5.Sınıf Bilişim Code.org Soruları (TEST) sınavı 5.Sınıf kategorisinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Zor derecede zorluktadır. Toplamda 12 sorudan oluşmaktadır.
Verilen şekilde arının çiçekteki nektarı alabilmesi için sırasıyla 1 ve 2 numaralı yerlere hangisi gelmelidir?
A) 3 -- Nektar al B) 2 -- İlerle
C) 3 -- Sağa dön D) 2 -- Sola dön
Verilen şekilde karakterin kareyi çizebilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmelidir?
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4
Verilen şekilde arının çiçeklerdeki nektarları ve balı alabilmesi için sırasıyla 1 ve 2 numaralı yerlere hangisi gelmelidir?
A) 5 -- Sağa dön B) 5 -- İlerle
C) 4 -- Sola dön D) 5 -- Bal yap
Verilen şekilde arının çiçeklerdeki nektarları alabilmesi için sırasıyla 1, 2 ve 3 numaralı yerlere hangisi gelmelidir?
A) İlerle -- Nektar al -- Sağa dön
B) Sola dön -- İlerle -- Nektar al
C) İlerle -- Sağa dön -- Nektar al
D) İlerle -- Nektar al -- Nektar al
Aşağıda verilen şekilde mor çiçekte oyun çalıştırıldığında bir veya sıfır nektar bulunmaktadır.
Arının mor çiçekte nektar varsa nektarı alabilmesi 1 ve 2 numaralı yerlere sırasıyla hangisi gelmelidir?
A) "=" ve "nektar al" B) "<" ve "nektar al"
C) ">" ve "ilerle" D) "=" ve "ilerle"
Aşağıda verilen şekilde mor çiçekte oyun çalıştırıldığında bir veya sıfır nektar bulunmaktadır.
Arının mor çiçekte nektar varsa nektarı alabilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmelidir?
A) 0 B) 1 C) 2 D) 3
Aşağıdakilerden hangisi koşul komutudur?
Aşağıda verilen kod blogu hangisini yapar?
A) Çiçekte nektar olup olmadığını kontrol eder.
B) Çiçekteki nektar yoksa çiçeğe nektar kor.
C) İçine gelen kodu istenilen kadar tekrarlar.
D) Çiçeğin üzerinde beklemeden gider.
Aşağıdaki kod blogu çalıştırıldığında hangi şekli çizer?
A) Daire B) Üçgen C) Kare D) Parelel kenar
Verilen şekilde karakterin istenilen şekli çizmesi için soru işareti ile gösterilen yere kaç gelmelidir?
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4
Verilen şekilde karakterin C harfini çize bilmesi için sırasıyla 1 ve 2 yazan yerlere hangisi gelmelidir?
A) ileriye - 90 B) ileriye - 30
C) geriye doğru - 90 D) geriye doğru - 30
Şekilde arının nektarı alabilmesi için 1 ve 2 numaralı yerlere sırası ile hangisi gelmelidir?
A) 4 - Nektar al B) 2 - Nektar al
C) 5 - ilerle D) 4 - sağa dön
Verilen şekilde arının çiçekteki nektarı alabilmesi için sırasıyla 1 ve 2 numaralı yerlere hangisi gelmelidir?
A) 3 -- Nektar al B) 2 -- İlerle
C) 3 -- Sağa dön D) 2 -- Sola dön
Doğru cevap A) 3 -- Nektar al olacaktır. Arının çiçekteki nektarı alabilmesi için önce 3 numaralı yerine giderek nektarı alması gerekmektedir. Sonrasında ise sırasıyla diğer adımları takip etmesi gerekmektedir.
Verilen şekilde karakterin kareyi çizebilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmelidir?
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4
Cevap anahtarı: Cevap D) 4 olmalıdır. Verilen şekilde karakterin kareyi çizebilmesi için 4 birimlik bir adım atması gerekmektedir. Soru işareti ile gösterilen yere hangi sayının gelmesi gerektiği sorulmaktadır. İlk adımı atmak için 1 sayısı kullanılmalıdır. Bu şekilde karakter, 4 birim yatay hareket ederek kareyi çizebilir.
Verilen şekilde arının çiçeklerdeki nektarları ve balı alabilmesi için sırasıyla 1 ve 2 numaralı yerlere hangisi gelmelidir?
A) 5 -- Sağa dön B) 5 -- İlerle
C) 4 -- Sola dön D) 5 -- Bal yap
Cevap anahtarı: Cevap B) 5 -- İlerle olmalıdır. Verilen şekilde arının çiçeklerdeki nektarları ve balı alabilmesi için sırasıyla 1 ve 2 numaralı yerlere hangi hareketlerin yapılması gerektiği sorulmaktadır. İlk olarak arının ilerlemesi gerekmektedir. Bu nedenle 1 numarasına ilerle hareketi gelecektir. Ardından sağa dönerek çiçeklere ulaşması gerekmektedir. Bu nedenle 2 numarasına sağa dön hareketi gelecektir.
Verilen şekilde arının çiçeklerdeki nektarları alabilmesi için sırasıyla 1, 2 ve 3 numaralı yerlere hangisi gelmelidir?
A) İlerle -- Nektar al -- Sağa dön
B) Sola dön -- İlerle -- Nektar al
C) İlerle -- Sağa dön -- Nektar al
D) İlerle -- Nektar al -- Nektar al
Doğru cevap A) İlerle -- Nektar al -- Sağa dön olmalıdır. Arının çiçeklerdeki nektarları alabilmesi için sırasıyla 1, 2 ve 3 numaralı yerlere hangi hareketlerin yapılması gerektiği soruluyor. İlk olarak arının ilerlemesi gerekmektedir. Bu nedenle 1 numarasına İlerle hareketi gelir. Ardından nektar alması gerekmektedir. Bu nedenle 2 numarasına Nektar al hareketi gelir. Son olarak arının sağa dönerek devam etmesi gerekmektedir. Bu nedenle 3 numarasına Sağa dön hareketi gelir.
Aşağıda verilen şekilde mor çiçekte oyun çalıştırıldığında bir veya sıfır nektar bulunmaktadır.
Arının mor çiçekte nektar varsa nektarı alabilmesi 1 ve 2 numaralı yerlere sırasıyla hangisi gelmelidir?
A) "=" ve "nektar al" B) "<" ve "nektar al"
C) ">" ve "ilerle" D) "=" ve "ilerle"
Bu sorunun cevap anahtarı, A) "=" ve "nektar al" şeklindedir. Arının mor çiçekte nektar varsa, öncelikle nektarın var olduğunu kontrol etmek için "=" operatörünü kullanması gerekmektedir. Ardından, nektar varsa onu almak için "nektar al" adımını takip etmelidir. Bu şekilde arı, nektarı alabilmek için doğru adımları sırasıyla uygulamış olur.
Aşağıda verilen şekilde mor çiçekte oyun çalıştırıldığında bir veya sıfır nektar bulunmaktadır.
Arının mor çiçekte nektar varsa nektarı alabilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmelidir?
A) 0 B) 1 C) 2 D) 3
doğru cevap B) 1'dir. Arının mor çiçekte nektar varsa, "nektar al" adımını gerçekleştirebilmesi için 1 numaralı yerde bulunan soru işaretine 1 değerinin gelmesi gerekmektedir. Bu şekilde arı, nektarı alabilmek için doğru adımı takip etmiş olur.
Aşağıdakilerden hangisi koşul komutudur?
Aşağıdaki görseldeki bloklardan "Eğer" ifadesi koşul komutudur. Soruda verilen görsel, kodlama platformu code.org'da kullanılan bloklardan oluşuyor. Burada "Eğer işin doğruysa" ifadesi bir şartın kontrol edildiği ve eğer bu şartın doğru olduğu durumda belirli bir işlemin gerçekleştirildiği koşul komutudur.
Aşağıda verilen kod blogu hangisini yapar?
A) Çiçekte nektar olup olmadığını kontrol eder.
B) Çiçekteki nektar yoksa çiçeğe nektar kor.
C) İçine gelen kodu istenilen kadar tekrarlar.
D) Çiçeğin üzerinde beklemeden gider.
Bu sorunun cevap anahtarı A) Çiçekte nektar olup olmadığını kontrol eder'dir. Verilen kod bloğunda, "Çiçekte nektar var mı?" sorusunu kontrol etmek için "nektar var mı?" koşulunu kontrol eden bir ifade bulunmaktadır. Eğer çiçekte nektar varsa, belirli bir işlem gerçekleştirilebilir. Bu soru, programlama mantığı ve koşullu ifadelerin anlaşılmasını ölçmeyi amaçlamaktadır.
Aşağıdaki kod blogu çalıştırıldığında hangi şekli çizer?
A) Daire B) Üçgen C) Kare D) Parelel kenar
Doğru cevap C) Kare'dir. Verilen kod bloğunda, "rect" fonksiyonu çağrılarak bir kare çizilir. Kare, belirli bir başlangıç noktası, genişlik ve yükseklik parametreleri kullanılarak tanımlanır. Bu soru, öğrencilerin grafik çizme ve parametrelerin kullanımını anlama becerilerini ölçmeyi amaçlamaktadır.
Verilen şekilde karakterin istenilen şekli çizmesi için soru işareti ile gösterilen yere kaç gelmelidir?
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4
Cevap Anahtarı: Soru işareti ile gösterilen yere "4" gelmelidir.
Verilen şekilde karakterin C harfini çize bilmesi için sırasıyla 1 ve 2 yazan yerlere hangisi gelmelidir?
A) ileriye - 90 B) ileriye - 30
C) geriye doğru - 90 D) geriye doğru - 30
Bu sorunun cevap anahtarı, sırasıyla 1 numaralı yer için C) geriye doğru - 90 ve 2 numaralı yer için B) ileriye - 30 şeklindedir. Verilen şekli çizebilmek için karakterin belirli yönlere hareket etmesi gerekmektedir. İlk adımda, karakterin geriye doğru (-yönünde) 90 birim hareket etmesi gerekmektedir. İkinci adımda ise karakterin ileriye doğru (+yönünde) 30 birim hareket etmesi gerekmektedir. Bu şekilde C harfi çizilecektir. Bu soru, öğrencilerin grafik çizme, yönlendirme ve parametrelerin kullanımını anlama becerilerini ölçmeyi amaçlamaktadır.
Şekilde arının nektarı alabilmesi için 1 ve 2 numaralı yerlere sırası ile hangisi gelmelidir?
A) 4 - Nektar al B) 2 - Nektar al
C) 5 - ilerle D) 4 - sağa dön
Mantıksal düşünme becerilerini kullanabilme, desenleri anlama ve sayıları kullanarak hareketleri planlayabilme.
Mantıksal düşünme becerilerini kullanabilme, hareketleri sıralama ve bir deseni takip etme.
Mantıksal düşünme becerilerini kullanabilme, hareketleri sıralama ve bir deseni takip etme.
Mantıksal düşünme becerisini kullanma ve koşullu ifadelerin doğru kullanımını anlama yeteneğini ölçmektir.
Matematiksel mantık becerisini kullanma ve değişkenlerin doğru kullanımını anlama yeteneğini ölçmeyi amaçlamaktadır. Özürlerimizi sunarız.
Programlama mantığına uygun koşul komutlarını tanımlayabilme ve kullanabilme.
Temel programlama kavramlarını anlama ve uygulama becerilerini ölçmektedir.
Programlama dilinde grafik çizme ve parametre kullanımını değerlendirir.
Çözüm Açıklaması: Verilen şekilde karakterin istenilen şekli çizmesi için, öncelikle ileri gitmesi gerekiyor ("İlerle" bloğu). Ardından sağa dönerek yönünü değiştirmeli ("Sağa Dön" bloğu). Son olarak tekrar ileri gitmesi gerekiyor ("İlerle" bloğu).
Programlama dilinde grafik çizme ve yönlendirme becerilerini değerlendirir.
Programlama mantığına uygun şekilde hareket ve işlem komutlarını sıralama yeteneği, algoritma oluşturma becerisi.
etiketlerini kapsamaktadır.Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.