5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Günlük Plan - Hafta: 30
5.sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi Hafta: 30
günlük planı indir HAFTA: 30
: Blockly Oyunlarını Tanıyorum
2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ……………………………………
5.SINIF Bilişim Teknolojileri ve Yazılım DERSİ GÜNLÜK PLAN
BÖLÜM I
Ders: Bilişim Teknolojileri ve Yazılım
Sınıf: 5.Sınıf
Hafta: Hafta: 30
Öğrenme Alanı-Ünite: BT.5.5. PROBLEM ÇÖZME VE PROGRAMLAMA
Alt Öğrenme Alanı-Konu: Blockly Oyunlarını Tanıyorum
Süre: 2 ders saati
BÖLÜM II
Kazanımlar: BT.5.5.2.1. Programlamayla ilgili temel kavramları açıklar. BT.5.5.2.2. Blok tabanlı programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır. BT.5.5.2.3. Blok tabanlı programlama ortamında sunulan hedeflere ulaşmak için doğru algoritmayı oluşturur.
Öğretim Yöntemleri: Beyin fırtınası Oyunlaştırma Keşif öğrenmesi
Araç-Gereçler ve Kaynaklar: Akıllı tahta Bilgisayarlar Blockly oyunları
Öğrenme Öğretme Süreci:
1. (Giriş, 10 dk.) Önceki derste öğrenilen programlama kavramlarından yola çıkarak, programlamanın çocukların günlük hayatlarında nasıl kullanıldığını tartışılır. 2. (Bilgi aktarımı, 15 dk.) Blok tabanlı programlama ve Blockly oyunları tanıtılır. Arayüz, blok türleri ve özellikleri açıklanır. 3. (Uygulama, 25 dk.) Öğrenciler bilgisayarda Blockly oyunlarını oynarlar. Çeşitli bulmacaları çözmek için doğru algoritmalar oluşturup blokları kullanırlar. 4. (Uygulama, 25 dk.) Öğrenciler, kendi bulmacalarını oluşturmak için Blockly oyunlarına devam ederler. Algoritmalarını tartışırlar ve birbirlerine geri bildirim verirler. 5. (Sonuç, 10 dk.) Ders, programlamanın keyifli ve erişilebilir bir aktivite olduğu vurgulanarak özetlenir.
BÖLÜM III
Ölçme Değerlendirme: Öğrencilerin bulmacaları çözme becerileri gözlemlenir. Öğrencilerin kendi bulmacalarını oluşturma becerileri değerlendirilir. Öğrencilerle programlama kavramlarını anladıklarına ilişkin bir sohbet yapılır.
..................... Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni