8.Sınıf Zekâ Oyunları Dersi Günlük Plan - 9. Hafta
8.sınıf Zekâ Oyunları dersi 9. Hafta
günlük planı indir 9. HAFTA
: Kendoku Oyununda Strateji Geliştirme
2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ……………………………………
8.SINIF Zekâ Oyunları DERSİ GÜNLÜK PLAN
BÖLÜM I
Ders: Zekâ Oyunları
Sınıf: 8.Sınıf
Hafta: 9. Hafta
Öğrenme Alanı-Ünite: İşlem Oyunları
Alt Öğrenme Alanı-Konu: Kendoku Oyununda Strateji Geliştirme
Süre: 2 saat
BÖLÜM II
Kazanımlar: İşlemsel stratejiler geliştirir. İşlem oyunlarını strateji belirleyerek çözebilir. Kendi işlem oyununu üretebilir.
Öğretim Yöntemleri: Problem çözme Keşif öğrenmesi İşbirlikli öğrenme
Araç-Gereçler ve Kaynaklar: Kendoku oyun tahtaları Kalemler Akıllı tahta (isteğe bağlı)
Öğrenme Öğretme Süreci:
1. Öğrencilere Kendoku oyunu hakkında bilgi verilir. Oyun tahtası ve kuralları açıklanır. 2. Öğrenciler, bir grup Kendoku oyun tahtası alır ve oyunları kendi başlarına çözmeye çalışırlar. 3. Öğrenciler oyunları çözerken öğretmenin yönlendirmesiyle, stratejilerini belirlerler. Öğretmen, öğrencilere oyun tahtasını sistematik olarak taramalarını ve sayıları mantıksal olarak çıkarsamalarını önerir. 4. Öğrenciler oyunları çözdükten sonra, kullandıkları stratejileri sınıfla paylaşırlar. 5. Öğretmen, öğrencilere benzer bir işlem oyunu olan Sudoku hakkında bilgi verir. Sudoku oyun tahtası ve kuralları açıklanır. 6. Öğrenciler Sudoku oyun tahtaları alır ve oyunları küçük gruplar halinde çözmeye çalışırlar. 7. Gruplar, oyunları çözerken stratejiler hakkında tartışırlar ve fikir alışverişinde bulunurlar. 8. Öğrenciler, Sudoku oyunlarını çözdükten sonra, kullandıkları stratejileri sınıfın tamamıyla paylaşırlar. 9. Dersin sonunda öğrenciler, kendi işlem oyunlarını oluşturmaya teşvik edilir. Öğrencilerin oyunlarını sınıfın geri kalanıyla paylaşmaları istenir.
BÖLÜM III
Ölçme Değerlendirme: Öğrencilerin Kendoku ve Sudoku oyunlarını çözme performansı gözlenir. Öğrencilerin strateji geliştirme becerileri değerlendirilir. Öğrencilerin kendi işlem oyunlarını oluşturma yetenekleri ölçülür. Öz değerlendirme, akran değerlendirme ve rubrik (dereceli puanlama anahtarı) kullanılır.