5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım 1.Dönem 2.Yazılı (Code.Org)

5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım 1.Dönem 2.Yazılı (Code.Org) sınavı 5.Sınıf kategorisinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 28 sorudan oluşmaktadır.



 5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım 1.Dönem 2.Yazılı (Code.Org) CEVAPLARI

  1. bilişim sorusu code org
    Verilen şekilde arının tüm çiçeklerdeki nektarları alabilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangisi getirilmelidir?

    A) 1        B) 2        C) 3        D) 4

  2. Cevap: D Açıklama:

    Sorunun cevap anahtarı "D) 4" seçeneğidir.



  3. Aşağıdakilerden hangisi içine gelen komutu istenilen kadar tekrarlar?
    code.org sorusu



  4. Cevap: C Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı "C" seçeneğidir. Cevap açıklaması olarak, içine gelen komutun istenilen sayıda tekrarlanması için "for" döngüsünün kullanılması gerektiği belirtilebilir. Bu döngü, belirtilen aralıkta belirli sayıda tekrar yapmayı sağlar.



  5. bilişim codeorg sorusu
    Sanatçının şekildeki karenin dört kenarını çizebilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangisi getirilmelidir?

    A) 1        B) 2        C) 3        D) 4

  6. Cevap: D Açıklama:

    Sorunun cevap anahtarı "D) 4" seçeneğidir.



  7. bilişim sorusu
    Zombinin çiçeğe ulaşabilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangisi getirilmelidir? 

    A) sağa dön    B) sola dön    C) ilerle    D) geriye git

  8. Cevap: B Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı "B" seçeneğidir.



  9. Verilen şekilde kuşun domuzcuğa ulaşabilmesi için hangi kod blogu kullanılmalıdır?
    5.sınıf bilişim soruları

  10. Cevap: A Açıklama:

    Sorunun cevap anahtarı, "A"




  11. bilişim sorusu 5.sınıf codeorg
    Zombinin ay çiçeğine ulaşa bilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangi kod gelmelidir?

    A) Sağa dön    B) Sola dön    C) İlerle   D) Geriye dön

  12. Cevap: B Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı "B" seçeneğidir. Çözüm açıklaması olarak, zombinin ay çiçeğine ulaşabilmesi için sola dönmesi gerektiği belirtilebilir. Bu durum, soru işareti ile gösterilen yere "Sola dön" komutunun getirilmesi ile sağlanır.



  13. codeorg sorusu
    Verilen şekilde kuşun domuzcuğa ulaşması için sırasıyla 1 ve 2 numaralı yerlere hangisi getirilmelidir?

    A) İlerle -- 3                B) Sola dön -- 5
    C) İlerle -- 5                D) Sağa dön -- 2

  14. Cevap: C Açıklama:

    Sorunun cevap anahtarı "C) " seçeneğidir.



  15. Aşağıda verilen şekilde kuşun domuzcuğa ulaşması için gereken kod blogu hangisidir?
    bilişim sorusu code.org



  16. Cevap: A Açıklama:

    Cevap A seçeneğidir.



  17. code.org tekrarla sorusu
    Yukarıda verilen şekilde kuşun domuzcuğa ulaşması için tekrarla komutunun kaç kez tekrarlaması gerekmektedir?

    A) 4        B) 3        C) 5        D) 7

  18. Cevap: C Açıklama:

    Sorunun cevap anahtarı "C) 5" seçeneğidir. Kuşun başlangıç konumu sağ alt köşede bulunuyor ve hedef olarak gösterilen domuzcuğa ulaşması gerekiyor. Kuşun tek bir adımda domuzcuğa ulaşması mümkün değil, bu nedenle "ilerle" komutunu birden fazla kez tekrarlamalıyız. "İlerle" komutunu 5 kez tekrarladığımızda kuş domuzcuğa ulaşmış olur.



  19. Aşağıda verilen kod bloklarından hangisi karakteri istenilen pixelde ileri atlatır?
    code.org sorusu basit



  20. Cevap: A Açıklama:

    Cevap A olmalıdır.



  21. Aşağıda verilen kod bloklarından hangisi karakteri istediğimiz derecede sağa veya sola döndürür?
    5.sınıf code.org sorusu



  22. Cevap: C Açıklama:

    Sorunun cevap anahtarı "C) Sağa dön" komut bloğudur.



  23. code.org sanatçı sorusu



  24. Cevap: A Açıklama:

    Cevap A olmalıdır.



  25. sanatçı sorusu code.org
    Verilen şekilde karakterin kareyi tamamlaması için sırasıyla 1,2 ve 3 numaralı yerlere hangisi gelmelidir?

    A) İleriye -- Sağa -- 100        B) Geriye -- Sağa -- 90
    C) İleriye -- Sola -- 100         D) Geriye -- Sağa -- 100

  26. Cevap: A Açıklama:

    Sorunun cevap anahtarı "A)" seçeneğidir.



  27. code.org sorusu
    Yukarıda verilen kod blogunda iki kod silinmiştir. 
    Buna göre silinmiş yerlere sırasıyla hangileri gelirse kuş domuzcuğa ulaşır?

    A) Sola dön -- Sola dön        B) Sağa dön -- Sola dön
    C) Sağa dön -- Sağa dön      D) Sola dön -- Sağa dön

  28. Cevap: B Açıklama:

    Cevap B olmalı




  29. Verilen şekilde kuşu domuzcuğa ulaştıran kod parçası hangisidir?
    angry bird sorusu code.org

  30. Cevap: A Açıklama:

    Cevap A.



  31. code.org sorusu
    Verilen şekilde zombinin çiçeğe ulaşabilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmelidir?

    A) 4        B) 3        C) 2        D) 1

  32. Cevap: C Açıklama:

    Verilen şekilde zombinin çiçeğe ulaşabilmesi için doğru yönlendirmeyi yapmamız gerekiyor. Zombinin çiçeğe ulaşabilmesi için yukarı ve sağa doğru ilerlemesi gerekiyor. Bu nedenle soru işareti ile gösterilen yere "2" gelmelidir. Zombinin çiçeğe ulaşabilmesi için yukarı ve sağa doğru ilerlemesi gerektiğinden, doğru seçenek "C) 2" olacaktır.



  33. bilişim 5.sınıf sorusu
    Verilen şekilde kuşun domuzcuğa ulaşabilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmelidir?

    A) Sağa dön    B) Sola dön    C) İlerle    D) Geri git

  34. Cevap: C Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı, "C) İleri" seçeneğidir.



  35. bilişim sorusu 5.sınıf code.org
    Verilen kod bloğunda zombinin çiçeğe ulaşabilmesi için 1,2 ve 3 ile numaralandırılan yerlere sırası ile hangisi gelmelidir?

    A) Sola dön -- İlerle -- İlerle
    B) Sağa dön -- İlerle -- İlerle
    C) İlerle -- İlerle -- Sağa dön
    D) Sola dön -- İlerle -- Sola dön

  36. Cevap: B Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı, "B) Sağa dön -- İlerle -- İlerle" seçeneğidir. Zombinin çiçeğe ulaşabilmesi için engelleri aşması gerekmektedir. İlk olarak sağa dönerek engelin önünden ayrılmalıdır (1). Ardından iki adım ilerleyerek bir sonraki engeli aşmalıdır (2 ve 3).



  37. code.org bilişim sorusu
    Verilen kod bloğu ile bir karenin kenarlarının çizilmesi sağlanıyor.
    Buna göre tekrarlama işleminde 0 yazan yere hangisi yazılmalıdır ki kod çalıştırıldığında karenin tüm kenarları çizilmiş olsun?

    A) 2        B) 3        C) 4        D) 5

  38. Cevap: C Açıklama:

    Verilen kod bloğunda her dört kenarı çizmek için bir döngü kullanılmış. Ancak, döngünün kaç kez tekrarlanması gerektiği "repeat" bloğuna yazılmalıdır. Karede dört kenar olduğu düşünülürse, döngünün 4 kez tekrarlanması gerekecektir. Bu nedenle doğru cevap "C) 4" olacaktır. Karede dört kenar bulunduğundan, her bir kenarı çizmek için döngü 4 kez tekrarlanmalıdır. Bu nedenle "repeat" bloğuna "4" yazılmalıdır.



  39. mebsinavlari.com 5.sınıf bilişim sorusu
    Yukarıda verilen şekilde sol tarafta kuşun domuzcuğa ulaşabilmesi için atması gereken adım sayısını hesaplayarak tekrarla komutunda kullanınız. 
    Buna göre tekrarla komutunda 0 yazan yere aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?

    A) 2        B) 3        C) 4        D) 5

  40. Cevap: D Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı, "D) 5" seçeneğidir. Kuşun domuzcuğa ulaşabilmesi için 5 adım atması gerekmektedir. Bu adımları tekrarla komutunda kullanmak istediğimizde, tekrarla komutunun içine 5 yazılmalıdır.



  41. tekrarla sorusu
    Verilen kodun tanımı aşağıdakilerden hangisidir?

    A) İçine gelen kodu sadece bir kez yapar
    B) İçine gelen kodu istenilen sayı kadar tekrarlar
    C) İçine gelen kodu çalıştırmaz
    D) İçine gelen kodları görünmez yapar

  42. Cevap: B Açıklama:

    Verilen kod bloğu bir döngüyü temsil ediyor ve içine gelen kodu istenilen sayı kadar tekrarlayarak çalıştırıyor. Bu nedenle doğru cevap "B) İçine gelen kodu istenilen sayı kadar tekrarlar" olacaktır. Verilen kod bloğu içerisinde "repeat" bloğu kullanılmıştır ve içine gelen kod belirtilen sayı kadar tekrarlanmıştır. Bu sayede içine gelen kod istenilen sayı kadar tekrar edilir.



  43. code.org sorusu bilişim
    Verilen kod bloğu çalıştırıldığında aşağıdaki şekillerden hangisini yapar?

    A) Karakteri beş adım ileri taşır 
    B) Karakteri beş adım ileri atlatır
    C) Karakteri bir adım ileri taşır
    D) Karakteri bir adım ileri atlatır

  44. Cevap: A Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı, "A) Karakteri beş adım ileri taşır" seçeneğidir. Verilen kod bloğu içerisinde "ilerle" komutu 5 kez tekrarlandığı için karakter toplamda 5 adım ileri taşınacaktır. Bu nedenle karakterin beş adım ileri taşındığı bir şekil oluşturulur.



  45. bilişim sorusu
    Verilen kod bloğu çalıştırıldığında aşağıdaki şekillerden hangisini çizer?

    A) Üçgen    B) Çember    C) Kare    D) Daire

  46. Cevap: A Açıklama:

    Verilen kod bloğu çalıştırıldığında "A) Üçgen" şeklini çizer. Verilen kod bloğunda üçgen çizimi için üç adet "moveForward" komutu kullanılmıştır. Bu komutlarla üçgenin üç kenarı çizilir ve üçgen şekli oluşturulur.



  47. code.org şekil sorusu
    Verilen kod bloğu çalıştırıldığında aşağıdaki şekillerden hangisini çizer?

    A) Üçgen    B) Çember    C) Kare    D) Daire

  48. Cevap: C Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı, "C) Kare" seçeneğidir. Verilen kod bloğu içerisinde "ilerle" ve "sağa dön" komutları sırasıyla 4 kez tekrarlandığı için karakterin her adımda sağa döndüğü ve toplamda 4 adım ilerlediği görülür. Bu şekilde karakter bir kare çizecektir.



  49. code.org sorusu 5.sınıf
    Yukarıdaki verilen kod aşağıdakilerden hangisini yapar?

    A) Karakteri 100 piksel ileri taşır
    B) Karakteri 100 piksel ileri atlatır
    C) Karakteri 100 derece sağa taşır
    D) Karakteri 100 derece sola atlatır

  50. Cevap: B Açıklama:

    Verilen kod karakteri 100 piksel ileri atlatır.



  51. bilişim sorusu
    Yukarıdaki verilen kod aşağıdakilerden hangisini yapar?

    A) Karakteri 90 derece sola döndürür
    B) Karakteri 90 derece sağa döndürür
    C) Karakter 90 piksel sağa döner
    D) Karakter 90 piksel sola döner

  52. Cevap: A Açıklama:Cevap: A)
    Açıklama: CSS'de "rotate(-90deg)" kodu, bir karakteri 90 derece sola döndürür.

  53. code.org şekil sorusu
    Yukarıdaki verilen kod çalıştırıldığında aşağıdakilerden hangisini yapar?

    A) Karakter yüz piksel ileri atlar
    B) Karakter yüz piksel uzunluğunda kırmızı bir çizgi çizer
    C) Karakter yüz piksel sağa döner
    D) Karakter yüz piksel sola döner

  54. Cevap: B Açıklama:

    Yukarıdaki verilen kod çalıştırıldığında karakter yüz piksel uzunluğunda kırmızı bir çizgi çizer. "drawLine" komutu, başlangıç noktasından belirtilen uzunlukta bir çizgi çizer. Bu çizgi, yüz piksel uzunluğunda ve kırmızı renkte çizilmektedir.



  55. bilişim 5.sınıf sorusu
    Yukarıda verilen kod çalıştırıldığında aşağıdakilerden hangisini yapar?

    A) Karakteri iki adım ileri götürür
    B) Karakteri iki adım geri götürür
    C) Karakteri bir adım ileri ve bir adım geri götürür
    D) Karakteri bir adım ileri götürü ve durur.

  56. Cevap: A Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı, "A) Karakteri iki adım ileri götürür" seçeneğidir. Verilen kod bloğunda "ilerle" komutu kullanıldığı için karakter iki adım ileri hareket eder.



Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:



   TOLGA
31 Mart 2023
5. SORU
   herhangi bir kullanıcı
26 Mayıs 2022

çözemediğim soru yok ancak sınav sonucumu öğrenemeyeceksem çözmemin bir anlamı yok. Cveaplara nereden ulaşabiirim

   mustafa
26 Mayıs 2022

https://www.mebsinavlari.com/test-coz/5snf-bilisim-teknolojileri-ve-yazlm-1donem-2yazl-codeorg03850 adresine giderek testi çözüp daha sonrada sınavı bitir butonuna tıkladığınızda sınav sonucunuza ve cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.


5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım 1.Dönem 2.Yazılı (Code.Org) Detayları

5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım 1.Dönem 2.Yazılı (Code.Org) 41 kere indirildi. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 28 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 14 Aralık 2021 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 1 kullanıcı beğenmiş. Bu sınavı çözerek başarınızı artırmak için 5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım 1.Dönem 2.Yazılı (Code.Org) Testini Çöz tıklayın. 5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım 1.Dönem 2.Yazılı (Code.Org) yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım 1.Dönem 2.Yazılı (Code.Org) sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Test


5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım 1.Dönem 2.Yazılı (Code.Org) Hangi Kazanımları Kapsıyor?

Bu sınav ve tema ve kazanımlarını kapsamaktadır.
  • ETİK VE GÜVENLİK
    1. Dijital Vatandaşlık
    2. Etik Değerler
    3. Gizlilik ve Güvenlik

Ayrıca 5.sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım 1.dönem 2.yazılı soruları; mebsinavlari.com tarafından code.org kazanımlarını ölçecek şekilde hazırlanmıştır

Öğrenci, verilen şekildeki çiçekler arasında arının en etkili şekilde nektar toplaması için en uygun yolun 3 numaralı çiçek olduğunu anlar.

"Programlamada döngü yapılarını kullanarak tekrarlayan işlemleri gerçekleştirebilmek."

Öğrenci, verilen şekildeki karenin dört kenarını çizebilmek için en uygun yolu, 2 numaralı noktadan başlayarak diğer köşelere doğru çizgi çekmek olduğunu öğrenir.

"Temel algoritmaları kullanarak basit problemleri çözebilme."

Öğrenci, verilen şekildeki kuşun domuzcuğa ulaşabilmesi için gerekli kod bloğunun "right(90); forward(100);" olduğunu anlar.

"Temel algoritmaları kullanarak basit problemleri çözebilme."

Öğrenci, verilen şekildeki kuşun domuzcuğa ulaşması için sırasıyla "Sola dön -- İlerle" kod bloklarının kullanılması gerektiğini anlar.

"Temel algoritmaları kullanarak basit problemleri çözebilme."

Kazanım: Öğrenci, verilen şekildeki kuşun domuzcuğa ulaşabilmesi için "ilerle" komutunu 5 kez tekrarlaması gerektiğini anlar.

"Temel algoritmaları kullanarak basit problemleri çözebilme."

Öğrenci, sağa veya sola dönme işlemi için "Sağa dön" veya "Sola dön" komutlarının kullanılabileceğini anlar.

"Temel algoritmaları kullanarak basit problemleri çözebilme."

Öğrenci, karakterin verilen karenin içini doldurabilmesi için hangi adımların sırasıyla kullanılması gerektiğini anlar.

"Temel algoritmaları kullanarak basit problemleri çözebilme."

Öğrenci, verilen engelleri aşarak hedefe ulaşmak için hangi adımların sırasıyla kullanılması gerektiğini anlar.

"Temel algoritmaları kullanarak basit problemleri çözebilme."

Öğrenci, karakterin engelleri aşarak hedefe ulaşabilmesi için doğru yönlendirmeyi seçebilme yeteneğini kazanır.

Öğrenci, karakterin hedefe ulaşmak için doğru sırayla hareket etmesini planlayabilme yeteneğini kazanır.

"Basit algoritmalar kullanarak programlama problemlerini çözebilme."

Öğrenci, tekrarla komutunu kullanarak belirli bir işlemi birden fazla kez gerçekleştirmeyi öğrenir ve bu yeteneği pratik uygulama ile pekiştirir.

"Basit algoritmalar kullanarak programlama problemlerini çözebilme."

Öğrenci, kod bloklarıyla temel algoritma ve programlama kavramlarını anlayarak uygulama yapmayı öğrenir ve bu yeteneği kullanarak basit işlemleri gerçekleştirebilir.

"Temel algoritma ve döngü yapılarını kullanarak basit şekiller çizebilme."

Öğrenci, basit kod blokları kullanarak karakterin belirli yönlere hareket etmesini sağlayarak temel algoritma mantığını anlamayı öğrenir ve bu yeteneği kullanarak basit şekiller çizebilir.

"Basit algoritma ve döngü yapıları kullanarak karakterin hareketini kontrol etme."

Öğrenci, basit kod komutlarını kullanarak karakterin belirli derecelerde dönmesini sağlamayı öğrenir ve bu şekilde karakterin yönünü değiştirebilir. Bu beceri, temel algoritma mantığını anlamalarına yardımcı olur.

"Temel çizim komutlarını kullanarak karakterin belirli uzunlukta çizgi çizmesini sağlama."

Öğrenci, basit kod komutlarını kullanarak karakterin ileri hareketini sağlamayı öğrenir. Bu beceri, temel programlama mantığını anlamalarına ve karakterin konumunu kontrol etmeyi öğrenmelerine yardımcı olur.

etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım 1.Dönem 2.Yazılı (Code.Org) sınavı 5.Sınıf kategorisinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım alt kategorisinin, 1 dönemine ait.

5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım 1.Dönem 2.Yazılı (Code.Org) Testi İstatistikleri

Bu sınav 534 kere çözüldü. Sınava kayıtlı tüm sorulara toplamda 7201 kere doğru, 2671 kere yanlış cevap verilmiş.

5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım 1.Dönem 2.Yazılı (Code.Org) Sınavını hangi formatta indirebilirim?

5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım 1.Dönem 2.Yazılı (Code.Org) sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız 5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım 1.Dönem 2.Yazılı (Code.Org) sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım 1.Dönem 2.Yazılı (Code.Org) sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.

 Paylaşın
 Sınavı İndir
.docx vey .pdf
  5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ünite Özetleri