2022-2023 9.Sınıf Kuran-ı Kerim 2.Dönem 1.Yazılı(TEST) sınavı 9.Sınıf kategorisinin Kur’an-ı Kerim alt kategorisinin, 2 dönemine ait. Bu sınav Zor derecede zorluktadır. Toplamda 19 sorudan oluşmaktadır.
Aşağıdakilerden hangisi “mahrec”in tanımıdır?
A) Tecvid ilminde harflerin çıkış yeridir.
B) Harfleri uzatmaya yarayan işaretlerdir.
C) Kalın harflerin genel adıdır.
D) Kur’an alfabesine verilen addır.
E) Kur’an’ı baştan sona okumaya denir.
Boğaz harfleri 6 tanedir. Bunlar boğazdan çıktık-ları yere göre 2’şer 2’şer sınıflanır. Buna göre aşağıdaki sınıflamalardan hangisi yanlıştır?
A) ا—ه (he – elif) B) ح—ع (Ayn – Ha)
C) ص—س (sîn – Sâd) D) خ—غ (Ğayn – ‘Ha)
E) ء—ه (he – hemze)
Bazı harfler dilin ucu üst ön dişlere değdirilerek okunur. Bu harflerin okunuşu peltektir.
Buna göre aşağıdakilerden hangisinde peltek harfler bir arada bulunur?
A) ب ث ت (te – ‘se – be) B) ل ق ف (fe – Gâf – lâm)
C) و ه ى (ye – he – vâv) D) ث ذ ظ (‘Za – ‘zel – ‘se)
E) ف و م (mîm – vâv – fe)
Harf-i medden ا (elif), kendinden önceki üstün harekeli harfleri 1 elif miktarınca uzatarak okutur.
Buna göre aşağıdaki harf-i medli yazılışlardan hangisi kurala uymaz?
A) فَسَو هَمَ (fesâheme)
B) كَمَا (kemâ)
C) مَا كَتَبَ (mâketebe)
D) فَمَا كَانَ (femâ kâne)
E) قَالَ لَا تَخَافَا (gâle lâ te’Hâfâ)
Kelimelerin başında yazılan ال (el-) takısının lâm’ı kendisinden sonra gelen harfe göre bazen cezm alır bazen ise okunmadan sonraki gelen harf şeddeli okunur. Lâm cezmli okunursa sonraki harfe kamerî denir, okunmayıp sonraki harf şed-delenirse o harf şemsî harftir.
Buna göre aşağıdaki örneklerden hangisinde şemsî harf bulunmaz?
A) اَلـذَّهَبُ (ez’zehebü) B) اَلْمَـاءُ (elmâü)
C) اَلشَّـمْسُ (eşşemsü) D) اَلظَّهْـرُ (ez’ZahRu)
E) اَلنَّجْـمُ (ennecmü)
Med harflerinden sonra hemze (ء : harekeli elif) gelirse ve med harfiyle hemze aynı kelimedeler-se meddi muttasıl kuralına göre okunur. Med, 4 elif miktarınca uzatır.
Buna göre aşağıdakilerden hangisinde medd-i muttasıl bulunur?
A) وَسَاءَتْ مَصِيرًا (vesâet meSîRâ)
B) عَذَابًا (A’zâben)
C) جَدِيدًا (cedîden)
D) يَدْعُونَ (yed’Ûne)
E) وَمِمَّا رَزَقْنٰهُمْ (ve mimmâ RazeGnâhüm)
Med harfinden sonra harekeli yalnız bir harf var-sa ve ondan hemen sonra durak gelmişse meddi 4 elif miktarınca uzatarak okumaya medd-i ârız denir.
Buna göre aşağıdakilerden hangisinde medd-i ârız bulunmaz?
A) عَلَّمَالْقُرْءَانَ (Allemel Gur’ân)
B) اَلْوَاحِدُ الْقَهَّارُ (elvâHıdül Gahhâr)
C) حِينَ تَقُومُ (Hîne teGûm)
D) مَقَامٌ مَعْلُومٌ (meGâmüm me’ğlûm)
E) لَكَ صَدْرَكَۙ (leke SadRak)
Med harflerinden sonra hemze (ء : harekeli elif) gelirse ve med harfiyle hemze ayrı ayrı kelime-lerde ise meddi munfasıl olur. Med, 4 elif mikta-rınca uzatır.
Buna göre aşağıdakilerden hangisinde medd-i munfasıl yoktur?
A) وَمَا اَسْاَلُكُمْ (ve mâ es’elüküm)
B) اِنِّى اَرَانِى (innî eRânî)
C) وَيَسِّرْلِى اَمْرِى (ve yessirlî emrî)
D) حَتّٰى تَفِئَ (Hattâ tefîe)
E) اَتَيَٓا اَهْلَ (eteyâ ehle)
Kalın harfleri “-a” sesi ile okutan hareke aşağıdakilerden hangisidir?
A) Esre B) Ötre
C) Üstün D) Cezm
E) Tenvin
İnce harfleri “-ü ve u” arası bir sesle okutan hareke aşağıdakilerden hangisidir?
A) Esre B) Üstün
C) Cezm D) Ötre
E) Med
Aşağıda verilen boşlukları uygun tanımlarla doldurunuz.
vahiy, 632, kiramen, 20, esre, 23, ye, ötre, 40, dal, vav, elif, 571, hadis, zel, ha, ra, lam, gaf, ze, 610
1. Kur’an-ı Kerim, ......... yılının Ramazan ayında inmeye başlamış ve .......... yılında tamamlanmıştır.
2. Elif, ..........., ..........., ..........., ..........., vâv harfleri kendilerinden sonra gelen harflerle bitişik yazılmaz.
3. Harfin altına yazılan yatık küçük çizgiye ............................ denir.
4. Med harfleri ........................ , ........................ ve ........................ olmak üzere üç tanedir.
5. Peygamber Efendimiz Kur’an’ı .................................. kâtiplerine yazdırmıştır.
6. Yüce kitabımız Kur’an, yaklaşık ....... yılda tamamlanmıştır.
Kuran-ı Kerim hangi sahabe zamanında kitap haline getirilmiştir?
A) Hz. Ebubekir B) Hz. Ömer
C) Hz. Osman D) Hz. Ali
E) Ebu Talip
Kuran-ı Kerim'in ilk suresi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kevser B) Bakara C) Fatiha
D) Nas E) Felak
Kuran-ı Kerim'i güzel okumak için oluşturulmuş kurallar bütününe ............... denir.
Yukarıda verilen boşluğa hangisi getirilmelidir?
A) Tehvid B) Tecvid C) Noktalama
D) Hareke E) Cüz
I. Kuran'ın en küçük birimidir
II. Kuran-ı Kerimin her bir cümlesidir.
III. En az 5 kelimeden oluşur.
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri sure için dorğrudur?
A) Yalnız II B) I ve II
C) II ve III D) I ve III
E) I, II ve III
Kuran-ı Kerim'in her 20 sayfalık bölümüdür.
Yukarıda verilen tanım hangisidir?
A) Sure B) Cüz C) Hatim D) Ayet E) Bölme
Kuran-ı Kerim ile ilgili olarak;
I. Berat gecesinde indirilmiştir
II. Ramazan ayında indirilmeye başlanmıştır
III. 610 yılında indirilmeye başlanmıştır
verilen ifadelerden hangisi veya hangileri doğrudur?
A) Yalnız II B) I ve II
C) II ve III D) I ve III
E) I, II ve III
I. Kıyametin tarihine
II. Ahiret hayatına
III. Ahlak kurallarına
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangilerine Kuran-ı Kerim'den ulaşabiliriz?
A) Yalnız II B) I ve II
C) II ve III D) I ve III
E) I, II ve III
Aşağıdakilerden hangisi “mahrec”in tanımıdır?
A) Tecvid ilminde harflerin çıkış yeridir.
B) Harfleri uzatmaya yarayan işaretlerdir.
C) Kalın harflerin genel adıdır.
D) Kur’an alfabesine verilen addır.
E) Kur’an’ı baştan sona okumaya denir.
Bu sorunun cevap anahtarı "A) Tecvid ilminde harflerin çıkış yeridir." olarak belirtilmiştir. Tecvid ilmi, Kur'an'ın doğru bir şekilde okunmasını ve telaffuz edilmesini sağlayan bir ilim dalıdır. Bu ilimde harflerin doğru çıkış yerleri ve telaffuzları büyük önem taşır. Mahrec, tecvid ilminde harflerin çıkış yerini ifade eder. Yani, hangi noktadan hangi harfin seslendirildiğiyle ilgilenir. Mahrec bilgisi, doğru telaffuz için harflerin doğru çıkış noktalarının bilinmesi gerektiğini vurgular. Diğer seçenekler ise doğru değildir. Mahrec, harfleri uzatmaya yarayan işaretlerle veya kalın harflerin genel adıyla ilişkili değildir. Ayrıca, "mahrec" terimi Kur'an alfabesine verilen bir isim olup Kur'an'ı baştan sona okumayı ifade etmez.
Boğaz harfleri 6 tanedir. Bunlar boğazdan çıktık-ları yere göre 2’şer 2’şer sınıflanır. Buna göre aşağıdaki sınıflamalardan hangisi yanlıştır?
A) ا—ه (he – elif) B) ح—ع (Ayn – Ha)
C) ص—س (sîn – Sâd) D) خ—غ (Ğayn – ‘Ha)
E) ء—ه (he – hemze)
Cevap Anahtarı: E) ء—ه (he – hemze) 1. Boğaz harfleri Arap alfabesinin altı sessiz harfidir. 2. Bu harfler, çıktıkları yere göre 2'şer 2'şer sınıflandırılır. 3. Diğer sınıflamalar doğru olsa da, E seçeneğindeki ء (hemze) ve ه (he) harfleri birlikte verilmiştir, ancak aslında ء (hemze) sessiz bir harf iken ه (he) bir ünlü harftir. 4. Dolayısıyla, E seçeneği yanlıştır.
Bazı harfler dilin ucu üst ön dişlere değdirilerek okunur. Bu harflerin okunuşu peltektir.
Buna göre aşağıdakilerden hangisinde peltek harfler bir arada bulunur?
A) ب ث ت (te – ‘se – be) B) ل ق ف (fe – Gâf – lâm)
C) و ه ى (ye – he – vâv) D) ث ذ ظ (‘Za – ‘zel – ‘se)
E) ف و م (mîm – vâv – fe)
Bu sorunun cevap anahtarı "D) ث ذ ظ (‘Za – ‘zel – ‘se)" olarak belirtilmiştir. Peltek harfler, dilin ucu üst ön dişlere değdirilerek okunan harflerdir. Bu harflerin arasında "ث (‘za)", "ذ (‘zel)" ve "ظ (‘se)" yer almaktadır. Seçenek D'de bulunan ث, ذ ve ظ harfleri peltek harflerdir ve dilin ucu üst ön dişlere değdirilerek okunurlar. Diğer seçeneklerde bu harflerin bir arada bulunmadığı görülmektedir. Dolayısıyla, doğru cevap seçenek D'dir.
Harf-i medden ا (elif), kendinden önceki üstün harekeli harfleri 1 elif miktarınca uzatarak okutur.
Buna göre aşağıdaki harf-i medli yazılışlardan hangisi kurala uymaz?
A) فَسَو هَمَ (fesâheme)
B) كَمَا (kemâ)
C) مَا كَتَبَ (mâketebe)
D) فَمَا كَانَ (femâ kâne)
E) قَالَ لَا تَخَافَا (gâle lâ te’Hâfâ)
Cevap Anahtarı: C) مَا كَتَبَ (mâketebe) 1. Harf-i medden olan ا (elif), kendinden önceki üstün harekeli harfleri 1 elif miktarınca uzatarak okutur. 2. A, B, D ve E seçeneklerindeki yazılışlar bu kurala uymaktadır. 3. Ancak C seçeneğindeki مَا كَتَبَ (mâketebe) yazılışı, ا (elif) harfi öncesinde üstün harekesi bulunmadığından kurala uymamaktadır.
Kelimelerin başında yazılan ال (el-) takısının lâm’ı kendisinden sonra gelen harfe göre bazen cezm alır bazen ise okunmadan sonraki gelen harf şeddeli okunur. Lâm cezmli okunursa sonraki harfe kamerî denir, okunmayıp sonraki harf şed-delenirse o harf şemsî harftir.
Buna göre aşağıdaki örneklerden hangisinde şemsî harf bulunmaz?
A) اَلـذَّهَبُ (ez’zehebü) B) اَلْمَـاءُ (elmâü)
C) اَلشَّـمْسُ (eşşemsü) D) اَلظَّهْـرُ (ez’ZahRu)
E) اَلنَّجْـمُ (ennecmü)
Bu sorunun cevap anahtarı "C) اَلشَّـمْسُ (eşşemsü)" olarak belirtilmiştir. ال (el-) takısı, lâm harfine bağlı olarak bazen cezm alır (okunmaz) ve bazen sonraki harf şeddeli okunur. Eğer sonraki harf şeddeli olarak okunursa bu harf şemsî harf olarak adlandırılır. Seçenek C'de bulunan اَلشَّـمْسُ (eşşemsü) kelimesindeki "شَّـمْسُ" kısmında lâm harfi takısını aldığı için şemsî harf olması gerekmektedir. Diğer seçeneklerde ise lâm harfi sonraki harfe bağlı olarak cezm almakta veya şeddeli okunmaktadır. Dolayısıyla, doğru cevap seçenek C'dir.
Cevap Anahtarı: C) جَدِيدًا (cedîden) 1. Med harflerinden sonra hemze (ء : harekeli elif) gelirse ve med harfiyle hemze aynı kelimedelerse, meddi muttasıl kuralına göre okunur. Med, 4 elif miktarınca uzatır. 2. A, B, D ve E seçeneklerinde medd-i muttasıl bulunmamaktadır. 3. C seçeneğindeki جَدِيدًا (cedîden) yazılışı, med harfiyle hemze aynı kelime içerisinde yer aldığından ve med, 4 elif miktarınca uzattığından medd-i muttasıl olarak okunur.
Med harflerinden sonra hemze (ء : harekeli elif) gelirse ve med harfiyle hemze aynı kelimedeler-se meddi muttasıl kuralına göre okunur. Med, 4 elif miktarınca uzatır.
Buna göre aşağıdakilerden hangisinde medd-i muttasıl bulunur?
A) وَسَاءَتْ مَصِيرًا (vesâet meSîRâ)
B) عَذَابًا (A’zâben)
C) جَدِيدًا (cedîden)
D) يَدْعُونَ (yed’Ûne)
E) وَمِمَّا رَزَقْنٰهُمْ (ve mimmâ RazeGnâhüm)
Cevap Anahtarı: A) وَمَا اَسْاَلُكُمْ (ve mâ es’elüküm) 1. Med harflerinden sonra harekeli elif (ء) gelirse ve med harfiyle hemze ayrı ayrı kelimelerde bulunursa, bu duruma medd-i munfasıl denir ve meddi uzatma yapılır. 2. B, C, D ve E seçeneklerinde medd-i munfasıl bulunmaktadır, çünkü med harflerinden sonra harekeli elif (ء) gelmekte ve med harfiyle ayrı ayrı kelimelerde bulunmaktadır. 3. A seçeneği olan وَمَا اَسْاَلُكُمْ (ve mâ es’elüküm), med harfiyle harekeli elif aynı kelimenin içerisinde bulunmaktadır, bu yüzden medd-i munfasıl bulunmamaktadır.
Med harfinden sonra harekeli yalnız bir harf var-sa ve ondan hemen sonra durak gelmişse meddi 4 elif miktarınca uzatarak okumaya medd-i ârız denir.
Buna göre aşağıdakilerden hangisinde medd-i ârız bulunmaz?
A) عَلَّمَالْقُرْءَانَ (Allemel Gur’ân)
B) اَلْوَاحِدُ الْقَهَّارُ (elvâHıdül Gahhâr)
C) حِينَ تَقُومُ (Hîne teGûm)
D) مَقَامٌ مَعْلُومٌ (meGâmüm me’ğlûm)
E) لَكَ صَدْرَكَۙ (leke SadRak)
Cevap Anahtarı: C) حِينَ تَقُومُ (Hîne teGûm) 1. Med harfinden sonra harekeli yalnız bir harf varsa ve ondan hemen sonra durak gelmişse, meddi ârız kuralına göre meddi uzatma yapılmaz. 2. A, B, D ve E seçeneklerinde medd-i ârız bulunmaktadır, çünkü med harfinden sonra harekeli yalnız bir harf bulunmakta ve ondan hemen sonra durak gelmemektedir. 3. C seçeneği olan حِينَ تَقُومُ (Hîne teGûm), med harfinden sonra harekeli yalnız bir harf bulunmakta ve ondan hemen sonra durak gelmektedir, bu yüzden medd-i ârız bulunmamaktadır.
Med harflerinden sonra hemze (ء : harekeli elif) gelirse ve med harfiyle hemze ayrı ayrı kelime-lerde ise meddi munfasıl olur. Med, 4 elif mikta-rınca uzatır.
Buna göre aşağıdakilerden hangisinde medd-i munfasıl yoktur?
A) وَمَا اَسْاَلُكُمْ (ve mâ es’elüküm)
B) اِنِّى اَرَانِى (innî eRânî)
C) وَيَسِّرْلِى اَمْرِى (ve yessirlî emrî)
D) حَتّٰى تَفِئَ (Hattâ tefîe)
E) اَتَيَٓا اَهْلَ (eteyâ ehle)
Bu sorunun cevap anahtarı "E) وَمِمَّا رَزَقْنٰهُمْ (ve mimmâ RazeGnâhüm)" olarak belirtilmiştir. Medd-i muttasıl, med harflerinden sonra hemze (ء : harekeli elif) gelirse ve med harfiyle hemze aynı kelimenin içinde bulunuyorsa uygulanır. Med harfi, bu durumda 4 elif miktarınca uzatılır. Seçenek E'de bulunan وَمِمَّا رَزَقْنٰهُمْ (ve mimmâ RazeGnâhüm) ifadesinde "مِمَّا" kısmında med harfinin hemen ardından hemze (ء) gelmektedir ve aynı kelimenin içinde bulunmaktadır. Bu nedenle medd-i muttasıl kuralına göre okunması gerekmektedir. Diğer seçeneklerde ise med harfiyle hemze aynı kelimenin içinde bulunmamaktadır veya hemze gelmemektedir. Dolayısıyla, doğru cevap seçenek E'dir.
Kalın harfleri “-a” sesi ile okutan hareke aşağıdakilerden hangisidir?
A) Esre B) Ötre
C) Üstün D) Cezm
E) Tenvin
Cevap Anahtarı: A) Esre 1. Kalın harfleri "-a" sesi ile okutan hareke, esre olarak adlandırılır. 2. Esre, kalın harflerin üzerine üç nokta şeklinde yerleştirilir ve bu hareke harfin kalın bir şekilde okunmasını sağlar. 3. A seçeneği olan "Esre", kalın harfleri "-a" sesiyle okutan doğru bir harekedir.
İnce harfleri “-ü ve u” arası bir sesle okutan hareke aşağıdakilerden hangisidir?
A) Esre B) Üstün
C) Cezm D) Ötre
E) Med
Doğru cevap "B) Üstün" harekesidir. İnce harfleri "ü" ve "u" arası bir sesle okutan hareke, üstün olarak adlandırılır. Üstün işareti, ince ünlülerin (ü, u) sesini temsil eder.
Aşağıda verilen boşlukları uygun tanımlarla doldurunuz.
vahiy, 632, kiramen, 20, esre, 23, ye, ötre, 40, dal, vav, elif, 571, hadis, zel, ha, ra, lam, gaf, ze, 610
1. Kur’an-ı Kerim, ......... yılının Ramazan ayında inmeye başlamış ve .......... yılında tamamlanmıştır.
2. Elif, ..........., ..........., ..........., ..........., vâv harfleri kendilerinden sonra gelen harflerle bitişik yazılmaz.
3. Harfin altına yazılan yatık küçük çizgiye ............................ denir.
4. Med harfleri ........................ , ........................ ve ........................ olmak üzere üç tanedir.
5. Peygamber Efendimiz Kur’an’ı .................................. kâtiplerine yazdırmıştır.
6. Yüce kitabımız Kur’an, yaklaşık ....... yılda tamamlanmıştır.
1. Kur'an-ı Kerim, 610 yılının Ramazan ayında inmeye başlamış ve 632 yılında tamamlanmıştır.
2. Elif, vav, ye, ötre, dal harfleri kendilerinden sonra gelen harflerle bitişik yazılmaz.
3. Harfin altına yazılan yatık küçük çizgiye "esre" denir.
4. Med harfleri "esre", "ötre" ve "ğunne" olmak üzere üç tanedir.
5. Peygamber Efendimiz Kur'an'ı "kiramen katibin" kâtiplerine yazdırmıştır.
6. Yüce kitabımız Kur'an, yaklaşık 23 yılda tamamlanmıştır.
Açıklama:Kuran-ı Kerim hangi sahabe zamanında kitap haline getirilmiştir?
A) Hz. Ebubekir B) Hz. Ömer
C) Hz. Osman D) Hz. Ali
E) Ebu Talip
Cevap Anahtarı: A) Hz. Ebubekir. Peygamber Muhammed'in vefatından sonra, Kuran-ı Kerim'in yazılı olarak derlenmesi ve kitap haline getirilmesi ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bu görevi Hz. Ebubekir dönemindeki halife olurken, Zeyd bin Sabit'e vermiştir. Zeyd bin Sabit ve diğer sahabe liderleri, Kuran ayetlerini toplamış ve bir kitap olarak düzenlemiştir.
Kuran-ı Kerim'in ilk suresi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kevser B) Bakara C) Fatiha
D) Nas E) Felak
Cevap Anahtarı: C) Fatiha. Kuran-ı Kerim'in ilk suresi "Fatiha" olarak adlandırılmaktadır. Fatiha Suresi, Kuran'ın ilk suresi olarak kabul edilir ve Kur'an'ın açılışı olarak önemli bir yere sahiptir. Fatiha Suresi, Müslümanların namaz ibadeti sırasında da okunan bir suredir.
Kuran-ı Kerim'i güzel okumak için oluşturulmuş kurallar bütününe ............... denir.
Yukarıda verilen boşluğa hangisi getirilmelidir?
A) Tehvid B) Tecvid C) Noktalama
D) Hareke E) Cüz
Cevap Anahtarı: B) Tecvid. Kuran-ı Kerim'i güzel bir şekilde okumak için kullanılan kurallar bütününe "Tecvid" denir. Tecvid, Kur'an'ın doğru bir şekilde telaffuz edilmesi, harflerin doğru okunması, ses ve harekelerin düzgün kullanılması gibi konuları kapsar. Tecvid kuralları, sesbilgisel ve hareketsel özelliklerin dikkate alınarak Kuran'ın tıpkı doğru bir şekilde okunması için geliştirilmiş bir sistemdir.
I. Kuran'ın en küçük birimidir
II. Kuran-ı Kerimin her bir cümlesidir.
III. En az 5 kelimeden oluşur.
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri sure için dorğrudur?
A) Yalnız II B) I ve II
C) II ve III D) I ve III
E) I, II ve III
Doğru cevap B) I ve II'dir. I. ifade doğrudur çünkü sure Kuran'ın en küçük birimidir. II. ifade ise yanlıştır çünkü her sure Kuran-ı Kerim'in her bir cümlesini oluşturmaz, bazı sureler birden fazla cümleden oluşabilir. III. ifade ise verilen bilgilere göre değerlendirildiğinde doğru değildir.
Kuran-ı Kerim'in her 20 sayfalık bölümüdür.
Yukarıda verilen tanım hangisidir?
A) Sure B) Cüz C) Hatim D) Ayet E) Bölme
Cevap Anahtarı: B) Cüz. Yukarıdaki tanım, Kuran-ı Kerim'in her 20 sayfalık bölümünü ifade etmektedir ve bu bölümlere "cüz" denir. Kuran-ı Kerim'in toplamda 30 cüzü bulunur ve bu cüzler, Kuran'ın kolayca okunmasını ve hafızada tutulmasını sağlamak için yapılan bir bölümlemedir.
Kuran-ı Kerim ile ilgili olarak;
I. Berat gecesinde indirilmiştir
II. Ramazan ayında indirilmeye başlanmıştır
III. 610 yılında indirilmeye başlanmıştır
verilen ifadelerden hangisi veya hangileri doğrudur?
A) Yalnız II B) I ve II
C) II ve III D) I ve III
E) I, II ve III
I. Berat gecesinde indirilmiştir ifadesi yanlıştır. Kuran-ı Kerim'in indirildiği gece olan Kadir Gecesi ile ilgili bir ifadedir, bu nedenle yanlış bir bilgidir. II. Ramazan ayında indirilmeye başlanmıştır ifadesi doğrudur. Kuran-ı Kerim'in indirilmeye başlandığı ay Ramazan ayıdır. III. 610 yılında indirilmeye başlanmıştır ifadesi doğrudur. Kuran-ı Kerim'in ilk vahiylerinin Hz. Muhammed'e 610 yılında Mekke'de inmeye başladığı bilinmektedir.
I. Kıyametin tarihine
II. Ahiret hayatına
III. Ahlak kurallarına
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangilerine Kuran-ı Kerim'den ulaşabiliriz?
A) Yalnız II B) I ve II
C) II ve III D) I ve III
E) I, II ve III
Doğru cevap "C) II ve III" şeklindedir. Kuran-ı Kerim'de ahiret hayatı ve ahlak kurallarıyla ilgili bilgiler bulunmaktadır. Ancak kıyametin tarihiyle ilgili kesin bir bilgi verilmemiştir. Dolayısıyla, Kuran-ı Kerim'den yalnızca II ve III maddelerine ulaşabiliriz.
Tecvid ilminde harflerin çıkış yerlerini anlayabilme ve Kur'an'ın doğru bir şekilde telaffuz edilmesini sağlayabilme yeteneği.
Öğrenciler, Arap alfabesinin temel sessiz harflerini tanıyarak ve bu harfleri doğru bir şekilde sınıflandırarak sesbilgisel farklılıkları anlayabilirler.
Peltek harfleri tanıyabilme ve dilin ucu üst ön dişlere değdirilerek doğru bir şekilde okuyabilme becerisi.
Öğrenciler, Arapça'da harf-i medden kuralını anlayarak ve uygulayarak metinleri doğru bir şekilde okuyabilir ve telaffuz edebilirler.
ال (el-) takısının lâm harfine bağlı olarak cezm almasını veya şeddeli okunmasını tanıyabilme ve uygun şekilde okuyabilme becerisi.
Öğrenciler, Arapça'da medd-i muttasıl kuralını anlayarak ve uygulayarak metinleri doğru bir şekilde okuyabilir ve telaffuz edebilirler.
Öğrenciler, Arapça'da medd-i munfasıl kuralını anlayarak ve uygulayarak metinleri doğru bir şekilde okuyabilir ve telaffuz edebilirler.
Öğrenciler, Arapça'da medd-i ârız kuralını anlayarak ve uygulayarak metinleri doğru bir şekilde okuyabilir ve telaffuz edebilirler.
Med harflerinden sonra hemze gelmesi durumunda medd-i muttasıl kuralını tanıma ve uygulama becerisi.
Öğrenciler, Arapça'da kalın harfleri doğru bir şekilde okuyabilme becerisine sahip olurlar ve metinleri doğru bir şekilde telaffuz edebilirler.
İnce harfleri "ü" ve "u" arası bir sesle okutan hareke olan üstünü tanıma ve doğru bir şekilde kullanma becerisi.
Öğrenciler, Arap alfabesindeki harflerin özelliklerini ve kullanımlarını anlayarak, Kur'an-ı Kerim'in tarihsel ve yazılış süreci hakkında bilgi edinirler.
Öğrenciler, Kuran-ı Kerim'in nasıl kitap haline getirildiğini ve bu süreçte Hz. Ebubekir'in önemli rolünü öğrenerek İslam'ın kutsal kitabının derlenme ve korunma sürecini anlamış olurlar.
Kuran-ı Kerim'in ilk suresinin adını bilme ve tanıma becerisi.
Öğrenciler, Kuran-ı Kerim'in güzel bir şekilde okunması için kullanılan kuralların Tecvid olduğunu öğrenerek Kuran'ın sesbilgisel ve hareketsel detaylarının önemini kavrarlar ve doğru bir şekilde okuma becerilerini geliştirirler.
Öğrenciler, surelerin Kuran'ın en küçük birimi olduğunu ve bazı surelerin birden fazla cümleden oluşabileceğini anlarlar.
Kuran-ı Kerim'in cüz kavramını anlama ve Kuran'ın bölümlerine aşina olma becerisi.
Kuran-ı Kerim'in indirildiği zaman dilimleri ve tarihi hakkında doğru bilgiye sahip olma becerisi.
Kuran-ı Kerim'in ahiret hayatı ve ahlak konularında bilgi sağlama yeteneğine vurgu yaparız.
etiketlerini kapsamaktadır.Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 9.Sınıf Kur’an-ı Kerim dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.