2024-2025 9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-12) sınavı 9.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Zor derecede zorluktadır. Toplamda 30 sorudan oluşmaktadır.
İyilik, yüzlerinizi doğu ve batı taraflarına çevirmeniz(den ibaret) değildir. Asıl iyilik, Allah’a, ahiret gününe, meleklere, kitap ve peygamberlere iman edenlerin; mala olan sevgilerine rağmen, onu yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışa, (ihtiyacından dolayı) isteyene ve (özgürlükleri için) kölelere verenlerin; namazı dosdoğru kılan, zekâtı veren, antlaşma yaptıklarında sözlerini yerine getirenlerin ve zorda, hastalıkta ve savaşın kızıştığı zamanlarda (direnip) sabredenlerin tutum ve davranışlarıdır. İşte bunlar, doğru olanlardır. İşte bunlar, Allah’a karşı gelmekten sakınanların ta kendileridir.”Bakara177
Yukarıdaki ayette Allaha göre iyilik,(CENNETE GİREBİLMENİN Allah’ın sevgisine ulaşabilmenin) ÖNEM SIRASINA GÖRE aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ahlak-İman-İbadet
B) İman-Ahlak- İbadet
C) İbadet-Ahlak-İman
D) Kalp temizliği-Namaz-Allaha iman
E) İman-İbadet-Ahlak
I. İnanç bir ışık, ibadet o ışığın koruyucusudur.
II. İnanç ekilen bir tohum, ibadet o tohumun ürün verinceye kadarki mücadelesidir.
III. İman edipte ibadet etmemek; tarlayı sürüp de ekmemek demektir
IV. Bir ağaç örneğinde olduğu gibi; Ağacın kökü iman, ağacın dalı ve meyveleri ibadetlerdir
Yukarıda iman-ibadet ilişkisine verilen örneklerden kaçı doğrudur?
A) 4 B) 3 C) 2 D) 1 E) Hiçbiri
• Allah gökleri, yeri ve her ikisi arasında bulunanları koruyup gözetir.
• Allah görünen ve görünmeyen bütün varlık alemini her yönüyle bilir.
• Allah, gözetimi altında olduğunu ve sorumlu tutulacağını insana hatırlatır.
• Allah insana herkesten ve her şeyden çok daha yakındır.
Verilen bilgiler aşağıdaki ayetlerle anlam yönünden eşleştirildiğinde hangi ayet dışarda kalır?
A) “...Gökleri ve yeri koruyup gözetmek kendisine zor gelmez. O yücedir, büyüktür.” (Bakara suresi, 255. ayet)
B) “Allah göklerin ve yerin gaybını bilir. O, kalplerin içinde ne varsa onu da hakkıyla bilir.” (Fatır suresi, 38. ayet)
C) “… Biz ona (insana) şah damarından daha yakınız.” (Kaf suresi,16. ayet)
D) “İnsan kendisinin başıboş bırakılacağını mı sanır?” (Kıyame suresi, 36. ayet)
E) “Allah pisliği akıllarını kullanmayanların üzerine yağdırır.” (Yunus Süresi 100. Ayet)
Aşağıdakilerden hangisi Allah’ın yarattıklarını koruyup gözettiğini gösteren durumlardan biri değildir?
A) Evreni ve içindeki tüm varlıkları yoktan yaratmış olması
B) İnsanlara doğru yolu göstermek üzere birçok peygamber göndermiş olması
C) İyiyi, kötüyü, doğruyu, yanlışı ayırabilmesi ve zarara uğramaması için insana akıl, fikir ve anlayış vermesi
D) Canlıların yaşamlarını sürdürebilmeleri için gerekli olan yiyecek, içecek gibi temel ihtiyaçları var etmiş olması
E) Helali, haramı, ibadetleri vb. öğrenmede ve İslam’a uygun yaşamalarını sağlamada rehber olmak üzere insanlara ilahi kitaplar göndermiş olması
Aşağıdaki tanımlardan yanlış olan hangisidir?
A) Kafir: İman esaslarını ve İslamın şartlarını İNKAR EDEN kişi
B) Münafık: İslama kalben inanmadığı halde inanmış gibi görünen ikiyüzlü kişi
C) Müşrik: Allahın varlığını inkar edip başka tanrılara inanan kişi
D) Mümin: İmanın 6 şartına ve İslamın 5 şartına kalben inanan kişi
E) Müşrik: Allahın var olduğuna inandığı halde Allahın yanına başka bir tanrı getirerek Allaha eş koşan kişi
Dinde zorlama yoktur. Çünkü doğruluk (iman) ile eğrilik belirginleşmiştir…”
(Bakara suresi, 256. ayet)
“Sizin dininiz size, benim dinim de banadır.”
(Kâfirun suresi, 6. ayet)
Bu ayetler aşağıdakilerden hangisinin önemini göstermektedir?
A) Doğruluğun önemini
B) İrade özgürlüğünün önemini
C) Başka dinleri yok etmek gerektiğini
D) Kâfirlerin toplumdan sürmek gerektiğini
E) Kâfirin İslam toplumunda yaşama hakkının olmadığını
Aşağıdakilerden hangisi İslami bilgilerin dört ana kaynağı ile ilgili değildir?
A) Kur’an dini buyruk ve yasakların birinci ana kaynağıdır.
B) Müslümanlar namazın nasıl kılınacağını sünnet sayesinde öğrenmişlerdir.
C) Din alimlerinin yorumlarının kaynağı, ayet ve hadisler olmalıdır.
D) Domuzu yasaklayan sünnettir.
E) Salim duyular (bilim) İslamda bilgi kaynağıdır.
"İmanın 6 şartından birine eksik inanırsak veya Kur’an-ı Kerim’den bir ayete inanmaz isek namaz kılan biri olsak dahi Allah katında imanımız ve Müslümanlığımız,…..………”
Yukarıdaki boşluğa uygun gelen cümle aşağıdakilerden hangisidir?
A) İmanımız devam eder.
B) İmanımız, Müslümanlığımız gider, kaybolur.
C) Müslümanlığımız devam eder ama zayıflar.
D) İyilikler yapıyorsak, imanımızın eksik olması önemli değildir.
E) İmanımız zayıflar.
• Karıncanın toprağı kazarak toprağın, ağacın köklerinin oksijen almasını sağlayıp dünyadaki kozmik dengeyi sağlaması
• Anne karnındaki bebekte, önceden akciğerin oluşması ve akciğerin doğuştan sonra işe yaraması, anne karnında ise işe yaramaması
• Güneşin, insanları aydınlatması ve ısıtması ile insan yaşamını olumlu etkilemesi, Dünyanın 23derece 27 dk. eğikliği ile 4 mevsimin oluşması
Yukarıda verilen örneklerin ışığında aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır?
A) Evrende bir amaçlar zinciri vardır
B) Hiçbir şey boş yere yaratılmamıştır.
C) Bu örnekler Tanrının varlığına dair Gaye kanıta örnektir
D) Maddenin (karınca-akciğer-dünya) aklı vardır bu planı kendi kendine oluşturmaktadır. Amaç yoktur, kör bir tesadüf vardır.
E) Evren tesadüfler zinciri oluşmayıp belli bir hedef doğrultusunda oluşmuştur.
Aşağıdakilerden hangisi Kur’an-ı Kerim’e iman etmenin şartlarından değildir?
A) Kur’an’ın bozulmadığına inanmak
B) Kur’an’daki bilgilerin doğru olduğuna inanmak
C) Kur’an’ın her devirde geçerli olduğuna inanmak
D) Kur’an’ı yukarda tutup okumak
E) Kur’an’daki 6666 ayetin hepsine inanmak
İslam’da, Allah katında, Kur’an-ı Kerim’de en önemli üç şey aşağıdakilerden önem sırasına göre hangisidir?
A) Ahlak-İbadet-İman
B) İbadet-ahlak-İman
C) İman-İbadet-Ahlak
D) Kalp temizliği-İbadet-Ana, babaya saygı
E) Ahlak-İman-İbadet
Aşağıdakilerden hangisi Allah’ın en sevgili kuludur?
A) İbadet eden ama ahlaklı olmayan Müslüman
B) Ahlaklı olan ama ibadet etmeyen Müslüman
C) İmanın 6 şartına inanmayan ama ahlaklı olan
D) İman edip ibadet eden ve ahlaklı olan Müslüman
E) İman eden ama salih amel işlemeyen
“Erkek veya kadın, mümin olarak, kim yararlı işler işlerse, işte onlar cennete girerler, kendilerine zerre kadar zulmedilmez. (Nisa, 124)” âyetinden hangi sonuç çıkarılabilir?
A) Salih amel işleyen mümin erkek ve mümin kadınlar cennete girer
B) Yalnız Salih amel işleyen mümin kadınlar cennete girer
C) Yalnız Salih amel işleyen mümin erkekler cennete girer
D) Salih amel işlemeyen cennete girebilir
E) Önemli olan salih ameldir, imana gerek yoktur.
Bir Müslüman;
Günah işlerse, (içki, kumar) veya
Kul hakkı yerse, (dedikodu, iftira) veya
İbadet etmezse, (namaz, oruç)
Allah’a olan imanı, inancı hakkında aşağıdaki bilgilerden hangisi doğrudur?
A) Günah işlediği için dinden çıkmıştır.
B) Kul hakkı yediği için Müslümanlığı bitmiştir.
C) İmanı, inancı zayıflamış, güçsüzleşmiştir.
D) Yukarıdaki eylemler önemli değil, en önemlisi kalbimizi temiz tutmaktır.
E) İmanı gider. İmansız olur.
Aşağıda verilenlerden hangisi doğru değildir?
A) Duyu organları İslam dinine göre bilgi edinme kaynaklarından bir tanesidir.
B) İnsanların duyu organları ile elde ettikleri bilgiler akıl yoluyla elde ettiği bilgilere göre daha az kesinlik sağlar.
C) Duyular sayesinde çevremizde olup bitenleri biliriz.
D) Duyu organları dış dünyaya açılan pencerelerdir.
E) Duyu organları sayesinde etrafımızdaki bilgileri doğrudan alırız.
I. Her dönemde yalan söylemk üzere bir araya gelmesi imkansız çok sayıda insan tarafından nakledilmesi.
II. Nakledenlerin sayısının azalmaması.
III. Olayı ve ya haberi nakledenlerin görmüş olması.
Bir haberin mütevatir olabilmesi için yukarıda verilenlerden hangisi veya hangilerini taşıması gerekmektedir?
A) I ve II B) II ve III C) I ve III
D) I, II ve III E) Yalnız III
Aşağıdakilerden hangisi İslam'ın bilgi kaynaklarından olan sadık haberle ilgili değildir?
A) Sünnet B) Hadis C) Vahiy D) Ayet E) Yorum
I. “…Ey akıl sahipleri!...”6, “… düşünmüyor musunuz?”7, “… aklınızı kullanmıyor musunuz?”8, “Bu Kur’an, ayetlerini düşünsünler ve akıl sahipleri öğüt alsınlar diye sana indirdiğimiz mübarek bir kitaptır.”
II. “Onların çoğu zandan başka bir şeye uymaz. Şüphesiz zan, haktan (ilimden) hiçbir şeyin yerini tutmaz. Allah onların yapmakta olduklarını pek iyi bilendir.
III. “Onlar ancak sizin ve atalarınızın (ilah edindiğiniz şeylere) taktığınız isimlerdir. Allah, onlar hakkında hiçbir delil indirmemiştir. Onlar (putperestler) yalnız zanna ve nefislerin arzusuna tâbi oluyorlar. Andolsun ki, kendilerine, Rableri katından yol gösterici gelmiştir.”
Yukarıda ayetlerden hangisi veya hangileri akıl ile ilgilidir?
A) Yalnız I B) Yalnız III C) I ve II
D) I ve III E) I, II ve III
I. İlahi dinlere tepki amacıyla doğmuştur.
II. Çeşitli hayvan hatta insanlara işkence edilir.
III. Şeytana tapmayı tercih eder.
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri satanizm için doğrudur?
A) I ve II B) II ve III C) I ve III
D) Yalnız III E) I, II ve III
Tanrıtanımazlıkla ilgili aşağıda verilenlerden hangisi doğru değildir?
A) Dinin insanı uyuşturan bir afyon olduğunu savunur.
B) Dinin insani değerli geliştiren bir olgu olduğu görüşündedir.
C) Tanrının veya ilahi günün olmadığı kanısındadır.
D) Evrendeki eksiklikleri düşüncelerini desteklemek için kanıt olarak kullanır.
E) Var olmayan bir şeyin ispatlanmasının imkansız olduğunu savunur.
Evreni ve varlıkları yaratan herhangi bir güç yada tanrı olmadığını savunun inanç biçimi hangisidir?
A) Deizm B) Ateizm C) Marsizm
D) Darwinizm E) Polietizm
I. Bazı tabiat olaylarının yaratılmasını ve iradesini başka güçler tarafından yapıldığına inanmak.
II. Allah'ın iradesine sınırlama getirmek.
III. Atalarını, din büyüklerini Allah'ı sever gibi sevmek.
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri şirk içerisine girmektedir?
A) I, II ve III B) I ve II C) II ve III
D) I ve III E) Yalnız III
Allah'tan (c.c) başka tanrıların olduğuna inanmaya ...................., ve inan kişiye de ............. denir.
Yukarıdaki boşluğa sırasıyla hangisi gelmelidir?
A) müşrik -- şirk B) şirk -- müşrik
C) münafık -- müşrik D) şirk -- münafık
E) müşrik -- münafık
Politeizm ile ilgili olarak aşağıda verilenlerden hangisi doğru değildir?
A) Çok tanrıcılık anlamındadır.
B) Birden çok tanrı ya da tanrısal güce inanılır.
C) İnanılan tanrıların her birinin görevi aynıdır.
D) Hinduizm çok tanrıcılığa örnektir.
E) Eski İran ve Sümerlerde çok tanrıcılık anlayışı vardı.
“Sizin ilahınız, yalnızca kendisinden başka tanrı olmayan Allah’tır. Onun ilmi her şeyi kuşatmıştır.”
“İlahınız bir tek Allah’tır. Ondan başka ilah yoktur. O rahmandır, rahîmdir."
“O (Allah), doğunun da batının da Rabb’idir. Ondan başka ilah yoktur. Öyleyse yalnız onun himayesine sığın.”
Yukarıda verilen ayetler aşağıdakilerden hangisini daha çok vurgulamaktadır?
A) Tezkiye B) Tesbih C) Tehvid D) Tefrika E) Tebliğ
Hz. Adem'den başlayarak Hz. Muhammed'e (s.a.v) kadar tarih boyunca gönderilen tüm peygamberlerin tebliğ ettiği inanç hangisidir?
A) Monoteizm B) Politeizm C) Deizm
D) Tecrit E) Tevhid
* Bu inanca göre evreni yaratan ve yöneten bir tanrı vardır.
* Tek tanrı inancını savunur.
* Tevhid inancından farklıdır.
Yukarıda verilenler hangi inancın özellikleridir?
A) Monoteizm B) Politeizm C) Deizm
D) Tanrıtanımzlık E) Ateizm
Kitabımızda biz insanlar için bir çok öğüt bulunmaktadır. Bunlardan bir tanesi de:
“Allah’a ibadet edin ve ona hiçbir şeyi ortak koşmayın. Ana-babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, yolcuya, ellerinizin altında bulunanlara iyi davranın; Allah, kendini beğenen ve daima böbürlenip duran kimseyi sevmez.”
ayetidir. Bu ve diğer ayetleri benimsemiş bir toplum için aşağıdakilerden hangisi doğru olmaz?
A) İnanlar arasında sevgi oluşur.
B) Yardımlaşma ve kardeşlik artar.
C) Dayanışma artar.
D) Adalet temelleri sarsılır.
E) Barış, huzur ve güven ortamı oluşur.
Aşağıda verilen açıklamalardan hangisi doğru değildir?
A) Din insanların birbirleriyle iyi geçinmelerini nasihat eder.
B) Din anne ve babaya iyi davranmayı ve akrabaları gözetmeyi öğütler.
C) Din iftira, dedikodu gibi davranışlardan kaçınmamızı ister.
D) Din sadece büyüklere saygı göstermemizi ister.
E) Din fakirlere ve kimsesizlere yardım etmemizi ister.
İslam dininde dünyaya gelen her insanın Allah'ın varlığını ve birliğini kabul etmeye eğilimli olması hangi kavram ile açıklanır?
A) Fıtrat B) Tevhid C) Tecvit
D) Tevekkül E) Veli velayet
İyilik, yüzlerinizi doğu ve batı taraflarına çevirmeniz(den ibaret) değildir. Asıl iyilik, Allah’a, ahiret gününe, meleklere, kitap ve peygamberlere iman edenlerin; mala olan sevgilerine rağmen, onu yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışa, (ihtiyacından dolayı) isteyene ve (özgürlükleri için) kölelere verenlerin; namazı dosdoğru kılan, zekâtı veren, antlaşma yaptıklarında sözlerini yerine getirenlerin ve zorda, hastalıkta ve savaşın kızıştığı zamanlarda (direnip) sabredenlerin tutum ve davranışlarıdır. İşte bunlar, doğru olanlardır. İşte bunlar, Allah’a karşı gelmekten sakınanların ta kendileridir.”Bakara177
Yukarıdaki ayette Allaha göre iyilik,(CENNETE GİREBİLMENİN Allah’ın sevgisine ulaşabilmenin) ÖNEM SIRASINA GÖRE aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ahlak-İman-İbadet
B) İman-Ahlak- İbadet
C) İbadet-Ahlak-İman
D) Kalp temizliği-Namaz-Allaha iman
E) İman-İbadet-Ahlak
Yukarıdaki ayette Allah'a göre iyilik, öncelik sırasına göre şu şekildedir: İman, ahlak ve ibadet. Ayette belirtilen özelliklerle birlikte Allah'a iman etmek, doğru ahlaka sahip olmak ve ibadetleri yerine getirmek, cennete girebilmek ve Allah'ın sevgisine ulaşmak için önemli adımlardır.
I. İnanç bir ışık, ibadet o ışığın koruyucusudur.
II. İnanç ekilen bir tohum, ibadet o tohumun ürün verinceye kadarki mücadelesidir.
III. İman edipte ibadet etmemek; tarlayı sürüp de ekmemek demektir
IV. Bir ağaç örneğinde olduğu gibi; Ağacın kökü iman, ağacın dalı ve meyveleri ibadetlerdir
Yukarıda iman-ibadet ilişkisine verilen örneklerden kaçı doğrudur?
A) 4 B) 3 C) 2 D) 1 E) Hiçbiri
• Allah gökleri, yeri ve her ikisi arasında bulunanları koruyup gözetir.
• Allah görünen ve görünmeyen bütün varlık alemini her yönüyle bilir.
• Allah, gözetimi altında olduğunu ve sorumlu tutulacağını insana hatırlatır.
• Allah insana herkesten ve her şeyden çok daha yakındır.
Verilen bilgiler aşağıdaki ayetlerle anlam yönünden eşleştirildiğinde hangi ayet dışarda kalır?
A) “...Gökleri ve yeri koruyup gözetmek kendisine zor gelmez. O yücedir, büyüktür.” (Bakara suresi, 255. ayet)
B) “Allah göklerin ve yerin gaybını bilir. O, kalplerin içinde ne varsa onu da hakkıyla bilir.” (Fatır suresi, 38. ayet)
C) “… Biz ona (insana) şah damarından daha yakınız.” (Kaf suresi,16. ayet)
D) “İnsan kendisinin başıboş bırakılacağını mı sanır?” (Kıyame suresi, 36. ayet)
E) “Allah pisliği akıllarını kullanmayanların üzerine yağdırır.” (Yunus Süresi 100. Ayet)
Doğru cevap E) “Allah pisliği akıllarını kullanmayanların üzerine yağdırır.” (Yunus Süresi 100. Ayet) dır. Diğer dört ayet (A, B, C ve D) verilen bilgilerle anlam yönünden uyumludur, ancak E şıkkındaki ayet verilen bilgilerle eşleştirildiğinde uyumlu bir anlam taşımamaktadır. Bu ayette akıllarını kullanmayanlarla ilgili bir mesaj verilirken diğer dört ayet Allah'ın evreni koruyup gözettiği, her şeyi bilip gördüğü, insanın sorumlu olduğu ve ona çok yakın olduğu konularına odaklanmaktadır. Bu nedenle E şıkkı dışında kalan diğer dört ayet, verilen bilgilerle uyumlu olarak eşleştirilmiştir.
Aşağıdakilerden hangisi Allah’ın yarattıklarını koruyup gözettiğini gösteren durumlardan biri değildir?
A) Evreni ve içindeki tüm varlıkları yoktan yaratmış olması
B) İnsanlara doğru yolu göstermek üzere birçok peygamber göndermiş olması
C) İyiyi, kötüyü, doğruyu, yanlışı ayırabilmesi ve zarara uğramaması için insana akıl, fikir ve anlayış vermesi
D) Canlıların yaşamlarını sürdürebilmeleri için gerekli olan yiyecek, içecek gibi temel ihtiyaçları var etmiş olması
E) Helali, haramı, ibadetleri vb. öğrenmede ve İslam’a uygun yaşamalarını sağlamada rehber olmak üzere insanlara ilahi kitaplar göndermiş olması
Doğru cevap A) Evreni ve içindeki tüm varlıkları yoktan yaratmış olması değildir. Çünkü Allah, evreni ve içindeki varlıkları yoktan yaratmıştır ve onları koruyup gözetmektedir. Diğer dört seçenek ise Allah'ın yarattıklarını koruyup gözettiğini gösteren durumlardır. Allah, peygamberler aracılığıyla insanlara doğru yolu göstermiş, insanlara akıl ve anlayış vererek iyiyi kötüden, doğruyu yanlıştan ayırmalarını sağlamış, canlıların yaşamlarını sürdürebilmeleri için temel ihtiyaçları yaratmış ve onlara rehberlik etmek amacıyla ilahi kitaplar göndermiştir.
Aşağıdaki tanımlardan yanlış olan hangisidir?
A) Kafir: İman esaslarını ve İslamın şartlarını İNKAR EDEN kişi
B) Münafık: İslama kalben inanmadığı halde inanmış gibi görünen ikiyüzlü kişi
C) Müşrik: Allahın varlığını inkar edip başka tanrılara inanan kişi
D) Mümin: İmanın 6 şartına ve İslamın 5 şartına kalben inanan kişi
E) Müşrik: Allahın var olduğuna inandığı halde Allahın yanına başka bir tanrı getirerek Allaha eş koşan kişi
C) Müşrik: Allah'ın varlığını inkar edip başka tanrılara inanan kişi'dir. Çünkü müşrik, İslam inancına göre Allah'ın birliğine inanmayıp, birden fazla tanrıya inanan kişiyi ifade eder. Diğer tanımlar doğrudur ve İslam'da farklı inanç ve davranışlara sahip kişileri tanımlar.
Dinde zorlama yoktur. Çünkü doğruluk (iman) ile eğrilik belirginleşmiştir…”
(Bakara suresi, 256. ayet)
“Sizin dininiz size, benim dinim de banadır.”
(Kâfirun suresi, 6. ayet)
Bu ayetler aşağıdakilerden hangisinin önemini göstermektedir?
A) Doğruluğun önemini
B) İrade özgürlüğünün önemini
C) Başka dinleri yok etmek gerektiğini
D) Kâfirlerin toplumdan sürmek gerektiğini
E) Kâfirin İslam toplumunda yaşama hakkının olmadığını
Verilen ayetler, B) İrade özgürlüğünün önemini göstermektedir. İslam dini, insanları dini inançları konusunda zorlamaz ve her bireyin kendi iradesiyle inançlarına yönlendirilmesine vurgu yapar. Ayetlerde, dinde zorlama olmadığı ve herkesin kendi inancına sahip olabileceği ifade edilmektedir.
Aşağıdakilerden hangisi İslami bilgilerin dört ana kaynağı ile ilgili değildir?
A) Kur’an dini buyruk ve yasakların birinci ana kaynağıdır.
B) Müslümanlar namazın nasıl kılınacağını sünnet sayesinde öğrenmişlerdir.
C) Din alimlerinin yorumlarının kaynağı, ayet ve hadisler olmalıdır.
D) Domuzu yasaklayan sünnettir.
E) Salim duyular (bilim) İslamda bilgi kaynağıdır.
Cevap Anahtarı: Soruda yer alan seçeneklerden "D) Domuzu yasaklayan sünnettir." İslami bilgilerin dört ana kaynağı ile ilgili değildir, çünkü bu ifade İslami bilgilerin kaynaklarından biri olan sünnetle ilgilidir. İslami bilgilerin ana kaynakları Kur'an, sünnet, icma ve kıyas'tır. Soruda, İslami bilgilerin dört ana kaynağına ilişkin ifadeler yer almaktadır. Seçenekler arasından dört ana kaynağı doğru bir şekilde ayırt etmek gerekmektedir. Seçeneklerden A, B, C ve E İslami bilgilerin ana kaynaklarıyla ilgili ifadeler içerirken, seçenek D İslami bilgilerin dört ana kaynağından biri olan sünnetle ilgilidir. Doğru cevap, seçenek D'dir.
"İmanın 6 şartından birine eksik inanırsak veya Kur’an-ı Kerim’den bir ayete inanmaz isek namaz kılan biri olsak dahi Allah katında imanımız ve Müslümanlığımız,…..………”
Yukarıdaki boşluğa uygun gelen cümle aşağıdakilerden hangisidir?
A) İmanımız devam eder.
B) İmanımız, Müslümanlığımız gider, kaybolur.
C) Müslümanlığımız devam eder ama zayıflar.
D) İyilikler yapıyorsak, imanımızın eksik olması önemli değildir.
E) İmanımız zayıflar.
• Karıncanın toprağı kazarak toprağın, ağacın köklerinin oksijen almasını sağlayıp dünyadaki kozmik dengeyi sağlaması
• Anne karnındaki bebekte, önceden akciğerin oluşması ve akciğerin doğuştan sonra işe yaraması, anne karnında ise işe yaramaması
• Güneşin, insanları aydınlatması ve ısıtması ile insan yaşamını olumlu etkilemesi, Dünyanın 23derece 27 dk. eğikliği ile 4 mevsimin oluşması
Yukarıda verilen örneklerin ışığında aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır?
A) Evrende bir amaçlar zinciri vardır
B) Hiçbir şey boş yere yaratılmamıştır.
C) Bu örnekler Tanrının varlığına dair Gaye kanıta örnektir
D) Maddenin (karınca-akciğer-dünya) aklı vardır bu planı kendi kendine oluşturmaktadır. Amaç yoktur, kör bir tesadüf vardır.
E) Evren tesadüfler zinciri oluşmayıp belli bir hedef doğrultusunda oluşmuştur.
Doğru cevap "E) Evren tesadüfler zinciri oluşmayıp belli bir hedef doğrultusunda oluşmuştur." Bu seçenek, örneklerin evrenin tesadüfler sonucu değil, belirli bir hedef veya amaç doğrultusunda oluştuğu fikrini desteklemektedir. Verilen örnekler, evrende düzen ve amaç olduğu fikrini desteklemek amacıyla sunulmaktadır. Seçenek E, bu fikri yansıtarak evrenin tesadüf değil, belli bir amacın sonucu olarak var olduğunu ifade etmektedir.
Aşağıdakilerden hangisi Kur’an-ı Kerim’e iman etmenin şartlarından değildir?
A) Kur’an’ın bozulmadığına inanmak
B) Kur’an’daki bilgilerin doğru olduğuna inanmak
C) Kur’an’ın her devirde geçerli olduğuna inanmak
D) Kur’an’ı yukarda tutup okumak
E) Kur’an’daki 6666 ayetin hepsine inanmak
Cevap: D) Kur'an'ı yukarda tutup okumak. Verilen ifadeler arasında Kur'an'a iman etmenin şartlarından olmayan tek şık, "Kur'an'ı yukarda tutup okumak" ifadesidir. Kur'an'a iman etmenin şartları, Kur'an'ın bozulmamış, doğru bilgilere sahip, her devirde geçerli olduğuna inanmak ve Kur'an'daki 6666 ayetin hepsine inanmak olarak sıralanmıştır.
İslam’da, Allah katında, Kur’an-ı Kerim’de en önemli üç şey aşağıdakilerden önem sırasına göre hangisidir?
A) Ahlak-İbadet-İman
B) İbadet-ahlak-İman
C) İman-İbadet-Ahlak
D) Kalp temizliği-İbadet-Ana, babaya saygı
E) Ahlak-İman-İbadet
Doğru cevap C) İman-İbadet-Ahlak olmalıdır. İslam'ın öğretilerine göre, en önemli üç şeyden birincisi imandır. İman, kalpten gelen ve inançla ilgili olan temel öğedir. İkinci olarak ibadetler gelir; çünkü ibadetler, imanın pratiğe dönüşmesini sağlar ve Allah'a yönelişi ifade eder. Son olarak, ahlak önem sırasında üçüncü sırada yer alır; çünkü iman ve ibadetler, ahlaki davranışları besler ve destekler. Bu nedenle, İslam inancında iman, ibadet ve ahlak, önem sırasına göre vurgulanan üç temel konudur.
Aşağıdakilerden hangisi Allah’ın en sevgili kuludur?
A) İbadet eden ama ahlaklı olmayan Müslüman
B) Ahlaklı olan ama ibadet etmeyen Müslüman
C) İmanın 6 şartına inanmayan ama ahlaklı olan
D) İman edip ibadet eden ve ahlaklı olan Müslüman
E) İman eden ama salih amel işlemeyen
Cevap Anahtarı: Soruda yer alan seçeneklerden "D) İman edip ibadet eden ve ahlaklı olan Müslüman" Allah'ın en sevgili kulu olarak ifade edilmiştir. Soruda, Allah'ın en sevgili kuluyla ilgili bir seçenek belirlememiz isteniyor. Seçenekler arasından, hem iman edip ibadet eden hem de ahlaklı olan bireyi ifade eden seçeneği seçmemiz gerekiyor. Bu niteliklerin bir araya geldiği seçenek D'dir, dolayısıyla doğru cevap D seçeneğidir.
“Erkek veya kadın, mümin olarak, kim yararlı işler işlerse, işte onlar cennete girerler, kendilerine zerre kadar zulmedilmez. (Nisa, 124)” âyetinden hangi sonuç çıkarılabilir?
A) Salih amel işleyen mümin erkek ve mümin kadınlar cennete girer
B) Yalnız Salih amel işleyen mümin kadınlar cennete girer
C) Yalnız Salih amel işleyen mümin erkekler cennete girer
D) Salih amel işlemeyen cennete girebilir
E) Önemli olan salih ameldir, imana gerek yoktur.
Cevap Anahtarı: Soruda yer alan ayetten "A) Salih amel işleyen mümin erkek ve mümin kadınlar cennete girer" sonucu çıkarılabilir. Soruda verilen ayet, cennete girecek olanların mümin olmalarının yanı sıra salih amel işlemelerinin de önemli olduğunu ifade etmektedir. Ayetten, cennete girecek olanların hem erkek hem de kadın müminler olduğu ve bunun yanı sıra salih amel işlemelerinin gerektiği sonucu çıkarılabilir. Bu nedenle doğru cevap A seçeneğidir.
Bir Müslüman;
Günah işlerse, (içki, kumar) veya
Kul hakkı yerse, (dedikodu, iftira) veya
İbadet etmezse, (namaz, oruç)
Allah’a olan imanı, inancı hakkında aşağıdaki bilgilerden hangisi doğrudur?
A) Günah işlediği için dinden çıkmıştır.
B) Kul hakkı yediği için Müslümanlığı bitmiştir.
C) İmanı, inancı zayıflamış, güçsüzleşmiştir.
D) Yukarıdaki eylemler önemli değil, en önemlisi kalbimizi temiz tutmaktır.
E) İmanı gider. İmansız olur.
Doğru cevap C olmalıdır: "C) İmanı, inancı zayıflamış, güçsüzleşmiştir." Soruda verilen eylemlerin, iman ve inanç üzerinde etkili olabileceği ve bu etki sonucunda imanın zayıflayabileceği belirtilmiştir. Dolayısıyla, C seçeneği doğru cevaptır.
Aşağıda verilenlerden hangisi doğru değildir?
A) Duyu organları İslam dinine göre bilgi edinme kaynaklarından bir tanesidir.
B) İnsanların duyu organları ile elde ettikleri bilgiler akıl yoluyla elde ettiği bilgilere göre daha az kesinlik sağlar.
C) Duyular sayesinde çevremizde olup bitenleri biliriz.
D) Duyu organları dış dünyaya açılan pencerelerdir.
E) Duyu organları sayesinde etrafımızdaki bilgileri doğrudan alırız.
Cevap Anahtarı: Soruda yer alan seçeneklerden "B) İnsanların duyu organları ile elde ettikleri bilgiler akıl yoluyla elde ettiği bilgilere göre daha az kesinlik sağlar." doğru değildir. Soruda, duyu organları ile ilgili ifadelerin doğruluğu değerlendirilmektedir. Seçenekler arasından yanlış olanı belirlememiz isteniyor. Seçenek B, duyu organları ile elde edilen bilgilerin akıl yoluyla elde edilen bilgilerden daha az kesinlik sağladığını ifade etmektedir, ancak bu genel bir ifade değildir. Çünkü duyu organları, çevremizdeki gerçekleri algılamamızı sağlar ve bu bilgiler akıl yoluyla da değerlendirilebilir. Duyu organlarının sağladığı bilgilerin kesinlik düzeyi konusunda genel bir karşılaştırma yapmak yanıltıcı olabilir.
I. Her dönemde yalan söylemk üzere bir araya gelmesi imkansız çok sayıda insan tarafından nakledilmesi.
II. Nakledenlerin sayısının azalmaması.
III. Olayı ve ya haberi nakledenlerin görmüş olması.
Bir haberin mütevatir olabilmesi için yukarıda verilenlerden hangisi veya hangilerini taşıması gerekmektedir?
A) I ve II B) II ve III C) I ve III
D) I, II ve III E) Yalnız III
Cevap Anahtarı: Soruda verilen bilgilere göre, bir haberin mütevatir olabilmesi için "D) I, II ve III" şartlarının bir arada olması gerekmektedir. Mütevatir haber, çok sayıda güvenilir kişi tarafından aktarılan ve şüpheye yer bırakmayan haber anlamına gelir. Soruda verilen bilgilerde, bir haberin mütevatir olabilmesi için üç koşul belirtilmiştir: Her dönemde yalan söylemek üzere bir araya gelmesi imkansız çok sayıda insan tarafından nakledilmesi (I), nakledenlerin sayısının azalmaması (II), olayı veya haberi nakledenlerin görmüş olması (III). Bu üç koşulun bir arada olması gerekmektedir.
Aşağıdakilerden hangisi İslam'ın bilgi kaynaklarından olan sadık haberle ilgili değildir?
A) Sünnet B) Hadis C) Vahiy D) Ayet E) Yorum
Cevap Anahtarı: Soruda yer alan seçeneklerden "E) Yorum" İslam'ın bilgi kaynaklarından olan sadık haberle ilgili değildir. İslam'da bilgi kaynakları arasında sadık haber (haber-i vahid), sünnet (Hz. Peygamber'in söz, davranış ve onayları), hadis (Hz. Peygamber'in söz ve davranışları), vahiy (Allah'ın doğrudan ilettiği ilahi mesajlar) ve ayet (Kur'an'ın bölümleri) bulunur. Bu seçenekler arasından sadece "E) Yorum" İslam'ın bilgi kaynaklarından biri değildir. Yorumlar, genellikle ilim ve anlayış açısından yardımcı olsa da, doğrudan sadık haber kavramıyla ilişkilendirilmez.
I. “…Ey akıl sahipleri!...”6, “… düşünmüyor musunuz?”7, “… aklınızı kullanmıyor musunuz?”8, “Bu Kur’an, ayetlerini düşünsünler ve akıl sahipleri öğüt alsınlar diye sana indirdiğimiz mübarek bir kitaptır.”
II. “Onların çoğu zandan başka bir şeye uymaz. Şüphesiz zan, haktan (ilimden) hiçbir şeyin yerini tutmaz. Allah onların yapmakta olduklarını pek iyi bilendir.
III. “Onlar ancak sizin ve atalarınızın (ilah edindiğiniz şeylere) taktığınız isimlerdir. Allah, onlar hakkında hiçbir delil indirmemiştir. Onlar (putperestler) yalnız zanna ve nefislerin arzusuna tâbi oluyorlar. Andolsun ki, kendilerine, Rableri katından yol gösterici gelmiştir.”
Yukarıda ayetlerden hangisi veya hangileri akıl ile ilgilidir?
A) Yalnız I B) Yalnız III C) I ve II
D) I ve III E) I, II ve III
Doğru cevap "E) I, II ve III" olacaktır. Çünkü verilen ayetlerin hepsi akıl ile ilgilidir ve akıl sahiplerine düşünmeleri, gerçeği zanna tercih etmeleri ve ilim yolunda hareket etmeleri konusunda mesaj vermektedir.
I. İlahi dinlere tepki amacıyla doğmuştur.
II. Çeşitli hayvan hatta insanlara işkence edilir.
III. Şeytana tapmayı tercih eder.
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri satanizm için doğrudur?
A) I ve II B) II ve III C) I ve III
D) Yalnız III E) I, II ve III
Cevap anahtarı E) I, II ve III Verilen ifadelerden I, II ve III hepsi satanizmle ilişkilendirilebilir. Satanizm, genellikle geleneksel dinlere tepki olarak doğmuş bir inanç sistemidir ve kimi zaman hayvan hatta insanlara zarar verme ritüelleriyle ilişkilendirilmiştir. Aynı zamanda, bazı satanistler şeytana tapmayı tercih ederler. Bu nedenle, verilen ifadelerin tamamı satanizm için doğrudur.
Tanrıtanımazlıkla ilgili aşağıda verilenlerden hangisi doğru değildir?
A) Dinin insanı uyuşturan bir afyon olduğunu savunur.
B) Dinin insani değerli geliştiren bir olgu olduğu görüşündedir.
C) Tanrının veya ilahi günün olmadığı kanısındadır.
D) Evrendeki eksiklikleri düşüncelerini desteklemek için kanıt olarak kullanır.
E) Var olmayan bir şeyin ispatlanmasının imkansız olduğunu savunur.
Soruda yer alan seçeneklerden "B) Dinin insani değerli geliştiren bir olgu olduğu görüşündedir." doğru değildir. Tanrıtanımazlık, tanrı veya ilahi varlıkların varlığını reddeden bir düşünce sistemidir. Bu düşünce, dinin insani değerleri geliştirdiğini değil, dinin insanları uyuşturduğunu savunur. Diğer seçenekler tanrıtanımazlıkla ilgili doğru veya genelde kabul edilen ifadeleri yansıtmaktadır.
Evreni ve varlıkları yaratan herhangi bir güç yada tanrı olmadığını savunun inanç biçimi hangisidir?
A) Deizm B) Ateizm C) Marsizm
D) Darwinizm E) Polietizm
Soruda yer alan açıklamaya göre "B) Ateizm" evreni ve varlıkları yaratan herhangi bir güç veya tanrı olmadığını savunan inanç biçimidir. Ateizm, evrenin ve varlıkların herhangi bir tanrısal güç tarafından yaratılmadığını ve tanrı inancını reddeden bir inanç biçimidir. Diğer seçenekler farklı inanç biçimlerini ifade etmektedir.
I. Bazı tabiat olaylarının yaratılmasını ve iradesini başka güçler tarafından yapıldığına inanmak.
II. Allah'ın iradesine sınırlama getirmek.
III. Atalarını, din büyüklerini Allah'ı sever gibi sevmek.
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri şirk içerisine girmektedir?
A) I, II ve III B) I ve II C) II ve III
D) I ve III E) Yalnız III
Cevap Anahtarı: Soruda yer alan açıklamalara göre "A) I, II ve III" şirk içerisine girmektedir. Şirk, İslam'ın temel inançlarından biri olan tevhid inancını ihlal eden bir durumdur ve Allah'a ortak koşmak anlamına gelir. Verilen açıklamalardan her üçü de tevhid inancını zedeler: Tabiat olaylarını başka güçlere veya varlıklara bağlamak (I), Allah'ın iradesine sınırlama getirmek (II) ve Allah'ı yarattıklarını sever gibi sevmek (III) şirk içerisindedir.
Allah'tan (c.c) başka tanrıların olduğuna inanmaya ...................., ve inan kişiye de ............. denir.
Yukarıdaki boşluğa sırasıyla hangisi gelmelidir?
A) müşrik -- şirk B) şirk -- müşrik
C) münafık -- müşrik D) şirk -- münafık
E) müşrik -- münafık
Doğru cevap "B) şirk -- müşrik" olacaktır. Şirk, birden fazla tanrıya inanmak veya Allah'a ortak koşmaktır. Müşrik ise bu şirk inancına sahip olan kişidir. Dolayısıyla, doğru cevap şirk kelimesinin müşrik kelimesi ile birlikte gelmesidir.
Politeizm ile ilgili olarak aşağıda verilenlerden hangisi doğru değildir?
A) Çok tanrıcılık anlamındadır.
B) Birden çok tanrı ya da tanrısal güce inanılır.
C) İnanılan tanrıların her birinin görevi aynıdır.
D) Hinduizm çok tanrıcılığa örnektir.
E) Eski İran ve Sümerlerde çok tanrıcılık anlayışı vardı.
Sorunun doğru cevap anahtarı "C) İnanılan tanrıların her birinin görevi aynıdır." şeklindedir. Politeizm, birden fazla tanrının ya da tanrısal gücün var olduğu inancıdır. A, B, D ve E seçenekleri politeizm ile ilgili doğru ifadeler içerirken, C seçeneği yanlıştır. Politeist inanç sistemlerinde, inanılan tanrıların her birinin farklı özelliklere, görevlere ve alanlara hükmettiği kabul edilir. Yani, inanılan tanrıların görevleri farklılık gösterir.
“Sizin ilahınız, yalnızca kendisinden başka tanrı olmayan Allah’tır. Onun ilmi her şeyi kuşatmıştır.”
“İlahınız bir tek Allah’tır. Ondan başka ilah yoktur. O rahmandır, rahîmdir."
“O (Allah), doğunun da batının da Rabb’idir. Ondan başka ilah yoktur. Öyleyse yalnız onun himayesine sığın.”
Yukarıda verilen ayetler aşağıdakilerden hangisini daha çok vurgulamaktadır?
A) Tezkiye B) Tesbih C) Tehvid D) Tefrika E) Tebliğ
Cevap Anahtarı: Soruda verilen ayetler, "C) Tehvid" (Allah'ın birliği ve tektanrıcılık) kavramını daha çok vurgulamaktadır. Verilen ayetlerde sürekli olarak Allah'ın birliği ve tektanrıcılık vurgulanmaktadır. Ayetlerde, Allah'ın tek ilah olduğu, başka ilah olmadığı ve her şeyin O'nun ilmiyle kuşatıldığı ifade edilmektedir. Bu nedenle, doğru cevap "Tehvid" yani Allah'ın birliği ve tektanrıcılık kavramını daha çok vurgulamaktadır.
Hz. Adem'den başlayarak Hz. Muhammed'e (s.a.v) kadar tarih boyunca gönderilen tüm peygamberlerin tebliğ ettiği inanç hangisidir?
A) Monoteizm B) Politeizm C) Deizm
D) Tecrit E) Tevhid
Doğru cevap "E) Tevhid" olacaktır. Peygamberler tarih boyunca tevhit inancını (Allah'ın birliği) tebliğ etmişlerdir. Peygamberler, tarih boyunca Allah'ın birliğini vurgulayarak tevhit inancını tebliğ etmişlerdir. Tevhit inancı, İslam'ın temel prensiplerinden biridir ve Allah'ın bir olduğunu, başka ilah olmadığını vurgular.
* Bu inanca göre evreni yaratan ve yöneten bir tanrı vardır.
* Tek tanrı inancını savunur.
* Tevhid inancından farklıdır.
Yukarıda verilenler hangi inancın özellikleridir?
A) Monoteizm B) Politeizm C) Deizm
D) Tanrıtanımzlık E) Ateizm
Cevap Anahtarı: Soruda verilen özelliklere göre "A) Monoteizm" inancının özellikleri anlatılmaktadır. Verilen özellikler, tek tanrı inancını savunan ve evreni yaratan tek bir tanrının varlığını kabul eden "Monoteizm" inancının özellikleridir. Diğer seçeneklerde böyle bir tek tanrı inancı vurgulanmamaktadır.
Kitabımızda biz insanlar için bir çok öğüt bulunmaktadır. Bunlardan bir tanesi de:
“Allah’a ibadet edin ve ona hiçbir şeyi ortak koşmayın. Ana-babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, yolcuya, ellerinizin altında bulunanlara iyi davranın; Allah, kendini beğenen ve daima böbürlenip duran kimseyi sevmez.”
ayetidir. Bu ve diğer ayetleri benimsemiş bir toplum için aşağıdakilerden hangisi doğru olmaz?
A) İnanlar arasında sevgi oluşur.
B) Yardımlaşma ve kardeşlik artar.
C) Dayanışma artar.
D) Adalet temelleri sarsılır.
E) Barış, huzur ve güven ortamı oluşur.
Cevap Anahtarı: Soruda verilen ayet, yardımlaşma, kardeşlik, dayanışma ve sevgi gibi olumlu değerleri vurgulamaktadır. Dolayısıyla, "D) Adalet temelleri sarsılır." doğru değildir. yette, Allah'a ibadet etme, yardımlaşma, komşuluk ilişkileri, iyilik yapma ve sevgi gibi değerlerin önemi vurgulanmaktadır. Bu değerler, toplumda dayanışma, kardeşlik ve huzur ortamını artırarak adaletin güçlenmesine katkıda bulunur. Dolayısıyla, doğru olan diğer seçeneklerdir.
Aşağıda verilen açıklamalardan hangisi doğru değildir?
A) Din insanların birbirleriyle iyi geçinmelerini nasihat eder.
B) Din anne ve babaya iyi davranmayı ve akrabaları gözetmeyi öğütler.
C) Din iftira, dedikodu gibi davranışlardan kaçınmamızı ister.
D) Din sadece büyüklere saygı göstermemizi ister.
E) Din fakirlere ve kimsesizlere yardım etmemizi ister.
Cevap Anahtarı: Soruda yer alan açıklamalardan "D) Din sadece büyüklere saygı göstermemizi ister." ifadesi doğru değildir. Din, sadece büyüklere değil, herkese saygı göstermeyi öğütler. Ayrıca din, insanların birbirleriyle iyi geçinmelerini, aile içinde sevgi ve saygıyı sürdürmeyi, iftira, dedikodu gibi olumsuz davranışlardan kaçınmayı ve fakirler ile kimsesizlere yardım etmeyi vurgular.
İslam dininde dünyaya gelen her insanın Allah'ın varlığını ve birliğini kabul etmeye eğilimli olması hangi kavram ile açıklanır?
A) Fıtrat B) Tevhid C) Tecvit
D) Tevekkül E) Veli velayet
Sorunun doğru cevap anahtarı "A) Fıtrat" olarak belirtilmiştir. Fıtrat, İslam dinine göre insanın yaratılışında var olan doğuştan gelen eğilimler ve içgüdülerdir. Bu kavram, her insanın Allah'ın varlığını ve birliğini kabul etmeye eğilimli olduğu fikrini ifade eder. Yani, İslam inancına göre insanlar doğuştan Allah'a inanmaya yatkındır ve bu inanç onların içlerinde mevcuttur.
Ayette ifade edilen öncelik sırasına göre, imanın ve ahlakın önemi ile birlikte ibadetlerin de bu süreçte nasıl yer aldığını anlama.
İman-ibadet ilişkisini anlayarak, imanın ibadetlerin temelini oluşturduğunu kavrama.
Kur'an-ı Kerim'de yer alan ayetlerin anlam ve içeriklerini anlayarak, onlarla ilgili çeşitli bilgileri doğru şekilde değerlendirebilme becerisi.
Verilen ifadeleri anlam ve içerik yönünden değerlendirerek, doğru ve yanlış durumlarını ayırt edebilme yeteneği.
Verilen İslam terimleri ve tanımlarını anlama ve ayırt etme becerisi.
İrade özgürlüğü kavramını anlama ve değerlendirme becerisi.
İslam dini ve İslami bilgilerin ana kaynaklarını tanıma ve ayırt etme yeteneği.
İmanın altı şartını anlama ve değerlendirme becerisi.
Evrenin düzeni ve amacı hakkında farklı görüşleri anlama ve değerlendirme yeteneği.
Kur'an'ın temel özelliklerini ve önemini anlama ve değerlendirme becerisi.
İslam'ın öğretilerini anlama ve temel değerlerinin önem sırasına göre farkında olma becerisi.
İslam'da ahlak, ibadet ve iman kavramlarını anlayabilme ve bu kavramların birleşimiyle ilgili değerlendirme yapabilme yeteneği.
İslam ayetlerini anlama ve çıkarımlar yapabilme yeteneği.
İslam'da imanın sağlamlaşması veya zayıflamasının etkilerini anlama ve değerlendirme yeteneği.
Duyu organlarının işleyişi ve elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi yeteneği.
Mütevatir haber kavramını anlama ve mütevatir haberin özelliklerini tanıma yeteneği.
İslam'ın bilgi kaynaklarını anlama ve ayırt etme yeteneği.
İslam ayetlerinin içeriğini anlama ve ayetlerdeki mesajları çıkarma yeteneği.
Satanizm hakkında temel bilgi ve anlayışa sahip olma, bu inanç sistemiyle ilgili yanlış anlaşılmaların farkında olma ve bilgiye dayalı değerlendirme yapabilme becerisi.
Tanrıtanımazlık fikirlerini anlama ve değerlendirme yeteneği.
Farklı inanç biçimlerini anlama ve ayırt etme yeteneği.
İslam'da tevhid inancını anlama ve şirk kavramını değerlendirme yeteneği.
İslam'daki inanç kavramlarını ve terimleri anlama yeteneği.
Politeizm kavramını anlama ve politeist inanç sistemlerinin temel özelliklerini tanıma.
İslam'ın temel inançlarından olan tevhid kavramını anlama ve ayetlerin vurgularını çıkarma yeteneği.
Peygamberlerin tebliğ ettiği temel inançları anlama yeteneği.
Farklı inanç türlerini anlama ve ayırt etme yeteneği.
İslam'ın toplumsal değerlerini anlama ve ayetlerin topluma etkisini değerlendirme yeteneği.
Dinin toplumsal değerleri ve ahlaki prensipleri anlama yeteneği.
İslam dininin temel kavramlarından biri olan "Fıtrat"ın anlamını ve insanların doğuştan Allah'a inanmaya eğilimli olmasını anlama.
etiketlerini kapsamaktadır.Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.