2024-2025 7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-07)

2024-2025 7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-07) sınavı 7.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Kolay derecede zorluktadır. Toplamda 29 sorudan oluşmaktadır.



 2024-2025 7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-07) CEVAPLARI

  1. Meleklerin özellikleriyle ilgili hangisi yanlıştır?

    A) Sayıları çoktur.
    B) Çok hızlı hareket ederler
    C) Devamlı Allah’a ibadet ederler
    D) Çoğu kadınlardan oluşur

  2. Cevap: D Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı D) Çoğu kadınlardan oluşur'dur. Meleklerin özellikleriyle ilgili diğer seçenekler doğruyken, D seçeneği yanlıştır. İslam inancına göre, melekler cinsiyetli varlıklar değildir ve kadın ya da erkek olarak nitelendirilmezler. Melekler Allah'ın yaratıklarıdır ve Allah'a itaat ederek görevlerini yerine getirirler. Bu nedenle, meleklerin cinsiyetleri hakkında herhangi bir bilgi yoktur ve çoğu kadınlardan oluşur şeklinde bir ifade doğru değildir.



  3. Ayşe, ablası Melek ile bazen kaba bir şekilde konuşuyor, bu davranışında da bir sakınca görmüyordu. Ayşe’nin “Kim zerre miktarınca bir kötülük işlemişse (ahirette) onu görür.”
    Ayetini özümsemesi durumunda aşağıdakilerden hangisine yönelmesi beklenir?

    A) Ayette büyük günahlardan söz edildiğini düşünmeye
    B) Melek kabalıkla karşılamadığı sürece bu davranışı tekrarlamaya
    C) Melek'ten özür dileyerek ona karşı kabalık etmeyi bırakmaya
    D) Kaba davranışlarına gerekçe aramaya

  4. Cevap: C Açıklama:

    Cevap Anahtarı: C) Melek'ten özür dileyerek ona karşı kabalık etmeyi bırakmaya Verilen ayet, kişinin yaptığı her türlü kötülüğün ve davranışın ahirette hesaba çekileceğini ifade eder. Ayşe, ablası Melek ile kaba bir şekilde konuşuyor ve bununla ilgili bir sakınca görmüyor gibi görünüyor. Ancak ayeti özümsemesi durumunda, kötü davranışlarının da ahirette hesaba çekileceğini anlayacaktır. Bu durumda, Ayşe'nin ayeti özümsemesi, Melek'ten özür dileyerek ona karşı kaba davranışlardan vazgeçmeye ve daha saygılı bir şekilde iletişim kurmaya yönelmesi beklenir. Ayet, kişiyi kaba davranışlarına karşı duyarlı olmaya ve diğerlerine saygı göstermeye teşvik eder.



  5. Melekler gözle görülemeyen, seçme hakkı olmayan, Allah’ın emirlerini eksiksiz yerine getiren, sayıları çok fazla olan, insanların iyiliği için Allah’a dua eden varlıklardır.  
    Verilen metinde meleklerin hangi özelliklerine değinilmemiştir?

    A) Uyumaz ve yorulmazlar.         
    B) Sayıları çok fazladır.
    C) İnsanlar için dua ederler.        
    D) Günah işlemezler.

  6. Cevap: A Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı A) Uyumaz ve yorulmazlar'dır. Verilen metinde meleklerin uyumaz ve yorulmaz özelliklerine değinilmemiştir. Metinde meleklerin Allah'ın emirlerini eksiksiz yerine getirdiği, sayılarının çok fazla olduğu, insanların iyiliği için Allah'a dua ettiği ve günah işlemediği belirtilmiştir. Ancak uyumaz ve yorulmaz özelliği metinde yer almamaktadır.



  7. I. Yemez, içmez, uyumazlar.      
    II. Sürekli iyilik yapar, kötülük yapmazlar
    III. Cinsiyet özellikleri yoktur.    
    IV. Geleceği bilebilirler.
    V. Görevlerini yaparken bıkma, usanma göstermezler
    Yukarıda verilen özelliklerden hangileri meleklerle ilgili doğru özelliklerdendir?

    A) I-II-IV-V                B) II-III-V              
    C) I-II-III-V                D) Hepsi

  8. Cevap: C Açıklama:

    Cevap Anahtarı: C) I-II-III-V Verilen özelliklerden meleklerle ilgili doğru olanlar şunlardır: I. Yemez, içmez, uyumazlar. II. Sürekli iyilik yapar, kötülük yapmazlar. III. Cinsiyet özellikleri yoktur. V. Görevlerini yaparken bıkma, usanma göstermezler. Bu özellikler Kur'an ve İslam inancına göre meleklerin özellikleri arasında yer almaktadır. Melekler yemez, içmez ve uyumazlar; sadece Allah'ın emirlerini yerine getirirler ve insanlara iyilik yaparlar. Ayrıca, cinsiyetleri yoktur ve görevlerini yerine getirirken hiçbir şekilde bıkma ve usanma göstermezler.



  9. Dinimizin hükümleri genel olarak üç kısma ayrılır. Bunlar iman, ibadet ve ahlak esaslarından oluşmaktadır. İman esaslarının içinde bir tanesi vardır ki o insanın ölümüyle başlayan kabir, kıyamet, mahşerle devam edip cennet ve cehenneminde içinde olduğu sonsuz bir hayata inanmayı içerir.
    Yukarıda iman esaslarının hangisinden bahsedilmektedir?

    A) Kitaplara inanmak                   
    B) Meleklere inanmak
    C) Ahiret gününe inanmak  
    D) Cennet ve cehenneme inanmak

  10. Cevap: C Açıklama:Cevap: C)
    Açıklama: Paragrafta belirtildiği gibi, bahsedilen iman esasları "ölümüyle başlayan kabir, kıyamet, mahşerle devam edip cennet ve cehenneminde içinde olduğu sonsuz bir hayata inanmayı" içermektedir. Bu da "ahiret gününe inanmak" esasına karşılık gelmektedir.

  11. Hasan: “Merdiven altından geçmemeliymişim, annem öyle söyledi .”
    Berk: “Nedenini sordun mu?”
    Hasan: “Evet, kısa boylu kalırmışım.”
    Berk: “Bunların ……………… olduğunu Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi dersinde öğrenmiştim. Boyumuzun kısa kalışının bununla bir ilgisi yoktur. Hormon dengemiz, beslenme ve soya çekimle ilgisi vardır.
    Yukarıda Berk’in cümlesindeki boşluk aşağıdakilerden hangisiyle tamamlanmalıdır?

    A) Fal    B) Sihir    C) Büyü    D) Batıl inanç

  12. Cevap: D Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı D) Batıl inanç'tır. Berk, Hasan'ın annesinin söylediği merdiven altından geçmeme ile boyunun kısa kalacağına dair bilgilerin batıl inançlardan olduğunu ifade ediyor. Berk, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde bu tür yanlış inanışların boyutlarla ilgisi olmadığını, asıl etkenlerin hormon dengesi, beslenme ve genetik faktörler olduğunu öğrenmiş olduğunu belirtiyor. Batıl inançlar, bilimsel gerçeklere dayanmayan ve genellikle yanlış bilgilere dayanan inanışlardır ve bu tür inanışların bilimsel bir temeli olmadığı için dikkate alınmamalıdır.



  13. Meleklerin varlığına inanan bir öğrenci aşağıdakilerden hangisini yapmaz?

    A) Öğretmenlerine verdiği sözü tutar.
    B) Girdiği sınavlarda kopya çekmez.
    C) Arkadaşlarına yalan söylemekten kaçınmaz.
    D) Anne-babasını okul durumu hakkında yanlış bilgilendirmez.

  14. Cevap: C Açıklama:Cevap: C)
    Açıklama: Meleklerin varlığına inanan bir öğrenci, meleklerin kendisini gözlemlediğini ve vicdanına göre hareket etmesi gerektiğini düşünür. Bu nedenle yalan söylemekten kaçınır.

  15. Yüce Allah şöyle buyuruyor:”Ey insanlar yeryüzünde bulunan helal ve temiz şeylerden yiyin! Şeytanın adımlarını izlemeyin. Çünkü o sizin apaçık düşmanınızdır.” (Bakara Suresi 168. Ayet)
    Aşağıdakilerden hangisi şeytanın özelliklerinden değildir?

    A) Haram yemeye teşvik edendir.     
    B) Allah’a isyan edendir.
    C) İnsanların hepsini sever.               
    D) Şeytan düşmanımızdır.

  16. Cevap: C Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı C) İnsanların hepsini sever'dir. Şeytanın özellikleri, Kuran'da ve İslam öğretilerinde belirtilmiştir. Şeytan, haram yemeye teşvik eden, Allah'a isyan eden ve insanları kötülüğe yönlendiren bir varlıktır. Ancak, şeytanın insanların hepsini sevdiği ve bu sevgi nedeniyle insanlara iyilik yapmak istediği gibi bir özelliği yoktur. Tam tersine, şeytan insanların düşmanıdır ve onları kötülük yapmaya teşvik eder. Ayette de belirtildiği gibi, şeytanın adımlarını izlememek ve onun tuzaklarına düşmemek önemlidir çünkü o apaçık bir düşmandır ve insanları kötülüğe sürüklemeye çalışır.



  17. Herkesle iyi geçinen, güler yüzlü olan, hoşgörülü olan, kimseye karşı kötülük beslemeyen ve güzel ahlaklı olan temiz kimselere toplumumuzda ne denir?

    A) Melek gibi insan        B) Tilki gibi kurnaz           
    C) Cin gibi insan             D) Akıllı insan

  18. Cevap: A Açıklama:

    Cevap Anahtarı: A) Melek gibi insan Verilen özelliklere sahip olan kişiler toplumumuzda "Melek gibi insan" olarak adlandırılır. Bu ifade, iyi niyetli, güler yüzlü, hoşgörülü ve kötülük yapmayan kişileri tanımlamak için kullanılır.



  19. Büyücülerin, şeytanın, cinlerin ve insanlara vesvese veren her şeyin zararının bize ve sevdiklerimize dokunmaması için aşağıdakilerden hangisini yapmalıyız?

    A) Nazar boncuğu takmalıyız.
    B) Büyücülerden yardım dilemeliyiz.
    C) Kurşun döktürmeliyiz.
    D) Felak ve Nas surelerini okuyarak sadece Allah’tan yardım dilemeliyiz.

  20. Cevap: D Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı D) Felak ve Nas surelerini okuyarak sadece Allah'tan yardım dilemeliyiz'dir. İslam inancına göre, büyücülerin, şeytanın, cinlerin ve vesvese veren unsurların zararlarından korunmak için doğrudan Allah'a yönelmeli ve O'ndan yardım dilemelidir. Nazar boncuğu takmak, büyücülerden yardım istemek veya kurşun döktürmek gibi geleneksel yöntemler İslam dininde kabul görmemiştir. Felak ve Nas sureleri, Kuran'da yer alan ve kötü enerjilere karşı koruyucu olarak kabul edilen surelerdir. Bu sureleri okuyarak ve sadece Allah'a güvenerek kendimizi ve sevdiklerimizi koruyabiliriz.



  21. Kuran-ı Kerim, ölümden sonra yeniden dirilme olacağını ve insanların dünyada yaptıkları eylemlerden sorgulanacağını bildirmektedir.
    Aşağıdakilerden hangisi Kuran–ı Kerim'in yeniden dirilişi insan aklına kavratmak için verdiği örneklerden değildir?

    A) Allah'ın gökleri ve yerleri düzenli bir şekilde yaratması.
    B) Yağmurun etkisiyle çeşitli meyve ve sebzelerin topraktan yeşermesi.
    C) Kuru toprağa yağan yağmurdan sonra  çeşitli bitkilerin çıkması.
    D) Sonbahardan sonra yok olan bitki örtüsünün ilkbaharda tekrar çıkması.

  22. Cevap: A Açıklama:

    Cevap anahtarı A olmalı. Örnek olarak verilen sonbaharda yok olan bitki örtüsünün ilkbaharda tekrar çıkması, Kuran-ı Kerim'in yeniden diriliş kavramını açıklamak için kullanılan bir örnek değildir. Diğer şıklar ise bu kavramı açıklamak için kullanılan uygun örneklerdir.



  23. Geçek olmadığı halde sonradan uydurulan, aslı esası olmayan ve dinde varmış gibi gösterilen batıl inançlara “hurafe” denir.
    Aşağıdakilerden hangisi batıl inanç ve hurafelerden birisi değildir?

    A) Sihir ve büyü, Ruh çağırma ve falcılık
    B) Gece tırnak kesilirse ömür kısalır.
    C) Türbelere adak adamak, çaput bağlamak,
    D) Cinler ve meleklerin varlığına inanmak

  24. Cevap: D Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı D) Cinler ve meleklerin varlığına inanmak olarak belirtilmiştir. "Hurafe" terimi, gerçek olmadığı halde sonradan uydurulan, aslı esası olmayan ve dinde varmış gibi gösterilen batıl inançları ifade eder. Bu tür inançlar genellikle toplumda yaygın olarak dolaşan ve bazen geçmişten gelen gelenek ve göreneklerle ilişkilendirilir. Sihir ve büyü, ruh çağırma ve falcılık gibi uygulamalar, gece tırnak kesilirse ömür kısalır gibi söylemler, türbelere adak adamak ve çaput bağlamak gibi eylemler hurafeler arasında sayılabilir. Ancak, cinler ve meleklerin varlığına inanmak, İslam inancında gerçek kabul edilen bir konudur ve bu nedenle hurafeler arasında değildir. İslam dini, cinlerin ve meleklerin varlığını ve etkilerini kabul eder ve bunlara inanmak dini bir gerekliliktir.



  25. “ Onlar Allah’ın kendilerine emrettiği şeylere asla isyan etmezler. Neye memur edilirlerse onu yaparlar ” (Tahrim Suresi 6)
    Yukarıdaki ayette sözü edilen grup aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Cinler      B) Melekler     C) İnsanlar      D) Muhacirler

  26. Cevap: B Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı B) Melekler olarak belirtilmiştir. Ayette bahsedilen grup, Allah'ın kendilerine emrettiği şeylere asla isyan etmeyen ve neye memur edilirse onu yapan varlıklardır. Bu özellikler melekler için geçerlidir. Melekler, Allah'ın emirlerini eksiksiz yerine getiren, O'na isyan etmeyen ve insanlara çeşitli görevlerde yardımcı olan yüce varlıklardır. Dolayısıyla, ayette sözü edilen grup meleklerdir.



  27. Nurdan yaratılmış yemesi içmesi olmayan daima Allah’a ibadet eden görülemeyen varlıklara ne denir?

    A) Şeytan    B) İnsan    C) Cin    D) Melek

  28. Cevap: D Açıklama:Cevap: D)
    Açıklama: Melekler nurdan yaratılmış, yemesi içmesi olmayan, daima Allah'a ibadet eden ve görülemeyen varlıklardır.

  29. Cennete gidebilmek için üzerinden geçilecek olan Cehennemin üzerine kurulmuş köprü aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Sırat    B) Mizan    C) Amel Defteri    D) Haşr

  30. Cevap: A Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı A) Sırat olarak belirtilmiştir. İslam inancına göre, ahiret hayatında insanların hesap vermek üzere Cennet veya Cehennem'e geçecekleri bir köprü olan "Sırat Köprüsü" olduğuna inanılır. Sırat, Cehennem üzerine kurulmuş ve Cennet'e ulaşmak için geçmek zorunda olduğumuz bir köprüdür. Bu geçit, insanların amellerine göre zorluk derecesi değişen bir köprüdür. İnsanların hayatta yaptıkları iyi ve kötü işlerin tartıldığı Mizan ve yapılan amellerin kaydedildiği Amel Defteri ile karıştırılmamalıdır. Dolayısıyla, doğru cevap "Sırat" köprüsüdür.



  31. Aşağıdakilerden hangisi hem beden hem de mal ile yapılan bir ibadettir?

    A) Oruç tutmak                B) Hacca gitmek
    C) Zekat vermek             D) Sadaka vermek

  32. Cevap: B Açıklama:

    Cevap anahtarı B olmalıdır. Hacca gitmek, hem beden hem de mal ile yapılan bir ibadettir. Hac ibadeti için Müslümanlar, belirli bir dönemde Mekke'ye gitmek üzere hazırlık yaparlar ve bu yolculuk sırasında hem bedenlerini hem de maddi kaynaklarını kullanırlar. Hac, İslam'ın beş temel ibadetinden biri olarak kabul edilir ve tüm Müslümanlara hayatları boyunca bir defa yapma zorunluluğu vardır. Bu ibadet, kişisel bağlılık ve Allah'a yönelme yanı sıra toplumsal birlikteliği ve eşitliği pekiştirir.



  33. Aşağıdakilerden hangisi ramazanla ilgili kavramlardan birisi değildir?

    A) Sahur    B) imsak    C) Teravih    D) Ruku

  34. Cevap: D Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı D) Ruku olarak belirtilmiştir. Ramazan, İslam takvimine göre dokuzuncu aydır ve İslam inancında özel bir öneme sahiptir. Ramazan ayında oruç tutulur ve birçok ibadet gerçekleştirilir. Sahur, imsak ve teravih gibi kavramlar Ramazan ayıyla ilişkilendirilirken, ruku Ramazanla özdeşleştirilen bir kavram değildir. Ruku, namaz kılarken yapılan bir harekettir ve Ramazan ayıyla doğrudan ilişkisi yoktur. Bu nedenle doğru cevap "D) Ruku" olarak verilir.



  35. Yüce Allah’ın buyruklarını peygamberlere ulaştıran melek aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Cebrail    B) Mikail    C) İsrafil    D) Azrail

  36. Cevap: A Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı A) Cebrail olarak belirtilmiştir. İslam inancına göre, Yüce Allah peygamberlere vahiyleri Cebrail adlı melek aracılığıyla iletmektedir. Cebrail, peygamberlere Allah'ın emirlerini ve mesajlarını ileten kutsal bir melektir. Diğer seçenekler olan Mikail, İsrafil ve Azrail de İslam inancında önemli meleklerdir, ancak peygamberlere vahiy ulaştıran melek özel olarak Cebrail'dir.



  37. Aşağıdakilerden hangisi meleklerle ile ilgili olarak yanlıştır?

    A) Yüce Allah’a sürekli ibadet ederler
    B) Allah’ın emirlerine itaat ederler
    C) Davranış özgürlükleri olduğundan yaptıkları davranışlardan sorumludurlar
    D) Müslümanların bağışlanması için yüce Allah’a dua ederler

  38. Cevap: C Açıklama:

    Cevap anahtarı C olmalıdır. Meleklerin davranış özgürlükleri olmadığı için yaptıkları davranışlardan sorumlu değillerdir. Melekler, Allah'ın emirlerine itaat eder, sürekli ibadet eder ve Müslümanların bağışlanması için dua ederler. İslam inancına göre, meleklerin görevleri belirlenmiş ve onlar bu görevleri eksiksiz bir şekilde yerine getirirler. Meleklerin günah işleme yetenekleri veya özgür iradeleri yoktur, bu nedenle davranışlarından sorumlu tutulmazlar.



  39. Her yıl ramazan ayında yoksullara verilen fıtır sadakası da denilen sadaka aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Zekat                B) Fidye
    C) Fitre                  D) Kaza orucu

  40. Cevap: C Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı C) Fitre olarak belirtilmiştir. Fitre, Ramazan ayında Müslümanlar tarafından verilen zekatın bir türüdür. Ramazan ayı boyunca oruç tutan Müslümanlar, Ramazan Bayramı'nda yoksullara ve ihtiyaç sahiplerine yardım etmek amacıyla fitre adı verilen belirli bir miktar parayı verirler. Fitre, fakirlerin bayram sevincine ortak olmalarını ve onların ihtiyaçlarını karşılamalarına yardımcı olmayı amaçlar.



  41. Aşağıdakilerden hangisi orucu bozan durumlardan biri değildir?

    A) Oruçlu iken unutarak su içmek.
    B) Oruçlu olduğunu bilerek su içmek.
    C) Oruçlu olduğunu hatırladıktan sonra su içmeye devam etmek.
    D) İlaç kullanmak

  42. Cevap: A Açıklama:

    Doğru cevap A) Oruçlu iken unutarak su içmek olarak belirtilmiştir. Oruçlu iken unutarak su içmek, orucun kazayla bozulmasına sebep olmaz. Unutarak yemek, içmek gibi durumlarda oruç devam eder ve kişi bunu hatırladığında orucuna devam eder. Ancak, bilerek ve isteyerek oruçlu olduğunu bilmek halinde su içmek orucu bozar.



  43. Aşağıdakilerden hangisi ahirete iman etmenin toplumsal kazanımlarından biri olamaz?

    A) Toplumda adalet bilincinin yerleşmesini sağlar.
    B) Toplumda birlik ve beraberliği sağlar.
    C) Yüz kızartıcı suçların azalmasını sağlar.
    D) Toplumda endişe yaratır.

  44. Cevap: D Açıklama:

    Cevap anahtarı D olmalıdır. Ahirete iman etmek, toplumda endişe yaratmaz; aksine, toplumda adalet bilincinin yerleşmesini sağlar, birlik ve beraberliği artırır ve yüz kızartıcı suçların azalmasına katkıda bulunur. Ahirete iman, insanlara hayatlarının dünya ve ahiret boyutunu düşünmeleri için bir perspektif sunar ve ahlaki değerleri güçlendirir. Ahirete iman, kişilere güçlü bir umut ve manevi destek sağlar.



  45. Aşağıdakilerden hangisi insanların batıl inançlara yönelme sebeplerinden biri değildir?

    A) Bilgisizlik ve dini konuların yanlış anlaşılıp yorumlanması
    B) İnsanların gelecek hakkında bilgi edinme merakı ve gizemli olan şeylere ilgisi
    C) Dini eğitimin yetersiz olması
    D) İnsanların İslamı daha iyi öğrenme arzuları

  46. Cevap: D Açıklama:

    Cevap anahtarı D olmalıdır. İnsanların batıl inançlara yönelme sebeplerinden biri, İslamı daha iyi öğrenme arzusudur. Diğer seçenekler doğru bir şekilde, batıl inançlara yönelmeyi kolaylaştıran faktörleri açıklamaktadır. Bilgisizlik, dini konuların yanlış anlaşılması ve yorumlanması, dini eğitimin yetersiz olması, insanların batıl inançlara yönelmelerine sebep olabilir. Ancak İslamı daha iyi öğrenme arzusu, batıl inançlarla ilişkili değildir, aksine daha doğru bilgilere ulaşmayı hedefleyen olumlu bir düşüncedir.



  47. Dinimizde olmayıp sonradan ilave edilen yalan yanlış, aslı astarı olmayan akıl dışı söylentilere inanmaya batıl inanç denir.
    Aşağıdakilerden hangisi toplumumuzda yaygın olan batıl inançlardan değildir?

    A) Gece tırnak kesilirse ömrün kısalıcağına inanılması
    B) Hergün beş vakit namaz kılınması
    C) Türbelere çaput bağlanarak dilek tutulması
    D) İki bayram arası nikah kıymanın uğursuzluk sayılması

  48. Cevap: B Açıklama:

    Aşağıdakilerden hangisi toplumumuzda yaygın olan batıl inançlardan değildir sorusunun doğru cevabı B) Hergün beş vakit namaz kılınması'dır. Soruda verilen seçenekler arasında, hergün beş vakit namaz kılınması gibi ibadetle ilgili doğru ve dini bilgiler içeren bir ifade yer almaktadır. Diğer seçeneklerde ise gerçeği yansıtmayan ve dinimizde olmayan batıl inançlar bulunmaktadır. Örneğin, gece tırnak kesilirse ömrün kısalacağına inanmak, türbelere çaput bağlanarak dilek tutulması ve iki bayram arası nikah kıymanın uğursuzluk sayılması gibi inançlar batıl inançlara örnek olarak verilebilir.



  49. ‘Kim zerre miktarı iyilik yaparsa karşılığını görür. Kim de zerre miktarı kötülük yaparsa karşılığını görür.’ (Zilzal,7-8)
    Buna göre yukarıda anlamı verilen ayetten hareketle aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

    A) Dünya ahiretin tarlasıdır
    B) Dünya hayatında yapılanların karşılığını ahirette görürüz
    C) Allah(c.c) adaletlidir, hiç kimseye haksızlık yapmaz
    D) İyilikler ve kötülükler az olması halinde dikkate alınmaz.

  50. Cevap: D Açıklama:

    Cevap anahtarı D olmalıdır. Ayette belirtilen "Kim zerre miktarı iyilik yaparsa karşılığını görür. Kim de zerre miktarı kötülük yaparsa karşılığını görür." ifadesinden hareketle, iyiliklerin ve kötülüklerin miktarı ne olursa olsun, bunların karşılığının ahirette verileceği vurgulanmaktadır. Bu nedenle, "İyilikler ve kötülükler az olması halinde dikkate alınmaz." şeklindeki ifade söylenemez.



  51. Ölümden sonra başlayacak ebedi bir hayat vardır. Bu ahiret hayatıdır. İnsanlar dünya hayatında yaptıklarının hesabını ahiret hayatında vereceklerdir. Dünyada iken iyi işler yapanlar ödüllendirilecek, kötü işler yapanlar ise cezalandırılacaklardır.
    Buna göre ahiret hayatına inanan bir insanın aşağıdaki davranışlardan hangisini yapması beklenmez.

    A) Dünyada iken iyi işler yapması
    B) İyi ya da kötü her türlü davranışı hoş görmesi
    C) Kötülüklerden kaçınması
    D) Başkalarının haklarına saygılı olması

  52. Cevap: B Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı B) İyi ya da kötü her türlü davranışı hoş görmesi'dir. Ahiret hayatına inanan bir insan, iyi ve kötü davranışları ayırt edebilmeli ve sadece iyi işler yapmaya odaklanmalıdır. Ahiret inancı, insanın sevap ve günah kavramlarını anlamasını ve kötülüklerden kaçınmasını teşvik eder. Dolayısıyla, iyi ya da kötü davranışları hoş görmek ahiret inancıyla örtüşmez ve beklenmez.



  53. Melekler iyi ve güzel davranışı sever. İnsanları hep iyiye güzele yönlendirir, insanları korur dua ederler. Bu nedenle güzel ahlaklı insanlar için ‘melek gibi insan’ sözü kulanılır.
    Buna göre aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?

    A) Saygılıdır                B) İnsanlara güler yüzle davranır.
    C) Tembellik yapar    D) Ticaretle uğraşır

  54. Cevap: C Açıklama:

    Cevap anahtarı C olmalıdır. Meleklerin güzel ahlaklı insanları sevdiği ve iyi davranışları teşvik ettiği ifade edilmektedir. Bu nedenle, "Tembellik yapar" şeklindeki ifade yanlıştır, çünkü meleklerin tembelliği teşvik etmeyeceği ve desteklemeyeceği vurgulanmaktadır.



  55. Melekler niçin iyilik ve güzelliğin sembolüdür?

    A) Yiyip, içmedikleri ve çoğalmadıkları için
    B) Gözle görülmeyen varlıklar oldukları için
    C) Nurdan yaratılmış, nurani varlıklar oldukları için
    D) Sürekli iyilikle meşgul oldukları ve iyiliği telkin ettikleri için

  56. Cevap: C Açıklama:Cevap: C)
    Açıklama: Melekler, nurdan yaratılmış, nurani varlıklar olarak tasvir edilirler. Bu nedenle, iyilik ve güzelliğin sembolüdürler.

  57. Varlıklar aleminde duyularımızla algılayamadığımız fakat gerçek olduğunu kabul ettiğimiz varlıklarda vardır
    Aşağıdakilerden hangisi verilen bilgilerdeki varlıklardan olamaz?

    A) Melek    B) Şeytan    C) Akıl    D) Şimşek

  58. Cevap: D Açıklama:

    Cevap anahtarı D olmalıdır. Çünkü verilen bilgilerde, "Varlıklar aleminde duyularımızla algılayamadığımız fakat gerçek olduğunu kabul ettiğimiz varlıklar" ifadesiyle melek, şeytan ve akıl gibi soyut ve duyusal algılanamayan varlıkların olduğu belirtilmektedir. Ancak, "şimşek" doğal bir olayı temsil eder ve soyut bir varlık değildir.



Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:




2024-2025 7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-07) Detayları

2024-2025 7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-07) 9 kere indirildi. Bu sınav Kolay derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 29 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 07 Ekim 2021 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 1 kullanıcı beğenmiş. Bu sınavı çözerek başarınızı artırmak için 2024-2025 7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-07) Testini Çöz tıklayın. 2024-2025 7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-07) yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

2024-2025 7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-07) sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Test


2024-2025 7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-07) Hangi Kazanımları Kapsıyor?

Bu sınav ve tema ve kazanımlarını kapsamaktadır.
  • MELEK VE ÂHİRET İNANCI
    1. Âhiret inancının bireyin hayatı anlamlandırmasına nasıl katkı sağladığının farkında olur.
    2. Ahiret, kıyamet, yeniden dirilme gibi kavramların anlamlarını açıklar.
    3. Ahiret, kıyamet, yeniden dirilme gibi kavramların anlamlarını açıklar.
    4. Âhiretin varlığını Kur’an’dan örneklerle açıklar.
    5. Allah’ın adil, merhametli ve affedici olması ile âhiret inancı arasındaki ilişkiyi fark eder.
    6. Hesap, mizan, cennet ve cehennem gibi kavramların anlamlarını açıklar.
    7. İnsanın dünya hayatında yaptıklarının karşılığı olduğunu günlük hayattan örneklerle açıklayarak iyi davranışlarda bulunmaya, kötü davranışlardan sakınmaya istekli olur.
    8. Melek inancının, davranışları güzelleştirmedeki rolünü fark eder.
    9. Meleklerin iyiliğin ve güzelliğin sembolü olduğunun farkında olur.
    10. Meleklerin özellikleri ve görevlerinin neler olduğunu belirtir.
    11. Nas suresini ezbere okur ve anlamını söyler.
    12. Ruh çağırma, falcılık, sihir ve büyü gibi batıl inançların toplum üzerindeki olumsuz etkilerini fark eder.
    13. Şeytanın kötülüğün simgesi olduğunu fark ederek onun kötülüğünden korunma hususunda Kur’an’ın öğütlerinden örnekler verir.
    14. Varlıklar âlemini sınıflandırarak özelliklerini örneklerle açıklar.

Ayrıca Ortaokul 7.sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi 1.dönem 1.yazılı soruları. 7.sınıf din kültürü dersi melek ve ahiret inancı temasının kazanımlarını ölçen sorulardan oluşmaktadır.

Kazanım: Öğrenci, verilen ayetin anlamını anlar ve Ayşe'nin davranışının ahirette hesap vereceğini anlamasının onun kaba davranışlarından vazgeçmesine yönlendireceğini belirler.

Öğrenci, verilen özelliklerin meleklerle ilgili doğru özellikler olduğunu ve meleklerin yemek yemeyen, içmeyen, uyumayan, sürekli iyilik yapan, cinsiyeti olmayan ve görevlerini bıkma ve usanma göstermeden yerine getiren varlıklar olduğunu anlar.

Kazanım: Öğrenci, meleklerin varlığına inanan bir kişinin dürüstlüğe ve doğruluğa önem verdiğini ve arkadaşlarına yalan söylemekten kaçınacağını anlar.

Öğrenci, toplumumuzda "Melek gibi insan" ifadesinin iyi niyetli, güler yüzlü, hoşgörülü ve kötülük yapmayan kişileri tanımlamak için kullanıldığını öğrenir.

Bu soru, Ramazan ayıyla ilgili kavramları tanıma ve ayırt etme yeteneğini test eder. Doğru cevabı bulmak için öğrencinin Ramazanla ilişkili kavramları hatırlaması ve ruku kavramının Ramazanla ilişkili olmadığını fark etmesi gereklidir.

Bu soru, İslam inancındaki kavramları tanıma ve öğrencinin meleklerin rollerini ve görevlerini hatırlama yeteneğini test eder. Doğru cevabı bilmek için öğrencinin Cebrail'in peygamberlere vahiyleri ulaştıran melek olduğunu hatırlaması ve diğer meleklerden ayırt etmesi gereklidir.

Bu soru, Ramazan ayında yapılan fitre sadakasının ne olduğunu ve amacını anlama becerisini ölçer. Doğru cevap olan "Fitre"nin seçilmesi, öğrencinin Ramazan ayının ibadet ve yardımlaşma duygularıyla ilişkisini anladığını gösterir.

Bu soru, orucu bozan durumlar ve bu durumlardaki tutumları anlama becerisini ölçer.

Batıl inançlar konusunda bilinçli olma ve İslam dinini daha iyi anlama çabası vurgulanabilir.

Bu soru, öğrencilerin batıl inançları tanıma ve gerçek dini bilgileri ayırt etme becerisini ölçer.

Ayetten alınan ders, insanın dünya hayatındaki davranışlarının ahiretteki sonuçlarına etki edeceği, Allah'ın adaletli olduğu ve hiç kimseye haksızlık yapmayacağıdır.

Bu soru, öğrencilerin ahiret inancının etkilerini anlamasını ve bu inancın nasıl olumlu davranışlara yol açtığını anlamalarını ölçer.

Güzel ahlaklı insanların melek gibi davranışlar sergilemesinin toplumda saygınlığa ve olumlu ilişkilere yol açabileceği ve meleklerin güzel ahlakı teşvik etmede örnek alınabileceği söylenebilir.

Bu soru, öğrencilerin meleklerin özelliklerini anlamalarını ve İslam inancındaki sembolik anlamlarını kavramalarını ölçer.

Soyut varlıkların kabul edilmesinin, insanların inanç sistemini ve dünya görüşünü etkileyebileceği ve bu konudaki anlayışın farkındalığını artırabileceği söylenebilir.

etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

2024-2025 7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-07) sınavı 7.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 1 dönemine ait.

2024-2025 7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-07) Testi İstatistikleri

Bu sınav 59 kere çözüldü. Sınava kayıtlı tüm sorulara toplamda 1095 kere doğru, 445 kere yanlış cevap verilmiş.

2024-2025 7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-07) Sınavını hangi formatta indirebilirim?

2024-2025 7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-07) sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız 2024-2025 7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-07) sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

2024-2025 7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-07) sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.

 Paylaşın
 Sınavı İndir
.docx vey .pdf
  7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Ünite Özetleri