10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Sınav Soruları sınavı 10.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Zor derecede zorluktadır. Toplamda 29 sorudan oluşmaktadır.
“De ki: Allah birdir. Hiç bir şeye muhtaç değildir....Hiç bir şey O’na denk( Eşit-benzer) değildir." İhlas suresi 1-4 ayetlerinde altı çizili kısımlarda Allah'ın sıfatları sıralandığında hangisi doğrudur?
A) Vücut -Beka-Vahdaniyet
B) Beka-Kudret-Muhalefetün lil Havadis
C) Vahdaniyet-Kıyam bi nefsihi- Muhalefetün lil Havadis
D) Vahdaniyet -Kıyam bi nefsihi-Kıdem
E) Kıdem-Beka-Tekvin
Aşağıdakilerden hangisi Allah’a iman etmenin tanımı içinde yer almaz?
A) Allah’ın 14 sıfatına eksiksiz inanmak
B) Allah’a Tevhid inancı içinde inanmak
C) Allah’ın en yüce varlık olduğuna inanmak
D) Allah’ın dediklerini uygulamak
E) Allah’a Hristiyanlık ve Yahudilikteki gibi insan özelliği vermeden ve aciz özellikler vermeden inanmalıyız.
I. İnanç bir ışık, ibadet o ışığın koruyucusudur.
II. İnanç ekilen bir tohum, ibadet o tohumun ürün verinceye kadarki mücadelesidir.
III. İman edipte ibadet etmemek; tarlayı sürüp de ekmemek demektir
IV. Bir ağaç örneğinde olduğu gibi; Ağacın kökü iman, gövdesi ibadetlerdir, ağacın dalı ve meyveleri ahlaktır.
Yukarıda iman-ibadet ilişkisine verilen örneklerden kaçı doğrudur?
A) 4 B) 3 C) 2 D) 1 E) Hiçbiri
Aşağıdakilerden hangisi Şirk inancına bir örnek değildir?
A) Bir kişinin kendisinin her şeyi bildiğini ifade etmesi
B) Paranın en yüce değer olduğuna inanması
C) Materyalizm ’deki gibi Maddenin, Tanrı gibi ezeli (başlangıcının olmaması) olduğuna inanması
D) Dedikodu yapması
E) Allah vardır fakat şifayı, başarıyı, zenginliği başka varlıkların (insan, türbe, yatır, ağaç, boncuk v.b.) yarattığına inanması
Allah’ın sıfatlarından hangileri sırasıyla ‘her şeyi görmek, varlığı kendinden olmak ve konuşmak’ anlamındadır?
A) Basar-Tekvin-Kelam
B) Semi’-Basar-Kıyam bi nefsihi
C) Kelam-Beka-Basar
D) İrade-Tekvin-İlim
E) Basar-Kıyam bi nefsihi-Kelam
Aşağıdakilerden hangisi “Yüce Mevla’mızın varlığının kendinden olması, varlığını devam ettirebilmek için hiçbir şeye muhtaç olmaması demek” olan sıfatına (özelliğine) ne ad verilir?
A) Hayat B) Vücud C) Tekvin
D) Kıyam bi-nefsihi E) Vahdaniyet
Aşağıda verilen İslam inanç esaslarıyla ilgili cümlelerden hangisi yanlıştır?
A) Allah’a gereği gibi iman etmek ancak O’nu isimleri ve sıfatlarıyla doğru bir şekilde tanımakla mümkündür.
B) İslam inanç esasları tevhid ilkesine dayanır.
C) İslam inanç esasları bir bütün olduğundan hepsine birden iman etmek gerekir.
D) İslam inanç esaslarını akılla kavramamız mümkün değildir.
E) Kur’an-ı Kerim’de yer alan inanç esaslarını kabul etmeyenler cennete giremez.
İslam öncesi dönemde, Arap yarımadasında yaşayan insanlar arasında, puta tapmayı reddeden, Allah’tan başka tanrıya inanmayan, Allah’ın bir olduğuna inanan insanlar vardı.
Bu insanlara ne ad verilirdi?
A) Hıristiyanlar B) Yahudiler C) Ecnebiler
D) Hanifler E) Sabiiler
“İmanın olgunluğuna ermek, imanı üstün bir dereceye getirmek ve böyle iman sahibi kimselere Allah’ın (c.c.) vaat ettiği sonsuz nimetlere kavuşmak için ibadet ve amel gereklidir. Düşünce ve kalpten eylem ve davranış alanına yansımamış olan iman meyvesiz bir ağaca benzer. Kalbimizde parlatmış olduğumuz iman ışığının hiç sönmeden sürekli parlaması ve bu ışığın her an kuvvetini bir kat daha artırması ve böylece çevresini aydınlatması için ibadete ihtiyaç vardır. İnsan sadece inanılması gereken şeyleri tasdik eder fakat ibadet ve diğer kulluk görevlerini yerine getirmezse dine ve Allah’a (c.c.) olan bağlılığı yavaş yavaş zayıflar, günün birinde sönüp gider.”
Yukarıda anlatılan paragrafın ana teması aşağıdakilerden hangisidir?
A) Namaz-İnanç ilişkisi B) Oruç-İnanç ilişkisi
C) İnanç-İbadet ilişkisi D) İbadet nedir?
E) İman nedir?
Hz. Peygamberin gençlik yıllarında Kur’an-ı Kerim gelmeden önce katıldığı, haksızlığa uğrayan kişileri korumak amacı ile kurulan, derneğin/topluluğun adı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Muallaka-i seb’a B) Hılfu’l-fudul
C) Zül-mecaz D) Daru’l-Erkam
E) Daru’n-Nedve
Kureyşliler, hicret eden Müslümanlara sığınma hakkı tanınmaması konusunda Habeşistan’a elçi gönderdikleri zaman, Habeş Kralı Necaşi’nin huzurunda Müslümanları, ……………………………………… (r.a.) temsil etmiştir.
Bu sorgulamada büyük bir açıklık, cesaret ve maharetle İslam inançlarını ortaya koyup yurtlarını terk etme sebeplerini izah etmiş, Kureyş temsilcilerinin eli boş dönmesini ve Necaşi’nin mülteci Müslümanları himaye etmesini sağlamıştır. Şam topraklarında Mute Savaşı’nda, Hz. Muhammed’in (s.a.v.) emriyle Rumlara karşı kanının son damlasına kadar savaşmış ve kırk yaşındayken şehit olmuştur.
Yukarıda özellikleri sayılan genç sahabe aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hz. Cafer b. Ebi Talib (r.a.)
B) Hz. Musab b. Umeyr (r.a.)
C) Hz. Ali (r.a.)
D) Hz. Muaz b. Cebel (r.a.)
E) Hz. Erkam b. Ebi Erkam
………………….. (r.a.), Hz. Peygamber’den aldığı bilgi sayesinde İslam esaslarının en seçkin öğreticilerden biri olmuştur. Sünneti nakledip onu açıklamakla kalmamış; aynı zamanda onun doğru anlaşılması konusunda yoğun bir çaba ortaya koymuştur. Kuvvetli hafızası sayesinde Hz.Peygamber’in hadis ve sünnetinin, daha sonraki nesillere ulaştırılmasında üstün çaba göstermiştir. Rivayet ettiği toplam 2210 hadisle, en çok hadis aktaran yedi âlim sahabeden biri olmuştur.
Yukarıda özellikleri sayılan genç sahabe aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hz. Fatıma (r.a.) B) Hz. Aişe (r.a.)
C) Hz. Ali (r.a.) D) Hz. Muaz b. Cebel (r.a.)
E) Hz. Usame b. Zeyd (r.a.)
Hz. Peygamber, genç bir yetenek olan …………………………… (r.a.) hicretin 9.
yılında zekât memuru ve kadılık göreviyle Güney Arabistan’a göndermiştir. Hz. Peygamber’in vefatına kadar Yemen’deki kadılık görevine devam etti. Ve ilme düşkünlüğü ve Hz. Peygamber’e bağlılığıyla meşhur olmuş ve görevi esnasında kendisine bir mesele arz edildiğinde nasıl hüküm vereceğini sorulduğunda cevaben ilk önce Allah’ın kitabını esas alacağını, onda konuyla ilgili olarak herhangi bir hüküm bulamazsa Hz. Peygamber’in sünnetine müracaat edeceğini, bu iki temel kaynakta bulamazsa da kendi içtihadına göre hüküm vereceğini bildirdi. Hz. Peygamber onun verdiği cevabı olumlu karşılamış ve memnuniyetini ifade etmiştir.
Yukarıda özellikleri sayılan genç sahabe aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hz. Cafer b. Ebi Talib (r.a.)
B) Hz. Musab b. Umeyr (r.a.)
C) Hz. Ali (r.a.)
D) Hz. Muaz b. Cebel (r.a.)
E) Hz. Erkam b. Ebi Erkam
Mekke’nin en zengin ve asil ailesine mensup olan …………….. (r.a.), refah ve bolluk içinde yetişmiş, kılık kıyafeti, nezaketi ile herkesin beğenisini kazanmıştır. Son derece zeki ve akıllı aynı zamanda güzel ve açık konuşmasıyla da herkesin gıpta ettiği bir gençti. Ve erişemediği herhangi bir dünya nimeti yoktu. Ancak manevi bir boşluk, ruhi bir bunalım içerisindeydi. Hicrete kadar Medine’de insanları büyük bir özveriyle İslam’a davet ederek mütevaziliği, sabrı ve anlayışıyla gönüllerde taht kurmuş, pek çok sahabenin İslam’la şereflenmesine vesile olmuştur. Ve iyi bir öğretmen olmanın yanı sıra savaşlarda sancaktarlık yaparak büyük kahramanlıklar göstermiş ve Uhud Savaşı’nda şehit düşmüş genç bir sahabiydi.
Yukarıda özellikleri sayılan genç sahabe aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hz. Cafer b. Ebi Talib (r.a.)
B) Hz. Musab b. Umeyr (r.a.)
C) Hz. Ali (r.a.)
D) Hz. Muaz b. Cebel (r.a.)
E) Hz. Erkam b. Ebi Erkam
Henüz 17-18 yaşındaki bir gencin, Kâbe’nin hemen yanı başındaki evini İslam davetine açabilmesi, onun ne denli cesur ve fedakar bir genç olduğunu da göstermektedir. Hz. Peygamber, peygamberliğin ilk dönemlerinde insanları İslam’a bu evde davet etmiş, onlara ibadetleri burada öğretmiştir. Müslümanlar, müşriklerin şerrinden korunmak için O’nun evinde gizlenmişlerdir.
Yukarıda özellikleri sayılan genç sahabe aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hz. Cafer b. Ebi Talib (r.a.)
B) Hz. Musab b. Umeyr (r.a.)
C) Hz. Ali (r.a.)
D) Hz. Muaz b. Cebel (r.a.)
E) Hz. Erkam b. Ebi Erkam
…………………..(r.a.), Hz. Peygamber’e kâtiplik ve vahiy kâtipliği yapmış, Hudeybiye Antlaşması’nı da yazmıştır. Mekke’nin fethinden sonra Kâbe’deki putları imha etme görevi ona verilmiştir. Hz. Peygamber vefat ettiğinde, cenaze hizmetlerini, O’nun vasiyeti üzerine O, yapmıştır. Hz. Peygamber’in vefatından sonra Medine’de ikamet edip dinî ilimlerle uğraşmayı, diğer görevlere tercih etmiştir. Kur’an ve hadis konusundaki derin ilminden dolayı hem Hz. Ebû Bekir’in (r.a.) hem de Hz. Ömer’in (r.a.) fikrine müracaat ettikleri bir sahabe olmuştur. İlim, takva, samimiyet, fedakârlık, kahramanlık vb. pek çok yüksek ahlaki değere sahip olması bakımından İslam dünyasında ayrı bir yere sahiptir.
Yukarıda özellikleri sayılan genç sahabe aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hz. Fatıma (r.a.) B) Hz. Aişe (r.a.)
C) Hz. Ali (r.a.) D) Hz. Muaz b. Cebel (r.a.)
E) Hz. Usame b. Zeyd (r.a.)
Hz. Peygamberin güzel ahlakı ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Hz.Peygamberimizin ahlâkı Kur’an ahlâkı idi.
B) Hz.Peygamberimizin oturuşunu, kalkışını aynen taklit etmek en önemlidir.
C) Peygamberler örnek olduklarından güzel ahlak sahibi olmaya özen göstermişlerdir.
D) Hz.Peygamberimiz peygamberliğinden önce de güzel ahlakı sergilemiştir.
E) Peygamberler yaptıklarına inanmış; inandıklarını da yapmışlardır.
Hz. Muhammed (sav), peygamber olmadan önce de, dürüst ve yardımseverdi. Eşi Hz. Hatice (r.a.) ona "Ben biliyorum ki sen, sözün doğrusunu söylersin, emanete ihanet etmezsin, akrabalarına ilgi gösterirsin, yoksullara yardım elini uzatırsın, kimsesizleri konuk edersin, uğradıkları felaket ve zararlarda halka yardımcı olursun." demiştir.
Buna göre, Hz. Muhammed (s.a.v.) ile ilgili aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılabilir?
A) Davranışları bizim için en güzel örnektir.
B) Öksüz ve yetim olarak büyümüştür.
C) Hz. Hatice Hz.Muhammed'in (sav) eşidir.
D) Merhameti dolayısıyla beddua etmemiştir.
E) Putperestlerin yaptıklarına hoşgörü göstermiştir.
Aşağıdakilerden hangisi İslam’a göre Allah’ın yaratıcılığına yakışmaz?
A) Allah, her şeyi yaratandır. Tevhid inancına göre Allah’tan başka (şifa, rızık v.b.) yaratıcı yoktur.
B) Allah, insanlara bir şeyi yaratırken (şifa, rızık) genellikle sebepler zincirine göre izin vererek vardan yaratır.
C) Allah, hem yoktan (H) hem de vardan (H2O) sınırsız bir güçle yaratır.
D) Allah, evreni yaratandır. Fakat ilgisini kestiği için doğadaki olaylar kendi kendine oluşur, evrene karışmaz
E) Başarı, şifa için elimizden gelen fiziksel tedbirleri alırız o işin sonucunu Allah yaratacağına inandığımız için Allaha dua ederiz.
Allah’a varlığına inandığı halde Allah’ın kutsal kitabına inanmayan kişi Allah’ın hangi sıfatına inanmamış olur ve inanmamasının arka planında ne vardır?
A) Kelam / İnatçılık
B) İlim / Kendi egosunu (nefsini) üstün görmesidir (Kibir)
C) Kudret/Kıskançlık
D) Kudret/Hasedçilik
E) Yaratma/ Kibir
A-Allah’tan başka tanrı olmadığına ve en yüce varlığın Allah olduğuna inanmaya ……………….inancı denir.
B-Allah’ın varlığına inandığı halde Allah’ın üstün özelliklerini başka bir varlığa aynısını vererek Allah’ın yanına başka tanrılar getirmeye, Allaha aciz özellikler vermeye .....................İnancı denir
Yukarıdaki boşluklara uygun olan şık hangisidir?
A) İlah-Kafir B) Tevhid-Şirk C) Semavi-Münafık
D) Tevhid-Kafirlik E) Vahdet-Ortaklık
Aşağıdakilerden hangisi Allah inancına destek olan bir kanıt değildir?
A) Akıl, Ruh, gönül, sevgi vardır gözle görülmez Cesaret, erdem elle tutulmaz, soyuttur. Ama vardır.
B) Allah, gözle görülmez fakat akıl ile kanıtlanır.
C) Nötron somuttur fakat çıplak gözle ve makine ile görülmez.,
D) Materyalizm (maddecilik) ve ateizm, en doğru felsefi akımdır.
E) Evrendeki intizam (düzen) Allah’ın izidir, O’nun kanıtıdır.
Tanrı inancı ile ilgili olarak aşağıdaki cümlelerden hangisi yanlıştır?
A) Tanrı inancı herkeste bulunur çünkü doğuştan gelir.
B) Tanrı’ya evrendeki muhteşem düzene bakarak akıl yoluyla ulaşılabilir.
C) Gerçek İlah’ın özelliklerini Kur’an’dan öğrenip o zaman doğru şekilde iman edebiliriz
D) Dünyadaki herkes Allah’a Tevhid inancı içinde inanır.
E) Felsefe tarihindeki filozofların çoğu, özellikle rasyonalist (akılcı) filozofların hepsi Tanrı’nın var olduğunu kabul etmiştir.
Aşağıdakilerden hangisi insanın Allah katında üstün, şerefli olma sebeplerinden değildir?
A) Akıllı olması
B) Kötülüğü emreden Nefsi olmasına rağmen iyi yolu tercih etmesi
C) Allah’ın subuti sıfatlarına sınırlı da olsa sahip olması ile ilahi bir ruha sahip olması
D) Aklını iyi yönde kullanması
E) İradesini iyi yönde kullanması
* Peygamber efendimizin neslini devam ettiren tek evladıdır.
* Hz. Ali ile evliliklerinden Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin dünyaya gelmiştir.
* Mekke döneminin acımasız sosyal ortamını bizzat yaşamıştır.
Yukarıda verilenler hangi sahabe için doğrudur?
A) Hz. Aişe B) Rukiye C) Ümmü gülsüm
D) Hz. Fatma E) Esma binti Ebi Bekir
* Hadis ve fıkıh sahalarında Medine ekolünün oluşmasını sağlamıştır.
* Hadis nakilciliğinin yanında müfessir, fakih ve hatip idi.
* Arap tarihi, soy ilmi, şiir ve tıp alanlarında derin bilgi sahibiydi.
Yukarıda verilenler hangi sahabe için doğrudur?
A) Hz. Aişe B) Rukiye C) Ümmü gülsüm
D) Hz. Fatma E) Esma binti Ebi Bekir
* Mekke'ye emir ve Kur'an öğretmeni olarak görevlendirilmiştir.
* Alim sahabilerdendir.
* Huneyn savaşı ve Taif kuşatması dışındaki bütün askeri seferlere katılmıştır.
Yukarıda verilenler hangi sahabe için doğrudur?
A) Hz. Ali B) Üsame b. Zeyd C) Muaz b. Cebel
D) Hz.Zeyd E) Mus'ab b. Umeyr
* Genç yaşta komutan olarak seçilmiştir.
* Peygamber efendimizin evlatlığı ve azadlısı olan Zeyd b. Harise'nin oğludur.
Yukarıda verilenler hangi sahabe için doğrudur?
A) Hz. Ali B) Üsame b. Zeyd C) Hz. Hamza
D) Hz.Zeyd E) Mus'ab b. Umeyr
* Hicrete kadar Medine'de insanları İslam'a davet etmiştir.
* Mütevazı, sabırlı ve anlayışlıydı.
* İyi bir öğretmendi.
Yukarıda verilenler hangi sahabe için doğrudur?
A) Hz. Ali B) Hz. Ömer C) Hz. Hamza
D) Hz.Zeyd E) Mus'ab b. Umeyr
“De ki: Allah birdir. Hiç bir şeye muhtaç değildir....Hiç bir şey O’na denk( Eşit-benzer) değildir." İhlas suresi 1-4 ayetlerinde altı çizili kısımlarda Allah'ın sıfatları sıralandığında hangisi doğrudur?
A) Vücut -Beka-Vahdaniyet
B) Beka-Kudret-Muhalefetün lil Havadis
C) Vahdaniyet-Kıyam bi nefsihi- Muhalefetün lil Havadis
D) Vahdaniyet -Kıyam bi nefsihi-Kıdem
E) Kıdem-Beka-Tekvin
Cevap Anahtarı: C) Vahdaniyet-Kıyam bi nefsihi- Muhalefetün lil Havadis İhlas Suresi'nin altı çizili kısımlarında Allah'ın sıfatları sıralanmıştır. Bu sıralama şu şekildedir: 1. Vahdaniyet: Allah'ın bir ve tek olması. 2. Kıyam bi Nefsihi: Varlığına başkasının yardım etmeksizin kendi kendine yetebilmesi. 3. Muhalefetün lil Havadis: Yaratılmış varlıklardan farklı olması, yaratılmış hiçbir şeye benzememesi. Bu sıralama İhlas Suresi'nde geçtiği şekliyle C seçeneğinde doğru olarak verilmiştir.
Aşağıdakilerden hangisi Allah’a iman etmenin tanımı içinde yer almaz?
A) Allah’ın 14 sıfatına eksiksiz inanmak
B) Allah’a Tevhid inancı içinde inanmak
C) Allah’ın en yüce varlık olduğuna inanmak
D) Allah’ın dediklerini uygulamak
E) Allah’a Hristiyanlık ve Yahudilikteki gibi insan özelliği vermeden ve aciz özellikler vermeden inanmalıyız.
Doğru cevap D seçeneği, yani "Allah’ın dediklerini uygulamak". İmanın temel unsurlarından biri olan "Allah'a iman etmek", inançla birlikte davranışları da içerir. Bu nedenle, Allah'a iman etmek sadece inançla sınırlı kalmaz, aynı zamanda inancın gerekliliklerini yaşam biçimine yansıtmak da önemlidir.
I. İnanç bir ışık, ibadet o ışığın koruyucusudur.
II. İnanç ekilen bir tohum, ibadet o tohumun ürün verinceye kadarki mücadelesidir.
III. İman edipte ibadet etmemek; tarlayı sürüp de ekmemek demektir
IV. Bir ağaç örneğinde olduğu gibi; Ağacın kökü iman, gövdesi ibadetlerdir, ağacın dalı ve meyveleri ahlaktır.
Yukarıda iman-ibadet ilişkisine verilen örneklerden kaçı doğrudur?
A) 4 B) 3 C) 2 D) 1 E) Hiçbiri
İlgili cümlenin cevabı A) 4 olarak doğru olacaktır. Metinde verilen örneklerin hepsi iman-ibadet ilişkisini anlatmaktadır.
Aşağıdakilerden hangisi Şirk inancına bir örnek değildir?
A) Bir kişinin kendisinin her şeyi bildiğini ifade etmesi
B) Paranın en yüce değer olduğuna inanması
C) Materyalizm ’deki gibi Maddenin, Tanrı gibi ezeli (başlangıcının olmaması) olduğuna inanması
D) Dedikodu yapması
E) Allah vardır fakat şifayı, başarıyı, zenginliği başka varlıkların (insan, türbe, yatır, ağaç, boncuk v.b.) yarattığına inanması
Doğru cevap D seçeneği, yani "Dedikodu yapması". Şirk inancı, Allah'ın birliğine aykırı olarak başka varlıklara veya kavramlara ilahi nitelikler atfetmeyi ifade eder. Dedikodu yapmak ise bir kişinin başka bir kişi hakkında asılsız veya gereksiz sözler söylemesi anlamına gelir. Bu durum, Allah'a veya ilahi olanaklara atfedilen özelliklerle doğrudan ilişkilendirilmez.
Allah’ın sıfatlarından hangileri sırasıyla ‘her şeyi görmek, varlığı kendinden olmak ve konuşmak’ anlamındadır?
A) Basar-Tekvin-Kelam
B) Semi’-Basar-Kıyam bi nefsihi
C) Kelam-Beka-Basar
D) İrade-Tekvin-İlim
E) Basar-Kıyam bi nefsihi-Kelam
Doğru cevap E) Basar-Kıyam bi nefsihi-Kelam olacaktır. Bu sıfatlar şu şekilde açıklanabilir: Basar (Her şeyi görmek): Allah her şeyi gören, her yerdeki olayları ve varlıkları kuşatan bir varlıktır. Kıyam bi Nefsihi (Varlığı kendinden olmak): Allah, varlığı kendinden olan, yaratıcı ve yoktan var eden bir varlıktır. Kelam (Konuşmak): Allah, kendi iradesiyle konuşan ve iletişim kuran bir varlıktır. Kur'an'ı insanlara iletmek için peygamberler aracılığıyla iletişim kurmuştur.
Aşağıdakilerden hangisi “Yüce Mevla’mızın varlığının kendinden olması, varlığını devam ettirebilmek için hiçbir şeye muhtaç olmaması demek” olan sıfatına (özelliğine) ne ad verilir?
A) Hayat B) Vücud C) Tekvin
D) Kıyam bi-nefsihi E) Vahdaniyet
Sorunun cevabı "B) Vücud" dur. Bu özellik, "varlık" anlamına gelir ve "varlığını devam ettirebilmek için hiçbir şeye muhtaç olmaması" olarak ifade edilen niteliktir. Bu özellik, Tanrı'nın bağımsız ve sonsuz bir varlık olduğunu vurgular. Bu bağlamda, "Vücud" terimi Tanrı'nın varlığının özelliğini ifade eder. Bu soru, Tanrı'nın temel özelliklerinden birini tanımlamayı amaçlamaktadır. Verilen ifade, Tanrı'nın varlığının kendi kendine yettiğini ve dışarıdan hiçbir şeye ihtiyaç duymadan varlığını sürdürebildiğini belirtir. Bu özellik "Vücud" olarak adlandırılır. "Vücud" terimi, Tanrı'nın varlığının ve bağımsızlığının bir ifadesi olarak teolojik bir kavramdır.
Aşağıda verilen İslam inanç esaslarıyla ilgili cümlelerden hangisi yanlıştır?
A) Allah’a gereği gibi iman etmek ancak O’nu isimleri ve sıfatlarıyla doğru bir şekilde tanımakla mümkündür.
B) İslam inanç esasları tevhid ilkesine dayanır.
C) İslam inanç esasları bir bütün olduğundan hepsine birden iman etmek gerekir.
D) İslam inanç esaslarını akılla kavramamız mümkün değildir.
E) Kur’an-ı Kerim’de yer alan inanç esaslarını kabul etmeyenler cennete giremez.
Sorunun cevabı "D) İslam inanç esaslarını akılla kavramamız mümkün değildir." dir. Bu ifade yanlıştır, çünkü İslam inanç esaslarının birçoğu akıl ve mantık çerçevesinde anlaşılabilir ve kavranabilir. Diğer ifadeler doğru olarak kabul edilir çünkü İslam'ın temel öğretileri ve inanç esasları tevhid, doğru tanıma, bir bütün halinde iman gibi konulardan oluşur. Bu soru, İslam inanç esaslarıyla ilgili cümleleri doğru veya yanlış olarak değerlendirmeyi amaçlamaktadır. İfade D, İslam inanç esaslarının akıl yoluyla anlaşılamayacağını belirtir; ancak çoğu İslam düşünce okulu, akıl yoluyla anlaşılabilir olduğuna inanır. Diğer ifadeler doğru kabul edilir: İslam inanç esaslarının temeli tevhid ilkesine dayanır, bu esaslar bir bütün olarak kabul edilmelidir ve Kur'an'daki inanç esaslarını kabul etmeyenlerin cennete giremeyeceği ifade edilir.
İslam öncesi dönemde, Arap yarımadasında yaşayan insanlar arasında, puta tapmayı reddeden, Allah’tan başka tanrıya inanmayan, Allah’ın bir olduğuna inanan insanlar vardı.
Bu insanlara ne ad verilirdi?
A) Hıristiyanlar B) Yahudiler C) Ecnebiler
D) Hanifler E) Sabiiler
Sorunun cevabı "D) Hanifler" dir. İslam öncesi dönemde Arap yarımadasında yaşayan insanlar arasında, puta tapmayı reddeden, Allah'tan başka tanrıya inanmayan ve Allah'ın bir olduğuna inanan bu insanlara "Hanifler" adı verilirdi. Bu soru, İslam öncesi dönemde Arap yarımadasında yaşayan insanların inançlarına ve gruplara dair bilgiyi sorgular. Hanifler, İslam öncesi Arap toplumunda Allah'ın birliğine inanan ve putperestlikten uzak duran bir grup olarak bilinirler. Bu grup, İslam peygamberi Muhammed'in öncesi dönemde bile Allah'ın birliğine inanmış bireyleri ifade eder.
“İmanın olgunluğuna ermek, imanı üstün bir dereceye getirmek ve böyle iman sahibi kimselere Allah’ın (c.c.) vaat ettiği sonsuz nimetlere kavuşmak için ibadet ve amel gereklidir. Düşünce ve kalpten eylem ve davranış alanına yansımamış olan iman meyvesiz bir ağaca benzer. Kalbimizde parlatmış olduğumuz iman ışığının hiç sönmeden sürekli parlaması ve bu ışığın her an kuvvetini bir kat daha artırması ve böylece çevresini aydınlatması için ibadete ihtiyaç vardır. İnsan sadece inanılması gereken şeyleri tasdik eder fakat ibadet ve diğer kulluk görevlerini yerine getirmezse dine ve Allah’a (c.c.) olan bağlılığı yavaş yavaş zayıflar, günün birinde sönüp gider.”
Yukarıda anlatılan paragrafın ana teması aşağıdakilerden hangisidir?
A) Namaz-İnanç ilişkisi B) Oruç-İnanç ilişkisi
C) İnanç-İbadet ilişkisi D) İbadet nedir?
E) İman nedir?
Doğru cevap C seçeneği, yani "İnanç-İbadet ilişkisi". Paragrafta, imanın olgunluğuna ermek, imanı üstün bir dereceye getirmek, ibadet ve amelin gerekliliği vurgulanıyor. İmanın eylemlerle ve ibadetle desteklenmediği takdirde anlamını yitirebileceği ve ibadetin imanın bir ifadesi olduğu belirtiliyor. Bu nedenle ana tema, iman ile ibadet arasındaki ilişki üzerinde duruluyor.
Hz. Peygamberin gençlik yıllarında Kur’an-ı Kerim gelmeden önce katıldığı, haksızlığa uğrayan kişileri korumak amacı ile kurulan, derneğin/topluluğun adı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Muallaka-i seb’a B) Hılfu’l-fudul
C) Zül-mecaz D) Daru’l-Erkam
E) Daru’n-Nedve
Sorunun cevap anahtarı "B) Hılfu’l-fudul" dur. Hz. Peygamberin gençlik yıllarında katıldığı, haksızlığa uğrayan kişileri korumak amacıyla kurulan derneğin adı "Hılfu’l-fudul" olarak bilinir. Bu soru, Hz. Peygamber'in gençlik döneminde katıldığı ve haksızlığa uğrayan insanları korumak amacıyla kurulan topluluğun adını sorgular. Hz. Peygamber, Hılfu’l-fudul adı verilen bu topluluğun bir üyesi olarak haksızlığa uğrayanları koruma amacını desteklemiştir.
Kureyşliler, hicret eden Müslümanlara sığınma hakkı tanınmaması konusunda Habeşistan’a elçi gönderdikleri zaman, Habeş Kralı Necaşi’nin huzurunda Müslümanları, ……………………………………… (r.a.) temsil etmiştir.
Bu sorgulamada büyük bir açıklık, cesaret ve maharetle İslam inançlarını ortaya koyup yurtlarını terk etme sebeplerini izah etmiş, Kureyş temsilcilerinin eli boş dönmesini ve Necaşi’nin mülteci Müslümanları himaye etmesini sağlamıştır. Şam topraklarında Mute Savaşı’nda, Hz. Muhammed’in (s.a.v.) emriyle Rumlara karşı kanının son damlasına kadar savaşmış ve kırk yaşındayken şehit olmuştur.
Yukarıda özellikleri sayılan genç sahabe aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hz. Cafer b. Ebi Talib (r.a.)
B) Hz. Musab b. Umeyr (r.a.)
C) Hz. Ali (r.a.)
D) Hz. Muaz b. Cebel (r.a.)
E) Hz. Erkam b. Ebi Erkam
Bahsi geçen sahabe "Hz. Cafer b. Ebi Talib (r.a.)"'dir. Cevap anahtarı A seçeneğidir.
………………….. (r.a.), Hz. Peygamber’den aldığı bilgi sayesinde İslam esaslarının en seçkin öğreticilerden biri olmuştur. Sünneti nakledip onu açıklamakla kalmamış; aynı zamanda onun doğru anlaşılması konusunda yoğun bir çaba ortaya koymuştur. Kuvvetli hafızası sayesinde Hz.Peygamber’in hadis ve sünnetinin, daha sonraki nesillere ulaştırılmasında üstün çaba göstermiştir. Rivayet ettiği toplam 2210 hadisle, en çok hadis aktaran yedi âlim sahabeden biri olmuştur.
Yukarıda özellikleri sayılan genç sahabe aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hz. Fatıma (r.a.) B) Hz. Aişe (r.a.)
C) Hz. Ali (r.a.) D) Hz. Muaz b. Cebel (r.a.)
E) Hz. Usame b. Zeyd (r.a.)
Sorunun cevap anahtarı "B) Hz. Aişe (r.a.)" olarak belirlenmiştir. Metinde anlatılan özellikler Hz. Aişe'nin sahip olduğu özelliklerle uyumlu bir şekildedir. Metinde bahsedilen genç sahabe, Hz. Peygamber'den aldığı bilgi sayesinde İslam esaslarının öğreticisi haline gelmiştir. Ayrıca, Hz. Peygamber'in hadis ve sünnetini doğru bir şekilde anlamak için çaba harcamış ve kuvvetli hafızası sayesinde hadisleri sonraki nesillere aktarmıştır. Rivayet ettiği toplam 2210 hadisle en çok hadis aktaran yedi âlim sahabeden biri olarak öne çıkmıştır. Tüm bu özellikler Hz. Aişe'ye aittir.
Hz. Peygamber, genç bir yetenek olan …………………………… (r.a.) hicretin 9.
yılında zekât memuru ve kadılık göreviyle Güney Arabistan’a göndermiştir. Hz. Peygamber’in vefatına kadar Yemen’deki kadılık görevine devam etti. Ve ilme düşkünlüğü ve Hz. Peygamber’e bağlılığıyla meşhur olmuş ve görevi esnasında kendisine bir mesele arz edildiğinde nasıl hüküm vereceğini sorulduğunda cevaben ilk önce Allah’ın kitabını esas alacağını, onda konuyla ilgili olarak herhangi bir hüküm bulamazsa Hz. Peygamber’in sünnetine müracaat edeceğini, bu iki temel kaynakta bulamazsa da kendi içtihadına göre hüküm vereceğini bildirdi. Hz. Peygamber onun verdiği cevabı olumlu karşılamış ve memnuniyetini ifade etmiştir.
Yukarıda özellikleri sayılan genç sahabe aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hz. Cafer b. Ebi Talib (r.a.)
B) Hz. Musab b. Umeyr (r.a.)
C) Hz. Ali (r.a.)
D) Hz. Muaz b. Cebel (r.a.)
E) Hz. Erkam b. Ebi Erkam
Doğru cevap "D) Hz. Muaz b. Cebel (r.a.)" olmalıdır. Metinde anlatılan özellikler Hz. Muaz'ın sahip olduğu özelliklerle uyumlu bir şekildedir.
Mekke’nin en zengin ve asil ailesine mensup olan …………….. (r.a.), refah ve bolluk içinde yetişmiş, kılık kıyafeti, nezaketi ile herkesin beğenisini kazanmıştır. Son derece zeki ve akıllı aynı zamanda güzel ve açık konuşmasıyla da herkesin gıpta ettiği bir gençti. Ve erişemediği herhangi bir dünya nimeti yoktu. Ancak manevi bir boşluk, ruhi bir bunalım içerisindeydi. Hicrete kadar Medine’de insanları büyük bir özveriyle İslam’a davet ederek mütevaziliği, sabrı ve anlayışıyla gönüllerde taht kurmuş, pek çok sahabenin İslam’la şereflenmesine vesile olmuştur. Ve iyi bir öğretmen olmanın yanı sıra savaşlarda sancaktarlık yaparak büyük kahramanlıklar göstermiş ve Uhud Savaşı’nda şehit düşmüş genç bir sahabiydi.
Yukarıda özellikleri sayılan genç sahabe aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hz. Cafer b. Ebi Talib (r.a.)
B) Hz. Musab b. Umeyr (r.a.)
C) Hz. Ali (r.a.)
D) Hz. Muaz b. Cebel (r.a.)
E) Hz. Erkam b. Ebi Erkam
Bu paragrafta anlatılan genç sahabe "Hz. Musab b. Umeyr (r.a.)"'dir. O, Mekke'nin en zengin ve asil ailesine mensup olmasına rağmen İslam'a davet için büyük bir özveriyle çalışmış, mütevaziliği, sabrı ve anlayışıyla insanların gönüllerinde taht kurmuş, savaşlarda da sancaktarlık yaparak kahramanlıklar göstermiş ve Uhud Savaşı'nda şehit düşmüştür. Cevap anahtarı B seçeneğidir.
Henüz 17-18 yaşındaki bir gencin, Kâbe’nin hemen yanı başındaki evini İslam davetine açabilmesi, onun ne denli cesur ve fedakar bir genç olduğunu da göstermektedir. Hz. Peygamber, peygamberliğin ilk dönemlerinde insanları İslam’a bu evde davet etmiş, onlara ibadetleri burada öğretmiştir. Müslümanlar, müşriklerin şerrinden korunmak için O’nun evinde gizlenmişlerdir.
Yukarıda özellikleri sayılan genç sahabe aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hz. Cafer b. Ebi Talib (r.a.)
B) Hz. Musab b. Umeyr (r.a.)
C) Hz. Ali (r.a.)
D) Hz. Muaz b. Cebel (r.a.)
E) Hz. Erkam b. Ebi Erkam
oğru cevap "B) Hz. Musab b. Umeyr (r.a.)" seçeneğidir. Yukarıdaki açıklama ile de örtüşüyor.
…………………..(r.a.), Hz. Peygamber’e kâtiplik ve vahiy kâtipliği yapmış, Hudeybiye Antlaşması’nı da yazmıştır. Mekke’nin fethinden sonra Kâbe’deki putları imha etme görevi ona verilmiştir. Hz. Peygamber vefat ettiğinde, cenaze hizmetlerini, O’nun vasiyeti üzerine O, yapmıştır. Hz. Peygamber’in vefatından sonra Medine’de ikamet edip dinî ilimlerle uğraşmayı, diğer görevlere tercih etmiştir. Kur’an ve hadis konusundaki derin ilminden dolayı hem Hz. Ebû Bekir’in (r.a.) hem de Hz. Ömer’in (r.a.) fikrine müracaat ettikleri bir sahabe olmuştur. İlim, takva, samimiyet, fedakârlık, kahramanlık vb. pek çok yüksek ahlaki değere sahip olması bakımından İslam dünyasında ayrı bir yere sahiptir.
Yukarıda özellikleri sayılan genç sahabe aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hz. Fatıma (r.a.) B) Hz. Aişe (r.a.)
C) Hz. Ali (r.a.) D) Hz. Muaz b. Cebel (r.a.)
E) Hz. Usame b. Zeyd (r.a.)
Metinde anlatılan genç sahabe, Hz. Peygamber'e kâtiplik ve vahiy kâtipliği yapmış, Hudeybiye Antlaşması'nı yazmış, Mekke'nin fethi sonrası Kâbe'deki putları imha etme görevi verilmiş, vefat eden Hz. Peygamber'in cenaze hizmetlerini gerçekleştirmiştir. Dinî ilimlerle uğraşmayı tercih eden, ilim, takva, samimiyet, fedakârlık gibi değerleri bünyesinde bulunduran sahabe, Hz. Ali b. Ebi Talib'dir.
Hz. Peygamberin güzel ahlakı ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Hz.Peygamberimizin ahlâkı Kur’an ahlâkı idi.
B) Hz.Peygamberimizin oturuşunu, kalkışını aynen taklit etmek en önemlidir.
C) Peygamberler örnek olduklarından güzel ahlak sahibi olmaya özen göstermişlerdir.
D) Hz.Peygamberimiz peygamberliğinden önce de güzel ahlakı sergilemiştir.
E) Peygamberler yaptıklarına inanmış; inandıklarını da yapmışlardır.
Cevap anahtarı "B) Hz.Peygamberimizin oturuşunu, kalkışını aynen taklit etmek en önemlidir." seçeneğidir. Hz. Peygamber'in güzel ahlakını takip etmek ve örnek almak önemlidir, ancak fiziksel hareketlerini taklit etmek ahlaki öğretilerin özünü anlamaktan daha az önemlidir.
Hz. Muhammed (sav), peygamber olmadan önce de, dürüst ve yardımseverdi. Eşi Hz. Hatice (r.a.) ona "Ben biliyorum ki sen, sözün doğrusunu söylersin, emanete ihanet etmezsin, akrabalarına ilgi gösterirsin, yoksullara yardım elini uzatırsın, kimsesizleri konuk edersin, uğradıkları felaket ve zararlarda halka yardımcı olursun." demiştir.
Buna göre, Hz. Muhammed (s.a.v.) ile ilgili aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılabilir?
A) Davranışları bizim için en güzel örnektir.
B) Öksüz ve yetim olarak büyümüştür.
C) Hz. Hatice Hz.Muhammed'in (sav) eşidir.
D) Merhameti dolayısıyla beddua etmemiştir.
E) Putperestlerin yaptıklarına hoşgörü göstermiştir.
Metinde, Hz. Muhammed'in (sav) dürüstlüğü, emanete sadakati, yardımseverliği, akrabalara ilgi göstermesi, yoksullara yardım etmesi, kimsesizleri konuk etmesi ve felakette yardımcı olması gibi olumlu karakter özellikleri Hz. Hatice tarafından dile getirilmiştir. Bu özellikler, Hz. Muhammed'in davranışlarının insanlar için en güzel örnek olduğunu gösterir.
Aşağıdakilerden hangisi İslam’a göre Allah’ın yaratıcılığına yakışmaz?
A) Allah, her şeyi yaratandır. Tevhid inancına göre Allah’tan başka (şifa, rızık v.b.) yaratıcı yoktur.
B) Allah, insanlara bir şeyi yaratırken (şifa, rızık) genellikle sebepler zincirine göre izin vererek vardan yaratır.
C) Allah, hem yoktan (H) hem de vardan (H2O) sınırsız bir güçle yaratır.
D) Allah, evreni yaratandır. Fakat ilgisini kestiği için doğadaki olaylar kendi kendine oluşur, evrene karışmaz
E) Başarı, şifa için elimizden gelen fiziksel tedbirleri alırız o işin sonucunu Allah yaratacağına inandığımız için Allaha dua ederiz.
Cevap anahtarı "D) Allah, evreni yaratandır. Fakat ilgisini kestiği için doğadaki olaylar kendi kendine oluşur, evrene karışmaz" seçeneğidir. Bu ifade İslam'ın temel inançlarına aykırıdır, çünkü İslam'a göre Allah sürekli olarak evrene ve yaratılmışlara ilgi gösterir. Bu tür bir inanç, tevhid inancına ve Allah'ın sınırsız yaratıcılığına ters düşer.
Allah’a varlığına inandığı halde Allah’ın kutsal kitabına inanmayan kişi Allah’ın hangi sıfatına inanmamış olur ve inanmamasının arka planında ne vardır?
A) Kelam / İnatçılık
B) İlim / Kendi egosunu (nefsini) üstün görmesidir (Kibir)
C) Kudret/Kıskançlık
D) Kudret/Hasedçilik
E) Yaratma/ Kibir
. Sorunun cevap anahtarı "E) Yaratma/Kibir" olmalıdır. Allah'a varlığına inanmasına rağmen Allah'ın kutsal kitabına inanmayan bir kişi, Allah'ın yaratma sıfatına inanmamış olur. Bu inanmama durumunun arka planında ise genellikle kibir, insanın kendi görüşlerini ve tercihlerini ilahi yaratıcı gerçekliğin üzerinde tutması bulunabilir.
A-Allah’tan başka tanrı olmadığına ve en yüce varlığın Allah olduğuna inanmaya ……………….inancı denir.
B-Allah’ın varlığına inandığı halde Allah’ın üstün özelliklerini başka bir varlığa aynısını vererek Allah’ın yanına başka tanrılar getirmeye, Allaha aciz özellikler vermeye .....................İnancı denir
Yukarıdaki boşluklara uygun olan şık hangisidir?
A) İlah-Kafir B) Tevhid-Şirk C) Semavi-Münafık
D) Tevhid-Kafirlik E) Vahdet-Ortaklık
Doğru cevap "D) Tevhid-Kafirlik" olacaktır. Tevhid inancı, Allah'ın birliğine ve en yüce varlık olduğuna inanmayı ifade ederken, şirk inancı ise Allah'ı inkar veya O'na ortak koşmayı ifade eder. "Kafirlik" terimi, İslam inancına aykırı olan bir inancı ifade eder.
Aşağıdakilerden hangisi Allah inancına destek olan bir kanıt değildir?
A) Akıl, Ruh, gönül, sevgi vardır gözle görülmez Cesaret, erdem elle tutulmaz, soyuttur. Ama vardır.
B) Allah, gözle görülmez fakat akıl ile kanıtlanır.
C) Nötron somuttur fakat çıplak gözle ve makine ile görülmez.,
D) Materyalizm (maddecilik) ve ateizm, en doğru felsefi akımdır.
E) Evrendeki intizam (düzen) Allah’ın izidir, O’nun kanıtıdır.
Diğer dört seçenek (A, B, C ve E), Allah'ın varlığına işaret eden veya Allah inancını destekleyen argümanları içermektedir. Örneğin, evrendeki düzen ve intizamın Allah'ın izi olduğu (E), akıl ile Allah'ın varlığının anlaşılabileceği (B), soyut kavramların da var olduğunu gösteren örnekler (A), ve nötronun görünmezliğine rağmen somut varlık olduğu (C) gibi. Ancak D seçeneği, materyalizmi ve ateizmi destekleyerek Allah inancına zıt bir görüşü ifade eder.
Tanrı inancı ile ilgili olarak aşağıdaki cümlelerden hangisi yanlıştır?
A) Tanrı inancı herkeste bulunur çünkü doğuştan gelir.
B) Tanrı’ya evrendeki muhteşem düzene bakarak akıl yoluyla ulaşılabilir.
C) Gerçek İlah’ın özelliklerini Kur’an’dan öğrenip o zaman doğru şekilde iman edebiliriz
D) Dünyadaki herkes Allah’a Tevhid inancı içinde inanır.
E) Felsefe tarihindeki filozofların çoğu, özellikle rasyonalist (akılcı) filozofların hepsi Tanrı’nın var olduğunu kabul etmiştir.
Bu soru, temel İslam inançları ve Tanrı kavramına odaklanmaktadır. Doğru cevap "D" seçeneği olan "Dünyadaki herkes Allah’a Tevhid inancı içinde inanır." cümlesi yanlıştır çünkü dünyadaki herkesin farklı dinlere veya inanç sistemlerine sahip olduğu ve bu inançların içeriğinin değişebileceği bir gerçektir. Tanrı inancı ve Tevhid inancı İslam'ın temel prensiplerindendir, ancak bu inanç herkes tarafından aynı şekilde paylaşılmayabilir.
Aşağıdakilerden hangisi insanın Allah katında üstün, şerefli olma sebeplerinden değildir?
A) Akıllı olması
B) Kötülüğü emreden Nefsi olmasına rağmen iyi yolu tercih etmesi
C) Allah’ın subuti sıfatlarına sınırlı da olsa sahip olması ile ilahi bir ruha sahip olması
D) Aklını iyi yönde kullanması
E) İradesini iyi yönde kullanması
Doğru cevap A seçeneği olmalıdır. İnsanın Allah katında üstün ve şerefli olma sebepleri arasında "Akıllı olması" yer almaz. Akıl, insanın insani ve ahlaki değerlerini yönlendiren bir özellik olmasına rağmen, Allah'ın yüceliği ve üstünlüğü ile ilgili değildir.
* Peygamber efendimizin neslini devam ettiren tek evladıdır.
* Hz. Ali ile evliliklerinden Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin dünyaya gelmiştir.
* Mekke döneminin acımasız sosyal ortamını bizzat yaşamıştır.
Yukarıda verilenler hangi sahabe için doğrudur?
A) Hz. Aişe B) Rukiye C) Ümmü gülsüm
D) Hz. Fatma E) Esma binti Ebi Bekir
Yukarıdaki verilen bilgiler, Hz. Ali ile evliliklerinden Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin'in dünyaya geldiği kişinin Hz. Fatma olduğunu göstermektedir. Bu nedenle doğru cevap "D" seçeneği olan "Hz. Fatma" olarak belirlenir.
* Hadis ve fıkıh sahalarında Medine ekolünün oluşmasını sağlamıştır.
* Hadis nakilciliğinin yanında müfessir, fakih ve hatip idi.
* Arap tarihi, soy ilmi, şiir ve tıp alanlarında derin bilgi sahibiydi.
Yukarıda verilenler hangi sahabe için doğrudur?
A) Hz. Aişe B) Rukiye C) Ümmü gülsüm
D) Hz. Fatma E) Esma binti Ebi Bekir
Yukarıdaki verilen bilgiler, Hadis ve fıkıh sahalarında Medine ekolünün oluşmasına öncülük eden kişinin Hz. Aişe olduğunu göstermektedir. Hz. Aişe, Peygamber Efendimizin eşi olması ve sahabe olması yanında birçok alanda derin bilgi sahibi bir kişiydi. Bu nedenle doğru cevap "A" seçeneği olan "Hz. Aişe" olarak belirlenir.
* Mekke'ye emir ve Kur'an öğretmeni olarak görevlendirilmiştir.
* Alim sahabilerdendir.
* Huneyn savaşı ve Taif kuşatması dışındaki bütün askeri seferlere katılmıştır.
Yukarıda verilenler hangi sahabe için doğrudur?
A) Hz. Ali B) Üsame b. Zeyd C) Muaz b. Cebel
D) Hz.Zeyd E) Mus'ab b. Umeyr
Verilen bilgiler, Muaz b. Cebel'in özelliklerini anlatmaktadır. Muaz b. Cebel, Peygamber Efendimiz tarafından Mekke'ye emir ve Kur'an öğretmeni olarak gönderilmiş, alim sahabilerden biri olmuş ve birçok askeri sefere katılmıştır. Dolayısıyla doğru cevap "C" seçeneği olan "Muaz b. Cebel" olarak belirlenir.
* Genç yaşta komutan olarak seçilmiştir.
* Peygamber efendimizin evlatlığı ve azadlısı olan Zeyd b. Harise'nin oğludur.
Yukarıda verilenler hangi sahabe için doğrudur?
A) Hz. Ali B) Üsame b. Zeyd C) Hz. Hamza
D) Hz.Zeyd E) Mus'ab b. Umeyr
Doğru cevap B) Üsame b. Zeyd'dir. Üsame b. Zeyd, Peygamber Efendimizin evlatlığı ve azadlısı olan Zeyd b. Harise'nin oğludur. Genç yaşta komutan olarak seçilmiş ve İslam'ın yayılmasında önemli rol oynamıştır. Onun bu özellikleri ve sahabelikteki rolü İslam'ın erken dönemlerindeki askeri ve toplumsal yaşamının bir yansımasıdır.
* Hicrete kadar Medine'de insanları İslam'a davet etmiştir.
* Mütevazı, sabırlı ve anlayışlıydı.
* İyi bir öğretmendi.
Yukarıda verilenler hangi sahabe için doğrudur?
A) Hz. Ali B) Hz. Ömer C) Hz. Hamza
D) Hz.Zeyd E) Mus'ab b. Umeyr
Metinde anlatılan özellikler, Mus'ab b. Umeyr'in davetçi ve öğretici rolünü yansıtmaktadır. Hicrete kadar Medine'de insanları İslam'a davet etmesi, mütevazı, sabırlı ve anlayışlı olması, iyi bir öğretici olması gibi özellikler Mus'ab b. Umeyr'e aittir.
Dini metinlerde geçen kavramları anlar, açıklar ve sıralar.
İmanın temel kavramlarını anlama, inancın pratik yaşama yansıması hakkında farkındalık kazanma.
Dinî metinlerden çıkarsama yapar, yargılar ve yorumlar.
Şirk kavramını anlama, doğru inanç prensipleri üzerine farkındalık kazanma.
Allah'ın sıfatlarını ve anlamlarını anlama yeteneğini ölçmeyi amaçlar.
Bu soru, öğrencilerin teolojik kavramları anlama ve tanımlama yeteneklerini ölçmeyi amaçlar. Aynı zamanda Tanrı'nın özelliklerini ve bağımsızlığını anlama yeteneğini değerlendirir.
Bu soru, öğrencilerin İslam'ın temel inanç esaslarını anlama, değerlendirme ve yanlış bilgileri ayırt etme yeteneklerini ölçmeyi amaçlar. Ayrıca dinin akıl ile uyumunu ve İslam inançlarının özünü anlama yeteneğini değerlendirir.
Bu soru, öğrencilerin İslam öncesi dönemde Arap yarımadasındaki farklı inanç gruplarını anlama ve ayırt etme yeteneklerini ölçmeyi amaçlar. Aynı zamanda Haniflerin kim oldukları ve inançları hakkında bilgi sahibi olma yeteneğini değerlendirir.
Metni anlama ve analiz etme yeteneği, metinden ana tema çıkarma yeteneği.
Bu soru, öğrencilerin Hz. Peygamber'in gençlik dönemindeki sosyal ve etik duruşunu anlama ve değerlendirme yeteneklerini ölçmeyi amaçlar. Aynı zamanda İslam öncesi toplumsal yapıları ve Hz. Peygamber'in erken hayatındaki rolünü anlamalarına yardımcı olur.
Tarihi metinleri anlama ve yorumlama yeteneği, sahabe dönemi ve İslam tarihi hakkında bilgi sahibi olma yeteneği.
Bu soru, öğrencilerin İslam tarihindeki önemli sahabeleri tanıma ve onların katkılarını anlama yeteneklerini ölçmeyi amaçlar. Aynı zamanda sahabelerin İslam'ın yayılmasındaki rollerini ve hadis aktarımındaki fonksiyonlarını anlamalarını destekler.
Bu soru, öğrencilerin İslam tarihindeki sahabeleri ve onların görevlerini, tutumlarını anlama yeteneklerini ölçmeyi amaçlar.
Genç sahabe Hz. Musab'ın (r.a.) hayatını ve İslam'a olan bağlılığını anlamak.
Genç sahabenin fedakarlığı ve cesareti hakkında anlam çıkarma gerektiğini söyleyebilirim.
Bu soru, öğrencilerin İslam tarihindeki sahabeleri tanıma, onların özelliklerini ve katkılarını anlama yeteneklerini ölçmeyi amaçlar.
Hz. Peygamber'in güzel ahlakının örnek alınarak yaşanması gerektiğinin vurgulanması gerektiğini söyleyebilirim.
Bu soru, öğrencilerin Hz. Muhammed'in ahlaki özelliklerini ve davranışlarını anlama yeteneklerini ölçmeyi amaçlar.
İslam'ın Allah'ın sınırsız yaratıcılığına ve sürekli ilgisine vurgu yaptığını ve her şeyin O'nun kontrolünde olduğunu belirtebilirim.
Bu soru, öğrencilerin Allah'ın sıfatlarını ve inanç ilişkilerini anlama yeteneklerini ölçmeyi amaçlar.
Tevhid ve şirk kavramları üzerinden temel İslam inançlarının vurgulandığını söyleyebiliriz.
Bu soru, öğrencilerin farklı argümanları değerlendirme ve mantıklı düşünme yeteneklerini ölçmeyi amaçlar.
Temel İslam inançları hakkında anlayış geliştirmeleri ve farklı inanç sistemlerinin varlığını ve çeşitliliğini anlamaları hedeflenir.
İnsanın Allah katında üstün ve şerefli olma sebeplerini anlama ve ayırt etme yeteneğini sınamaktadır.
İslam tarihindeki önemli sahabeleri ve onların aile ilişkilerini anlama yeteneğini değerlendirmektedir.
İslam tarihindeki önemli sahabeleri ve onların katkılarını anlama yeteneğini değerlendirmektedir.
Sahabelerin hayatlarını ve katkılarını anlama, ayırt etme ve değerlendirme yeteneğini sınamaktadır. Öğrencilerin sahabelerin rollerini ve faaliyetlerini anlamaları hedeflenir.
Bu soru, öğrencilerin İslam tarihindeki sahabeleri tanıma, onların rollerini ve özelliklerini anlama yeteneklerini ölçmeyi amaçlar.
etiketlerini kapsamaktadır.Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.