirmesine ve ilerlemesine yardımcı olur.
C) İlim öğrenmek, kişinin dünya ve ahiret mutluluğunu elde etmesine katkı sağlar.
D) İlim öğrenmek, kişinin maddi kazanç elde etmesine yardımcı olur.
E) İlim öğrenmek, kişinin topluma faydalı olmasına vesile olur.
Hadiste, ilim öğrenmenin Allah’ın rızasını kazanmaya, insanı geliştirmeye, dünya ve ahiret mutluluğuna eriştirmeye ve topluma faydalı olmaya vesile olduğu belirtilmiştir. Ancak hadiste ilim öğrenmenin maddi kazanç elde etmeye vesile olduğu yönünde bir ifade bulunmamaktadır.
Hz. Peygamber (s.a.v.), “Ya öğreten ya öğrenen ya dinleyen veya ilmi seven ol, beşincisi olma, helak olursun.” buyurmuştur. Bu hadisten hareketle, ilim öğrenmenin toplum için önemi ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) İlim öğrenmek, toplumu bilgili ve donanımlı bireylerle donatır.
B) İlim öğrenmek, toplumda birlik ve beraberliği güçlendirir.
C) İlim öğrenmek, toplumda adalet ve hakkaniyeti yaygınlaştırır.
D) İlim öğrenmek, toplumda huzur ve refahı artırır.
E) İlim öğrenmek, toplumda çatışma ve anlaşmazlıkları önler.
Hadiste, ilim öğrenmenin toplumu bilgili ve donanımlı bireylerle donatacağı, birlik ve beraberliği güçlendireceği, adalet ve hakkaniyeti yaygınlaştıracağı, huzur ve refahı artıracağı belirtilmiştir. Ancak hadiste ilim öğrenmenin toplumda çatışma ve anlaşmazlıkları önleyeceği yönünde bir ifade bulunmamaktadır.
Hz. Peygamber (s.a.v.), “İlim Çin’de de olsa gidin ve öğrenin.” buyurmuştur. Bu hadisten hareketle, ilim öğrenmenin hangi özelliğine vurgu yapılmaktadır?
A) İlim öğrenmenin her zaman ve her yerde mümkün olduğuna
B) İlim öğrenmenin zor ve meşakkatli bir süreç olduğuna
C) İlim öğrenmenin paha biçilmez bir değer olduğuna
D) İlim öğrenmenin sadece Müslümanlara özgü bir değer olduğuna
E) İlim öğrenmenin sadece erkeklere özgü bir değer olduğuna
Hadiste, ilim öğrenmenin her zaman ve her yerde mümkün olduğuna vurgu yapılmaktadır. Bu, ilim öğrenmenin önemini ve değerini vurgulamaktadır.
Hz. Peygamber (s.a.v.), “Kendisine faydası olmayan ilimden Allah’a sığınırım.” buyurmuştur. Bu hadisten hareketle, ilim öğrenmenin hangi özelliğine vurgu yapılmaktadır?
A) İlim öğrenmenin faydalı olması gerektiğine
B) İlim öğrenmenin kolay ve rahat bir süreç olduğuna
C) İlim öğrenmenin sadece Müslümanlara özgü bir değer olduğuna
D) İlim öğrenmenin sadece erkeklere özgü bir değer olduğuna
E) İlim öğrenmenin sadece erkeklere özgü bir değer olduğuna
Hadiste, ilim öğrenmenin faydalı olması gerektiğine vurgu yapılmaktadır. Bu, ilim öğrenmenin amacının sadece bilgi sahibi olmak değil, aynı zamanda bu bilgiyi uygulamak ve faydalı olmak olduğu anlamına gelmektedir.
11.1.2. Peygamberlerin görevlerini kavrar.
11.1.3. Hz. Peygamber'in eğitim faaliyetlerini kavrar.
11.1.3. Hz. Peygamber'in eğitim faaliyetlerini kavrar.
11.1.3. Hz. Peygamber'in eğitim faaliyetlerini kavrar.
11. Sınıf Peygamberimizin Hayatı / 2. Ünite / 2.3.2. Peygamberimizin Eğitim Yöntemleri
11. Sınıf Peygamberimizin Hayatı / 2. Ünite / 2.3.2. Peygamberimizin Eğitim Yöntemleri
11. Sınıf Peygamberimizin Hayatı / 2. Ünite / 2.3.2. Peygamberimizin Eğitim Yöntemleri
11. Sınıf Peygamberimizin Hayatı / 2. Ünite / 2.3.2. Peygamberimizin Eğitim Yöntemleri
Peygamberimizin eğitim yöntemlerini kavrar.
Peygamberimizin eğitim yöntemlerini kavrar.
Peygamberimizin eğitim yöntemlerini kavrar.
Peygamberimizin eğitim yöntemlerini kavrar.
Asr-ı Saadette eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yürütüldüğü yerleri açıklar.
Asr-ı Saadette eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yürütüldüğü mekânları açıklar.
Asr-ı Saadette eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yürütüldüğü mekânları açıklar.
Hz. Âişe'nin eğitim ve öğretimdeki rolünü açıklar.
Peygamberimizin ilim öğrenmeye verdiği önemi kavrar.
Peygamberimizin ilim öğrenmenin toplum için önemini kavrar.
Peygamberimizin ilim öğrenmenin önemini ve değerini kavrar.
etiketlerini kapsamaktadır.Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 11.Sınıf Peygamberimizin Hayatı dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.