2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2.Dönem 2.Yazılı Soruları (2022-04-27) sınavı 6.Sınıf kategorisinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım alt kategorisinin, 2 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 20 sorudan oluşmaktadır.
Verilen kod hangisini yapar?
A) Tıklanınca karakterin miyav sesi çalmasını sağlar
B) Tıklanınca karakterin miyav yazmasını sağlar
C) Tıklanınca karakterin miyav okumasını sağlar
D) Tıklanınca karakterin miyav sesini silmesini sağlar
Yukarıda verilenlerden kod bloğu hangisini yapar?
A) Karakteri siler
B) Karakterin kopyasını oluşturur
C) Karakteri sonraki kılığa geçirir
D) Karaktere ses ekler
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?
A) I ve II B) II ve III
C) I ve III D) I, II ve III
Aşağıda verilen kod bloglarından hangisi karakteri en uzağa götürür?
Scratch'ta aşağıda verilen yarasanın şekildeki gibi sürekli olarak kanat çırpması istenmektedir.
Buna göre hangi kod blogu kullanılmalıdır?
Aşağıda Scrtach ekranındaki koordinat düzlemi verilmiştir.
Yukarıda verilen kod bloğu çalıştırıldığında kukla hangi bölgeye gider?
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4
Yukarıda verilen kod blogu çalıştırıldığında kukla hangi yöne doğru hareket eder?
A) Sağ B) Sol
C) Yukarı D) Aşağı
Mert sosyal bilgiler için aşağıda soru cevap oyununu Scratch üzerinden hazırlıyor.
Buna göre oyunu oynayan kişi 1499 cevabını girdiğinde hangisi olur?
A) Oyun hiçbir cevap vermez
B) Oyun "Tebrikler bildin" yazar.
C) Oyun "Tarihi daha yakın tarih deneyin" yazar
D) Oyun "Tarihi daha uzak deneyin" yazar"
Verilen kod bloğu aşağıdakilerden hangisini yapmaz?
A) Can adında bir değişken oluşturur ve oyun başladığında canı 3 olarak tanımlar.
B) Karakterin belirtilen renge değip değmediği kontrol edilmektedir.
C) Can değişkeni 0 olduğunda oyun yeniden başlar.
D) Karakter her belirtilen renge değdiğinde can değişkeni 1 azalır.
Bir sayi değişkeni oluşturuluyor ve sayi değişkeni tıklandığında 0 olarak ayarlanıyor.
Buna göre aşağıda verilen kod bloglarından hangisinin sonucu diğerlerinden farklı olur?
Aşağıda verilen kod bloğu çalıştırıldığında verilen geometrik şekillerden hangisini ekrana çizer?
Aşağıda verilen kod blogu çalıştırıldığında hangi sonucu ekranda göremeyiz?
A) 4 B) 9 C) 16 D) 21
Aşağıda verilen şekilde karakterin elmaya ulaşa bilmesi için hangisi doğrudur?
Verilen kod blogunda tıklandığında karakterimizin sürekli olarak AŞAĞI doğru inmesi istenmektedir.
Buna göre soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmelidir?
A) 10 B) 5 C) -10 D) 0
Yukarıda verilen kod bloğu çalıştırılıyor ve sırasıyla aşağıda verilen tuşlara basılıyor.
1. Yeşil bayrağa tıklanıyor.
2. Klavyeden yukarı ok tuşuna bir kez basılıyor.
3. Klavyeden aşağı ok tuşuna bir kez basılıyor.
4. Klavyeden Yukarı ok tuşuna iki kez peş peşe basılıyor.
5. Klavyeden boşluk (space) tuşuna basılıyor.
Buna göre boşluk tuşuna basıldığında ekranda hangi sayı gözükür?
A) 3 B) 5 C) -1 D) -3
Verilen kod blogu çalıştırıldığında karakter yanda verilen A, B, C ve D yönlerinden hangisine doğru hareket eder?
A) A B) B C) C D) D
Şekilde verilen karakterin sağ tarafa doğru ilerleye bilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmeidir?
A) -10 B) -5 C) 0 D) 10
Aşağıdaki komutlardan hangisi karakterimizi yukarı doğru hareket ettirir?
Aşağıdakilerden hangisinde sahne blue sky olarak değiştirildiğinde karakterin görünmesini sağlar?
Verilen kod blogu çalıştırıldığında yaşını 12 giren bir kullanıcı hangi cevabı alır?
A) Hiç bir şey yazmaz
B) Sadece "Ehliyet alamazsın." yazısı görünür.
C) Sadece "Ehliyet alabilirsin." yazısı görünür.
D) İlk önce "Ehliyet alabilirsin." yazısı daha sonra "Ehliyet alamazsın." yazısı görünür.
Verilen kod hangisini yapar?
A) Tıklanınca karakterin miyav sesi çalmasını sağlar
B) Tıklanınca karakterin miyav yazmasını sağlar
C) Tıklanınca karakterin miyav okumasını sağlar
D) Tıklanınca karakterin miyav sesini silmesini sağlar
Yukarıda verilenlerden kod bloğu hangisini yapar?
A) Karakteri siler
B) Karakterin kopyasını oluşturur
C) Karakteri sonraki kılığa geçirir
D) Karaktere ses ekler
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?
A) I ve II B) II ve III
C) I ve III D) I, II ve III
Aşağıda verilen kod bloglarından hangisi karakteri en uzağa götürür?
Scratch'ta aşağıda verilen yarasanın şekildeki gibi sürekli olarak kanat çırpması istenmektedir.
Buna göre hangi kod blogu kullanılmalıdır?
Aşağıda Scrtach ekranındaki koordinat düzlemi verilmiştir.
Yukarıda verilen kod bloğu çalıştırıldığında kukla hangi bölgeye gider?
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4
Yukarıda verilen kod blogu çalıştırıldığında kukla hangi yöne doğru hareket eder?
A) Sağ B) Sol
C) Yukarı D) Aşağı
Mert sosyal bilgiler için aşağıda soru cevap oyununu Scratch üzerinden hazırlıyor.
Buna göre oyunu oynayan kişi 1499 cevabını girdiğinde hangisi olur?
A) Oyun hiçbir cevap vermez
B) Oyun "Tebrikler bildin" yazar.
C) Oyun "Tarihi daha yakın tarih deneyin" yazar
D) Oyun "Tarihi daha uzak deneyin" yazar"
Verilen kod bloğu aşağıdakilerden hangisini yapmaz?
A) Can adında bir değişken oluşturur ve oyun başladığında canı 3 olarak tanımlar.
B) Karakterin belirtilen renge değip değmediği kontrol edilmektedir.
C) Can değişkeni 0 olduğunda oyun yeniden başlar.
D) Karakter her belirtilen renge değdiğinde can değişkeni 1 azalır.
Bir sayi değişkeni oluşturuluyor ve sayi değişkeni tıklandığında 0 olarak ayarlanıyor.
Buna göre aşağıda verilen kod bloglarından hangisinin sonucu diğerlerinden farklı olur?
Aşağıda verilen kod bloğu çalıştırıldığında verilen geometrik şekillerden hangisini ekrana çizer?
Aşağıda verilen kod blogu çalıştırıldığında hangi sonucu ekranda göremeyiz?
A) 4 B) 9 C) 16 D) 21
Aşağıda verilen şekilde karakterin elmaya ulaşa bilmesi için hangisi doğrudur?
Verilen kod blogunda tıklandığında karakterimizin sürekli olarak AŞAĞI doğru inmesi istenmektedir.
Buna göre soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmelidir?
A) 10 B) 5 C) -10 D) 0
Yukarıda verilen kod bloğu çalıştırılıyor ve sırasıyla aşağıda verilen tuşlara basılıyor.
1. Yeşil bayrağa tıklanıyor.
2. Klavyeden yukarı ok tuşuna bir kez basılıyor.
3. Klavyeden aşağı ok tuşuna bir kez basılıyor.
4. Klavyeden Yukarı ok tuşuna iki kez peş peşe basılıyor.
5. Klavyeden boşluk (space) tuşuna basılıyor.
Buna göre boşluk tuşuna basıldığında ekranda hangi sayı gözükür?
A) 3 B) 5 C) -1 D) -3
Verilen kod blogu çalıştırıldığında karakter yanda verilen A, B, C ve D yönlerinden hangisine doğru hareket eder?
A) A B) B C) C D) D
Şekilde verilen karakterin sağ tarafa doğru ilerleye bilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmeidir?
A) -10 B) -5 C) 0 D) 10
Aşağıdaki komutlardan hangisi karakterimizi yukarı doğru hareket ettirir?
Aşağıdakilerden hangisinde sahne blue sky olarak değiştirildiğinde karakterin görünmesini sağlar?
Verilen kod blogu çalıştırıldığında yaşını 12 giren bir kullanıcı hangi cevabı alır?
A) Hiç bir şey yazmaz
B) Sadece "Ehliyet alamazsın." yazısı görünür.
C) Sadece "Ehliyet alabilirsin." yazısı görünür.
D) İlk önce "Ehliyet alabilirsin." yazısı daha sonra "Ehliyet alamazsın." yazısı görünür.
Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.