2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2022-10-26)

2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2022-10-26) sınavı 6.Sınıf kategorisinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 20 sorudan oluşmaktadır.



 2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2022-10-26) CEVAPLARI

  1. Kişinin sürekli olarak kendi ismini internetten aratmasına ............................... denir.
    Yukarıda verilen boşluğa hangisi getirilmelidir?

    A) Fomo                 B) Ego Sörfü
    C) Nomofobi         D) Cheesepodding

  2. Cevap: B Açıklama:Cevap: B)
    Açıklama: Ego sörfü, bir kişinin sürekli olarak kendi ismini internette aramasına verilen addır.

  3. Sosyal medya araçlarını kullanırken dikkat etmemiz gereken kurallardan hangisi aşağıda yanlış olarak verilmiştir?

    A) Kişisel bilgilerimizi herkesle paylaşmamalıyız.
    B) Tanımadığımız kişilerden gelen resim, e-posta gibi şeyleri kabul etmemeliyiz.
    C) Sosyal medya kullanırken kaba ve kötü söz kullanabiliriz.
    D) Sosyal medya araçlarını kullanırken güçlü şifreler kullanmalıyız.

  4. Cevap: C Açıklama:Cevap: C)
    Açıklama: Sosyal medya araçlarını kullanırken kaba ve kötü söz kullanmaktan kaçınmalıyız.

  5. Zararlı içerik sunan bir web site gördüğümüz zaman hangi siteye şikayet ederiz?

    A) btk    B) tck    C) eba    D) gmail

  6. Cevap: A Açıklama:Cevap: A)
    Açıklama: Zararlı içerik sunan web sitelerini şikayet etmek için Başbakanlık Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü'ne (BTK) şikayette bulunulmalıdır.

  7. Aşağıdakilerden hangisi bilişim teknolojilerine örnek değildir?

    A) Akıllı güvenlik kameraları
    B) 3B yazıcılar
    C) Giyilebilr teknolojiler
    D) Duvar saati

  8. Cevap: D

  9. Aşağıda verilen işletim sistemlerinden hangisi Tübitak tarafından üretilmiş Türkiye'ye ait olan işletims sistemidir?

    A) Windows    B) Linux    C) Pardus    D) Android

  10. Cevap: C Açıklama:Cevap: C)
    Açıklama: Pardus, TÜBİTAK ULAKBİM tarafından geliştirilen, Türkiye'ye ait bir işletim sistemidir.

  11. Aşağıda verilen ifadelerden hangisi doğru değildir?

    A) İşletim sistemi dosyalara erişimi sağlar
    B) Ekranı olan her cihazın işletim sistemi olmalıdır
    C) Bazı işletim sistemlerini aynı anda birçok kişi kullanabilir
    D) Tüm işletim sistemleri paralıdır

  12. Cevap: D Açıklama:Cevap: D)
    Açıklama: Bazı işletim sistemleri, örneğin Linux, ücretsiz ve açık kaynaklıdır ve herhangi bir ücret ödemeden kullanılabilir.

  13. Bilgisayarımızda, telefonlarımızda veya tabletlerimizde bulunan tüm verilere ...................... denir.
    Boşluğa hangisi getirilmelidir?

    A) dosya    B) oyun    C) donanım    D) klasör

  14. Cevap: A Açıklama:Cevap: A)
    Açıklama: Veri, bilgisayarlarda saklanan ve işlenen bilgilerdir ve dosyalarda saklanır.

  15. Aşağıdakilerden hangisi dosya adında bulunmaz?

    A) Nokta işareti             B) Dosya adı
    C) Ünlem işareti            D) Dosya uzantısı

  16. Cevap: Açıklama:Cevap: C)
    Açıklama: Dosya adı ünlem işareti içermemelidir.

  17. Bilgisalarda birden fazla dosyanın bir arada tutulmasını sağlayan ve dosyalarımızın daha organize olmasını sağlayan yapıya ne denir?

    A) Dosya    B) Klasör    C) Sabitdisk    D) Haricidisk

  18. Cevap: B

  19. İnternet üzerinden doğru ile yanlış davranışı ayırt edip doğru ve ahlaklı davranmaya ne denir?

    A) İnternet etiği                  B) İnternet ahlakı
    C) İnternet geçmişi            D) İnternet suçu

  20. Cevap: A

  21. ................... kendi emeğimiz ile oluşturduğumuz ürünler için sahip olduğumuz haklardır.
    Boşluğa hangisi getirilmelidir?

    A) Telif hakkı                B) Kullanma hakkı
    C) İzin hakkı                 D) İndirme hakkı

  22. Cevap: A Açıklama:Cevap: A)
    Açıklama: Telif hakkı, kişinin kendi emeğiyle oluşturduğu eserler üzerinde sahip olduğu özel haklardır.

  23. Bir eseri kullanırken;
    I. Eserin kime ait olduğuna bakmalısın
    II. Eseri sahibinin izin verdiği şekilde kullanmalısın.
    III. Eseri kullandığında sahibine atıf yapmalısın
    verilenlerden hangisi veya hangilerini yapmalıyız?

    A) I ve II    B) II ve III    C) I ve III    D) I, II ve III

  24. Cevap: D

  25. I. Eserlerde telif hakkı bulunmaz
    II. Kopyalamak, düzenlemek veya indirmek ücretsizdir.
    III. CC sembolü ile gösterilir.
    Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri yaratıcı birliktelik (creative commons) için doğrudur?

    A) I ve II    B) II ve III    C) I ve III    D) I, II ve III

  26. Cevap: D

  27. Teknoloji kullanarak dijital ortamda kişi veya kurumlara maddi veya manevi olarak zarar vermeye ne denir?

    A) Bişim teknolojileri    B) Bilişim Etiği
    C) Bilişim Suçları         D) Bilişim Etkileşimi

  28. Cevap: Açıklama:Cevap: C)
    Açıklama: Bilişim Suçları, teknoloji kullanarak dijital ortamda kişi veya kurumlara maddi veya manevi olarak zarar vermeyi ifade eder.

  29. Aşağıda verilenlenlerden hangisi bilişim suçu değildir?

    A) Kanunla korunmuş bir yazılımın izinsiz kullanılması.
    B) Yasa dışı yayınlar yapmak
    C) Bilişim yoluyla iletişim kurmak
    D) Bilişim yolu ile dolandırıcılık.

  30. Cevap: C

  31. I. Kredi kartı dolandırıcılığı
    II. Başkasının adına sahte hesap açmak
    III. Başkaları ile ilgili nefret söyleminde bulunmak
    Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri bilişim suçudur?

    A) I ve II    B) II ve III     C) I ve III    D) I, II ve III

  32. Cevap: D

  33. Bilişim suçuna maruz kaldığımızda hangisini yapmalıyız?

    A) Cumhuriyet başsavcılığına suç duyurusunda bulunmalıyız.
    B) Bilgisayarımızı kapatmalıyız
    C) Arkadaşımıza söylemeliyiz
    D) Birşey olmamış gibi davranmalıyız.

  34. Cevap: A Açıklama:Cevap: A)
    Açıklama: Bilişim suçuna maruz kaldığımızda, durumu derhal yetkili makamlara bildirmek için Cumhuriyet Başsavcılığı'na suç duyurusunda bulunmalıyız.

  35. Aşağıda verilen mesleklerden hangisi İnternetin hayatımıza girmesiyle ortaya çıkmıştır?

    A) Çiftçi                B) Polis
    C) Öğretmen        D) Sosyal medya uzmanı

  36. Cevap: D

  37. Çeşitli teknolojilerle programlanan ve kullanıcılara görsel bir ortam sunarak, çoğu zaman kullanıcıdan belirli bir takma isim ve parola yardımıyla giriş yapmasını sağlayan, belirli bir amaca yönelik, genellikle kazanma-kaybetme
    üzerine kurulu platformlardır.
    Tanımı verilen kavram hangisidir?

    A) Sokak oyunları            B) Dijital oyunlar
    C) Masa oyunları             D) Fiziksel oyunlar

  38. Cevap: B

  39. Aşağıdakilerden hangisi bilgisdayar oyunlarının faydalarından biri değildir?

    A) El-göz koordinasyonunu geliştirebilir
    B) Beyin jimnastiği yapmanıza yardımcı olabilir
    C) Yaratıcılığı geliştirebilir
    D) Bireyleri yalnızlığa sürükleyebilir.

  40. Cevap: D Açıklama:Cevap: (D)

    Açıklama:

    Bilgisayar oyunları, el-göz koordinasyonunu, problem çözme becerilerini, analitik düşünmeyi, yaratıcılığı ve dikkati geliştirme gibi birçok faydaya sahiptir. Ancak, bireyleri yalnızlığa sürüklemesi, bilgisayar oyunlarının bir faydası değildir. Aksine, bilgisayar oyunları, özellikle çevrimiçi oyunlar, bireyleri sosyalleşmeye teşvik edebilir.

    Bu nedenle, cevabımız (D), yani "Bireyleri yalnızlığa sürükleyebilir" seçeneğidir.

    Açıklama Metni:

    Bilgisayar oyunları, oyunculara çeşitli zorluklar ve hedefler sunarak, onların problem çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Ayrıca, oyunculara yeni şeyler öğrenme ve keşfetme fırsatı sunarak, onların analitik düşünme becerilerini geliştirir. Yaratıcı oyunlar, oyuncuların hayal güçlerini kullanarak yeni şeyler üretmelerine yardımcı olur. Son olarak, bilgisayar oyunları, oyuncuların dikkatlerini oyuna odaklamalarına yardımcı olur.

    Ancak, bilgisayar oyunları, bireyleri yalnızlığa sürükleyebilir. Bu, özellikle oyuncular oyun oynarken gerçek dünyadaki ilişkileri ve sorumluluklarını ihmal ettiklerinde ortaya çıkar. Ayrıca, şiddet içeren veya bağımlılık yapan oyunlar, oyuncuların duygusal ve sosyal gelişimini olumsuz etkileyebilir.

    Sonuç olarak, bilgisayar oyunları, doğru şekilde kullanıldığında, birçok fayda sağlayabilir. Ancak, bilgisayar oyunlarını aşırı derecede kullanmak, çeşitli sorunlara yol açabilir. Bu nedenle, bilgisayar oyunlarını oynarken dikkatli olmak ve gerçek dünyadaki ilişkilere ve sorumluluklara öncelik vermek önemlidir.

Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:



   sümeyye akgüncom
07 Kasım 2022

SORULAR KOLAYDI


   Berat
06 Kasım 2022

20 soru yok 16 soru var


2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2022-10-26) Detayları

2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2022-10-26) 45 kere indirildi. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 20 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 26 Ekim 2022 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 2 kullanıcı beğenmiş. Bu sınavı çözerek başarınızı artırmak için 2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2022-10-26) Testini Çöz tıklayın. 2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2022-10-26) yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2022-10-26) sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Test


2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2022-10-26) Hangi Kazanımları Kapsıyor?

Bu sınav ve tema ve kazanımlarını kapsamaktadır.
  • BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
    1. Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Önemi
    2. Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Önemi
    3. Dosya Yönetimi

Ayrıca

Yeni terimleri ve kavramları anlama ve kullanma becerisi.

Sosyal medya kullanımında dikkat edilmesi gereken temel kuralları anlama, olumsuz dil kullanımının sosyal medya etiketiyle çeliştiğini anlama.

etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2022-10-26) sınavı 6.Sınıf kategorisinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım alt kategorisinin, 1 dönemine ait.

2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2022-10-26) Testi İstatistikleri

Bu sınav 451 kere çözüldü. Sınava kayıtlı tüm sorulara toplamda 4668 kere doğru, 1915 kere yanlış cevap verilmiş.

2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2022-10-26) Sınavını hangi formatta indirebilirim?

2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2022-10-26) sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız 2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2022-10-26) sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

2024-2025 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2022-10-26) sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.

 Paylaşın
 Sınavı İndir
.docx vey .pdf
  6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ünite Özetleri