Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 8.Sınıf 1.Dönem 1.Sınav Yeni Müfredat

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 8.Sınıf 1.Dönem 1.Sınav Yeni Müfredat sınavı 8.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 32 sorudan oluşmaktadır.



 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 8.Sınıf 1.Dönem 1.Sınav Yeni Müfredat CEVAPLARI

  1. Kur’an-ı Kerim’de, aile hayatından ticarete hukuktan sosyal hayata kadar yaşamın her alanında insanlar arası ilişkileri düzenleyen birçok ayet vardır. Bu ayetler Kur’an-ı Kerim’in - - - - ile ilgili bilgiler verdiğini göstermektedir. Paragrafta boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

    A) Toplumsal yasalar            B) Biyolojik yasalar
    C) Fiziksel yasalar                  D) Kimyasal yasalar

  2. Cevap: A Açıklama:Cevap: (A) Toplumsal yasalar

    Açıklama:

    Paragrafta bahsedilen ayetler, aile, ticaret, hukuk ve sosyal hayat gibi toplumsal alanlarda insanların birbirleriyle olan ilişkilerini düzenlemektedir. Bu ayetler, insanların toplumsal yaşamlarında uymaları gereken kurallar ve ilkeleri içermektedir. Bu nedenle, paragrafta boş bırakılan yere "Toplumsal yasalar" cevabı getirilmelidir.

    Diğer seçenekler, paragrafın içeriği ile ilgili değildir. Biyologyasal yasalar, canlı organizmaların yapısını ve işleyişini düzenleyen yasalardır. Fiziksel yasalar, maddenin özelliklerini ve hareketini düzenleyen yasalardır. Kimyasal yasalar, maddenin yapısındaki değişiklikleri düzenleyen yasalardır. Bu yasaların hiçbiri, insan ilişkilerini doğrudan düzenlemez.

    Özetle, Kur'an-ı Kerim'de yer alan toplumsal alanlarda insanlar arası ilişkileri düzenleyen ayetler, toplumsal yasalarla ilgili bilgiler vermektedir.

  3. “Mallarını Allah yolunda harcayıp da arkasından başa kakmayan, fakirlerin gönlünü kırmayan kimselerin Allah katında ödülleri vardır. Onlara korku yoktur ve onlar üzülmeyeceklerdir.” (Bakara suresi, 262. ayet)  Zekât ile ilgili bu ayette aşağıdaki sorulardan hangisinin cevabı vardır?

    A) Zekâtı kimler vermelidir?
    B) Zekât nelerden verilmelidir?
    C) Zekât nasıl verilmelidir?
    D) Zekât hangi oranda verilmelidir?

  4. Cevap: C Açıklama:

    Ayette zekâtın nasıl verilmesi gerektiğine dair bilgi verilmektedir. Mallarını Allah yolunda harcayıp gösteriş yapmayan, fakirlere incitmeden yardım eden kimselerin ödüllendirileceği belirtilirken, zekâtın bu şekilde verilmesinin önemi vurgulanmaktadır. Ancak ayette zekâtın ne şekilde ve hangi mallardan verileceği hakkında detaylı bir bilgi verilmemektedir.



  5. I. Başarı     
    II. Akıl     
    III. Tevekkül     
    IV. İrade
    İnsan, davranışlarından sorumlu tutulabilmesi için bunlardan hangilerine öncelikle sahip olmalıdır?

    A) I ve III.    B) II ve III.    C) I ve IV.    D) II ve IV.

  6. Cevap: D Açıklama:

    Cevap anahtarı "D) II ve IV." olmalıdır. İnsan, davranışlarından sorumlu tutulabilmesi için öncelikle akıl ve iradeye sahip olmalıdır. Akıl, doğru düşünme, mantıklı kararlar alma ve bilinçli davranma yeteneğini ifade ederken, irade ise isteklerini kontrol etme ve kendi eylemlerini yönlendirme gücüdür. Başarı ve tevekkül de insan hayatında önemli faktörlerdir, ancak sorumluluk açısından öncelikli olan akıl ve iradedir.



  7. Bir zamanlar talihi ile meşhur bir balıkçı varmış. Balığın çok az tutulduğu kıyılarda bile ne zaman balığa çıksa boş dönmez, sepetler dolusu balık getirirmiş. Bu yüzden şansı da dillere destan olmuş. Hatta halk arasında birinin ne kadar şanslı olduğunu anlatmak için bu adam örnek verilirmiş. Günün birinde balıkçı ölmüş. Cenaze için gelenler adamın evinde balık ve su ile ilgili zengin bir kütüphane olduğunu görüp hayret etmişler. Bu hikâyede vurgulanan düşünce aşağıdakilerden hangisidir?

    A) İnsan yalnızca çalışmasının karşılığını alır.
    B) Yalnızca Allah’tan yardım beklenmelidir.
    C) Her canlının rızkı Allah’ın üzerinedir.
    D) Her canlı ölümü tadacaktır.

  8. Cevap: A Açıklama:

    Hikayede vurgulanan düşünce, balıkçının başarısının arkasında çalışması ve emeği olduğudur. Balıkçının şansı olmayıp, çabası sayesinde her zaman bol miktarda balık yakalayabildiği anlatılmaktadır. Dolayısıyla, insanın yalnızca çalışmasının karşılığını alacağı vurgulanmaktadır.



  9. Evrendeki olayları Allah; fiziksel, biyolojik ve toplumsal olmak üzere birtakım yasalara bağlamıştır. Bütün varlıklar kendileri için konulmuş bu yasalara göre hareket ederler. Allah’ın kanunlarına aykırı hareket eden insanlar, doğa olaylarını
    kendileri için afet hâline dönüştürür.  Bu metinde anlatılmak istenen asıl düşünce aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Sosyal çevreye karşı duyarlı olunmalıdır.
    B) Doğal afetlere karşı önlem alınmalıdır.
    C) Evrendeki yasalara uygun davranılmalıdır.
    D) Doğaya zarar vermekten kaçınılmalıdır.

  10. Cevap: C Açıklama:

    Bu metinde anlatılmak istenen asıl düşünce, "C) Evrendeki yasalara uygun davranılmalıdır."dır. Metinde belirtiliyor ki, Allah evrendeki olayları birtakım yasalara bağlamış ve tüm varlıklar bu yasalara göre hareket etmektedir. Bu nedenle, insanlar da doğadaki yasalara uygun hareket etmeli ve Allah'ın kanunlarına aykırı davranmaktan kaçınmalıdır. Aksi takdirde, doğa olayları insanlar için afetlere dönüşebilir. Metinde vurgulanan temel düşünce, doğal yasalara saygı göstermenin ve uygun davranmanın önemidir.



  11. Sınav için çok çalıştım. Tüm konuları biliyorum. Hazırlık sorularını çözdüm. Başarılı olmamam için hiçbir sebep yok. Kesinlikle bu sınavı kazanacağım. Hiçbir şey buna engel olamaz. Bunları söyleyen bir öğrenci, aşağıdaki ayetlerden hangisine ters düşmüş olur?

    A) “İnsan için ancak çalışmasının karşılığı vardır.” (Necm suresi, 39. ayet)
    B) “Allah’ın dilemesine bağlamadıkça hiçbir şey için ‘Bunu yarın yapacağım.’ deme...”(Kehf suresi, 23-24. ayet)
    C) “...Herkes kazancına göre karşılık görür...”  (Câsiye suresi, 22. ayet)
    D) “...Ben erkek olsun kadın olsun sizden hiçbir çalışanın amelini boşa çıkarmayacağım...”  (Âl-iİmrân suresi, 195. ayet)

  12. Cevap: B Açıklama:Cevap: B)
    Açıklama: Ayetin devamı "Allah'ın dilemesine bağlamadıkça hiçbir şey için 'Bunu yarın yapacağım.' deme..." şeklindedir ve geleceğe yönelik kesin ifadelerden kaçınmamızı öğütler. Oysa öğrencinin "Kesinlikle bu sınavı kazanacağım. Hiçbir şey buna engel olamaz." sözleri geleceğe yönelik kesin bir ifade içermektedir.

  13. Bir amacı gerçekleştirmek  için elden gelen bütün çabayı gösterip, tüm tedbirleri aldıktan sonra, Allah’a güvenmeye, sonrasını Allah’a bırakmaya ne denir?

    A) Tevekkül    B) İrade   C) Kader    D) Kısmet

  14. Cevap: A Açıklama:

    Bu soruda, bir amacı gerçekleştirmek için elinden gelen bütün çabayı gösterdikten sonra Allah'a güvenmeye ve sonucu O'na bırakmaya ne denir soruluyor. Bu kavram "tevekkül" olarak adlandırılır. Tevekkül, insanın çaba gösterdiği konularda Allah'a güvenerek sonucu O'na bırakması ve O'na olan inancıyla iç huzurunu koruması anlamına gelir. İnsanlar, elinden geleni yaparlar ancak sonuçları tamamen Allah'a bağlarlar ve O'nun takdirine rıza gösterirler. Cevap Anahtarı: A) Tevekkül. Bu soruda verilen açıklamalar, "tevekkül" kavramını ifade ediyor. Tevekkül, insanın elinden gelen bütün çabayı gösterdikten sonra Allah'a güvenmeye ve sonucu O'na bırakmaya dayalı bir tutumdur. İnsanlar, herhangi bir amacı gerçekleştirmek için çaba gösterirler, ancak sonuçları Allah'a bağlarlar ve O'nun takdirine rıza gösterirler.



  15. Zekât verecek kişide aşağıdaki şartlardan hangisi aranmaz?

    A) Müslüman olmak     B) Erkek olmak              
    C) Akıllı olmak               D) Zengin olmak

  16. Cevap: B Açıklama:

    Zekât, İslam'ın beş şartından biri olan bir ibadettir. Zekât verecek kişide aranan şartlar, Müslüman olmak, akıllı olmak ve nisab miktarına sahip olmaktır. Ancak cinsiyetle ilgili bir ayrım yapılmaz, yani erkek veya kadın olmak zekât verebilmek için önemli bir şart değildir.



  17. Murat : Isıtılan metaller genleşir.
    Ayşe : Su, deniz seviyesinde ve belli basınç altında 100 C’de kaynar. Sena : Gelir dağılımının adil olduğu toplumlarda yoksulluk azalır.
    Ahmet : Güneş, sahip olduğu çekim kuvvetiyle güneş sistemindeki gezegenleri yörüngelerinde tutar.
    Evrendeki yasalarla ilgili hangi öğrencinin verdiği örnek konusu bakımından diğerlerinden farklıdır?

    A) Murat     B) Sena     C) Ayşe    D) Ahmet

  18. Cevap: Açıklama:Cevap: D)
    Açıklama: Diğer öğrenciler yerküre üzerindeki olaylara ilişkin örnekler verirken, Ahmet evrensel bir yasayı örnek olarak vermiştir.

  19. Evrendeki fiziksel, biyolojik ve toplumsal yasalarla ilgili Kur’an ayetleri incelendiğinde, yaratılıştaki ölçü ve düzenin mükemmelliğinin vurgulandığı görülmektedir.
    Bu gibi ayetler aşağıdaki kavramlardan hangisinin kapsamında değerlendirilebilir?

    A) Kader    B) İrade    C) Tevekkül    D) İlim

  20. Cevap: D Açıklama:

    Bu gibi ayetler, yaratılıştaki ölçü ve düzenin mükemmelliğine vurgu yaparak evrendeki fiziksel, biyolojik ve toplumsal yasaların anlamını ve işleyişini ifade eder. İslam'ın perspektifinde, bu tür ayetler Allah'ın evreni bilgeliği ve ilmiyle yarattığını vurgular. İnsanlar için bu düzeni anlamak ve araştırmak, bilim ve ilim alanında çalışmalar yapmak teşvik edilir.



  21. Zekâtı verilen mal budanan ağaç gibidir. Budandıkça daha da gürleşir ve fazla meyve verir
    Bu açıklama aşağıdaki ayetlerden hangisi ile doğrudan ilişkilidir?

    A) “Eğer sadakaları (zekât ve benzeri hayırları) açıktan verirseniz ne güzel! Eğer onu fakirlere gizlice verirseniz, işte bu sizin için daha hayırlıdır...”  (Bakara suresi, 271. ayet)
    B) “...De ki: Harcadığınız her şey; ana baba, yakınlar, öksüzler, yoksullar ve yolda kalmışlar içindir. Allah yapacağınız her hayrı (iyiliği) bilir.” (Bakara suresi, 215. ayet)
    C) “Mallar ve evlatlar dünya hayatının süsüdür;  ölümsüz olan iyi işler ise Rabb’inin katında  hem sevapça daha hayırlı hem de ümit  bağlamaya daha lâyıktır.”  (Kehf suresi, 46. ayet)
    D) “Mallarını Allah yolunda harcayanların durumu, her başağında yüz dane olmak üzere, yedi başak veren danenin durumu gibidir. Allah dilediğine kat kat verir. Allah’ın lütfu geniştir. (O) bilendir.” Bakara suresi, 261. ayet)

  22. Cevap: D Açıklama:

    erilen açıklama, zekâtın verilen malın artmasına, bereketlenmesine ve vereni ödüllendirmesine işaret ediyor. Bu açıklama, zekâtın faydalarını anlatan ayetlerden birini yani Bakara suresi, 261. ayeti doğrudan yansıtmaktadır. Ayette mallarını Allah yolunda harcayanların durumu, başağında yüz dane olmak üzere, yedi başak veren dane durumuyla kıyaslanmaktadır, bu da zekâtın verenin malını artıracağına ve bereket getireceğine vurgu yapar.



  23. Allah pek çok canlı ve cansız varlık yaratmıştır. Yarattığı varlıklar içerisinde insana farklı ve üstün özellikler vermiştir
    Aşağıdakilerden hangisi bu özelliklerden biridir?

    A) İrade     B) Rızık     C) Ecel    D) Ömür

  24. Cevap: A Açıklama:

    İfadeye göre, Allah pek çok varlık yaratmış ve insana üstün özellikler vermiştir. Bu üstün özelliklerden biri, insanın kendi kararlarını verebilme, iradesini kullanabilme yeteneği olan "İrade"dir. İrade, insanı diğer canlılardan ayıran önemli bir özelliktir ve Allah'ın insana bahşettiği bir nimettir.



  25. “ Kim zerre kadar hayır yapmışsa onu görür. Kim de zerre kadar kötülük yapmışsa onu görür.” (Zilzâl suresi, 7 ve 8. ayetler)
    Bu ayetlerde insanla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi vurgulanmaktadır?

    A) İnanan bir varlık olduğu
    B) Sorumlu bir varlık olduğu
    C) En güzel şekilde yaratıldığı
    D) Kaderinin önceden belirlendiği

  26. Cevap: B Açıklama:

    Verilen ayetlerde insanın yaptığı her türlü iyilik ve kötülüğün, zerre kadar olsa bile, görüldüğü vurgulanmaktadır. Bu durum insanın sorumluluğunu ve yaptıklarının hesabını vermekle yükümlü olduğunu ifade eder. Dolayısıyla, bu ayetlerde insanın sorumlu bir varlık olduğu vurgulanmaktadır.



  27. Murat Bey, kazancını manavlık yaparak sağlamaktadır. Her gün dükkanını erkenden açıp hazırlıklarını yaptıktan sonra bol kazanç için dua etmektedir.
    Bu paragraftan aşağıdakilerin hangisi çıkarılamaz?

    A) Emek     B) Rızık     C) Tevekkül    D) Paylaşma

  28. Cevap: D Açıklama:

    Paragrafta Murat Bey'in manavlık yaparak kazanç elde ettiği, dükkanını açıp hazırlıklarını yaptıktan sonra dua ettiği ifade edilmektedir. Ancak Murat Bey'in kazancını paylaşıp paylaşmadığına dair bir bilgi bulunmamaktadır. Dolayısıyla "Paylaşma" kavramı bu paragraftan çıkarılamaz.



  29. Aşağıdaki ayetlerden hangisi evrensel bir yasa ile ilişkilendirilemez?

    A) “Allah size kendi nefislerinizden eşler yarattı, eşlerinizden de sizler için oğullar ve torunlar yarattı ve sizi temiz gıdalarla rızıklandırdı...” (Nahl suresi, 72. ayet)
    B) “Güneş’i ışıklı, Ay’ı da parlak kılan, yılların sayısını ve hesabı bilmeniz için ona (Ay’a) birtakım menziller takdir eden O’dur...” (Yunus suresi, 5.ayet)
    C) “Bunlar yeryüzünde gezip de kendilerinden öncekilerin sonunun nasıl olduğunu görmediler mi?...”  (Fâtır suresi, 44. ayet)
    D) “Kullarım sana, beni sorduğunda (söyle onlara): Ben çok  yakınım. Bana dua ettiği vakit dua edenin dileğine karşılık veririm.” (Bakara suresi, 186. ayet)

  30. Cevap: D Açıklama:

    Cevap doğru olarak D seçeneğidir: "Kullarım sana, beni sorduğunda (söyle onlara): Ben çok yakınım. Bana dua ettiği vakit dua edenin dileğine karşılık veririm.” (Bakara suresi, 186. ayet) Bu ayet, insanların Allah'a dua etmeleri ve Allah'ın onların dualarına karşılık vermesi ile ilgilidir. Evrensel bir fiziksel yasa veya gerçeklikten ziyade, dua etme ve Allah'a yakınlık temasını içeren bir mesajı iletmektedir.



  31. "Mallarını Allah yolunda harcayıp da arkasından başa kakmayan, fakirlerin gönlünü kırmayan kimselerin Allah katında ödülleri vardır. Onlara korku yoktur ve onlar üzülmeyeceklerdir.” (Bakara suresi, 262. ayet) Zekât ile ilgili bu ayette aşağıdaki sorulardan hangisinin cevabı vardır?

    A) Zekâtı kimler vermelidir?
    B) Zekât nelerden verilmelidir?
    C) Zekât nasıl verilmelidir
    D) Zekât hangi oranda verilmelidir?

  32. Cevap: A Açıklama:

    Verilen ayette zekâtın belirli bir şekilde harcanması gerektiği vurgulanmaktadır. Ayette belirtilen kimselerin mallarını Allah yolunda harcayıp fakirlerin gönlünü kırmayan kişiler olduğu ifade edilmektedir. Dolayısıyla, bu ayet zekâtın kimler tarafından verilmesi gerektiğini anlatmaktadır.



  33. I. İyi ile kötüyü birbirinden ayırır.
    II. Düşünür ve araştırma yapar.
    III. Hayatı kolaylaştırmak için çalışır.
    Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri akıl sahibi olanların yapacakları arasındadır?

    A) I ve II    B) II ve II    C) I, II ve III    D) I ve III

  34. Cevap: C Açıklama:

    Verilen ifadelerin hepsi akıl sahibi olanların yapacakları eylemleri ifade etmektedir. Akıl sahibi bireyler iyi ile kötüyü ayırt edebilir (I), düşünür ve araştırma yapar (II) ve hayatlarını kolaylaştırmak için çalışırlar (III).



  35. Aşağıda verilen bilgilerden hangisi doğru değildir?

    A) İnsan akıl ve irade sahibi bir varlıktır.
    B) İnsana vahiyle doğru yol gösterilmiştir.
    C) İnsanlar eylemlerinden sorumsuzdur.
    D) İnsan özgür bir varlıktır.

  36. Cevap: C Açıklama:

    İnsanlar akıl ve irade sahibi varlıklardır (A), vahiyle doğru yolu bulmaları için yol gösterilmiştir (B) ve özgür iradeye sahiptirler (D). Ancak, insanlar eylemlerinden sorumludur; yani yaptıkları seçimlerin sonuçlarına katlanmakla yükümlüdürler. C seçeneği bu gerçeği yanlış bir şekilde ifade ediyor.



  37.  “… Allah için şahitlik yaparak adaleti titizlikle ayakta tutan kimseler olun…”
    Yukarıda verilen ayet hangi yasa ile ilgilidir?

    A) Toplumsal yasa        B) Fiziksel yasa
    C) Biyolojik yasa            D) Kimyasal yasa

  38. Cevap: A Açıklama:

    Ayet, insanlara adaletli ve doğru davranmaları için Allah'a şahitlik yapmalarını öğütlemektedir. Adalet, toplumsal hayatta önemli bir yasa ve değerdir. Bu nedenle, ayet toplumsal yasa ile ilişkilidir ve insanları toplumsal hayatta adaletli olmaya teşvik etmektedir.



  39. Aşağıda verilenlerden hangisi biyolojik yasalarla alakalı değildir?

    A) İnsanların solunum sistemi 
    B) Canlıların üremesi
    C) Toplumlar içerisindeki dostluklar
    D) Bitki, hayvan ve insanların yapı ve işlevleri

  40. Cevap: C Açıklama:

    Biyolojik yasalar canlı organizmaların yapıları, işlevleri ve etkileşimleri ile ilgilidir. İnsanların solunum sistemi (A), canlıların üremesi (B) ve bitki, hayvan ve insanların yapı ve işlevleri (D) biyolojik yasaların kapsamına girerken, toplumlar içerisindeki dostluklar biyolojik yasalarla doğrudan ilişkili değildir.



  41. 'Allah her şahsı, ancak gücünün yettiği ölçüde mükellef kılar(sorumlu tutar).’ ayeti insanın kaderiyle ilgili hangi konuya doğrudan değinmektedir?

    A) İnsanın sabırlı olduğuna
    B) İnsanın özgür ve sorumlu olduğuna
    C) İnsanın tevekkül etmesi gerektiğine
    D) İnsanın çalışması gerektiğine

  42. Cevap: A Açıklama:

    Ayet, "Allah her şahsı, ancak gücünün yettiği ölçüde mükellef kılar (sorumlu tutar)." şeklinde ifade edilirken, insanın gücü ve kapasitesiyle sınırlı olduğuna, bu sınırlılık içinde sabrın önemine vurgu yapmaktadır.



  43. Aşağıdakilerden hangisinden insan sorumlu tutulmuştur?

    A) Davranışlarından      B) Doğum yerinden
    C) Irkından                      D) Cinsiyetinden

  44. Cevap: A Açıklama:

    İnsanlar davranışlarından sorumlu tutulurlar. Davranışlar, insanların tercihleri, eylemleri ve kararlarına bağlı olarak gelişir ve bu nedenle insanlar davranışlarından sorumludur. Doğum yeri (B), ırk (C) ve cinsiyet (D) gibi faktörler ise insanların kontrolü dışında olan özelliklerdir ve insanlar bu faktörlerden dolayı sorumlu tutulmazlar.



  45. Aşağıdakilerden hangisi evrenin yasalarından biri değildir?

    A) Fiziksel yasalar            B) Kimyasal yasalar
    C) Toplumsal yasalar       D) Biyolojik yasalar

  46. Cevap: B Açıklama:

    Evrenin yasaları arasında kimyasal yasalar da bulunmaktadır. Bu yasalar kimyasal reaksiyonların, elementlerin bileşimlerinin ve tepkimelerinin kurallarını açıklar. Fiziksel, kimyasal, biyolojik ve toplumsal yasalar, evrende farklı alanlarda gözlenen düzenleri ifade eder.



  47. Zekât verecek kişide aşağıdaki şartlardan hangisi aranmaz?

    A) Müslüman olmak        B) Erkek olmak
    C) Akıllı olmak                  D) Zengin olmak

  48. Cevap: B Açıklama:

    Zekât, İslam dininde zenginlerin mallarının bir kısmını fakirlere ve muhtaçlara verme sorumluluğunu yerine getirmelerini sağlayan bir ibadettir. Zekât verme şartları arasında Müslüman olmak, akıllı olmak ve zengin olmak gibi kriterler vardır. Ancak, cinsiyet (erkek olmak) bu şartlar arasında yer almaz. Bu nedenle, doğru cevap B) Erkek olmak'tır.



  49. “Ayşe bu sene ÖSS sınavına girecektir. Gece-gündüz demeden her gün ÖSS sınavını kazanmak için elinden
    gelen gayreti göstermiştir. Sınava yakın bir zamanda Ayşe:
    -Allah’ım hakkımda sınavla ilgili ne hayırlıysa onu gerçekleştir diye dua etmiştir”
    Ayşe’nin bu davranışı aşağıdaki kavramlardan hangisi ile tanımlanabilir?

    A) Tevekkül    B) Sabır    C) Şükür    D) Kader

  50. Cevap: A Açıklama:

    Ayşe, sınavlara hazırlanmak için gayretli bir şekilde çalışmış ve bu süreçte sabır göstermiştir. Sınav zamanı geldiğinde ise, sonucu Allah'a bırakarak tevekkül etmiştir. Tevekkül, insanın elinden gelen çabayı gösterdikten sonra sonucu Allah'a bırakarak güven ve teslimiyet içinde olmasıdır. Ayşe'nin davranışı, tevekkül kavramını en iyi şekilde yansıtmaktadır.



  51. Balıklar, suda solunum yapabilmek için solungaca, kuşlar uçabilmek için kanatlara ihtiyaç duyarlar.
    Bu örneklere göre aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşamayız

    A) Biyolojik yasalar, her canlı için özel olarak tasarlanmıştır.
    B) Hayvanların vücut yapıları, hayatlarına uygundur.
    C) Allah, her şeyi bir sebebe bağlamıştır.
    D) Sosyal olaylar arasında sebep-sonuç ilişkisi vardır

  52. Cevap: D Açıklama:

    Verilen örnekte, hayvanların fiziksel özelliklerinin işlevlerine uygun olduğu ve bu tür uyumların tasarım sonucu olduğu vurgulanmaktadır. Bu bağlamda, biyolojik yasaların varlığı ve işleyişi anlatılmaktadır. Ancak, sosyal olaylara dair bir açıklama veya örnek bulunmamaktadır, bu nedenle "Sosyal olaylar arasında sebep-sonuç ilişkisi vardır" yargısına bu örnekle ulaşılamaz.



  53. “Allah kimseye gücünün üstünde bir şey (bir görev) teklif etmez…” (Bakara suresi, 286.ayet)
    Türkçesi verilen ayet, aşağıdakilerden hangisini vurgulamaktadır?

    A) Allah’ın insanı din seçiminde özgür bıraktığını
    B) İnsanın kendi yaptıklarından sorumlu tutulacağını
    C) Allah, insanın sorumluluğunu gücüyle sınırlı kıldığını
    D) İnsanın davranışlarında sorumluluk bilinciyle hareket etmesini

  54. Cevap: C Açıklama:

    Bu ayet, insanlara Allah tarafından yüklenen görevlerin, kişilerin güç ve kapasitelerine uygun olduğunu belirtir. Bu durum, insanların sorumluluklarını güçleri dahilinde yerine getirmeleri gerektiğini vurgular. Bu şekilde insanlar, kendilerine verilen görevleri başarılı bir şekilde yerine getirebilir ve sorumluluk bilinciyle hareket ederler. Ayet, insanlara yüklenecek görevlerin adaletli bir şekilde belirlendiğini ve güçlerinin üstünde bir yükün kendilerine verilmediğini ifade eder.



  55. Yüce Allah, yeryüzünde yarattığı milyarlarca canlı ve cansız varlıklardan yalnızca insanları dünya yaşamındaki davranışlarında sorumlu tutulacağını bildirmiştir.
    Bu durum, insanların hangi özelliğiyle ilgilidir?

    A) Akıl ve irade sahibi olmasıyla
    B) Ömürlerinin sınırlı olmasıyla
    C) Toplum içerisinde yaşamasıyla
    D) İnsanın özgür bir varlık olmasıyla

  56. Cevap: A Açıklama:

    Bu soru, öğrencilerin insanın sorumluluk bilinci ve davranışlarından dolayı diğer canlılardan ayrıştığı özelliği anlama ve değerlendirme becerilerini ölçer. İnsanlar, diğer canlılardan farklı olarak akıl ve irade sahibi oldukları için davranışlarından sorumlu tutulurlar. İnsanlar dünya yaşamında seçim yapma ve tercih etme özgürlüğüne sahiptirler, bu nedenle yaptıkları seçimlerin sonuçlarından hesap vermek durumundadırlar. Bu özellik, insanların toplum içerisindeki yerine bağlı olarak değil, akıl ve irade sahibi olmaları nedeniyle doğrudan onlarla ilişkilidir.



  57. I-Sıcak çöllerde yetişen kaktüs bitkisinde yapraklar yerine dikenler gelişmiş olması
    II- Kutup ayılarının ayaklarının tüylü olması
    Yukarda verilen iki örnek aşağıda verilen seçeneklerden hangisiyle açıklanabilir?

    A) Bitkiler farklı şekillerde olabilir
    B) Hayvanlar tüylü varlılardır
    C) Bitkiler ve hayvanlar yapıları itibariyle insanlardan farklılardır
    D) Allah evrende var olan her şeyi bir düzene göre yaratmıştır

  58. Cevap: D Açıklama:

    Verilen örneklerde, farklı çevre koşullarına uyum sağlamak amacıyla bitki ve hayvanların yapılarının değiştiği ve bu değişikliklerin bir düzene göre gerçekleştiği vurgulanmaktadır. Bu durum, evrendeki varlıkların tasarımını ve düzenini gösteren bir örnektir. Dolayısıyla, "Allah evrende var olan her şeyi bir düzene göre yaratmıştır" yargısına bu örneklerle ulaşılabilir.



  59. Bir amacı gerçekleştirmek için elden gelen bütün çabayı gösterip, tüm tedbirleri aldıktan sonra, Allah’a güvenmeye, sonrasını Allah’a bırakmaya ne denir?

    A) Tevekkül    B) İrade    C) Kader    D) Kısmet

  60. Cevap: A Açıklama:

    Bu soru, öğrencilerin İslam dini kavramlarından biri olan "tevekkül"ün tanımını ve anlamını anlama becerilerini ölçer. Tevekkül, insanların Allah'a olan inancını ve güvenini ifade ederken, aynı zamanda çaba sarf etme ve tedbir alma sorumluluğunu da gösterir. Bu kavram, İslam dinindeki önemli ahlaki değerlerden biridir ve insanların yaşamında huzur ve güven duygusu sağlar.



  61. Allah’ın her şeyi belli bir ölçü, düzen ve uyum içerisinde yaratmasına ve yaratılmış olan her şeyi programlamasına, meydana gelecek olaylara ilişkin bilgi ve takdirinin olmasına ne denir?

    A) Kaza    B) Kader    C) İrade    D) Tevekkül

  62. Cevap: A Açıklama:

    Doğru cevap gerçekten A) Kaza'dır. Kaza, beklenmedik olaylar ve durumlar olarak anlaşılır. Allah'ın önceden bilmediği ve takdir etmediği olaylar olarak kabul edilir. Bu nedenle, verilen tanım kaza kavramını ifade etmektedir. Teşekkür ederim düzeltme için, kazanımınızı da aşağıda paylaşıyorum.



  63. Aşağıdakilerden hangisi kader tanımına uygun değildir?

    A) Âlemdeki her hadise bir ölçü ve programa uygun olarak cereyan eder.
    B) İnsan eylemlerinden sorumludur.
    C) Âlemde tesadüf ve rastgelelik hâkimdir.
    D) İnsan eylemlerini özgürce gerçekleştirir

  64. Cevap: C Açıklama:

    Bu soru, öğrencilerin kader kavramını anlayıp anlamadıklarını ve bu kavramın temel unsurlarını ayırt etme becerilerini ölçer. Kader, İslam dininde önemli bir inanç konusudur ve Allah'ın her şeyi önceden bilip belirlediği, tesadüf ve rastgelelik olmadığı bir düzenlemeyi ifade eder. Sorudaki "C) Âlemde tesadüf ve rastgelelik hâkimdir" ifadesi, kader kavramıyla uyumlu değildir, çünkü kader inancına göre her şey Allah'ın kontrolü altında gerçekleşir.



Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:




Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 8.Sınıf 1.Dönem 1.Sınav Yeni Müfredat Detayları

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 8.Sınıf 1.Dönem 1.Sınav Yeni Müfredat 6 kere indirildi. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 32 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 26 Ekim 2021 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 1 kullanıcı beğenmiş. Bu sınavı çözerek başarınızı artırmak için Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 8.Sınıf 1.Dönem 1.Sınav Yeni Müfredat Testini Çöz tıklayın. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 8.Sınıf 1.Dönem 1.Sınav Yeni Müfredat yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 8.Sınıf 1.Dönem 1.Sınav Yeni Müfredat sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Test


Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 8.Sınıf 1.Dönem 1.Sınav Yeni Müfredat Hangi Kazanımları Kapsıyor?

Bu sınav ve tema ve kazanımlarını kapsamaktadır.
  • KAZA VE KADER
    1. Allah’a güvenmenin (tevekkül) pasif bir bekleyiş olmadığının farkında olur.
    2. Allah’ın her şeyi bir ölçüye göre yarattığına örnekler verir.
    3. Ayete’l-Kürsi’yi ezbere okur ve anlamını söyler.
    4. Evrendeki fiziksel, biyolojik ve toplumsal yasaları fark eder.
    5. Her canlının bir sonu olduğunun farkına varır
    6. İnsanın akıl ve irade sahibi olması ile özgür ve sorumlu bir varlık olması arasındaki ilişkiyi açıklar
    7. İnsanın çalışmasının karşılığını alacağı bilinciyle hareket eder.
    8. Kaza ve kader kavramlarını açıklar
    9. Kaza ve kaderle ilgili toplumda yaygın olan yanlış anlayışların sebeplerini irdeler.

Ayrıca Ortaokul 8.sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi dersi için 1.dönem 1.yazılı soruları test formatında ve cevap anahtarlı hazırlanmıştır

Bu soru, öğrencilerin İslam'ın temel ibadetlerinden biri olan zekâtın nasıl verilmesi gerektiğini anlamalarını ve ayetin içeriğini yorumlayabilmelerini ölçmeyi amaçlar.

Bu soru, öğrencilerin çalışmanın ve çabanın önemini anlamalarını ve başarının çoğunlukla emek ve gayretle elde edildiğini kavramalarını amaçlar.

Öğrenci, Kehf suresindeki ayetin anlamını anlayarak, Allah'ın iradesini kabul eden ve planlarını ona göre yapan bir tavır sergilemeyi öğrenmelidir.

Öğrenci, tevekkül kavramının anlamını anlayarak, hayatındaki zorluklarla başa çıkarken Allah'a güvenmeyi ve O'na olan inancını pekiştirmeyi öğrenmelidir.

Öğrenci, zekâtın kimler tarafından verilebileceğini ve verme şartlarını anlamalı ve toplumun ihtiyaç sahiplerine yardım etme sorumluluğunu öğrenmelidir.

Öğrenciler, doğal olaylarla ilgili örnekleri ayırt etmeli ve evrendeki yasaları anlamalıdır.

Bu soru, öğrencilerin Kur'an ayetlerinin evrenin düzeni ve bilgeliği ile ilgili vurgularını anlamalarını, ilim ve bilimin İslam perspektifindeki önemini kavramalarını hedefler.

Bu soru, öğrencilerin zekâtın faydalarını ve verenin ödüllendirilmesini anlamalarını, İslam'da zekâtın önemini kavramalarını ve ilgili ayetlerin anlamını değerlendirmelerini hedefler.

Öğrenciler, insanın üstün özelliklerinden biri olan "İrade"nin önemini ve insanı diğer canlılardan farklı kılan özelliklerin Allah'ın lütfu olduğunu anlamalıdır.

Bu soru, öğrencilerin İslam inancına göre insanın sorumluluğunu ve yaptıklarının hesabını verme kavramını anlamalarını ve ilgili ayetleri yorumlamalarını hedefler.

Öğrenciler, metindeki bilgileri anlama ve çıkarımlar yapma becerilerini geliştirmelidir. Paragraftan eksik veya yanlış çıkarımlar yapmamaya dikkat etmeli ve metinlerde verilen bilgilerin doğrultusunda sonuçlara ulaşmayı öğrenmelidir.

Bu soru, öğrencilerin zekâtın kimler tarafından verilmesi gerektiğini anlamalarını ve İslam'ın sosyal yardımlaşma ve dayanışma prensiplerini kavramalarını hedefler.

Bu soru, öğrencilerin akıl sahibi olmanın insanın yetenekleri ve sorumlulukları üzerindeki etkilerini anlamalarını ve akıl sahibi bireylerin topluma nasıl katkı sağladıklarını kavramalarını hedefler.

Bu soru, öğrencilerin insanın özgür iradeye sahip oluşunu, akıl ve iradesiyle sorumlu olduğu eylemlerini anlamalarını ve insanın vahiyle doğru yolu bulma fırsatına sahip olduğunu kavramalarını hedefler.

Bu soru, öğrencilerin dini metinleri anlama ve yorumlama becerilerini değerlendirmeyi amaçlar.

Bu soru, öğrencilerin biyolojik yasalar kavramını anlamalarını ve biyolojinin canlı organizmaların yaşamını nasıl etkilediğini anlamalarını hedefler.

Bu soru, öğrencilerin dini metinleri anlama ve yorumlama becerilerini değerlendirmeyi amaçlar.

Bu soru, öğrencilerin insanın sorumluluklarını anlamalarını ve insan davranışlarının bireysel tercihlerden kaynaklandığını kavramalarını hedefler.

Bu soru, öğrencilere evrenin farklı yasalarını anlama ve farklı disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrama yeteneklerini değerlendirmeyi amaçlar.

Bu soru, öğrencilerin İslam dini hükümlerini anlama ve uygulama becerilerini değerlendirmeyi amaçlar.

Bu soru, öğrencilerin tevekkül kavramını anlama ve doğru şekilde uygulama becerilerini değerlendirmeyi amaçlar

Bu soru, öğrencilerin bilimsel düşünme ve neden-sonuç ilişkilerini anlama becerilerini değerlendirmeyi amaçlamaktadır.

Bu soru, öğrencilerin İslam dini perspektifinden sorumluluk ve görev kavramlarını anlama ve yorumlama becerilerini değerlendirir.

Bu soru, öğrencilerin insanın özgür iradesi ve akıl sahibi olmasının davranışlarından sorumlu olmasına etkisini anlama ve yorumlama becerilerini ölçer.

Bu soru, öğrencilerin evrendeki düzen ve tasarımı anlama yeteneklerini değerlendirmeyi amaçlamaktadır.

Bu soru, öğrencilerin İslam dini ve ahlaki değerler hakkında bilgi sahibi olma ve bu değerleri anlama becerilerini ölçer.

Bu soru, öğrencilerin kaza kavramını anlama ve açıklama yeteneklerini değerlendirmeyi amaçlamaktadır.

Bu soru, öğrencilerin kader kavramını anlama ve anlamlandırma yeteneklerini ölçer.

etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 8.Sınıf 1.Dönem 1.Sınav Yeni Müfredat sınavı 8.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 1 dönemine ait.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 8.Sınıf 1.Dönem 1.Sınav Yeni Müfredat Testi İstatistikleri

Bu sınav 33 kere çözüldü. Sınava kayıtlı tüm sorulara toplamda 523 kere doğru, 318 kere yanlış cevap verilmiş.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 8.Sınıf 1.Dönem 1.Sınav Yeni Müfredat Sınavını hangi formatta indirebilirim?

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 8.Sınıf 1.Dönem 1.Sınav Yeni Müfredat sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 8.Sınıf 1.Dönem 1.Sınav Yeni Müfredat sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 8.Sınıf 1.Dönem 1.Sınav Yeni Müfredat sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 8.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.

 Paylaşın
 Sınavı İndir
.docx vey .pdf
  8.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Ünite Özetleri