5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım 2.Dönem 1.Sınav sınavı 5.Sınıf kategorisinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım alt kategorisinin, 2 dönemine ait. Bu sınav Zor derecede zorluktadır. Toplamda 23 sorudan oluşmaktadır.
Şekilde verilen kuşun domuzcuğa ulaşması için soru işareti ile gösterilen yere hangi kod gelmelidir?
A) sağa dön B) sola dön C) ilerle D) atla
Aşağıda verilen şekli çizmesi için doğru kod blogu hangisidir?
Kuşun domuzcuğa ulaşabilmesi için hangi kod bloğunu kullanmalıyız?
Aşağıda verilen kareyi çizebilmek için hangi kod bloğu kullanılmalıdır? (Not: karenin bir kenar uzunluğu 300 px ve karenin bir iç açısının ölçüsü 90 derecedir)
Verilen şekilde zombinin ay çiçeğine ulaşabilmesi için 1 ve 2 numaralı yerlere sırasıyla hangisi gelmelidir?
A) sağa dön - sola dön
B) sola dön - ilerle
C) sola dön - sağa dön
D) ilerle - ilerle
Aşağıda verilen şekilde zombinin ay çiçeğine ulaşabilmesi için gerekli olan kod bloğu aşağıdakilerden hangisidir?
Aşağıda verilen şekilde arı mor çiçekte eğer nektar varsa bu nekatarı alacaktır.
Buna göre oyun çalıştırıldığında arının nektarı alabilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangi kod gelmelidir?
A) İlerle B) Sağa dön C) Bal yap D) Nektarı al
Verilen şekilde zombinin tüm daireyi boyaya bilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmelidir?
Not: Daire 360 derecedir.
A) 1 B) 10 C) 30 D) 45
Aşağıdaki kod bloklarından hangisi üçgen çizmemizi sağlar?
Verilen şekilde karakterin şekli çizebilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmelidir?
A) 2 B) 3 C) 1 D) 4
Aşağıda verilen kod bloglarından hangisi karakteri hareket ettirmez?
Verilen şekilde zombinin çiçeğe ulaşabilmesi için doğru olan kod blogu hangisidir?
Verilen kod blogunda karakterin şekli çize bilmesi için 1 ve 2 ile gösterilen yerlere sırasıyla hangisi getirilmelidir?
A) ilerle - 50 B) sola dön - 50
C) sağa dön - 100 D) ilerle - 100
Aşağıda verilen kuşun domuzcuğa ulaşması için boş bırakılan satırları örnekteki gibi yazınz.
Yukarıda verilen kod blogu ile ilgili olarak;
I. Aktör 1 yön tuşlarına basılında o yöne hareket etmektedir.
II. Aktör 2 sürekli olarak sadece yukarı ve aşağı doğru hareket etmektedir.
III. Aktör 1 Aktör 2'ye değdiğinde "Merhaba" demektedir
verilen ifadelerden hangisi veya hangileri doğrudur?
A) I ve II B) II ve III C) I ve III D) I, II ve III
Yukarıda verilen kod bloğu ile ilgili olarak;
I. Kanat çırpma hızı normal hız olarak ayarlanmıştır.
II. Fareye her tıklandığında kuş kanat çırpmaktadır.
III. Kuş eğer bir engele çarparsa oyun sonlanmaktadır.
verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?
A) I ve II B) II ve III C) I ve III D) I, II ve III
Aşağıda verilen kod bloğunda bazı kodlar numaralandırılmıştır. Bu numaralandırılmış kodlardan hangisi şart - koşul komutudur?
Not: Numaralandırılmış kodlar ok işareti ile gösterilmiştir.
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4
Aşağıda verilen görselde zombinin çiçeğe ulaşabilmesi için hangi kod blogunu kullanması gerekir?
Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların başına D yanlış olanların başına Y koyunuz.
(....) "Eğer" komutu bir şart-koşuş komutudur.
(....) Tekrarla komutu içerisine gelen kodları istenilen değer kadar tekrarlar.
(....) Tekrarla komutu aynı kodun birden fazla kullanılması gereken durumlarda kullanılır.
(....) "sağa dön" komutu karakteri 150 derece sağa döndürür.
(....) Eğer kodu ile tekrarla kodunu beraber kullanmak zorundayız.
(....) Code.org bilgisayarımızın çalışması için zorunlu olan bir programdır.
(....) Code.org'da kodlama yaparken komutların sıralaması önemlidir.
(....) sola döne komutunda eğer bir derece belirtilmemişse karakter 90 derece sola döner.
(....) İlerle komutu karakteri bir adım ileri götürür.
(....) Döngüler programlamanın vazgeçilmez kodlarıdır.
Verilen şekilde zombinin ay çiçeğine ulaşabilmesi için 1 ve 2 ile gösterilen yere sırasıyla hangisi gelmelidir?
A) sola dön - ilerle B) sağa dön - ilerle
C) ilerle - ilerle D) geri dön - ilerle
Verilen şekilde zombinin çiçeğe ulaşabilmesi için verilen blogdaki boşlukları verilen kod blogları ile tamamlayınız.
a. ilerle
b. sola dön
c. ilerle
d. sağa dön
Verilen kod bloğu çalıştırıldığında hangisini yapar?
A) Penguen sürekli sağa, sola hareket eder.
B) Dinazor sürekli sağa sola hareket eder.
C) Penguen sürekli sağa yukarı aşağı hareket eder.
D) Dinazor sürekli aşağı yukarı hareket eder.
Şekilde verilen kuşun domuzcuğa ulaşması için soru işareti ile gösterilen yere hangi kod gelmelidir?
A) sağa dön B) sola dön C) ilerle D) atla
Aşağıda verilen şekli çizmesi için doğru kod blogu hangisidir?
Kuşun domuzcuğa ulaşabilmesi için hangi kod bloğunu kullanmalıyız?
Aşağıda verilen kareyi çizebilmek için hangi kod bloğu kullanılmalıdır? (Not: karenin bir kenar uzunluğu 300 px ve karenin bir iç açısının ölçüsü 90 derecedir)
Verilen şekilde zombinin ay çiçeğine ulaşabilmesi için 1 ve 2 numaralı yerlere sırasıyla hangisi gelmelidir?
A) sağa dön - sola dön
B) sola dön - ilerle
C) sola dön - sağa dön
D) ilerle - ilerle
Aşağıda verilen şekilde zombinin ay çiçeğine ulaşabilmesi için gerekli olan kod bloğu aşağıdakilerden hangisidir?
Aşağıda verilen şekilde arı mor çiçekte eğer nektar varsa bu nekatarı alacaktır.
Buna göre oyun çalıştırıldığında arının nektarı alabilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangi kod gelmelidir?
A) İlerle B) Sağa dön C) Bal yap D) Nektarı al
Verilen şekilde zombinin tüm daireyi boyaya bilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmelidir?
Not: Daire 360 derecedir.
A) 1 B) 10 C) 30 D) 45
Aşağıdaki kod bloklarından hangisi üçgen çizmemizi sağlar?
Verilen şekilde karakterin şekli çizebilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmelidir?
A) 2 B) 3 C) 1 D) 4
Aşağıda verilen kod bloglarından hangisi karakteri hareket ettirmez?
Verilen şekilde zombinin çiçeğe ulaşabilmesi için doğru olan kod blogu hangisidir?
Verilen kod blogunda karakterin şekli çize bilmesi için 1 ve 2 ile gösterilen yerlere sırasıyla hangisi getirilmelidir?
A) ilerle - 50 B) sola dön - 50
C) sağa dön - 100 D) ilerle - 100
Aşağıda verilen kuşun domuzcuğa ulaşması için boş bırakılan satırları örnekteki gibi yazınz.
1. İlerle
2. İlerle
3. Sağa Dön
4. İlerle
Yukarıda verilen kod blogu ile ilgili olarak;
I. Aktör 1 yön tuşlarına basılında o yöne hareket etmektedir.
II. Aktör 2 sürekli olarak sadece yukarı ve aşağı doğru hareket etmektedir.
III. Aktör 1 Aktör 2'ye değdiğinde "Merhaba" demektedir
verilen ifadelerden hangisi veya hangileri doğrudur?
A) I ve II B) II ve III C) I ve III D) I, II ve III
Yukarıda verilen kod bloğu ile ilgili olarak;
I. Kanat çırpma hızı normal hız olarak ayarlanmıştır.
II. Fareye her tıklandığında kuş kanat çırpmaktadır.
III. Kuş eğer bir engele çarparsa oyun sonlanmaktadır.
verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?
A) I ve II B) II ve III C) I ve III D) I, II ve III
Aşağıda verilen kod bloğunda bazı kodlar numaralandırılmıştır. Bu numaralandırılmış kodlardan hangisi şart - koşul komutudur?
Not: Numaralandırılmış kodlar ok işareti ile gösterilmiştir.
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4
Aşağıda verilen görselde zombinin çiçeğe ulaşabilmesi için hangi kod blogunu kullanması gerekir?
Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların başına D yanlış olanların başına Y koyunuz.
(....) "Eğer" komutu bir şart-koşuş komutudur.
(....) Tekrarla komutu içerisine gelen kodları istenilen değer kadar tekrarlar.
(....) Tekrarla komutu aynı kodun birden fazla kullanılması gereken durumlarda kullanılır.
(....) "sağa dön" komutu karakteri 150 derece sağa döndürür.
(....) Eğer kodu ile tekrarla kodunu beraber kullanmak zorundayız.
(....) Code.org bilgisayarımızın çalışması için zorunlu olan bir programdır.
(....) Code.org'da kodlama yaparken komutların sıralaması önemlidir.
(....) sola döne komutunda eğer bir derece belirtilmemişse karakter 90 derece sola döner.
(....) İlerle komutu karakteri bir adım ileri götürür.
(....) Döngüler programlamanın vazgeçilmez kodlarıdır.
D - D - D - Y - Y - Y - D - D - D - D
Verilen şekilde zombinin ay çiçeğine ulaşabilmesi için 1 ve 2 ile gösterilen yere sırasıyla hangisi gelmelidir?
A) sola dön - ilerle B) sağa dön - ilerle
C) ilerle - ilerle D) geri dön - ilerle
Verilen şekilde zombinin çiçeğe ulaşabilmesi için verilen blogdaki boşlukları verilen kod blogları ile tamamlayınız.
a. ilerle
b. sola dön
c. ilerle
d. sağa dön
d
c
b
a
Verilen kod bloğu çalıştırıldığında hangisini yapar?
A) Penguen sürekli sağa, sola hareket eder.
B) Dinazor sürekli sağa sola hareket eder.
C) Penguen sürekli sağa yukarı aşağı hareket eder.
D) Dinazor sürekli aşağı yukarı hareket eder.
Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.