10.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Yazılı (Test) sınavı 10.Sınıf kategorisinin Kur’an-ı Kerim alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Zor derecede zorluktadır. Toplamda 17 sorudan oluşmaktadır.
I. Kuran'a göre kadın veya erkek olsun insan onurlu bir varlıktır.
II. Kulluk bilinci dışında Allah katında hiç kimsenin bir diğerine üstünlüğü yoktur.
II. İnsan iyiliği ve kötülüğü seçme kabiliyeti bulunan iradeli bir canlıdır.
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?
A) I ve II B) II ve III C) I, II ve III
D) Yalnız I E) Yalnız II
Harflerin mahreç ve sıfatlarına uymak suretiyle, Kur’an-ı Kerim’i hatasız okumayı konu edinen ilme ne denir?
A) Tecvid B) Fıkıh C) Hadis D) Tefsir E) Kelam
Yukarıdaki ayetin Türkçe okunuşu hangi şıkta doğru verilmiştir?
A) Vele in messethum nefhatun min azâbi rabbik.
B) Vele in seeltehüm men halaka's-semâvati ve'l-erda leyekûlünnellâh.
C) Vele in muttum ev kutiltum le ilâllâhi tuhşerûn.
D) Ve mâ halaktul cinne vel inse illâ li ya'budûni
E) Ve mâ erselnâke illâ rahmeten lil âlemîn
Kendisinden evvelki harf üstün ve kendisi sakin olduğunda aşağıdaki harflerden hangisi med harfi olur?
A) ا B) و C) ح D) ر E) ي
Aşağıda verilen özelliklerden hangisi Kur’an-ı Kerim’in Mekke dönemi ayetlerine ilişkin bir özellik değildir?
A) Kısa ve oldukça tesirli cümlelerdi.
B) Edebî yönüyle kalplere nüfuz ediyordu.
C) Akıcılığı, duyanların dikkatini çekiyordu.
D) Ayetler “Ey inananlar” hitabıyla başlıyordu.
E) İnsanların tanıdığı çevreden örnekler içeriyordu.
“Onlar kendi canları çektiği, kendileri de muhtaç oldukları halde yiyeceklerini yoksula, yetime ve esire yedirirler: Biz sizi sadece Allah rızası için yediriyoruz, sizden ne bir karşılık ne de bir teşekkür bekliyoruz.” derler (İnsan, 8-9)
Yukarıdaki ayetler hangi Kur’an kavramını en güzel şekilde tarif etmektedir?
A) İstiğfar B) İhsan C) İhlas
D) Tövbe E) Îsar
Aşağıdakilerden hangisi med çeşidi değildir?
A) Medd-i Tabii B) Medd-i Lin C) Medd-i Muttasıl
D) Medd-i Arız E) İdğam-ı Misleyn
“Allah’ı görüyormuşçasına ibadet etmendir. Her ne kadar sen onu görmesen de o, seni görmektedir.”
Cibril hadisi olarak meşhur olan Hadis-i Şerif’te Peygamberimiz hangi Kur’an kavramını tanımlamıştır?
A) İstiğfar B) İhsan C) Îsar D) Tövbe E) İhlâs
Yüce Allah Kur’an’ın “tertil” üzere indirildiğini bildirmiştir. “…Kur’an’ı tertil üzere oku!” emriyle de Peygamberimize ve onun şahsında bütün Müslümanlara bir sorumluluk yüklemiştir.
Yukarıda bahsedilen Kur’an’ı doğru güzel ve tane tane okuma ilmine verilen isim aşağıdakilerden hangisidir?
A) Med B) Tecvit C) Tebdil D) Tadili erkan E) Sükun
Durak harflerinden durmamak gerektiğini gösteren harf aşağıdakilerden hangisidir?
A) ك B) م C) ﻻ D) ص E) ز
Kur’an’da bazı kelimelerin altında bulunan Kasrقصر işareti neyi ifade etmektedir?
A) Uzatarak okumayı B) Uzatmadan okumayı
C) Kalın okumayı D) İnce okumayı
E) Çekerek okumayı
Kur’an-ı Kerim gönderiliş amacını Sa’d suresi, 29. ayette şu şekilde açıklamaktadır:’ “(Resulüm!) Sana bu mübarek Kitab’ı, ayetlerini düşünsünler ve aklını kullananlar öğüt alsınlar diye indirdik.”
Sadece bu ayete göre aşağıdakilerden hangisi çıkartılamaz?
A) Kur’an mübarek bir kitaptır.
B) İnsanların düşünmesi gereken bir kitaptır.
C) Öğüt alınması gereken bir kitaptır.
D) Kur’an son ilahi kitaptır.
E)Kur'an Akıl Sahiplerini Muhatap Alan Bir Kitaptır.
Aşağıdakilerden hangisi malları ve evlatlarının Allah’a karşı kendilerine fayda sağlamayacağı, yaptıkları harcamaların hâli kendi kendilerine zulmetmiş topluluğun ekinlerini vurup da mahveden, dondurucu soğukluktaki bir rüzgarın hâline benzediği kimselerdir? (Âl-i İmrân,116-117)
A) Küfre sapıp inkâr edenler
B) Faiz yiyenler
C) Verdikleri sadakayı başa kakanlar
D) Zekât vermeyenler
E) Yahudi ve Hristiyanları dost edinenler
Âl-i İmrân Sûresi’nin 123. âyetinde Allah Peygamber Efendimizin yapmış olduğu savaşlardan bir tanesinin isminden bahsetmektedir.
Bu savaş aşağıdakilerden hangisidir?
A) Bedir B) Uhud C) Hendek D) Mûte E) Hudeybiye
Âl-i İmrân Sûresi’nin 133. âyetinde, “Rabbinizin bağışına ve takva sahipleri için hazırlanmış olup genişliği gökler ve yer kadar olan cennete koşun!” buyrulmuştur. 134. Ve 135. âyette bu takva sahiplerinin özellikleri verilmektedir.
Aşağıdakilerden hangisi bu âyette geçen özelliklerden değildir?
A) Bollukta da darlıkta da Allah için harcarlar
B) Öfkelerini yutarlar
C) İnsanları affederler
D) Gecelerini kıyam ve secde ile geçirirler
E) Günahlarından dolayı hemen tevbe-istiğfar ederler
“Nice peygamberler var ki, kendileriyle beraber birçok Allah dostu çarpıştı da bunlar Allah yolunda başlarına gelenlerden yılmadılar, zaafa düşmediler, boyun eğmediler. Allah, sabredenleri sever.” (3/Âl-i İmrân, 146)
Yukarıda verilen ayette geçen Allah erlerinin, sabır ve sebatla savaşırken söyledikleri söz aşağıdakilerden hangisidir?
A) “Ey Rabbimiz! Bağışlamanı dileriz. Dönüş(ümüz) ancak sanadır.”
B) “Ey Rabbimiz! İndirdiğin (Kitab’)a inandık ve Resûl’ün de peşinden gittik; artık bizi şehadet edenlerle beraber yaz.”
C) “Ey Rabbimiz! Bizim günahlarımızı ve işlerimizdeki taşkınlıklarımızı bağışla. (Savaşta) ayaklarımızı sabit kıl (bize dayanıklılık ver) ve kâfirler güruhuna karşı bize yardım et/zafer ihsan eyle.”
D) “Biz ancak Allah’a güvenip dayandık. Ey Rabbimiz! Zalim kavm(in zulmüne uğratmak)la bizi imtihan (konusu) yapma! Bizi, rahmetinle o inkârcılar toplumundan kurtar.”
E) “Ey Rabbimiz! Gerçekten biz; ‘Rabbinize inanın’ diye çağıran bir davetçiyi işittik, hemen iman ettik. Ey Rabbimiz! Günahlarımızı bağışla, kötülüklerimizi ört ve canımızı iyilerle beraber al.”
–Bollukta ve darlıkta (Allah rızası için) sarf ederler.
–Öfkelerini yutarlar ve insanları affederler.
–Çirkin bir iş işledikleri veya (günahlarla) kendilerine zulmettikleri zaman, Allah’ı anarak hemen günahlarının bağışlanmasını isterler.
Âl-i İmrân suresinin 134-135. ayetlerinde geçtiği üzere, yukarıda verilen özellikler aşağıdakilerden hangisine aittir?
A) Allah’ı zikredenler (zâkirler)
B) İman edip salih amel işleyenler
C) Allah yolunda cihad edenler (Mücahitler)
D) Müttakiler (Takva sahipleri)
E) İnsanları hayra çağıranlar
I. Kuran'a göre kadın veya erkek olsun insan onurlu bir varlıktır.
II. Kulluk bilinci dışında Allah katında hiç kimsenin bir diğerine üstünlüğü yoktur.
II. İnsan iyiliği ve kötülüğü seçme kabiliyeti bulunan iradeli bir canlıdır.
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?
A) I ve II B) II ve III C) I, II ve III
D) Yalnız I E) Yalnız II
Verilen ifadelerde yer alan bilgiler Kuran'ın öğretileriyle uyumludur. I. ifade insanın değerini ve onurluluğunu vurgular. II. ifade insanlar arasında üstünlüğün sadece kulluk bilincine dayandığını belirtir. III. ifade insanın iradeli bir varlık olduğunu ve iyilik-kötülük seçme yeteneğine sahip olduğunu anlatır. Dolayısıyla, tüm ifadeler doğrudur.
Harflerin mahreç ve sıfatlarına uymak suretiyle, Kur’an-ı Kerim’i hatasız okumayı konu edinen ilme ne denir?
A) Tecvid B) Fıkıh C) Hadis D) Tefsir E) Kelam
Doğru cevap A şıkkıdır. Bu alana "Tecvid" denir. Tecvid, Kur'an-ı Kerim'i hatasız bir şekilde okuma kurallarını inceleyen ilim dalını ifade eder. Bu ilim dalı, Kur'an harflerinin doğru mahreç ve sıfatlarına uygun olarak okunmasını sağlamak amacıyla özel kurallar ve yönergeler içerir.
Yukarıdaki ayetin Türkçe okunuşu hangi şıkta doğru verilmiştir?
A) Vele in messethum nefhatun min azâbi rabbik.
B) Vele in seeltehüm men halaka's-semâvati ve'l-erda leyekûlünnellâh.
C) Vele in muttum ev kutiltum le ilâllâhi tuhşerûn.
D) Ve mâ halaktul cinne vel inse illâ li ya'budûni
E) Ve mâ erselnâke illâ rahmeten lil âlemîn
Doğru cevap C şıkkıdır. Yukarıdaki ayetin Türkçe okunuşu "Ve le in muttum ev kutiltum le ilâllâhi tuhşerûn." şeklindedir. Bu soru, öğrencilerin Kur'an-ı Kerim'deki ayetleri doğru bir şekilde okuma yeteneklerini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Aynı zamanda Kur'an'ın dilini anlama ve yorumlama becerilerine vurgu yapmaktadır.
Kendisinden evvelki harf üstün ve kendisi sakin olduğunda aşağıdaki harflerden hangisi med harfi olur?
A) ا B) و C) ح D) ر E) ي
Doğru cevap B şıkkıdır. Med harfleri, kendisinden önceki harfin üstün veya sakin bir harf olduğu durumlarda gelir. Bu soruda, sadece "و" harfi (veya "vav") med harfi olarak kabul edilir. Eğer bir harf, önce gelen harfin üstünlüğü veya sessizliği ile kullanılıyorsa, bu durum med harfi olarak adlandırılır. Örneğin, "و" harfi "ا" harfinin üzerine gelerek "او" şeklinde okunduğunda med harfi olarak kullanılmış olur.
Aşağıda verilen özelliklerden hangisi Kur’an-ı Kerim’in Mekke dönemi ayetlerine ilişkin bir özellik değildir?
A) Kısa ve oldukça tesirli cümlelerdi.
B) Edebî yönüyle kalplere nüfuz ediyordu.
C) Akıcılığı, duyanların dikkatini çekiyordu.
D) Ayetler “Ey inananlar” hitabıyla başlıyordu.
E) İnsanların tanıdığı çevreden örnekler içeriyordu.
Verilen özellikler arasından Kur'an-ı Kerim'in Mekke dönemi ayetlerine ait olmayanı bulmamız isteniyor. C şıkkında bulunan "Akıcılığı, duyanların dikkatini çekiyordu." ifadesi Mekke dönemi ayetlerinin özellikleri arasında yer almaz. Mekke dönemi ayetleri genellikle kısa ve oldukça tesirli cümlelerden oluşsa da, ayetlerin akıcılığı veya dikkat çekiciliği bu dönemin özellikleri arasında belirgin bir şekilde yer almaz.
“Onlar kendi canları çektiği, kendileri de muhtaç oldukları halde yiyeceklerini yoksula, yetime ve esire yedirirler: Biz sizi sadece Allah rızası için yediriyoruz, sizden ne bir karşılık ne de bir teşekkür bekliyoruz.” derler (İnsan, 8-9)
Yukarıdaki ayetler hangi Kur’an kavramını en güzel şekilde tarif etmektedir?
A) İstiğfar B) İhsan C) İhlas
D) Tövbe E) Îsar
Doğru cevap B şıkkıdır: "Yukarıdaki ayetler, İslam'ın öğrettiği sosyal yardımlaşma ve dayanışma prensiplerini en güzel şekilde tarif eden kavramı yani 'İhsan'ı anlatmaktadır. İhsan, Allah'ın rızasını gözeterek, karşılık beklemeden iyilik yapmak anlamında kullanılır. Bu ayetlerde belirtilen davranış, ihsanın güzel bir örneğini sergilemektedir."
Aşağıdakilerden hangisi med çeşidi değildir?
A) Medd-i Tabii B) Medd-i Lin C) Medd-i Muttasıl
D) Medd-i Arız E) İdğam-ı Misleyn
Soruda verilen seçenekler arasından med çeşitlerinden birini ayırt etmemiz isteniyor. E şıkkında bulunan "İdğam-ı Misleyn" aslında bir ünlü uyumuna girme kuralıdır ve med çeşidi değildir. Med, Arapça metinde bazı harflerin uzun okunması veya belli kurallara göre okunmasıdır. Diğer seçeneklerde yer alan med çeşitleri doğru med çeşitleridir.
“Allah’ı görüyormuşçasına ibadet etmendir. Her ne kadar sen onu görmesen de o, seni görmektedir.”
Cibril hadisi olarak meşhur olan Hadis-i Şerif’te Peygamberimiz hangi Kur’an kavramını tanımlamıştır?
A) İstiğfar B) İhsan C) Îsar D) Tövbe E) İhlâs
oruda verilen hadis-i şerifte Peygamber Efendimiz, "Allah’ı görüyormuşçasına ibadet etmendir. Her ne kadar sen onu görmesen de o, seni görmektedir." ifadesiyle "İhlâs" kavramını tanımlamıştır. "İhlâs", samimiyet ve tekliğe vurgu yaparak ibadet etmek anlamına gelir.
Yüce Allah Kur’an’ın “tertil” üzere indirildiğini bildirmiştir. “…Kur’an’ı tertil üzere oku!” emriyle de Peygamberimize ve onun şahsında bütün Müslümanlara bir sorumluluk yüklemiştir.
Yukarıda bahsedilen Kur’an’ı doğru güzel ve tane tane okuma ilmine verilen isim aşağıdakilerden hangisidir?
A) Med B) Tecvit C) Tebdil D) Tadili erkan E) Sükun
Cevap anahtarı B şıkkıdır. Bu sorunun çözümüne ve kazanımına ilişkin açıklamalar aşağıda verilmiştir: Yukarıdaki metinde bahsedilen ilim, "Tecvit" ilmidir. Tecvit, Kur'an'ın doğru bir şekilde okunması için kullanılan kuralları ve yöntemleri içeren ilim dalıdır. Bu ilim, Kur'an'ın tertil üzere okunmasını sağlar ve sesli, düzgün ve anlaşılır bir şekilde okuma hedeflenir.
Durak harflerinden durmamak gerektiğini gösteren harf aşağıdakilerden hangisidir?
A) ك B) م C) ﻻ D) ص E) ز
Cevap anahtarı C şıkkıdır. Bu sorunun çözümüne ve kazanımına ilişkin açıklamalar aşağıda verilmiştir: Durak harfleri, bazı harf işaretlerinin Kur'an-ı Kerim okurken durak yapmayı gerektirdiği harf türlerini belirtir. "ﻻ" harfi, Kur'an-ı Kerim'de bir durak harfidir ve durmamayı ifade eder. Bu harfin okunuşunda durak yapılmaz.
Kur’an’da bazı kelimelerin altında bulunan Kasrقصر işareti neyi ifade etmektedir?
A) Uzatarak okumayı B) Uzatmadan okumayı
C) Kalın okumayı D) İnce okumayı
E) Çekerek okumayı
Kasr işareti, Kur'an-ı Kerim metnindeki bazı harf veya harf gruplarının altında bulunan ve bu harflerin inceltilerek okunması gerektiğini belirten bir işarettir. Bu işaret, harfin normal okuma şekli yerine inceltilerek ve hızlı bir şekilde okunması anlamına gelir. Dolayısıyla, doğru cevap B seçeneğidir. Bu işaret, Kur'an'ın doğru bir şekilde ve doğru tajvid kurallarına uygun olarak okunmasını sağlamak amacıyla kullanılır.
Kur’an-ı Kerim gönderiliş amacını Sa’d suresi, 29. ayette şu şekilde açıklamaktadır:’ “(Resulüm!) Sana bu mübarek Kitab’ı, ayetlerini düşünsünler ve aklını kullananlar öğüt alsınlar diye indirdik.”
Sadece bu ayete göre aşağıdakilerden hangisi çıkartılamaz?
A) Kur’an mübarek bir kitaptır.
B) İnsanların düşünmesi gereken bir kitaptır.
C) Öğüt alınması gereken bir kitaptır.
D) Kur’an son ilahi kitaptır.
E)Kur'an Akıl Sahiplerini Muhatap Alan Bir Kitaptır.
Bu ayette belirtilen "Sana bu mübarek Kitab'ı, ayetlerini düşünsünler ve aklını kullananlar öğüt alsınlar diye indirdik" ifadesi, Kur'an-ı Kerim'in insanların düşünmesi, akıllarını kullanmaları ve öğüt almaları için gönderildiğini vurgulamaktadır. Bu nedenle, doğru cevap D seçeneği olan "Kur'an son ilahi kitaptır" ifadesi bu ayetten çıkarılamaz. Ayet, Kur'an'ın insanlara öğüt verme, düşündürme ve akıllarını kullanma amacına odaklanmaktadır.
Aşağıdakilerden hangisi malları ve evlatlarının Allah’a karşı kendilerine fayda sağlamayacağı, yaptıkları harcamaların hâli kendi kendilerine zulmetmiş topluluğun ekinlerini vurup da mahveden, dondurucu soğukluktaki bir rüzgarın hâline benzediği kimselerdir? (Âl-i İmrân,116-117)
A) Küfre sapıp inkâr edenler
B) Faiz yiyenler
C) Verdikleri sadakayı başa kakanlar
D) Zekât vermeyenler
E) Yahudi ve Hristiyanları dost edinenler
A cevap anahtarıdır. Bu sorunun çözümüne ve kazanımına ilişkin açıklamalar aşağıda verilmiştir: Bu ayette bahsedilen kimseler "Küfre sapıp inkâr edenler"dir. Ayette, mallarını ve evlatlarını Allah'a karşı kendilerine fayda sağlamayacak şekilde harcayan ve bu şekilde kendilerine zulmetmiş topluluk olarak tanımlanan kimseler "Küfre sapıp inkâr edenler" olarak nitelendirilmektedir.
Âl-i İmrân Sûresi’nin 123. âyetinde Allah Peygamber Efendimizin yapmış olduğu savaşlardan bir tanesinin isminden bahsetmektedir.
Bu savaş aşağıdakilerden hangisidir?
A) Bedir B) Uhud C) Hendek D) Mûte E) Hudeybiye
Cevap olarak "Âl-i İmrân Sûresi'nin 123. âyetinde Allah Peygamber Efendimizin yapmış olduğu savaşlardan bir tanesinin isminden bahsetmektedir. Bu savaş "Hudeybiye" savaşıdır." olarak doğru cevap B) "Uhud" savaşıdır. Âl-i İmrân Sûresi'nin 123. âyetinde Hz. Peygamber'in katıldığı savaşlardan "Uhud" savaşı bahsedilmektedir. Bu savaş, Mekke döneminde gerçekleşmiş ve Müslümanlar ile Mekke müşrikleri arasında yaşanmıştır.
Âl-i İmrân Sûresi’nin 133. âyetinde, “Rabbinizin bağışına ve takva sahipleri için hazırlanmış olup genişliği gökler ve yer kadar olan cennete koşun!” buyrulmuştur. 134. Ve 135. âyette bu takva sahiplerinin özellikleri verilmektedir.
Aşağıdakilerden hangisi bu âyette geçen özelliklerden değildir?
A) Bollukta da darlıkta da Allah için harcarlar
B) Öfkelerini yutarlar
C) İnsanları affederler
D) Gecelerini kıyam ve secde ile geçirirler
E) Günahlarından dolayı hemen tevbe-istiğfar ederler
Doğru olan cevap B seçeneğidir. Çünkü âyette takva sahiplerinin özellikleri sıralanırken, öfkelerini yutmak ifadesi yer almaz. Diğer özellikler doğru bir şekilde açıklanmıştır.
“Nice peygamberler var ki, kendileriyle beraber birçok Allah dostu çarpıştı da bunlar Allah yolunda başlarına gelenlerden yılmadılar, zaafa düşmediler, boyun eğmediler. Allah, sabredenleri sever.” (3/Âl-i İmrân, 146)
Yukarıda verilen ayette geçen Allah erlerinin, sabır ve sebatla savaşırken söyledikleri söz aşağıdakilerden hangisidir?
A) “Ey Rabbimiz! Bağışlamanı dileriz. Dönüş(ümüz) ancak sanadır.”
B) “Ey Rabbimiz! İndirdiğin (Kitab’)a inandık ve Resûl’ün de peşinden gittik; artık bizi şehadet edenlerle beraber yaz.”
C) “Ey Rabbimiz! Bizim günahlarımızı ve işlerimizdeki taşkınlıklarımızı bağışla. (Savaşta) ayaklarımızı sabit kıl (bize dayanıklılık ver) ve kâfirler güruhuna karşı bize yardım et/zafer ihsan eyle.”
D) “Biz ancak Allah’a güvenip dayandık. Ey Rabbimiz! Zalim kavm(in zulmüne uğratmak)la bizi imtihan (konusu) yapma! Bizi, rahmetinle o inkârcılar toplumundan kurtar.”
E) “Ey Rabbimiz! Gerçekten biz; ‘Rabbinize inanın’ diye çağıran bir davetçiyi işittik, hemen iman ettik. Ey Rabbimiz! Günahlarımızı bağışla, kötülüklerimizi ört ve canımızı iyilerle beraber al.”
Doğru cevap D seçeneğidir: "Biz ancak Allah’a güvenip dayandık. Ey Rabbimiz! Zalim kavm(in zulmüne uğratmak)la bizi imtihan (konusu) yapma! Bizi, rahmetinle o inkârcılar toplumundan kurtar." Bu ayette Allah erleri, Allah'a güvenip dayandıklarını ve imtihan edilme korkusu içinde Allah'tan yardım dilerler.
–Bollukta ve darlıkta (Allah rızası için) sarf ederler.
–Öfkelerini yutarlar ve insanları affederler.
–Çirkin bir iş işledikleri veya (günahlarla) kendilerine zulmettikleri zaman, Allah’ı anarak hemen günahlarının bağışlanmasını isterler.
Âl-i İmrân suresinin 134-135. ayetlerinde geçtiği üzere, yukarıda verilen özellikler aşağıdakilerden hangisine aittir?
A) Allah’ı zikredenler (zâkirler)
B) İman edip salih amel işleyenler
C) Allah yolunda cihad edenler (Mücahitler)
D) Müttakiler (Takva sahipleri)
E) İnsanları hayra çağıranlar
Cevap: Doğru cevap D seçeneğidir. Âl-i İmrân suresinin 134-135. ayetlerinde geçen özellikler "Müttakiler" yani "Takva sahipleri"ne aittir. Bu ayetlerde takva sahiplerinin bollukta ve darlıkta harcama yapmaları, öfkelerini yutmaları, insanları affetmeleri, günah işlediklerinde hemen Allah'tan af dilemeleri gibi özellikler sıralanmıştır. Bu ayetler, müminlerin olması gereken erdemli tavırları ve Allah'a yaklaşma şekillerini anlatmaktadır. Soru, Âl-i İmrân suresinin 134-135. ayetlerinde geçen özelliklerin hangi gruba ait olduğunu sormaktadır. Verilen ayetlerdeki özellikler, "Müttakiler" olarak ifade edilen takva sahiplerine aittir. Bu ayetler, müminlerin Allah'a karşı nasıl bir tavır sergilemeleri gerektiğini anlatmaktadır. Bu nedenle doğru cevap D seçeneğidir.
Bu soru, öğrencilerin Kuran'ın öğretilerini anlama yeteneklerini değerlendirir ve insan hakları, kulluk ve irade kavramlarına vurgu yapar.
İslam'ın temel kaynaklarından biri olan Kur'an'ın doğru okunma yöntemini ifade eden tecvid ilminin anlaşılmasını ve önemini değerlendirmeyi amaçlar.
Arapça harf özelliklerini anlama ve med harflerini tanıma becerilerini test etmeyi amaçlamaktadır.
Metni anlama, verilen özellikleri ayırt etme ve metindeki bilgileri analiz etme yeteneği.
Dil bilgisi kurallarını anlama ve farklı dil yapılarını ayırt etme yeteneği.
Dini terimleri ve kavramları anlama, tanıma ve kullanma yeteneği.
Bu soru, öğrencilerin İslam kültürünün temel unsurlarından olan tecvit ilmini tanımalarını ve Kur'an'ı doğru bir şekilde okuma önemini anlamalarını sağlar.
Bu soru, öğrencilere Kur'an-ı Kerim'i doğru bir şekilde okuma ve tecvit kurallarını anlama konusunda farkındalık kazandırır.
Bu soru, öğrencilere İslam'da mülkiyet, infak ve toplumsal sorumluluk kavramlarına dair bir ayeti anlamalarını sağlar.
Takva sahiplerinin karakteristik özelliklerini anlamaları ve bu özellikleri hayatlarına entegre etmeleri teşvik edilir
Kur'an-ı Kerim ayetlerini anlama ve yorumlama yeteneği ile İslami inanç ve değerleri anlama ve uygulama yeteneği öne çıkar.
Kur'an-ı Kerim'in anlamını anlama ve tefsir etme yetisi, İslamiyet'in öğretilerini anlama ve doğru bir şekilde yaşama kabiliyeti.
etiketlerini kapsamaktadır.Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 10.Sınıf Kur’an-ı Kerim dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.