10.Sınıf Bilgisayar Bilimi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik)

10.Sınıf Bilgisayar Bilimi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik) sınavı 10.Sınıf kategorisinin Bilgisayar Bilimi alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 15 sorudan oluşmaktadır.



 10.Sınıf Bilgisayar Bilimi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik) CEVAPLARI

  1. mBlock'ta "Görünüm" alt başlığı altında verilen blokları hangi amaçlar için kullanabiliriz?






  2. Cevap: Sanal bir robotun (kütüphaneden kukla, figür kullanılarak veya oluşturularak) görünümünde değişiklik yapmak ve diğer uygulamalar için kullanılmaktadır. Açıklama:

    Bu bloklar sayesinde sanal robotların veya sahnelerin görünümünde değişiklik yapılabilir. Belirli bir süre ya da sürekli olarak bir mesaj verilip, bir düşünme cümlesi belirtilebilir. İhtiyaca göre istenilen sanal robotun sahnede görünüp gizlenmesi sağlanabilir. Sahnede birden fazla dekor (arka plan, hareketsiz nesneler) ve birden fazla sanal robot bulunabilir. Bunlar arasında geçişler yapılabilir. Sanal robotun veya dekorun renk etkisi (0-200 arası) değiştirilebilir. Sanal robotun büyüklüğünde değişiklik yapılabilir ya da yapılacak uygulamalara göre belirli bir büyüklük seçilebilir. Sahnede bulunacak nesnelerin istenilen oranla önde ya da arkada görünmesi sağlanabilir.



  3. mBlock'ta bloklar nasıl oluşturulur?






  4. Cevap: mBlock'ta bloklar nasıl oluşturulur?k'ta bloklar nasıl oluşturulur? Açıklama:

    mBlock'ta bloklar nasıl oluşturulur? Cevap: mBlock'ta bloklar "Veri&Bloklar" kategorisinin altında bulunan "Bir Blok Oluştur" seçeneği ile oluşturulur. Açıklama Metni: "Bir Blok Oluştur" butonuna tıkladıktan sonra, oluşan "Yeni Blok" penceresindeki isimsiz alana blok için bir ad girilmeli ve onaylanmalıdır. Programda kullanılacak ve çağrılabilecek blok otomatik olarak eklenmektedir. bloklar nasıl oluşturulur? Cevap: mBlock'ta bloklar "Veri&Bloklar" kategorisinin altında bulunan "Bir Blok Oluştur" seçeneği ile oluşturulur. Açıklama Metni: "Bir Blok Oluştur" butonuna tıkladıktan sonra, oluşan "Yeni Blok" penceresindeki isimsiz alana blok için bir ad girilmeli ve onaylanmalıdır. Programda kullanılacak ve çağrılabilecek blok otomatik olarak eklenmektedir.



  5. Arduino'da dijital pinler nasıl okunur?






  6. Cevap: Arduino'da dijital pinler, `digitalRead()` komutu kullanılarak okunur. Bu komutun tek parametresi pin numarasını belirtir. Komut, pinin değerini 0 veya 1 olarak döndürür. Açıklama:

    * `digitalRead()` komutu, pinin değerini 0 veya 1 olarak döndürür. * `0` değeri, pinin düşük olduğunu gösterir. * `1` değeri, pinin yüksek olduğunu gösterir.



  7. mBot robotun hareketi için DC motorlar nasıl kullanılır?






  8. Cevap: mBot robotun hareketi için DC motorlar doğrudan kontrol kartına bağlanmazlar. Bu nedenle, uygun DC motor sürücüsü ile istenilen bağlantı noktalarına (Kapı 1, 2, 3 veya 4) ve uygun kanala (Kanal 1 veya 2) bağlayarak kullanılırlar. Açıklama:

    mBot robot üzerinde bulunan M1 ve M2 motorları kullanılarak robotun hareket kullanımı sağlanmaktadır. Bu motorlar için gerekli olan hız ve yön değerleri mBlock programlama ortamı ile ayarlanabilmektedir.



  9. Arduino, robotik programlama için kullanılan en popüler platformlardan biridir. Arduino'nun temel özellikleri nelerdir?






  10. Cevap: Arduino'nun temel özellikleri şunlardır: * Fiyat/performans açısından uygundur. * Kullanımı kolaydır. * Geniş bir kütüphaneye sahiptir. * Değişik sensörler ve motorlarla uyumludur. Açıklama:

    Arduino, bu özellikleri sayesinde robotik programlama için başlangıç seviyesi için ideal bir platformdur.



  11. Arduino IDE'nin temel bileşenleri nelerdir?






  12. Cevap: Arduino IDE'nin temel bileşenleri şunlardır: * Kod yazım editörü: Arduino programlarının yazıldığı ve düzenlendiği bölümdür. * Derleyici: Arduino programlarını makine koduna dönüştüren bölümdür. * Yorumlayıcı: Makine kodunu çalıştıran bölümdür. * Hata ayıklayıcı: Arduino programlarında oluşan hataları bulmaya ve düzeltmeye yardımcı olan bölümdür. Açıklama:

    Arduino IDE, bir tümleşik geliştirme ortamı (IDE) olarak kod yazma, derleme, yorumlama ve hata ayıklama işlemlerini tek bir uygulama içerisinde gerçekleştirir.



  13. Arduino programlama dilinde, değişken türleri nelerdir?






  14. Cevap: Arduino programlama dilinde, değişken türleri aşağıdaki gibidir: * byte: 8 bitlik tam sayı * int: 16 bitlik tam sayı * long: 32 bitlik tam sayı * float: Ondalıklı sayı * double: Çift hassasiyetli ondalıklı sayı Açıklama:

    Değişken türleri, değişkenin tutabileceği veri türünü belirler. Değişken türü doğru seçilmezse, program hatalı çalışabilir.



  15. Arduino'da char veri türü ne anlama gelir?






  16. Cevap: Arduino'da char veri türü ne anlama gelir? Cevap Metni: char, tek bir karakteri temsil eden veri türüdür.no'da char veri türü ne anlama gelir? Cevap Metni: char, tek bir karakteri temsil eden veri türüdür. Açıklama:

    char veri türü, tek bir karakteri temsil etmek için kullanılır. Örneğin, 'A' karakteri, ASCII tablosunda 65 değerine karşılık gelir.



  17. Arduino'da millis() komutunun görevi nedir?






  18. Cevap: Program başladıktan sonra geçen milisaniye sayısını belirler. Açıklama:

    millis() komutu, program başladıktan sonra geçen zamanı milisaniye cinsinden ölçmek için kullanılır. Bu komut, programın zamanlamasını kontrol etmek için kullanılabilir.



  19. Arduino'da bir sayısal değişkenin mutlak değerini hesaplamak için kullanılan işlev hangisidir?






  20. Cevap: abs() Açıklama:

    abs() işlevi, bir sayının mutlak değerini hesaplamak için kullanılır.



  21. I2C haberleşmesinde, haberleşme hızı en fazla kaç kbps'ye kadar çıkabilir?






  22. Cevap: 400 Açıklama:

    I2C haberleşmesinde, haberleşme hızı SDA ve SCL sinyallerinin frekansına göre belirlenir. SDA ve SCL sinyallerinin frekansı 100 kHz ile 400 kHz arasında olabilir.



  23. Arduino'da sensörlerden veri okumak için hangi veri yolu kullanılır?






  24. Cevap: I2C veya SPI Açıklama:

    I2C ve SPI veri yolları, Arduino'da sensörlerden veri okumak için yaygın olarak kullanılan veri yollarıdır.



  25. Arduino'da LDR kullanarak LED'in parlaklığını nasıl ayarlayabiliriz?






  26. Cevap: Arduino'da LDR kullanarak LED'in parlaklığını ayarlamak için aşağıdaki adımları takip edebiliriz: 1. LDR'nin bir ucunu Arduino'nun A0 numaralı analog pinine, diğer ucunu ise GND pinine bağlarız. 2. Arduino IDE'de LDR'yi ve LED'i kontrol edecek programı yazarız. Açıklama:

    LDR'nin bir ucunu A0 numaralı analog pinine bağlayarak LDR'den gelen analog sinyali Arduino'ya iletmiş oluruz. LDR'den gelen analog sinyal, LDR'nin üzerine düşen ışığın miktarına göre değişir. Arduino IDE'de LDR'yi ve LED'i kontrol edecek programı yazarken öncelikle LDR'nin analog pinini tanımlamamız gerekir. Ardından LDR'den gelen analog sinyali `analogRead()` fonksiyonunu kullanarak okuyabiliriz. LDR'den gelen analog sinyalin değerine göre LED'in parlaklığını ayarlayabiliriz. Örneğin, aşağıdaki kod LDR'nin 1 numaralı dijital pine bağlı olduğunu varsayar ve LDR'den gelen analog sinyalin değerine göre LED'in parlaklığını ayarlar: ```c++ int ledPin = 2; int ldrPin = 1; void setup() { pinMode(ledPin, OUTPUT); } void loop() { int ldrOkuma = analogRead(ldrPin); analogWrite(ledPin, ldrOkuma / 4); } ```



  27. Çizgi izleyen robot uygulamasında, robotun çizgiden çıkmaması için hangi sensörler kullanılır?






  28. Cevap: Kızılötesi sensörler kullanılır. Açıklama:

    Kızılötesi sensörler, çizginin rengini algılayarak robotun çizgiden çıkıp çıkmadığını belirler.



  29. Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların başına D yanlış olanların başına Y koyunuz.

    1. ( ) Arduino'nun 12 numaralı dijital pinine bağlı LED'in yanıp sönmesi için `digitalWrite()` fonksiyonu kullanılır.
    2. ( ) `digitalWrite()` fonksiyonunun ilk parametresi pin numarasını, ikinci parametresi ise pinin çıkış değerini belirtir.
    3. ( ) `digitalWrite()` fonksiyonunun ikinci parametresi için `HIGH` değeri LED'in yanmasını, `LOW` değeri ise LED'in sönmesini sağlar.
    4. ( ) Arduino'nun 12 numaralı dijital pinine bağlı LED'in 1 sn aralıklarla yanıp sönmesi için `delay()` fonksiyonu kullanılır.
    5. ( ) `delay()` fonksiyonunun parametresi, LED'in yanıp sönme süresidir.
    6. ( ) `delay()` fonksiyonunun parametresi için `1000` değeri, LED'in 1 sn yanmasını sağlar.
    7. ( ) `delay()` fonksiyonunun parametresi için `-1` değeri, LED'in sonsuza kadar yanmasını sağlar.
    8. ( ) `delay()` fonksiyonunun parametresi için `0` değeri, LED'in hiç yanmadan sönmesini sağlar.
    9. ( ) Arduino'nun `loop()` fonksiyonu, programın sürekli olarak tekrarlanmasını sağlar.
    10. ( ) Arduino'nun `setup()` fonksiyonu, programın yalnızca bir kez çalıştırılmasını sağlar.

  30. Cevap: 1. D 2. D 3. D 4. D 5. D 6. D 7. Y 8. Y 9. D 10. D Açıklama:

    1. Arduino'nun `digitalWrite()` fonksiyonu, bir dijital pinin çıkış değerini belirlemek için kullanılır. 2. `digitalWrite()` fonksiyonunun ilk parametresi pin numarasını, ikinci parametresi ise pinin çıkış değerini belirtir. 3. `digitalWrite()` fonksiyonunun ikinci parametresi için `HIGH` değeri LED'in yanmasını, `LOW` değeri ise LED'in sönmesini sağlar. 4. Arduino'nun `delay()` fonksiyonu, bir süre boyunca programın çalışmasını durdurmak için kullanılır. 5. `delay()` fonksiyonunun parametresi, LED'in yanıp sönme süresidir. 6. `delay()` fonksiyonunun parametresi için `1000` değeri, LED'in 1 sn yanmasını sağlar. 7. `delay()` fonksiyonunun parametresi için `-1` değeri, LED'in sonsuza kadar yanmasını sağlar. 8. `delay()` fonksiyonunun parametresi için `0` değeri, LED'in hiç yanmadan sönmesini sağlar. 9. Arduino'nun `loop()` fonksiyonu, programın sürekli olarak tekrarlanmasını sağlar. 10. Arduino'nun `setup()` fonksiyonu, programın yalnızca bir kez çalıştırılmasını sağlar.



Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:




10.Sınıf Bilgisayar Bilimi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik) Detayları

10.Sınıf Bilgisayar Bilimi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik) 48 kere indirildi. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 15 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 19 Kasım 2023 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 7 kullanıcı beğenmiş. 10.Sınıf Bilgisayar Bilimi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik) yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

10.Sınıf Bilgisayar Bilimi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik) sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Klasik
  • Doğru-Yanlış



Ayrıca 10.sınıf bilgisayar bilimi 1.dönem 2.yazılı soruları; klasik türde cevap ve açıklamalı olarak müfredata uygun Kur-2 kitabından hazırlanmıştır

mBlock'ta robot programlama yaparken "Görünüm" alt başlığı altında verilen blokların amaçlarını bilir.

Öğrenci, mBlock'ta blok oluşturma işlemini gerçekleştirebilir.

Öğrenciler, Arduino'da dijital pinlerin nasıl okunduğunu öğrenirler.

Öğrenci, mBot robotun hareketi için DC motorların nasıl kullanıldığını açıklar.

Arduino platformunun temel özelliklerini öğrenir.

Bu kazanım ile öğrenciler Arduino IDE'nin temel bileşenlerini tanıyabileceklerdir.

Arduino programlama dilinde değişken türlerini bilir. Bu sorular, Arduino programlama dilinde değişkenler ve sabitler konusunda bilgi sahibi olunduğunu ölçmek için kullanılabilir. Arduino'da HIGH ve LOW sabitleri ne anlama gelir? Cevap: HIGH, dijital pini aktif duruma getirir. LOW ise dijital pini pasif duruma getirir. Açıklama: HIGH, 5 Volt ile çalışan Arduino kartlarında 3 volttan daha yüksek bir voltaj anlamına gelir. LOW ise 5 Volt ile çalışan Arduino kartlarında 3 volttan daha düşük bir voltaj anlamına gelir. Kazanım: Arduino'da HIGH ve LOW sabitlerinin anlamını bilir.

Arduino'da char veri türünün anlamını bilir.

Arduino'da millis() komutunu kullanarak programın zamanlamasını kontrol edebilirim.

Arduino'da sayısal değişkenler üzerinde işlemler yapabilme

I2C haberleşmesinin özelliklerini bilir.

Arduino'da sensörlerden veri okumak için kullanılan veri yollarını bilir.

Bu soruyu doğru cevaplayarak, Arduino'da LDR kullanarak LED'in parlaklığını nasıl ayarlayabileceğimizi öğrenmiş oluruz.

Kızılötesi sensörlerin çalışma prensibini ve çizgi izleyen robotlarda kullanımını bilir.

Arduino'nun dijital pinlerini kontrol edebilme * `digitalWrite()` ve `delay()` fonksiyonlarını kullanabilme * Arduino'nun `loop()` ve `setup()` fonksiyonlarını kullanabilme

etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

10.Sınıf Bilgisayar Bilimi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik) sınavı 10.Sınıf kategorisinin Bilgisayar Bilimi alt kategorisinin, 1 dönemine ait.

10.Sınıf Bilgisayar Bilimi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik) Sınavını hangi formatta indirebilirim?

10.Sınıf Bilgisayar Bilimi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik) sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız 10.Sınıf Bilgisayar Bilimi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik) sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

10.Sınıf Bilgisayar Bilimi 1.Dönem 2.Yazılı (Klasik) sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 10.Sınıf Bilgisayar Bilimi dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.