9.Sınıf Bilgisayar Bilimi 1.Dönem Sonu Yazılı Soruları (Klasik) sınavı 9.Sınıf kategorisinin Bilgisayar Bilimi alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 14 sorudan oluşmaktadır.
Bilgisayar programlarında veri girişi nasıl yapılır? Klavyeden girilen sınav puanlarına göre öğrencinin geçip geçmediğini kontrol eden bir koşul ifadesini açıklayın.
Klavyeden ismini giren kişiyi "Merhaba 'İsim'" şeklinde selamlayan bir algoritma ve akış şeması oluşturunuz.
Klavyeden 0 girilene kadar kaç adet negatif ve pozitif sayı girildiğini hesaplayan algoritma ve akış şeması nedir?
Klavyeden girilen sayıya kadar olan çift sayıların toplamını hesaplayan algoritma ve akış şeması nedir?
Klavyeden girilen sayıların maksimum ve minimum değerlerini bulan algoritma ve akış şeması nedir?
Klavyeden girilen iki sayının aritmetik ortalamasını hesaplayan algoritma ve akış şeması nedir?
Verilen bir problemi çözmek için hangi türde modüller kullanılabilir? Modül bağımlılığı nasıl minimize edilir?
Verilen problem için kullanılacak algoritma ve akış şeması nedir?
Karar yapılarının bilgisayar programlamasındaki önemi nedir?
İç içe karar yapıları neden gereklidir?
Düz mantık yapısının sınırlamaları nelerdir?
Düz mantık yapısının sınırlamalarını göz önünde bulundurarak, verilen tiyatro bilet fiyatı örneğini pozitif mantık kullanarak nasıl geliştirirsiniz?
Otomatik sayaç döngüsü kullanarak bir program örneği veriniz. Bu programda hangi türde bir problem çözülmektedir? Algoritma ve akış şemasını oluşturarak açıklayınız.
Bir sınıftaki öğrencilerin yaşlarına göre "Merhaba Genç" ya da "Yaşınız 18'den büyük." mesajı veren bir programın algoritmasını yazınız.
Bilgisayar programlarında veri girişi nasıl yapılır? Klavyeden girilen sınav puanlarına göre öğrencinin geçip geçmediğini kontrol eden bir koşul ifadesini açıklayın.
Klavyeden ismini giren kişiyi "Merhaba 'İsim'" şeklinde selamlayan bir algoritma ve akış şeması oluşturunuz.
Bu algoritma, kullanıcının girdiği ismi okuyarak ekrana "Merhaba 'İsim'" şeklinde selam verir.
Klavyeden 0 girilene kadar kaç adet negatif ve pozitif sayı girildiğini hesaplayan algoritma ve akış şeması nedir?
Bu algoritma, 0 girilene kadar kaç adet negatif ve pozitif sayı girildiğini hesaplar.
Klavyeden girilen sayıya kadar olan çift sayıların toplamını hesaplayan algoritma ve akış şeması nedir?
Bu algoritma, klavyeden girilen sayıya kadar olan çift sayıların toplamını hesaplar.
Klavyeden girilen sayıların maksimum ve minimum değerlerini bulan algoritma ve akış şeması nedir?
Bu algoritma, klavyeden girilen üç sayının maksimum ve minimum değerlerini bulur.
Klavyeden girilen iki sayının aritmetik ortalamasını hesaplayan algoritma ve akış şeması nedir?
Bu algoritma, klavyeden girilen iki sayının aritmetik ortalamasını hesaplar.
Verilen bir problemi çözmek için hangi türde modüller kullanılabilir? Modül bağımlılığı nasıl minimize edilir?
Kontrol modülleri genel akışı yönetir, başlama modülleri ilk değerleri atar, süreç modülleri belirli işlemleri gerçekleştirir ve bitiş modülleri programın sonlandırılmasına ilişkin işlemleri içerir.
Verilen problem için kullanılacak algoritma ve akış şeması nedir?
Bu algoritma, kullanıcının girdiği anapara, faiz yüzdesi, yıl ve süre bilgilerini kullanarak faiz hesaplamasını gerçekleştirir. Sonucu ekrana yazdırır ve programı sonlandırır.
Karar yapılarının bilgisayar programlamasındaki önemi nedir?
Karar yapıları, if-then-else yönergelerini kullanarak bilgisayarın belirli koşullara göre farklı yolları takip etmesini sağlar. Bu, programcılara karmaşık problemleri çözmek ve kullanıcıların etkileşimine daha iyi cevap vermek için gerekli olan esnekliği sağlar.
İç içe karar yapıları neden gereklidir?
Örneğin, bir öğrencinin puan ortalamasına göre başarısını kontrol etmek ve ardından bu başarıya bağlı olarak belge alıp almayacağını kontrol etmek için iç içe karar yapıları kullanılabilir. Bu, programın daha fazla esneklik kazanmasını sağlar.
Düz mantık yapısının sınırlamaları nelerdir?
Düz mantık yapısı, basit ve belirgin kontrol akışları sağlasa da, karmaşık senaryoları ele almak ve uzun süreli işlemleri optimize etmek konusunda sınırlamalara sahiptir.
Düz mantık yapısının sınırlamalarını göz önünde bulundurarak, verilen tiyatro bilet fiyatı örneğini pozitif mantık kullanarak nasıl geliştirirsiniz?
Düz mantık yapısının sınırlamalarını göz önünde bulundurarak, verilen tiyatro bilet fiyatı örneğini pozitif mantık kullanarak nasıl geliştirirsiniz? Cevap: # Algoritma Eğer Yaş <= 18 ise Ücret = 15 Değilse, Eğer Yaş < 65 ise Ücret = 20 Değilse Ücret = 10 # Akış Şeması [Yaş <= 18] ----> Ücret = 15 | V [Yaş < 65] ----> Ücret = 20 | V [Diğer Durumlar] ----> Ücret = 10 Bu şekilde, pozitif mantık kullanarak her durumu bağımsız olarak kontrol ederiz. Bir durum doğru olduğunda ilgili ücreti atarız ve diğer durumları kontrol etmeyiz. Bu, düz mantık yapısının getirdiği gereksiz kontrolleri önler ve programın daha etkili çalışmasını sağlar.k yapısının sınırlamalarını göz önünde bulundurarak, verilen tiyatro bilet fiyatı örneğini pozitif mantık kullanarak nasıl geliştirirsiniz? Cevap: # Algoritma Eğer Yaş <= 18 ise Ücret = 15 Değilse, Eğer Yaş < 65 ise Ücret = 20 Değilse Ücret = 10 # Akış Şeması [Yaş <= 18] ----> Ücret = 15 | V [Yaş < 65] ----> Ücret = 20 | V [Diğer Durumlar] ----> Ücret = 10 Bu şekilde, pozitif mantık kullanarak her durumu bağımsız olarak kontrol ederiz. Bir durum doğru olduğunda ilgili ücreti atarız ve diğer durumları kontrol etmeyiz. Bu, düz mantık yapısının getirdiği gereksiz kontrolleri önler ve programın daha etkili çalışmasını sağlar.
Otomatik sayaç döngüsü kullanarak bir program örneği veriniz. Bu programda hangi türde bir problem çözülmektedir? Algoritma ve akış şemasını oluşturarak açıklayınız.
Bu örnekleme, otomatik sayaç döngüsünün kullanımını ve bu yapıyla hangi türdeki problemlerin çözülebileceğini anlatan detaylı bir açıklama yapılmıştır.
Bir sınıftaki öğrencilerin yaşlarına göre "Merhaba Genç" ya da "Yaşınız 18'den büyük." mesajı veren bir programın algoritmasını yazınız.
Bu algoritma, yaşa bağlı olarak belirli bir mesaj yazdıran ve "i" göstergesini kullanarak 25 defa çalışan bir döngü içerir.
Veri girişi yapabilme, koşul ifadesini kullanarak programın davranışını yönlendirebilme.
Modül bağımlılığını minimize etmek, programın daha esnek, anlaşılır ve bakımı kolay olmasını sağlar. Bu, modüler programlamanın temel prensiplerinden biridir.
Doğrusal mantık yapısı, kullanıcıdan alınan girdilere dayalı basit bir işlemi adım adım gerçekleştirir. Programcı, bu tür bir yapıyı kullanarak karmaşık olmayan problemleri çözmeyi öğrenir.
Programcılar, karar yapılarını kullanarak programlarını daha dinamik ve kullanıcı dostu hale getirmeyi öğrenirler. Ayrıca, koşullara dayalı olarak mantıklı kararlar almak ve bu kararları program akışına entegre etmek konusunda deneyim kazanırlar.
İç içe karar yapıları, programcıların daha karmaşık ve özelleştirilmiş senaryoları ele alabilme yeteneklerini geliştirir. Ayrıca, kodun okunabilirliğini artırarak bakımını kolaylaştırır.
Programcılar, düz mantık yapısının sınırlamalarını anlayarak daha karmaşık senaryolar için uygun alternatifleri değerlendirmeyi öğrenirler.
Pozitif mantık kullanarak program geliştirme, programcıların sınırlamalardan kaçınma ve daha etkili kod yazma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.
Bu soru, öğrencilerin otomatik sayaç döngüsü yapısını anlamalarına ve bu yapıyı bir problem çözümü için nasıl kullanacaklarını kavramalarına yönelik bir anlayış geliştirmelerine yardımcı olacaktır.
Bu soru, temel kontrol yapılarını (if-else), döngüleri ve göstergeleri kullanma yeteneğini değerlendirir.
etiketlerini kapsamaktadır.Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 9.Sınıf Bilgisayar Bilimi dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.