Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 9.Sınıf 1.Dönem 1.Yazılı 2021 sınavı 9.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 28 sorudan oluşmaktadır.
İyilik, yüzlerinizi doğu ve batı taraflarına çevirmeniz(den ibaret) değildir. Asıl iyilik, Allah’a, ahiret gününe, meleklere, kitap ve peygamberlere iman edenlerin; mala olan sevgilerine rağmen, onu yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışa, (ihtiyacından dolayı) isteyene ve (özgürlükleri için) kölelere verenlerin; namazı dosdoğru kılan, zekâtı veren, antlaşma yaptıklarında sözlerini yerine getirenlerin ve zorda, hastalıkta ve savaşın kızıştığı zamanlarda (direnip) sabredenlerin tutum ve davranışlarıdır. İşte bunlar, doğru olanlardır. İşte bunlar, Allah’a karşı gelmekten sakınanların ta kendileridir.”Bakara177
Yukarıdaki ayette Allaha göre iyilik,(CENNETE GİREBİLMENİN Allah’ın sevgisine ulaşabilmenin) ÖNEM SIRASINA GÖRE aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ahlak-İman-İbadet
B) İman-Ahlak- İbadet
C) İbadet-Ahlak-İman
D) Kalp temizliği-Namaz-Allaha iman
E) İman-İbadet-Ahlak
I. İnanç bir ışık, ibadet o ışığın koruyucusudur.
II. İnanç ekilen bir tohum, ibadet o tohumun ürün verinceye kadarki mücadelesidir.
III. İman edipte ibadet etmemek; tarlayı sürüp de ekmemek demektir
IV. Bir ağaç örneğinde olduğu gibi; Ağacın kökü iman, ağacın dalı ve meyveleri ibadetlerdir
Yukarıda iman-ibadet ilişkisine verilen örneklerden kaçı doğrudur?
A) 4 B) 3 C) 2 D) 1 E) Hiçbiri
Aşağıdakilerden hangisi, evrenin niteliği ve yapısı hakkında gözlemlere dayanarak düşünme sonucunda elde edilen bilgi türüdür?
A) Dini Bilgi B) Bilimsel Bilgi
C) Felsefi Bilgi D) Teknik Bilgi
E) Sanat Bilgisi
İnsanın bilgiye ulaşmasının çeşitli süreçleri bulunmaktadır. Ancak onun bilgiye asıl ulaşmasını sağlayan sahip olduğu bir güçtür.
İnsandaki bu güç aşağıdakilerden hangisidir?
A) Duyu B) Hayal C) Sezgi D) Akıl E) Vehim
I. Yalan
üzerinde birleşmesi mümkün olmayan bir topluluk tarafından
nakledilmiş olması.
II. Nakledenlerin sayısında azalmanın
olmaması.
III. Olayı/haberi nakledenlerin görmüş-duymuş
olması.
Yukarıda bahsedilen haber çeşidi aşağıdakilerden hangisidir?
A)
Mütevatir Haber B)
Gercek Haber
C)
Yalan Haber D)
Meşhur Haber
E) Garip
Haber
• “Allah, sizi analarınızın karnından, siz hiçbir şey bilmez durumda iken çıkardı. Şükredesiniz diye size kulaklar, gözler ve kalpler verdi.”(Nahl suresi, 78. ayet
• “Bu (Kur’an), kendisinde şüphe olmayan kitaptır. Allah’a karşı gelmekten sakınanlar için yol göstericidir.”(Bakara suresi, 2. ayet)
Verilen ayetlerde;
I. selim akıl,
II. doğru haber,
III. salim duyular
bilgi kaynaklarından hangilerine yer verilmiştir?
A) Yalnız I. B) I ve II. C) I ve III.
D) II ve III. E) I, II ve III.
Bir adam: Yâ Resûlallah, cennete girmeme sebep olacak ve beni
cehennemden uzaklaştıracak bir amel söyle, dedi. Resûlullah :
Allah’a ibadet et ve O’na hiçbir şeyi ortak koşma, namaz kıl,
zekât ver, akrabalık ilişkilerini gözet, buyurdu.”
Bu hadis aşağıdaki konuların hangisine örnek olabilir?
A) İman bilgi ilişkisi B) İman ikrar ilişkisi
C) İman amel ilişkisi D) İman ihlas ilişkisi
E) İman tasdik ilişkisi
"Dokuzuncu Sınıfta Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde öğretmen Ekrem Sevil öğrencilerine: Bir resim, ressamın; bir bina, ustasının varlığını gösterir. Çünkü resmin ya da binanın varlığı tesadüflerle açıklanamaz. Örneğin okul binamızın bir yapıcısı olmadan tesadüfen kendiliğinden oluştuğunu düşünebilir miyiz? Maddenin aklı olmadığına göre bu dizaynı kendi kendine yapamaz. Dizaynı-düzeni-programı akıllı birisi yapması gerekir.” diyerek neyi anlatmaya çalışmıştır?
A) Bina ve resim tekniklerini
B) Öğrencilerini resme ilgilerini çekmek
C) Din kültürü dersi ile resim dersi arasında bağ kurmaya çalışmıştır
D) Allah’ın varlığına örnek vermektedir.
E) Öğretmenin resme olan ilgisini vurgulamak
Allah’ın kendisini her zaman ve her yerde görüp gözettiğine inanan bir insanın aşağıdakilerden hangisini yapması doğru olmaz?
A) İhtiyacı olanlara yardımcı olması
B) Allah’ın yasak ettiği şeyleri yapmaktan sakınması
C) Görev ve sorumluluk bilinciyle yaşamını sürdürmesi
D) İnsanların kendisini görmediğini durumlarda günah işlemesi
E) Duygu, düşünce ve davranışlarında hep Allah’ın rızasını gözetmesi
Aşağıdakilerden hangisi Şirk inancına bir örnek değildir?
A) Bir kişinin kendisinin her şeyi bildiğini ifade etmesi
B) Paranın en yüce değer olduğuna inanması
C) Materyalizm ’deki gibi Maddenin, Tanrı gibi ezeli (başlangıcının olmaması) olduğuna inanması
D) Dedikodu yapması
E) Allah vardır fakat şifayı, başarıyı zenginliği başka varlıkların (insan, türbe, yatır, ağaç, boncuk v.b.) yarattığına inanması
Aşağıda verilen bilgilerden hangisi doğru değildir?
A) İman konusunda bilgi sahibi olmak iman etmek için yeterlidir.
B) İman, kalp ile tasdik etmedikçe gerçekleşmez.
C) İmanın temeli tevhiddir.
D) İman yalnız bilgiden oluşmaz.
E) İslam dini hakkında bilgi sahibi olup kitap yazan bir çok gayrimüslim vardır.
Kelime anlamı olarak; inanılan şeyler, dini inançlar, gönülden bağlanılan düğüm atmışçasına kesinlikle inanılan şeyler anlamına gelen kavram aşağıdakilerden hangisidir?
A) Akaid B) İman C) İslam D) İnanç E) Tehvid
Bir şeyin hakkında duyularımızla bizzat elde ettiğimiz kesin bilgiye ....................... denir.
Yukarıda verilen boşluğa hangisi getirilmelidir?
A) İlme'l yakin B) Hakka'l yakin
C) Ayne'l yakin D) Aklen yakin
E) Kitabe'l yakin
Bir şey hakkında habere dayalı olarak bize ulaşan kesin bilgiye ....................... denir.
Yukarıda verilen boşluğa hangisi getirilmelidir?
A) İlme'l yakin B) Hakka'l yakin
C) Ayne'l yakin D) Aklen yakin
E) Kitabe'l yakin
Bir şeyi bizzat yaşayarak elde ettiğimiz kesin bilgiye ....................... denir.
Yukarıda verilen boşluğa hangisi getirilmelidir?
A) İlme'l yakin B) Hakka'l yakin
C) Ayne'l yakin D) Aklen yakin
E) Kitabe'l yakin
I. İslam, hayatın her anında doğru bilginin yol gösterici olmasını ister.
II. Doğru bilgi içinde şüphe barındırmayan gerçeğe tam uygun bilgidir.
III. Kuran'da bildirilen bilgilerin hepsi doğru ve kesindir.
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?
A) I ve II B) II ve III
C) I ve III D) Yalnız III
E) I, II ve III
I. Akıl, insanları diğer canlılardan ayırır.
II. Akıl sebep sonuç ilişkisi içerisinde mevcut verilerden hareketle muhakeme eder.
III. Akıl bilgileri analiz eder ancak yeni bilgi üretemez.
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?
A) Yalnız I B) Yalnız III
C) I ve II D) I ve III
E) I, II ve III
Aşağıdakilerden hangisi abdesti bozan durumlardan biri değildir?
A) Uyumak
B) Bayılmak
C) Büyük veya küçük tuvalet ihtiyacını gidermek.
D) Vücuda sıvı alınması.
E) Yellenmek
I. Her sabah el yüz yıkanmalıdır.
II. Yemeklerden önce ve sonra eller yıkanmalıdır.
III. Ayda en az bir kez gusül abdesti alınmalıdır.
Yukarıda verilen ifadelerden hangisi veya hangileri yanlıştır?
A) Yalnız I B) Yalnız III C) I ve III
D) II ve III E) I ve II
Dinimizde temizlik ile ilgili aşağıda verilenlerden hangisi veya hangileri doğru değildir?
A) Temizlik imandandır görüşü benimsenmiştir.
B) Allah temiz kullarını sevmektedir.
C) Dinimizde temizlik hem maddi hem manevi olarak alınır.
D) Temizlik ibadetlerle birleşiktir.
E) Hacca gidildiğinde abdestli olmak manevi temizliğe örnektir.
Aşağıda verilen ifadelerden hangisi doğru değildir?
A) İbadet etmek insanın yaratılışının temel amacıdır.
B) Allah insanın dünyada rahat yaşaması için bir düzen kurmuştur.
C) İnsanlar Allah'a verdikleri nimetlerden dolayı ibadet etmelidirler.
D) Allah insanı yaratıp kendi başına bırakmıştır.
E) İnsan iradesi ve aklı olan bir varlık olarak Allah'ı tanıyıp ibadet etmelidir.
İslam dinine göre kişinin kendisine, ailesine ve topluma karşı yaptığı güzel iş ve eylemlere ne denir?
A) İbadet B) İman C) Salih amel
D) Tasavvuf E) Takva
* Namaz kılmak
* Hacca gitmek
* Anne babaya iyi davranmak
* Büyüklere saygılı olmak
* Oruç tutmak
Yukarıda verilenlerden kaç tanesi ibadet kapsamındadır?
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 E) 5
I. Allah'tan başkasına ibadet yapılmaz.
II. İbadetlerde Allah'ın rızası aranmalıdır.
III. İbadetler tam ve zamanında yapılmalıdır.
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?
A) I ve II B) II ve III C) I ve III
D) Yalnız III E) I, II ve III
Aşağıda verilen ibadetlerden hangisi farz değildir?
A) Zekat vermek B) Bayram namazı kılmak
C) Hacca gitmek D) Namaz kılmak
E) Cuma namazı kılmak
Farz kadar açık ve kesin olmayan ancak yapılması istenen yükümlülükler hangi kavra ile açıklanır?
A) Vacip B) Farz C) Sünnet
D) Farz-ı Ayn E) Nafile
I. Farz
II. Vacip
III. Sünnet
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri ibadetin nitelikleri arasında gösterilebilir?
A) Yalnız I B) Yalnız II C) I ve II
D) I ve III E) I, II ve III
Sözlük anlamı ile boyun eğme, saygı duyma, itaat etme anlamına gelen kavram hangisidir?
A) İbadet B) İman C) Dua
D) Tevfik E) Taasuf
İyilik, yüzlerinizi doğu ve batı taraflarına çevirmeniz(den ibaret) değildir. Asıl iyilik, Allah’a, ahiret gününe, meleklere, kitap ve peygamberlere iman edenlerin; mala olan sevgilerine rağmen, onu yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışa, (ihtiyacından dolayı) isteyene ve (özgürlükleri için) kölelere verenlerin; namazı dosdoğru kılan, zekâtı veren, antlaşma yaptıklarında sözlerini yerine getirenlerin ve zorda, hastalıkta ve savaşın kızıştığı zamanlarda (direnip) sabredenlerin tutum ve davranışlarıdır. İşte bunlar, doğru olanlardır. İşte bunlar, Allah’a karşı gelmekten sakınanların ta kendileridir.”Bakara177
Yukarıdaki ayette Allaha göre iyilik,(CENNETE GİREBİLMENİN Allah’ın sevgisine ulaşabilmenin) ÖNEM SIRASINA GÖRE aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ahlak-İman-İbadet
B) İman-Ahlak- İbadet
C) İbadet-Ahlak-İman
D) Kalp temizliği-Namaz-Allaha iman
E) İman-İbadet-Ahlak
Yukarıdaki ayette Allah'a göre iyilik, öncelik sırasına göre şu şekildedir: İman, ahlak ve ibadet. Ayette belirtilen özelliklerle birlikte Allah'a iman etmek, doğru ahlaka sahip olmak ve ibadetleri yerine getirmek, cennete girebilmek ve Allah'ın sevgisine ulaşmak için önemli adımlardır.
I. İnanç bir ışık, ibadet o ışığın koruyucusudur.
II. İnanç ekilen bir tohum, ibadet o tohumun ürün verinceye kadarki mücadelesidir.
III. İman edipte ibadet etmemek; tarlayı sürüp de ekmemek demektir
IV. Bir ağaç örneğinde olduğu gibi; Ağacın kökü iman, ağacın dalı ve meyveleri ibadetlerdir
Yukarıda iman-ibadet ilişkisine verilen örneklerden kaçı doğrudur?
A) 4 B) 3 C) 2 D) 1 E) Hiçbiri
Aşağıdakilerden hangisi, evrenin niteliği ve yapısı hakkında gözlemlere dayanarak düşünme sonucunda elde edilen bilgi türüdür?
A) Dini Bilgi B) Bilimsel Bilgi
C) Felsefi Bilgi D) Teknik Bilgi
E) Sanat Bilgisi
Bu sorunun cevabı B) Bilimsel Bilgi'dir. Bilimsel bilgi, evrenin niteliği ve yapısı hakkında gözlemlere, deneylere ve test edilebilir verilere dayanarak elde edilen objektif ve doğrulanabilir bilgi türünü ifade eder. Bilimsel yöntem, sistematik ve mantıklı bir şekilde veri toplama, analiz etme, hipotez kurma ve deneylerle doğrulama süreçlerini içerir. Bilimsel bilgi, tarafsız ve nesnel bir şekilde elde edildiği için evrenin yapı ve niteliği hakkında en güvenilir bilgi kaynağıdır.
İnsanın bilgiye ulaşmasının çeşitli süreçleri bulunmaktadır. Ancak onun bilgiye asıl ulaşmasını sağlayan sahip olduğu bir güçtür.
İnsandaki bu güç aşağıdakilerden hangisidir?
A) Duyu B) Hayal C) Sezgi D) Akıl E) Vehim
İnsanın bilgiye ulaşmasını sağlayan güç "Akıl"dır. Akıl, insanın düşünme, anlama, çıkarım yapma ve mantıklı sonuçlar çıkarma yeteneğini ifade eder.
I. Yalan
üzerinde birleşmesi mümkün olmayan bir topluluk tarafından
nakledilmiş olması.
II. Nakledenlerin sayısında azalmanın
olmaması.
III. Olayı/haberi nakledenlerin görmüş-duymuş
olması.
Yukarıda bahsedilen haber çeşidi aşağıdakilerden hangisidir?
A)
Mütevatir Haber B)
Gercek Haber
C)
Yalan Haber D)
Meşhur Haber
E) Garip
Haber
Bu sorunun cevabı A) Mütevatir Haber'dir. Mütevatir haber, nakledenlerin sayısında azalmanın olmaması, olayı veya haberi nakledenlerin görmüş veya duymuş olması gibi özellikleri taşıyan ve üzerinde birleşmesi mümkün olmayan bir topluluk tarafından aktarılan haber çeşidini ifade eder. Bu tür haberlerde nakledenlerin sayısı ve niteliği güvenilirliği artırır ve haberin doğruluğu daha sağlam temellere dayanır.
• “Allah, sizi analarınızın karnından, siz hiçbir şey bilmez durumda iken çıkardı. Şükredesiniz diye size kulaklar, gözler ve kalpler verdi.”(Nahl suresi, 78. ayet
• “Bu (Kur’an), kendisinde şüphe olmayan kitaptır. Allah’a karşı gelmekten sakınanlar için yol göstericidir.”(Bakara suresi, 2. ayet)
Verilen ayetlerde;
I. selim akıl,
II. doğru haber,
III. salim duyular
bilgi kaynaklarından hangilerine yer verilmiştir?
A) Yalnız I. B) I ve II. C) I ve III.
D) II ve III. E) I, II ve III.
Cevap Anahtarı: C. Verilen ayetlerde, selim akıl (I), doğru haber (II) ve salim duyular (III) bilgi kaynaklarına yer verilmiştir. Ayetlerde Allah'ın insanlara kulaklar, gözler ve kalpler verdiği belirtiliyor, bu da insanların doğru duyularına ve akıllarına dayalı olarak bilgi edinmelerinin vurgulanması anlamına gelmektedir.
Bir adam: Yâ Resûlallah, cennete girmeme sebep olacak ve beni
cehennemden uzaklaştıracak bir amel söyle, dedi. Resûlullah :
Allah’a ibadet et ve O’na hiçbir şeyi ortak koşma, namaz kıl,
zekât ver, akrabalık ilişkilerini gözet, buyurdu.”
Bu hadis aşağıdaki konuların hangisine örnek olabilir?
A) İman bilgi ilişkisi B) İman ikrar ilişkisi
C) İman amel ilişkisi D) İman ihlas ilişkisi
E) İman tasdik ilişkisi
Bu sorunun cevabı C) İman amel ilişkisi'dir. Bu hadis, iman ile amel arasındaki ilişkiyi vurgulamaktadır. Hadiste, cennete girmenin ve cehennemden uzaklaşmanın yolu olarak Allah'a ibadet etmek, namaz kılmak, zekât vermek ve akrabalık ilişkilerini gözetmek gibi ameller gösterilir. Bu durum, imanın amellerle birleştiği ve inançla birlikte doğru davranışların da önemli olduğu iman amel ilişkisini açıkça ifade eder.
"Dokuzuncu Sınıfta Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde öğretmen Ekrem Sevil öğrencilerine: Bir resim, ressamın; bir bina, ustasının varlığını gösterir. Çünkü resmin ya da binanın varlığı tesadüflerle açıklanamaz. Örneğin okul binamızın bir yapıcısı olmadan tesadüfen kendiliğinden oluştuğunu düşünebilir miyiz? Maddenin aklı olmadığına göre bu dizaynı kendi kendine yapamaz. Dizaynı-düzeni-programı akıllı birisi yapması gerekir.” diyerek neyi anlatmaya çalışmıştır?
A) Bina ve resim tekniklerini
B) Öğrencilerini resme ilgilerini çekmek
C) Din kültürü dersi ile resim dersi arasında bağ kurmaya çalışmıştır
D) Allah’ın varlığına örnek vermektedir.
E) Öğretmenin resme olan ilgisini vurgulamak
Allah’ın kendisini her zaman ve her yerde görüp gözettiğine inanan bir insanın aşağıdakilerden hangisini yapması doğru olmaz?
A) İhtiyacı olanlara yardımcı olması
B) Allah’ın yasak ettiği şeyleri yapmaktan sakınması
C) Görev ve sorumluluk bilinciyle yaşamını sürdürmesi
D) İnsanların kendisini görmediğini durumlarda günah işlemesi
E) Duygu, düşünce ve davranışlarında hep Allah’ın rızasını gözetmesi
Soruda, "Allah’ın kendisini her zaman ve her yerde görüp gözettiğine inanan bir insanın aşağıdakilerden hangisini yapması doğru olmaz?" şeklinde bir soru sorulmaktadır. Bu soruya göre, insanın Allah'ın her zaman ve her yerde kendisini gördüğüne inanması durumunda, günah işlememesi gerektiği anlatılmaktadır. Ancak seçenekler arasında, "İnsanların kendisini görmediğini durumlarda günah işlemesi" seçeneği bu ilkeye uygun değildir. Çünkü inancına göre insan, her zaman ve her yerde Allah'ın gözetimi altındadır ve bu nedenle de günah işlememelidir. Diğer seçeneklerde ise Allah'ın rızasını gözetmek, yardımcı olmak, yasak ettiği şeylerden sakınmak gibi doğru davranışlar vurgulanmaktadır. Dolayısıyla, "İnsanların kendisini görmediği durumlarda günah işlemesi" seçeneği doğru cevaptır.
Aşağıdakilerden hangisi Şirk inancına bir örnek değildir?
A) Bir kişinin kendisinin her şeyi bildiğini ifade etmesi
B) Paranın en yüce değer olduğuna inanması
C) Materyalizm ’deki gibi Maddenin, Tanrı gibi ezeli (başlangıcının olmaması) olduğuna inanması
D) Dedikodu yapması
E) Allah vardır fakat şifayı, başarıyı zenginliği başka varlıkların (insan, türbe, yatır, ağaç, boncuk v.b.) yarattığına inanması
Aşağıda verilen bilgilerden hangisi doğru değildir?
A) İman konusunda bilgi sahibi olmak iman etmek için yeterlidir.
B) İman, kalp ile tasdik etmedikçe gerçekleşmez.
C) İmanın temeli tevhiddir.
D) İman yalnız bilgiden oluşmaz.
E) İslam dini hakkında bilgi sahibi olup kitap yazan bir çok gayrimüslim vardır.
Soruda, "Aşağıda verilen bilgilerden hangisi doğru değildir?" şeklinde bir soru sorulmaktadır. Doğru cevap seçeneği, verilen bilgiler arasında yanlış olanı ifade eder. Seçenekler arasında yer alan "A) İman konusunda bilgi sahibi olmak iman etmek için yeterlidir." ifadesi yanlıştır, çünkü iman sadece bilgi sahibi olmakla değil, kalp ile tasdik etmekle gerçekleşir. İman, bir inanç durumunu ifade eder ve sadece bilgi ile sınırlı değildir. Diğer seçenekler ise doğru bilgileri içermektedir.
Kelime anlamı olarak; inanılan şeyler, dini inançlar, gönülden bağlanılan düğüm atmışçasına kesinlikle inanılan şeyler anlamına gelen kavram aşağıdakilerden hangisidir?
A) Akaid B) İman C) İslam D) İnanç E) Tehvid
Cevap Anahtarı: B. Soruda verilen açıklamaya göre doğru kavramın seçilmesi istenmektedir. Açıklamada bahsedilen kelime anlamı "inanılan şeyler, dini inançlar, gönülden bağlanılan düğüm atmışçasına kesinlikle inanılan şeyler" ifadesini en iyi ifade eden kavram "İman" kavramıdır.
Bir şeyin hakkında duyularımızla bizzat elde ettiğimiz kesin bilgiye ....................... denir.
Yukarıda verilen boşluğa hangisi getirilmelidir?
A) İlme'l yakin B) Hakka'l yakin
C) Ayne'l yakin D) Aklen yakin
E) Kitabe'l yakin
Bu sorunun cevabı C) Ayne'l yakin olarak verilebilir. Ayne'l yakin terimi, Arapça kökenli bir ifade olup, "gözle görülen kesin bilgi" anlamına gelir. Bu terim, duyusal gözlem yoluyla elde edilen ve kişinin kendi deneyimleriyle doğruladığı kesin bilgiyi ifade eder.
Bir şey hakkında habere dayalı olarak bize ulaşan kesin bilgiye ....................... denir.
Yukarıda verilen boşluğa hangisi getirilmelidir?
A) İlme'l yakin B) Hakka'l yakin
C) Ayne'l yakin D) Aklen yakin
E) Kitabe'l yakin
Bu sorunun cevabı A) İlme'l yakin olarak verilebilir. İlme'l yakin terimi, Arapça kökenli bir ifade olup, "ilim yoluyla elde edilen kesin bilgi" anlamına gelir. Bu terim, bir konu hakkında deliller ve kanıtlarla elde edilen kesin bilgiyi ifade eder.
Bir şeyi bizzat yaşayarak elde ettiğimiz kesin bilgiye ....................... denir.
Yukarıda verilen boşluğa hangisi getirilmelidir?
A) İlme'l yakin B) Hakka'l yakin
C) Ayne'l yakin D) Aklen yakin
E) Kitabe'l yakin
Doğru cevap B) Hakka'l yakin olmalı. "Hakka'l yakin," bir şeyi bizzat yaşayarak veya doğrudan deneyimleyerek elde ettiğimiz kesin bilgiyi ifade eder.
I. İslam, hayatın her anında doğru bilginin yol gösterici olmasını ister.
II. Doğru bilgi içinde şüphe barındırmayan gerçeğe tam uygun bilgidir.
III. Kuran'da bildirilen bilgilerin hepsi doğru ve kesindir.
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?
A) I ve II B) II ve III
C) I ve III D) Yalnız III
E) I, II ve III
Sorunun cevap anahtarı E olmalıdır.
I. Akıl, insanları diğer canlılardan ayırır.
II. Akıl sebep sonuç ilişkisi içerisinde mevcut verilerden hareketle muhakeme eder.
III. Akıl bilgileri analiz eder ancak yeni bilgi üretemez.
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?
A) Yalnız I B) Yalnız III
C) I ve II D) I ve III
E) I, II ve III
İlk ifade doğru olarak, akıl insanları diğer canlılardan ayıran önemli bir özelliktir. İkinci ifade de doğru olarak, akıl sebep-sonuç ilişkisi içerisinde mevcut verilerden hareketle muhakeme edebilme yeteneğini ifade eder. Ancak üçüncü ifade yanlıştır; çünkü akıl, analiz yapmanın yanı sıra yeni bilgi üretme yeteneğine de sahiptir. Bu nedenle doğru cevap C şıkkıdır.
Aşağıdakilerden hangisi abdesti bozan durumlardan biri değildir?
A) Uyumak
B) Bayılmak
C) Büyük veya küçük tuvalet ihtiyacını gidermek.
D) Vücuda sıvı alınması.
E) Yellenmek
Cevap: D) Vücuda sıvı alınması. Abdestin bozulmasına neden olan durumlar arasında vücuda sıvı alınması yer almaz. Diğer şıklar abdestin bozulmasına neden olan durumları içerir. Örneğin, büyük veya küçük tuvalet ihtiyacını gidermek, uyumak, bayılmak gibi durumlar abdesti bozar.
I. Her sabah el yüz yıkanmalıdır.
II. Yemeklerden önce ve sonra eller yıkanmalıdır.
III. Ayda en az bir kez gusül abdesti alınmalıdır.
Yukarıda verilen ifadelerden hangisi veya hangileri yanlıştır?
A) Yalnız I B) Yalnız III C) I ve III
D) II ve III E) I ve II
Cevap: B) Yalnız III. İslam'da abdest ve temizlik konusunda belirli kurallar bulunmaktadır. Her sabah el yüz yıkanmalıdır (I) ifadesi doğru bir ifadedir. Yemeklerden önce ve sonra eller yıkanmalıdır (II) ifadesi de doğru bir ifadedir. Ancak ayda en az bir kez gusül abdesti alınmalıdır (III) ifadesi yanlıştır. Gusül abdesti, cinsel ilişki, cünüplük gibi belirli durumlar sonrası alınan bir abdest çeşididir, ancak bunun belirli bir sıklıkla veya periyotla sınırlanmış bir kuralı yoktur.
Dinimizde temizlik ile ilgili aşağıda verilenlerden hangisi veya hangileri doğru değildir?
A) Temizlik imandandır görüşü benimsenmiştir.
B) Allah temiz kullarını sevmektedir.
C) Dinimizde temizlik hem maddi hem manevi olarak alınır.
D) Temizlik ibadetlerle birleşiktir.
E) Hacca gidildiğinde abdestli olmak manevi temizliğe örnektir.
Cevap: E) Hacca gidildiğinde abdestli olmak manevi temizliğe örnektir. Diğer ifadeler doğru ve dinimizde temizlikle ilgili kabul edilen prensipleri yansıtan ifadelerdir. Ancak, "Hacca gidildiğinde abdestli olmak manevi temizliğe örnektir." ifadesi yanlıştır. Hacca gitmek için abdest almak manevi temizliğe örnek değildir. Hac ibadeti için ihram giyilir ve temizlik kuralları ihrama uymak ve ihramın özel şartlarını yerine getirmekle ilgilidir. Abdest, genel bir temizlik uygulamasıdır ancak hac ibadetiyle özdeşleştirilmemiştir.
Aşağıda verilen ifadelerden hangisi doğru değildir?
A) İbadet etmek insanın yaratılışının temel amacıdır.
B) Allah insanın dünyada rahat yaşaması için bir düzen kurmuştur.
C) İnsanlar Allah'a verdikleri nimetlerden dolayı ibadet etmelidirler.
D) Allah insanı yaratıp kendi başına bırakmıştır.
E) İnsan iradesi ve aklı olan bir varlık olarak Allah'ı tanıyıp ibadet etmelidir.
Cevap Anahtarı: D. Verilen ifadelerden D seçeneği doğru değildir. Çünkü Allah insanı yaratıp kendi başına bırakmamıştır, insanın hayatını ve dünyadaki deneyimlerini yönlendiren bir düzen ve amacı vardır. Diğer ifadelerde ise insanın yaratılış amacı, Allah'ın düzeni ve nimetlere karşı ibadet etme gerekliliği vurgulanmaktadır.
İslam dinine göre kişinin kendisine, ailesine ve topluma karşı yaptığı güzel iş ve eylemlere ne denir?
A) İbadet B) İman C) Salih amel
D) Tasavvuf E) Takva
* Namaz kılmak
* Hacca gitmek
* Anne babaya iyi davranmak
* Büyüklere saygılı olmak
* Oruç tutmak
Yukarıda verilenlerden kaç tanesi ibadet kapsamındadır?
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 E) 5
Verilen ifadelerin hepsi İslam'da ibadet kapsamına giren davranışlardır. Bu nedenle doğru cevap E'dir.
I. Allah'tan başkasına ibadet yapılmaz.
II. İbadetlerde Allah'ın rızası aranmalıdır.
III. İbadetler tam ve zamanında yapılmalıdır.
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?
A) I ve II B) II ve III C) I ve III
D) Yalnız III E) I, II ve III
Aşağıda verilen ibadetlerden hangisi farz değildir?
A) Zekat vermek B) Bayram namazı kılmak
C) Hacca gitmek D) Namaz kılmak
E) Cuma namazı kılmak
Farz kadar açık ve kesin olmayan ancak yapılması istenen yükümlülükler hangi kavra ile açıklanır?
A) Vacip B) Farz C) Sünnet
D) Farz-ı Ayn E) Nafile
I. Farz
II. Vacip
III. Sünnet
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri ibadetin nitelikleri arasında gösterilebilir?
A) Yalnız I B) Yalnız II C) I ve II
D) I ve III E) I, II ve III
İbadetler İslam'da farz, vacip ve sünnet olmak üzere üç temel kategoriye ayrılır. Dolayısıyla, yukarıdaki ifadelerde yer alan I. Farz, II. Vacip ve III. Sünnet, ibadetlerin nitelikleri arasında gösterilebilir.
Sözlük anlamı ile boyun eğme, saygı duyma, itaat etme anlamına gelen kavram hangisidir?
A) İbadet B) İman C) Dua
D) Tevfik E) Taasuf
Sözlük anlamıyla "boyun eğme, saygı duyma, itaat etme" anlamına gelen kavram ibadettir. İslam'da ibadet, Allah'a yönelik saygı ve itaat ifadesidir ve çeşitli şekillerde gerçekleştirilir.
Ayette ifade edilen öncelik sırasına göre, imanın ve ahlakın önemi ile birlikte ibadetlerin de bu süreçte nasıl yer aldığını anlama.
İman-ibadet ilişkisini anlayarak, imanın ibadetlerin temelini oluşturduğunu kavrama.
Bu soru, öğrencilerin insanın bilgiye ulaşma süreçlerini ve bu süreçlerin temelini oluşturan güçleri anlama ve ayırt etme yeteneklerini ölçmeyi hedefler.
Bu soru, öğrencilerin metin analizi yapma becerilerini ve verilen bilgi kaynaklarını ayırt etme yeteneklerini ölçmeyi amaçlar.
Dini değerlere saygı gösterme ve ahlaki değerleri içselleştirme.
Dini değerlere saygı gösterme ve inançları anlama.
Dini terimleri anlama ve kullanma.
İslam inancını anlama ve açıklama.
Mantıklı düşünme ve akıl yürütme yeteneği.
Dini bilgilerin anlaşılması ve dini yaşantının temel esaslarının öğrenilmesi.
Dini bilgilerin anlaşılması ve dini yaşantının temel esaslarının öğrenilmesi.
Dini bilgilerin anlaşılması ve dinin öğretilerinin doğru bir şekilde kavranması.
İnsanın dini ve manevi değerleri anlama, değerlendirme ve yorumlama yeteneği.
İslam dininin temel kavramlarını anlama ve dini terimleri doğru bir şekilde kullanabilme yetisi.
İslam ibadetlerini tanıma ve bu ibadetlerin anlamlarını anlama yeteneği.
İslam dini temel prensiplerini anlama ve dini öğretileri doğru bir şekilde kavrama yetisi.
İslam dininin farz ibadetlerini ayırt etme ve anlama yetisi.
İslam dininde ibadet kavramlarını ve derecelendirmelerini anlama yetisi.
İbadetlerin farklı kategorilerini ve niteliklerini anlama yeteneği.
İbadet kavramını tanıma ve anlama yeteneği.
etiketlerini kapsamaktadır.Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.