5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım 1.Dönem 2.Sınav (Code.org) Klasik sınavı 5.Sınıf kategorisinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 25 sorudan oluşmaktadır.
Verilen şekilde kuşun domuzcuğa ulaşabilmesi için hangi kod blogu kullanılmalıdır?
Zombinin ay çiçeğine ulaşa bilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangi kod gelmelidir?
A) Sağa dön B) Sola dön C) İlerle D) Geriye dön
Aşağıda verilen şekilde kuşun domuzcuğa ulaşması için gereken kod blogu hangisidir?
Yukarıda verilen şekilde kuşun domuzcuğa ulaşması için tekrarla komutunun kaç kez tekrarlaması gerekmektedir?
A) 4 B) 3 C) 5 D) 7
Aşağıda verilen kod bloklarından hangisi karakteri istenilen pixelde ileri atlatır?
Verilen şekilde karakterin kareyi tamamlaması için sırasıyla 1,2 ve 3 numaralı yerlere hangisi gelmelidir?
A) İleriye -- Sağa -- 100 B) Geriye -- Sağa -- 90
C) İleriye -- Sola -- 100 D) Geriye -- Sağa -- 100
Yukarıda verilen kod blogunda iki kod silinmiştir.
Buna göre silinmiş yerlere sırasıyla hangileri gelirse kuş domuzcuğa ulaşır?
A) Sola dön -- Sola dön B) Sağa dön -- Sola dön
C) Sağa dön -- Sağa dön D) Sola dön -- Sağa dön
Verilen şekilde kuşu domuzcuğa ulaştıran kod parçası hangisidir?
Verilen kodun tanımı aşağıdakilerden hangisidir?
A) İçine gelen kodu sadece bir kez yapar
B) İçine gelen kodu istenilen sayı kadar tekrarlar
C) İçine gelen kodu çalıştırmaz
D) İçine gelen kodları görünmez yapar
Verilen kod bloğu çalıştırıldığında aşağıdaki şekillerden hangisini yapar?
A) Karakteri beş adım ileri taşır
B) Karakteri beş adım ileri atlatır
C) Karakteri bir adım ileri taşır
D) Karakteri bir adım ileri atlatır
Yukarıdaki verilen kod aşağıdakilerden hangisini yapar?
A) Karakteri 100 piksel ileri taşır
B) Karakteri 100 piksel ileri atlatır
C) Karakteri 100 derece sağa taşır
D) Karakteri 100 derece sola atlatır
Yukarıdaki verilen kod aşağıdakilerden hangisini yapar?
A) Karakteri 90 derece sola döndürür
B) Karakteri 90 derece sağa döndürür
C) Karakter 90 piksel sağa döner
D) Karakter 90 piksel sola döner
Yukarıdaki verilen kod çalıştırıldığında aşağıdakilerden hangisini yapar?
A) Karakter yüz piksel ileri atlar
B) Karakter yüz piksel uzunluğunda kırmızı bir çizgi çizer
C) Karakter yüz piksel sağa döner
D) Karakter yüz piksel sola döner
Yukarıda verilen kod çalıştırıldığında aşağıdakilerden hangisini yapar?
A) Karakteri iki adım ileri götürür
B) Karakteri iki adım geri götürür
C) Karakteri bir adım ileri ve bir adım geri götürür
D) Karakteri bir adım ileri götürü ve durur.
Kuşun hiç bir engele takılmadan domuzcuğa ulaşması için gereken kod adımlarını tamamlayınız.
1. Çalıştığı zaman
2. ...............
3. ...............
4. İlerle
5. Sağa dön
6. ...............
Kuşun domuzcuğa ulaşması için gereken kod satırını aşağıya yazınız.
1. Çalıştığı zaman
2. ...............
3. ...............
4. ...............
Aşağıdakilerden hangisi koşul komutudur?
A) İki adım ileri gidip çiçekteki 2 nektarı alır.
B) İki adım ileri gidip çiçekteki 4 nektarı alır.
C) Dört adım ileri gidip çiçekteki 2 nektarı alır.
D) Dört adım ileri gidip çiçekteki 4 nektarı alır.
Aşağıda verilen komutları örnekteki gibi açıklamaları ile eşleştirirniz.
Verilen şekilde kuşun domuzcuğa ulaşabilmesi için soru işareti olan yere hangisi gelmelidir?
A) İlerle B) Sağa dön C) Sola dön D) Nektar al
Verilen şekilde karakterin şekli çizebilmesi için soru işareti olan yere hangisi gelmelidir?
A) 3 B) 5 C) 8 D) 10
Aşağıda verilen komutları açıklamaları ile eşleştiriniz.
[...] Çiçekteki nektarı alır.
[...] Koşul komutudur.
[...] Karakteri sağa 90 derece dönderir.
[...] Karakteri bir adım ileri götürür.
[...] İçine gelen kodu istenildiği kadar tekrarlar.
[...] Karakteri doksan derece sola dönderir.
[...] Nektarlarla bal yapar.
Verilen şekilde arının nektar alabilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmelidir?
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4
Arının nektar alabilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmelidir?
A) Sağa dön B) Sola dön C) İlerle D) Geriye ilerle
Arının nektar alabilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmelidir?
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4
Verilen şekilde kuşun domuzcuğa ulaşabilmesi için hangi kod blogu kullanılmalıdır?
Sorunun cevap anahtarı, "A"
Zombinin ay çiçeğine ulaşa bilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangi kod gelmelidir?
A) Sağa dön B) Sola dön C) İlerle D) Geriye dön
Bu sorunun cevap anahtarı "B" seçeneğidir. Çözüm açıklaması olarak, zombinin ay çiçeğine ulaşabilmesi için sola dönmesi gerektiği belirtilebilir. Bu durum, soru işareti ile gösterilen yere "Sola dön" komutunun getirilmesi ile sağlanır.
Aşağıda verilen şekilde kuşun domuzcuğa ulaşması için gereken kod blogu hangisidir?
Cevap A seçeneğidir.
Yukarıda verilen şekilde kuşun domuzcuğa ulaşması için tekrarla komutunun kaç kez tekrarlaması gerekmektedir?
A) 4 B) 3 C) 5 D) 7
Sorunun cevap anahtarı "C) 5" seçeneğidir. Kuşun başlangıç konumu sağ alt köşede bulunuyor ve hedef olarak gösterilen domuzcuğa ulaşması gerekiyor. Kuşun tek bir adımda domuzcuğa ulaşması mümkün değil, bu nedenle "ilerle" komutunu birden fazla kez tekrarlamalıyız. "İlerle" komutunu 5 kez tekrarladığımızda kuş domuzcuğa ulaşmış olur.
Aşağıda verilen kod bloklarından hangisi karakteri istenilen pixelde ileri atlatır?
Cevap A olmalıdır.
Verilen şekilde karakterin kareyi tamamlaması için sırasıyla 1,2 ve 3 numaralı yerlere hangisi gelmelidir?
A) İleriye -- Sağa -- 100 B) Geriye -- Sağa -- 90
C) İleriye -- Sola -- 100 D) Geriye -- Sağa -- 100
Sorunun cevap anahtarı "A)" seçeneğidir.
Yukarıda verilen kod blogunda iki kod silinmiştir.
Buna göre silinmiş yerlere sırasıyla hangileri gelirse kuş domuzcuğa ulaşır?
A) Sola dön -- Sola dön B) Sağa dön -- Sola dön
C) Sağa dön -- Sağa dön D) Sola dön -- Sağa dön
Cevap B olmalı
Verilen şekilde kuşu domuzcuğa ulaştıran kod parçası hangisidir?
Cevap A.
Verilen kodun tanımı aşağıdakilerden hangisidir?
A) İçine gelen kodu sadece bir kez yapar
B) İçine gelen kodu istenilen sayı kadar tekrarlar
C) İçine gelen kodu çalıştırmaz
D) İçine gelen kodları görünmez yapar
Verilen kod bloğu bir döngüyü temsil ediyor ve içine gelen kodu istenilen sayı kadar tekrarlayarak çalıştırıyor. Bu nedenle doğru cevap "B) İçine gelen kodu istenilen sayı kadar tekrarlar" olacaktır. Verilen kod bloğu içerisinde "repeat" bloğu kullanılmıştır ve içine gelen kod belirtilen sayı kadar tekrarlanmıştır. Bu sayede içine gelen kod istenilen sayı kadar tekrar edilir.
Verilen kod bloğu çalıştırıldığında aşağıdaki şekillerden hangisini yapar?
A) Karakteri beş adım ileri taşır
B) Karakteri beş adım ileri atlatır
C) Karakteri bir adım ileri taşır
D) Karakteri bir adım ileri atlatır
Bu sorunun cevap anahtarı, "A) Karakteri beş adım ileri taşır" seçeneğidir. Verilen kod bloğu içerisinde "ilerle" komutu 5 kez tekrarlandığı için karakter toplamda 5 adım ileri taşınacaktır. Bu nedenle karakterin beş adım ileri taşındığı bir şekil oluşturulur.
Yukarıdaki verilen kod aşağıdakilerden hangisini yapar?
A) Karakteri 100 piksel ileri taşır
B) Karakteri 100 piksel ileri atlatır
C) Karakteri 100 derece sağa taşır
D) Karakteri 100 derece sola atlatır
Verilen kod karakteri 100 piksel ileri atlatır.
Yukarıdaki verilen kod aşağıdakilerden hangisini yapar?
A) Karakteri 90 derece sola döndürür
B) Karakteri 90 derece sağa döndürür
C) Karakter 90 piksel sağa döner
D) Karakter 90 piksel sola döner
Yukarıdaki verilen kod çalıştırıldığında aşağıdakilerden hangisini yapar?
A) Karakter yüz piksel ileri atlar
B) Karakter yüz piksel uzunluğunda kırmızı bir çizgi çizer
C) Karakter yüz piksel sağa döner
D) Karakter yüz piksel sola döner
Yukarıdaki verilen kod çalıştırıldığında karakter yüz piksel uzunluğunda kırmızı bir çizgi çizer. "drawLine" komutu, başlangıç noktasından belirtilen uzunlukta bir çizgi çizer. Bu çizgi, yüz piksel uzunluğunda ve kırmızı renkte çizilmektedir.
Yukarıda verilen kod çalıştırıldığında aşağıdakilerden hangisini yapar?
A) Karakteri iki adım ileri götürür
B) Karakteri iki adım geri götürür
C) Karakteri bir adım ileri ve bir adım geri götürür
D) Karakteri bir adım ileri götürü ve durur.
Bu sorunun cevap anahtarı, "A) Karakteri iki adım ileri götürür" seçeneğidir. Verilen kod bloğunda "ilerle" komutu kullanıldığı için karakter iki adım ileri hareket eder.
Kuşun hiç bir engele takılmadan domuzcuğa ulaşması için gereken kod adımlarını tamamlayınız.
1. Çalıştığı zaman
2. ...............
3. ...............
4. İlerle
5. Sağa dön
6. ...............
2: İlerle --- 3: Sola dön--- 6: İlerle
Açıklama:
Kuşun domuzcuğa ulaşması için gereken kod satırını aşağıya yazınız.
1. Çalıştığı zaman
2. ...............
3. ...............
4. ...............
2: İlerle --- 3: İlerle --- 4: İlerle
Açıklama:Aşağıdakilerden hangisi koşul komutudur?
Cevap Anahtarı: Eğer koşulu Görselde gösterilen kod bloğu, "Eğer" koşul komutunu içerir. "Eğer" komutu, belirli bir koşulun doğru (True) olduğu durumda belirtilen işlemleri gerçekleştirir. Koşul doğruysa, program belirtilen işlemleri yapar, aksi takdirde işlem yapmaz.
A) İki adım ileri gidip çiçekteki 2 nektarı alır.
B) İki adım ileri gidip çiçekteki 4 nektarı alır.
C) Dört adım ileri gidip çiçekteki 2 nektarı alır.
D) Dört adım ileri gidip çiçekteki 4 nektarı alır.
Verilen kod blogu, B)
Aşağıda verilen komutları örnekteki gibi açıklamaları ile eşleştirirniz.
Cevap Yok
Açıklama:
Verilen şekilde kuşun domuzcuğa ulaşabilmesi için soru işareti olan yere hangisi gelmelidir?
A) İlerle B) Sağa dön C) Sola dön D) Nektar al
Kuşun domuzcuğa ulaşabilmesi için soru işareti olan yere "A) İlerle" gelmelidir.
Verilen şekilde karakterin şekli çizebilmesi için soru işareti olan yere hangisi gelmelidir?
A) 3 B) 5 C) 8 D) 10
Cevap Anahtarı: C) 8
Aşağıda verilen komutları açıklamaları ile eşleştiriniz.
[...] Çiçekteki nektarı alır.
[...] Koşul komutudur.
[...] Karakteri sağa 90 derece dönderir.
[...] Karakteri bir adım ileri götürür.
[...] İçine gelen kodu istenildiği kadar tekrarlar.
[...] Karakteri doksan derece sola dönderir.
[...] Nektarlarla bal yapar.
D -- G -- C -- A -- F -- B -- E
Açıklama:Bu eşleştirmeler, verilen komutları açıklamalarıyla doğru bir şekilde eşleştirir.
Verilen şekilde arının nektar alabilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmelidir?
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4
Cevap Anahtarı: C) 3
Arının nektar alabilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmelidir?
A) Sağa dön B) Sola dön C) İlerle D) Geriye ilerle
Arının nektar alabilmesi için soru işareti ile gösterilen yere "C)" gelmelidir.
Arının nektar alabilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmelidir?
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4
Cevap Anahtarı: B) 2
Öğrenci, verilen şekildeki kuşun domuzcuğa ulaşabilmesi için gerekli kod bloğunun "right(90); forward(100);" olduğunu anlar.
"Temel algoritmaları kullanarak basit problemleri çözebilme."
"Temel algoritmaları kullanarak basit problemleri çözebilme."
Kazanım: Öğrenci, verilen şekildeki kuşun domuzcuğa ulaşabilmesi için "ilerle" komutunu 5 kez tekrarlaması gerektiğini anlar.
"Temel algoritmaları kullanarak basit problemleri çözebilme."
Öğrenci, karakterin verilen karenin içini doldurabilmesi için hangi adımların sırasıyla kullanılması gerektiğini anlar.
"Temel algoritmaları kullanarak basit problemleri çözebilme."
Öğrenci, verilen engelleri aşarak hedefe ulaşmak için hangi adımların sırasıyla kullanılması gerektiğini anlar.
"Basit algoritmalar kullanarak programlama problemlerini çözebilme."
Öğrenci, kod bloklarıyla temel algoritma ve programlama kavramlarını anlayarak uygulama yapmayı öğrenir ve bu yeteneği kullanarak basit işlemleri gerçekleştirebilir.
"Basit algoritma ve döngü yapıları kullanarak karakterin hareketini kontrol etme."
Öğrenci, basit kod komutlarını kullanarak karakterin belirli derecelerde dönmesini sağlamayı öğrenir ve bu şekilde karakterin yönünü değiştirebilir. Bu beceri, temel algoritma mantığını anlamalarına yardımcı olur.
"Temel çizim komutlarını kullanarak karakterin belirli uzunlukta çizgi çizmesini sağlama."
Öğrenci, basit kod komutlarını kullanarak karakterin ileri hareketini sağlamayı öğrenir. Bu beceri, temel programlama mantığını anlamalarına ve karakterin konumunu kontrol etmeyi öğrenmelerine yardımcı olur.
Koşul komutlarını tanıma ve kullanma yeteneği.
Temel programlama mantığı ve kodları okuma yeteneği.
Temel programlama mantığı ve komutları anlama yeteneği.
Şekil analizi ve eksik parçanın tanımlanması.
Temel programlama komutlarını ve açıklamalarını eşleştirme yeteneği.
Şekil analizi ve eksik parçanın tanımlanması.
Temel programlama mantığı ve komutları anlama yeteneği.
Şekil analizi ve eksik parçanın tanımlanması.
etiketlerini kapsamaktadır.Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.